Scudo Sports

Lastik patlama sorunu

@Serkan Mıstınoğlu @EnginK. merhabalar hocam başta sizler olmak üzere herkese teşekkürler izole bantı çektim düzgünce sonra iç lastik aldım ve evde bar göstergeli pompa vardı ona hortum aldım ve 7 civarı hava bastım ( tabi başlığı çıkarırken biraz hava çıktı ama umarım çok düşmemiştir) daha sonra hazırlandım ve 30 km öteye gün batımını izlemeye gittim. çok şükür çok güzel bir yolculuk oldu dönüşte buraya anlatacaklarımı düşünürken bir de ne olsun ön teker inmeye başladı :ckskc::ckskc: neyse dedim ben bunu yapar devam ederim ama öyle olmadı bu seferde levyemi kırdım 23c lastiği sökmeye çok alışamamışım belli ki sonra dedim zaten hızlı sönmüyor ha hava basarak giderim falan 2 defa bastım indi bastım falan derken yanımda kamyonet gördüm:harika:hemen abi merkeze mi? atla gel atladım geldim :)
belli ki düzgün lastikler alırsam çok güzel turlar atabileceğim :)
20200919_175642[1].jpg20200919_165608[1].jpg241241 dosyayı görüntüle20200919_165608[1].jpg241241 dosyayı görüntüle
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Road_Runner
Scudo
@Muhammet65 Yardımcı olabildiysek ne mutlu. İnsan başına geldikçe tecrübe ediniyor. Yine jant sebepli patlak mı yoksa lastiğe birşey mi girmiş tespit ettiniz mi acaba? Patlak koruması düşük lastikleriniz varsa ve bütçeniz yeni patlak koruması yüksek lastiğe uygun değilse daha önce linklerini verdiğim patlak koruma şeritleriyle idare edebilirsiniz. Hem elinizdeki lastikleri ömrü bitene kadar kullanmış olursunuz hem de çok sık patlak yaşamamış olursunuz.
Şunun gibi: (link)
 
@EnginK. yazmayı unutmuşum küçük bir cam parçası girmişti tavsiyeniz için ayrıca saolun bakıp değerlendireceğim alırım büyük ihtimal çünkü şuan büyük harcama yapamam yeni lastik almak gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: EnginK.
Geç gördüm alıntılayanları :ssrtcbya:

Hocam yazım hatası mı var acaba, karasız kaldım ? Ağırlığın %60 ı önde ve öne o yüzden mi az basınç?

yazım hatası yapmış arkada oluyor ağırlığın çoğu. arkayada daha çok hava basmak lazım.

Max 60psi yazan bir lastiğe 90 vurmak ne kadar mantıklı olur? Fikrinizi almak istedim.

@ÆSir Yol bisikletlerine max 60 psi lastik takmak zaten baştan yanlış ve pek olası değil. En basitleri bile limit olarak 85-90 psi değerindeler..

700-35 lastik takılı şu an üzerinde zırhlı aldım 2 defa sivri cisimlere girdiğim için. max 85 dese de 70 civarı basmayı tercih ettim. Limite yaklaşmak istemedim. Bisikletin üstünde 95+20 gibi bir ağırlık oluyor. Bu konuda galiba biraz aydınlanmaya ihtiyacım var.

%60 olan yeri yanlış yazmışım, dışarıdaydım dikkat edememişim kusura bakmayın :bsmagryr: Arka teker %60'a yakın, ön teker %40 küsür gibi, veya %55'e %45 gibi de düşünebilirsiniz. Bisikletten bisiklete göre de değişiyor doğal olarak. Ağırlığımız her iki tekere de eşit dağılmıyor yani :harika:

@ÆSir yol bisikletinden anlarım sadece, MTB ve şehir bisikletlerinde lastikler 30-35C oldukları için basılması gereken hava daha az. Araba lastiklerine de 40-50 basıyorlarmış sanırım :snzdglsn: Ne kadar ince lastik o kadar fazla basınç. Hatta aynı yol bisikletine 23C, 25C ve 28C lastik taktığımızda bile basmamız gereken hava miktarı birkaç PSI oynuyor. Ya da yağmurlu havada normalin 5-10 PSI altında hava basmamızı öneriyor çoğu lastik üreticisi, ki lastiğimiz asfaltı daha iyi kavrayabilsin o_O

Kafayı doğru lastik basıncıyla bozmak isteyenler (bir dönem ben de bozmuştum :D) internet üzerinden pek çok tablo bulabilirler lastik basıncı ile ilgili:
indir.png

indr3.png
indir3.png
indir4.png

İstediğiniz kadar hassas ayarlama yapın, 24 saat içinde bile lastiklerinizin içindeki havanın birkaç PSI ineceğini hesaba katmayı unutmayın. Bu kadar ince ayarlamalar yapmak isteyenler her sürüş öncesi lastik basınçlarını tazelemeli :snzdglsn: Önerilen kontrol: Haftalık :harika: Şurada da bir şeyler konuşmuştuk, okunabilir: Doğru lastik basıncı
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve qtay
merhabalar zefal patlak önleyici şeriti aldım geldiğinde deniyeceğim
yolda giderken teker arada sanki tümsekten geçer gibi yükseliyor ritmik bir şekilde bu durum akord bozukluğundan mıdır?
bir de continental sport ultra sport 2 hakkında düşünceleriniz nelerdir kullananınız var mı ? 180 tpi yazıyor baya iyi bir şey gibi geldi :)
 
@Muhammet65 Lastiğinizin yanaklarının janta tam oturduğundan emin olun. Tam oturmadıysa lastiğin havasını lastiği parmağınızla ezebileceğiniz kadar indirip jant yanaklarına bastırarak oturtun. Oturmuyorsa bunu lastiğin janta oturduğu yerleri sabunlu bezle silerek de yapabilirsiniz. İç lastiğin dış lastikle jant arasına sıkışmadığına ve düzgün oturduğuna emin olun tekrar şişirirken.
 
Lastik çıkarmayı başaramayanlar için tavsiyem jant sökmek için kullandığınız anahtar. Onun sayesinde levye işlemini zor zamanlarda görebiliyorsunuz.
 
@EnginK. takarken baya dikkat etmiştim tam oturduğuna
@ÆSir jant sökmek için kullandığınız anahtar kısmını anlayamadım jant direk çıkıyor zaten yerinden
acaba şu 12 14 vs anahtarları mı kastediyorsunuz
 
@EnginK. takarken baya dikkat etmiştim tam oturduğuna
@ÆSir jant sökmek için kullandığınız anahtar kısmını anlayamadım jant direk çıkıyor zaten yerinden
acaba şu 12 14 vs anahtarları mı kastediyorsunuz
Jantı sökmek için kullanılan o anahtar aynı zamanda levye işlemi görüyor.
 
Jantı sökmek için kullanılan o anahtar aynı zamanda levye işlemi görüyor.
Sanıyorum ki siz sokma milli jant kullanıyorsunuz ve bahsettiğiniz anahtar da 6 mm allen anahtarı. @Muhammet65 de mandallı QR skewer kullanıyor dolayısıyla birbirinizi anlamıyorsunuz :)
 
Geri