Scudo Sports

Lastik patlama sorunu

Scudo
Sedona 610 profil jant evet ama jant çelik mi bilmiyorum.
Tamam abi senin sorunun jant. 2 sebep olabilir.
1. Janrında fiziksel bir yamulma vs olmuştur. Bu çukura vs girdiğinde jant ısırığı denen paylaşa neden olur.
2. Jant çemberi koruyucusu çok dimdiktir jant tellerinin bağlantı tarafından iç lastiği paylaşıyordur.
Bisiklete yeni başlayanları kafalamak için bu profil jantları kullanıyorlar. Hem çok ağırlar .
 
Tamam abi senin sorunun jant. 2 sebep olabilir.
1. Janrında fiziksel bir yamulma vs olmuştur. Bu çukura vs girdiğinde jant ısırığı denen paylaşa neden olur.
2. Jant çemberi koruyucusu çok dimdiktir jant tellerinin bağlantı tarafından iç lastiği paylaşıyordur.
Bisiklete yeni başlayanları kafalamak için bu profil jantları kullanıyorlar. Hem çok ağırlar .

Teşekkür ederim. Dışarıdan bakıldığında jantlarda herhangi bir yalpalama (neredeyse milim dahi) görünmüyor, çember dışardan kusursuz gibi ama içeride öyle şeyler varsa bilemiyorum.

Çember koruyucusu konusunda haklı olabilirsiniz (birçok arkadaş aynı noktayı işaret etti). Uzun süre depoda beklediği için çember içi tel koruma bandının çürümüş olabileceği benimde aklıma yatıyor.

Dün servisteki arkadaşlarla görüştüm, durumu anlattım zaten sık sık bu konu yüzünden gittiğimi bildikleri için onlarda durumun olağandışı olduğunun farkındalar. Bugün iyi, detaylı bir kontrolden geçirecekler bakalım.

(Ek: nasıl psikolojim bozulduysa artık rüyamda bile patlak önleyici şerit takıyordum, hemde çift kat. Uyanınca çift kat mantıklıda geldi. Bu bir işaret olabilir 😊)
 
Siz tedbirinizi alın gerisi sans. 2. El aldıgım tahmini olarak 1500 2000 i devirmiş lastiklerin ustune bir 700 km de ben yaptım ve ilk lastik patlama deneyimi yasadım. Lastiği onarmak en kolay adımdı lakın nexus vites telleri beni cok ugrastırdı. Iyı dış lastik ıyı iç lastik ve patlarsa onarım diyorum
 

Dosyalar

  • EC3D0829-3D9C-45B1-A879-034F09C2F7C5.jpeg
    EC3D0829-3D9C-45B1-A879-034F09C2F7C5.jpeg
    1,7 MB · Okunma: 22
  • 56CEF473-2985-4A23-BEF6-A2EBEA6DD667.jpeg
    56CEF473-2985-4A23-BEF6-A2EBEA6DD667.jpeg
    1,2 MB · Okunma: 22
Yol bisikletimi aldım 2. el, üstünde gelen lastiklerle ilk 1 sene bir sorun olmadı. Sonrasında 3 günde 2 kere patladı yolda kaldım. Minicik delik oldu ilkinde, ikincisinde sanırım birşey girmiş anlamadım, asfalttı üstelik.

Zamanında (vergileri geçirmezken damat paşa), ingiliz sitesinden almıştım continentalleri, (ikisi 380 tl ye gelmişti hatırlarım, 2 iç lastikte dahil). Onları taktım.Sorun yaşamadım şimdilik.

Hatta şöyle diyeyim, eski lastiklerde durduk yere havası sönerdi, ki normal. Ama bunda kış boyu balkonda durdular, çok az inmiş. Sibop kaliteside önemli, yinede bir pompa şart. Her binişten önce bir hava basmalı

Bu lastik patlama stresinden işe gidip gelemiyorum bisikletle, bir patlasa sabah, kaldık yolda, ne yaparız bilmem..Az çok değiştirmeyi öğrendim ilk patlamada. Şimdi daha rahat yaparım o kesin ama el kol kirleniyor

Decathlon dan aldığım el pompası ile şişirmek zor ama iş görüyor yinede, ondan bulunmalı yanınızda muhakkak
 
224794 dosyayı görüntüle

Külüstürü aldım. Önceki mesajlarda belirttiğim gibi lastikte bir yarık görmüştüm, oradan patlamış. Sağ olsun (reklam gibi olmasın ama haklarını yiyemem Hikmet Işık caddesindeki Murat Spor Shimano Servisi) arkadaşlar çok ilgililer. Patlak yama oldu, dış lastikteki kesiğe (muhtemelen cam kesiği) dışarıdan yapıştırıcı uyguladılar (resimde göründüğü üzere fakat yapıştırıcı yolda dağıldığı için kesiğin büyük gibi görünmesi yanıltmasın).

Ben 48 saat veriyorum yeni patlak için 😊 Bakalım bu sefer nereden ne olacak... Bu arada şehrin yollarının bana rahat vermeyeceği çok açık. Bu yüzden hem patlak önleyici şerit hemde patlak önleyici sıvı almaya ve ikisini birlikte kullanmaya karar verdim. Lastiğin durumu iyi değişime şimdilik gerek yok dediler.
 
Selamlar herkese iyi forumlar diyelim öncelikle,konumuz bisikletimin üstünde michelin dynamic sport serisi dış lastiklerden 700*25 var iç lastik ise decatlondan alınma lastikler. Bugün tam 3 kez aynı yerden lastik patlattım sibobun hemen üç parmak yanı diyebilirim. Hemde daha sürmeden tekrar tekrar aynı yerden veya yakınından lastik patlak verdi.Yama yaptım şişirdim lastiği takarken lastigin indigini farkettim sonra bidaha bidaha baktım olacak gibi degil lastik çürük heralde diye yeni
İç lastik çıkardım bu sefer yeni iç lastigi şişirirken patladı. Kafayı yicektim yama yaptım tekrar şişirdim (abartmıyorum belki 7 kez lastigi sök tak yama yap ugraştım) bu sefer oldu heralde diye dışarı çıktım ama o da ne yine lastigin indiğini farkettim delirdim eve döndüm. Daha önce de yama yaptım tecrübeli sayılırım hiç sorun olmamıştı. Dış lastigin içini defalarca kontrol ettim herhangi bişey olabilir diye hayır yoktu,dış lastigin içinde jant korucu bandı bile kontrol ettim yok abi sorunu bulamadım bugün koca gün bisiklete binemedim anlayacağınız. Sorun nedir tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar?
 
Selamlar herkese iyi forumlar diyelim öncelikle,konumuz bisikletimin üstünde michelin dynamic sport serisi dış lastiklerden 700*25 var iç lastik ise decatlondan alınma lastikler. Bugün tam 3 kez aynı yerden lastik patlattım sibobun hemen üç parmak yanı diyebilirim. Hemde daha sürmeden tekrar tekrar aynı yerden veya yakınından lastik patlak verdi.Yama yaptım şişirdim lastiği takarken lastigin indigini farkettim sonra bidaha bidaha baktım olacak gibi degil lastik çürük heralde diye yeni
İç lastik çıkardım bu sefer yeni iç lastigi şişirirken patladı. Kafayı yicektim yama yaptım tekrar şişirdim (abartmıyorum belki 7 kez lastigi sök tak yama yap ugraştım) bu sefer oldu heralde diye dışarı çıktım ama o da ne yine lastigin indiğini farkettim delirdim eve döndüm. Daha önce de yama yaptım tecrübeli sayılırım hiç sorun olmamıştı. Dış lastigin içini defalarca kontrol ettim herhangi bişey olabilir diye hayır yoktu,dış lastigin içinde jant korucu bandı bile kontrol ettim yok abi sorunu bulamadım bugün koca gün bisiklete binemedim anlayacağınız. Sorun nedir tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar?
Birinci patlak belki bir kesikten patladı. Diğer iç lastik veya yama yaptığınız lastikleri takarken dış lastiği tam olarak oturtamamanızdan kaynaklı patlamış olabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaanfey
@Kaanfey oncelikle şambrelin nerden patladığını bulmaniz gerek, yani dış lastik kısmı mi yoksa jant kısmı mı?

Dış lastik kismindan patliyorsa lastikte delici bir madde gizlenmis olabilir.

Eğer janta dönük kısımdan patliyorsa ya jantta çapak vardır temizlenmesi-zimparalanmasi gerekir ya da mil deliklerinden bombe yapip patliyordur ki bu durumda koruyucu jant bandını kontrol edip yenisi ile degistitmeniz gerekebilir.

Yama yaparken çok acele etmeden, şambrelde havanin tamamen boşaldığından emin olduktan sonra ve yamaya uygun baskı uygularsaniz yama da daha olumlu sonuçlar alabilirsiniz.
 
@Kaanfey yol iç lastiği değiştirmesi dahada dikkat istiyor.
Sökerken: Dış Lastiği sökerken birden fazla lastik levyesi kullanın tek levleyle sıyırtma yapmayın. Sivri köseli cisimle lastik sökmeyin. farketmeden daha sökme aşamasında patlatabilirsiniz.
Takarken: iç lastiğin boşluğunu alın yani içinde az hava olsun takarken dış lastiğin iç kanalına daha rahat oturur. hiç hava olmaması durumunda dış lastik ve jant arasında ısırma yapabilir ve yüksek psi havayı basınca patlar.
 
@Kaanfey oncelikle şambrelin nerden patladığını bulmaniz gerek, yani dış lastik kısmı mi yoksa jant kısmı mı?

Dış lastik kismindan patliyorsa lastikte delici bir madde gizlenmis olabilir.

Eğer janta dönük kısımdan patliyorsa ya jantta çapak vardır temizlenmesi-zimparalanmasi gerekir ya da mil deliklerinden bombe yapip patliyordur ki bu durumda koruyucu jant bandını kontrol edip yenisi ile degistitmeniz gerekebilir.

Yama yaparken çok acele etmeden, şambrelde havanin tamamen boşaldığından emin olduktan sonra ve yamaya uygun baskı uygularsaniz yama da daha olumlu sonuçlar alabilirsiniz.
Yorumunuz için teşekkürler öncelikle;evet dış lastik tarafından patlıyor ve dediginiz gibi orada herhangi bir madde olabilir diye özellikle elimle çok defa kontrol ettim ama herhangi bir cisimle karşılaşamadım. Yama yaparken dogru yapamamış olabilirim çünkü ikinci patlağı yaşadıgımda yamanın hemen bitiminden hava kaçırdıgını farketmiştim cevabınızı kaale alıcam yama hususunda biraz daha dikkatli yama yapıp sonuç alırım inşallah.
@Kaanfey yol iç lastiği değiştirmesi dahada dikkat istiyor.
Sökerken: Dış Lastiği sökerken birden fazla lastik levyesi kullanın tek levleyle sıyırtma yapmayın. Sivri köseli cisimle lastik sökmeyin. farketmeden daha sökme aşamasında patlatabilirsiniz.
Takarken: iç lastiğin boşluğunu alın yani içinde az hava olsun takarken dış lastiğin iç kanalına daha rahat oturur. hiç hava olmaması durumunda dış lastik ve jant arasında ısırma yapabilir ve yüksek psi havayı basınca patlar.
Cevap için teşekkürler bahsettiginiz şekilde yama tamirinde daha dikkat etmeye çalışacağım umarım sonuç alırım. Yarın ilk iş tekrardan deniyecegim.
Birinci patlak belki bir kesikten patladı. Diğer iç lastik veya yama yaptığınız lastikleri takarken dış lastiği tam olarak oturtamamanızdan kaynaklı patlamış olabilir...
Dikkate alıcam arkadaşlar yorumlarınızın tamamını,yorumlarınız için teşekkürler
 
@Kaanfey Merhaba, başıma benzer bir olay gelmişti. Lastiğin içini ve dışını elimle defalarca kontrol etmeme rağmen çok ufak telimsi bir kıymık lastiğin yüzeyi ve karkasının arasına gizlenmiş. Hava basıp ilerleyince de ağırlık ile ezilen lastik kıymığı içeri ittirdiği için iç lastik birkaç kez patlamıştı. Son patlamada iç lastiği komple çıkarmadan deliği tespit edip, dış lastiğe denk gelen kısmı çok dikkatli inceledim. Ufacık bir çatlak görmüştüm, dış lastiği sıkıştırdığımda ucu içe bakan yatay ilerlemiş(L şeklinde) tel parçacığını görmüştüm. Belki ilham verir diye paylaşmak istedim. Kolay gelsin..
 
Dişli bir lastik kullanıyorsanız diş kısımlarına saplanıp kalabiliyor bazen cam vs. parçaları. Lastik şişince veya bir çukurdan geçince artan basınç sonrası delme yapabiliyor. Dağ bisikleti kullanırken başıma gelmişti bir kere, 2. lastikçi zorla bulmuştu cam parçasını dişlerin arasından.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaanfey
merhabalar ben de yol bisikletine yeni geçtim ve gerçekten lastik patlamasından çok muzdaribim . yeterli psi bastığımı düşümüyorum çünkü psi ölçerim yok siz hangilerini kullanıyorsunuz. bir de zırhlı lastik mi alsam yoksa şerit mi alsam nasıl azaltabilirim patlama olayını . ( zırhlı lastik için öğrenci işi bir lastik tavisyenizi bekliyoum). acaba lugano lastik nasıldır iş görür mü ?
 
merhabalar ben de yol bisikletine yeni geçtim ve gerçekten lastik patlamasından çok muzdaribim . yeterli psi bastığımı düşümüyorum çünkü psi ölçerim yok siz hangilerini kullanıyorsunuz. bir de zırhlı lastik mi alsam yoksa şerit mi alsam nasıl azaltabilirim patlama olayını . ( zırhlı lastik için öğrenci işi bir lastik tavisyenizi bekliyoum). acaba lugano lastik nasıldır iş görür mü ?
Öncelikle doğru havayı basmak için bir ayaklı pompa edin mutlaka. Zırhlı da olsa doğru havayı basmazsan o lastik patlayacaktır.
Lastik için lugano önermem. Anti zırh diyebiliriz o lastiğe :)
Uygun fiyatlı ve uzun ömürlü korumalı bir lastik istersen şunu öneririm;
(link)
 
@Muhammet65 Nasıl patlıyor hocam? Hep aynı yerden mi mesela? Ya da yılan ısırığı gibi (simetrik çift kesik) oluyor? Önce neden patladığını çözmemiz lazım.
 
@BerkEvren teşekkürler hocam bahsettiğiniz ayaklı pompalar basıncı ölçüyor mu ? bir de bu lastiği wiggledan istesek acaba vergi kargo ne kadar tutar?
@portakallimon hocam sanırım tam şişik olmadığından eziliyo lastik çukurda vs kesik gibi patlıyor. yani küçük sıyrık gibi hani bir şeyi ezersiniz ve katlanıp yırtılır ( ama çok küçük bir patlak )
 
@Muhammet65 1 adet ayaklı pompa, tüm sorununuzu çözecek. Hem yeterli hava basabileceksiniz hem de doğru basınçta olan lastiğiniz her seferinde patlamayacak. Göstergeli modellere bakın, bu sayede PSI değerini de görebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
peki bu küçücük el pompaları var onlarla basıp nasıl devam ediyorlar bir de siz ayaklı pompalarınızı yanınızda mı götürüyorsunuz
bende orta boy bi pompa var fotosunu ekliyeyim
20200918_104552[1].jpg
 
@portakallimon hocam sanırım tam şişik olmadığından eziliyo lastik çukurda vs kesik gibi patlıyor. yani küçük sıyrık gibi hani bir şeyi ezersiniz ve katlanıp yırtılır ( ama çok küçük bir patlak )

Forumdaşlar güzel yazmışlar ayaklı pompa hakkında, katılıyorum. 90-105 arası basmak iyi oluyor. Bu değer kullandığın yolun asfalt durumuna (eğer asfalt kaymak gibiyse yüksek değer, bol çakıl taşlı yani soğuk asfaltsa daha düşük değer basman önerilir) yağmurlu havada kullanıp kullanmayacağına, yoldaki çukurların tümseklerin durumuna göre değişir. Kafanda daha iyi canlanması açısından örnek vereyim; Pist bisikletleri kaymak gibi bir pistte kullanılır ve bu bisikletlere 160 psi veya daha yüksek değerler basılıyor. Teker beton gibi oluyor, yere çok küçük bir kısmı değiyor tekerin ve sürtünme katsayısı çok azalmış oluyor. Fakat asfaltta bunu yapamayız, zaten kullandığımız lastikler en fazla 120-130 psi destekliyor. Asfaltta çok yüksek psi basmayı denediğimizde o bisikleti süremiyoruz,çünkü tekerlerimiz o kadar sert ve tok oluyor ki, asfalttaki her bir çakıl taşı tanesini sele ve gidonumuzda hissederiz. Bu şekilde sürüş acı verici olur.
Öte yandan, eğer el pompasıyla 60-70 psi hava basıp sürersek (el pompaları fazla hava basamaz) bu sefer de teker çok yumuşak olduğu için, özellikle yoldaki çukur ve kasislerde jant, lastiği eziyor ve yukarıda da forumdaşların bahsettiği “snake bite” tipi patlak meydana geliyor, yani jant iç lastiği ezerek patlatmış oluyor. Karşılaştığınız patlak türü büyük ihtimalle bu. Bu sebeple öncelikli olarak ayaklı ve göstergeli bir pompa almalı, ihtiyacınıza göre 90-110 arası hava basmalı, ön tekere daha az hava basmalı (çünkü ağırlığımızın %60’ı ön tekerdedir) yani arka 105 ön 102 olabilir ve lastik basınçlarınızı en kötü ihtimalle haftalık kontrol etmelisiniz :harika:
Emin olun bunu yapmak,belki de zırhlı bir lastik almaktan daha çok yardımcı olacak size patlakları azaltmanız konusunda. Lastik konusunda da şunu söyleyebilirim ki piyasadaki çoğu bisiklet kötü lastiklerle gelir. Bu lastikler bisikletin maliyetini azaltmak için kalitesiz seçilir firma tarafından. Bu yüzden de yeni bir bisiklet aldığımızda ilk yapılan değişim çoğu zaman lastik değişimidir. Bütçenize uygun, bir üsr seviye lastiğe geçiş yapmanız önerilir
 
Geri