Scudo Sports

Lastik patlama sorunu

Scudo
Hocam yorgan iğnesi yerine cımbız daha pratik olur sanki
Cımbız yazmayı unuttum daha pratiktir doğru. Fakat diken yada tel bazen tutulamayacak kıvamda oluyor o yüzden iğnenin pratik olduğu durumlarıda gördüm. Son patlağımda 20 den fazla dikeni sanayide çocukla jant telini taşla sivriltip bu şekilde yapmıştım. Çok bir yer kaplamıyor vede kullanışlı uygunsuz bir yerde bol diken için. Yedek her zaman iyidir. :)
@BerkEvren daha pratik hocam kesinlikle katılıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
@BerkEvren ve @necmeddin onu düşünemedim kusura bakmayın sayenizde yeni birşey öğrenmiş oldum teşekkür ederim ben sadece cımbız taşıyordum yanımda bir tane de iğne bulunduracagim bundan sonra gerçi şükür hiç lastiğim patlamadı bu zamana kadar ama bu patlamayacagi anlamına gelmiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Bu mesajı okuyunca hava yerine beton dönmekte iyi fikirmiş geldi nedense 😁

MTB kullanıcıları bu konuda çok şanslı. Bir arkadaşım 5 yılda sadece bir defa patladı dedi. Bense bisikleti aldım, daha binmeden patladı. Bir defa bindim, odada öyle dururken bu defa diğeri patladı. Üç gündür binmiyorum, ara sıra hava basıncını elimle yokluyordum zaten. Ön teker inik gibi geldi. Dün direkt servise götürdüm, haklıyım, yine inmiş (115 psi den 60 a düşmüş. 😠😤

Gerçekten konfor filan önemli değil, bir çözüm bulmam gerek.
hocam en iyi çözüm 32c lastik ve üstü kullanmak. 28c ve altındaki lastiklerin patlağını yapmak zor iş
 
Bu mesajı okuyunca hava yerine beton dönmekte iyi fikirmiş geldi nedense 😁

MTB kullanıcıları bu konuda çok şanslı. Bir arkadaşım 5 yılda sadece bir defa patladı dedi. Bense bisikleti aldım, daha binmeden patladı. Bir defa bindim, odada öyle dururken bu defa diğeri patladı. Üç gündür binmiyorum, ara sıra hava basıncını elimle yokluyordum zaten. Ön teker inik gibi geldi. Dün direkt servise götürdüm, haklıyım, yine inmiş (115 psi den 60 a düşmüş. 😠😤

Gerçekten konfor filan önemli değil, bir çözüm bulmam gerek.
Jant çemberinin korucuyusu iyi değilse lastik sık sık patlar. Lastik patlayınca içinde bişey bulamıyorsan sebep odur.
 
Jant çemberi iç koruma bandını değiştirmekte fayda var , zaten pahalı bir şey değil. Enteresandır , triban 500 bisikletin üzerinde gelen Puncture Protect 700x25 lik ucuz lastikler s.içi ve dışı hiç patlamadı , lazımsa göndereyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Voltaire Schwalbe Durano Plus. Kesin çözüm. Patlamıyor, yağmurda ve kuruda yol tutuşu iyi. Kolay kolay deforme olmuyor, yani uzun ömürlü. İlk alım maliyetinin yüksekliğini de uzun ömür sunmasıyla dengeleyebilirsin.
Özellikle katlanır versiyonu yurtdışından alırsanız daha uyguna gelir.
Plus falansa ağır bir lastiktir 🙄
 
Sabah uyandım, arka lastik yine patlamış :acpsnr: Yemin ediyorum insan bisikletten soğuyor. Ben (yaklaşık 20-23 yıl evvel) yıllaca klasik yarış bisikleti kullandım. O zamanda patlıyordu ama bu kadar sık değildi ki o zamanlar teknoloji bu kadar iyi bile değildi. Mesela dış lastik değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum. Yemin ediyorum tarlada köyde dağda bayırda sürüyordum o dandik (kötü anlamda değil, teknolojik olarak) makineyi. Galiba en iyisi üçe beşe satıp kurtulmak.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Sabah uyandım, arka lastik yine patlamış :acpsnr: Yemin ediyorum insan bisikletten soğuyor. Ben (yaklaşık 20-23 yıl evvel) yıllaca klasik yarış bisikleti kullandım. O zamanda patlıyordu ama bu kadar sık değildi ki o zamanlar teknoloji bu kadar iyi bile değildi. Mesela dış lastik değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum. Yemin ediyorum tarlada köyde dağda bayırda sürüyordum o dandik (kötü anlamda değil, teknolojik olarak) makineyi. Galiba en iyisi üçe beşe satıp kurtulmak.
Bahsettiğim su içinde kontrol ile patlağı ve dolayısıyla sorunu bulmadığınız sürece bitşey değişmeyecek. Patlak jant tarafından mı yoksa lastiğin içinde birşey mi var tespit etmeniz lazım. Boşuna stres yaşıyorsunuz bu şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilbilginer
@Voltaire abi stres yapma benim de ön lastik sürekli iniyor ama tamamen inmiyor sırf içine birşey kaçar farkedemem küçük bir taş toz ne bileyim herhangi birşey diye açıp kontrol etmeye tırsıyorum bence söküp iyice kontrol et iyice temizle son bir şans daha ver tekerleğe.
 
@Voltaire abi stres yapma benim de ön lastik sürekli iniyor ama tamamen inmiyor sırf içine birşey kaçar farkedemem küçük bir taş toz ne bileyim herhangi birşey diye açıp kontrol etmeye tırsıyorum bence söküp iyice kontrol et iyice temizle son bir şans daha ver tekerleğe.

Bu sefer inmemiş tamamen patlamış, hava sıfır. Şu lastik zırhı sıvılarına bakıyorum artık. Hayır, patlakları ben kendim, bisiklet tamircisi ya da lastikçiye yaptırmayıp (bu iş üzerine eğitimli) özellikle Shimano servisine gidiyorum ama yine olmuyor. Yeminle soğudum artık. Bu iş ya satacağım ya da şaka maka beton dökmeye kadar gidecek gibi...
 
Bu sefer inmemiş tamamen patlamış, hava sıfır. Şu lastik zırhı sıvılarına bakıyorum artık. Hayır, patlakları ben kendim, bisiklet tamircisi ya da lastikçiye yaptırmayıp (bu iş üzerine eğitimli) özellikle Shimano servisine gidiyorum ama yine olmuyor. Yeminle soğudum artık. Bu iş ya satacağım ya da şaka maka beton dökmeye kadar gidecek gibi...
3. Kez aynı şeyi yazıcam sanırım konu hakkında...
İç lastiği çıkartın. Bunu yaparken sibop dış lastiğin neresine geliyor bakın, gerekirse işaret koyun.
İç lastiği tek başına şişirip kulağa yakın tutup dinleyerek veya bir leğen suya bastırarak patlağı / deliği bulun.
Patlak lastiğin iç kısmında ise jant telleri yüzünden bir patlak yaşıyorsunuz demektir. Lastik sıvısı veya zırh değil jant bandınız değişecektir.
Patlak dış tarafta ise (yola denk gelen kısım) dış lastikte koyduğunuz işareti baz alarak o noktada lastiğe bir şey saplanıp saplanmadığına bakın. Büyük ihtimal kum tanesi kadar bir cam veya diken lastiğin içinde. Ve şişirip gerildikçe iç lastiği patlatıyor. Bir iğne vb yardımıyla yabancı cismi çıkartın.

İşin özü, önce lastiğin neden patladığını tespit edin :harika:
 
Ben lastik değiştirmede; dış lastiği çevirerek içini ve jantın lastiğin oturduğu bölümünü jantı çevirerek parmakla kontrol ederim. O kısımlarda kalmış ufak cam parçası yüksek basınçtaki iç lastiği patlatabilir. Ayrıca, patlayan lastiğin üzerinde bulunduğu jantın iç kısmında belli belirsiz çapak, ezilme vb. var mı? Sorun sadece iç ve lastikte olmayabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Durano raceguard 25lik lastik kullanıyorum, yılda 10000km yapıyorum. Duranolar şu an 3000 civarında, 2 kez patladı ve 1. lastik henuz 700kmdeyken cam parçası 1cmlık yarık oluşturdu (içten gerilmez tel örgülü yama yaptım) 2.inşaat teli girdi. 2000kmdir patlamadi, yol kenarinda cokgitmemek sartiyla, yol kenarinda daha fazla cam, tel mevcut :) patlak fobisine hic gerek yok, bir onceki lastiklerim maxxis detonatordu ve korumasiz lastik.. 12000km kullandim onlari son 1000kmde her ise gittigimde ve dondugumde lastik patliyordu. Sirt inceldigi zaman patlar, onuda kontrol et..

Hava zamanla iner kaucugun dogasinda vardir. Hafiften gecirgendir. Bu durumu azaltmak icin michelin airstop ic lastik oneririm. Her 2bisikletimde mevcut :) airstop kullanmadan once 120psilik lastik 1gun sonra 110psi iniyordu, surekli her sabah sisirmekten hanimi uyandiriyordum (elektrikli pompa kullaniyorum :D ) airstoplara gecince 1.bisikletimde 120psiden 110psiye 3-4gun sonra iniyor. 2.bisikletimde 130pside 3gunde 120ye iniyor. Basinc artikca inme suresi kisaliyor. Airstop gecirgenligi bayagi az :)
@Voltaire ic bant jant teli delikleri kontrol etmeni istiyorum. Tel yuvalarin oldugu yerde, icbantin cukurlasmalari kontrol et, cok fazla cukurlasma varsa ve gozle gorulmeyen ince yariklasma olabilir. Yuksek pside, banttaki ince yariktan inceden baloncuk olusturup patlatabilir. Bugun yine patlamis lastik, ic lastigi kontrol ettiginde patlak neredeydi? Lastik tarafindami? Jant tarafindami? Yoksa lastik ile jantin birlestigi taraftami? Ic lastik kac km oldu ve kacay oldu alali? Ic lastik zamanlar sertlesip kendiliginden yarik olusturabiliyor. 120psi az degil sonucta. Bi zamanlarda bende deliriyordum sonra anladim ic lastik curumustu ve yuksek basincta kendiliginden jant ile lastik birlestigi kismindan yarik olusturuyordu :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
@Voltaire hocam ben yazının ortasında şakayla ve hafif laf cakmayla karışık bisikleti sat diyecektim. Sonunda kendin yazmışsın . Bence ne bisiklette ne lastikte sorun var. Ne tecrübe eksik ne de pompa eksik . Bence sorun ilk başta senin avatarda. Önce onu değiştir. Agir ve yorgun Morgan Freeman yerine bol bol sırıtan özgüven sahibi Samuel L Jackson resmi köy. Hayır bir de film de hapishane filmi, karakter de hapishaneden çıkmaya korkan, kendine guvenemeyen bir adam. Bu birinci adım.
Ikincisi, yaşlarımız yakın sanırım . Ilkokulda cam kozalagini , gazoz kapağını top yerine depip peşinden koşmadın mi ? Mahalleden birine ait park etmis kamyonet kasasında bağıra çağıra maymun gibi asılıp oynamadın mi? Gazoz kapaklarını dizip taşla vurmaya çalışmadın mi? ......... nereye geliyorum? Çocukken ufak şeylerden keyif alırdık, pesinden koşar, bırakmaz , kendimizce çözüm bulurduk. Bu karantina yasağı 30 sene önce olsaydı inan ki kimseyi dinlemez , kaçar gider yine sokakta oynardık. Burada anarşizm propagandası yapmıyorum ama sanırım siz anladiniz. Gerisi zaten teknik meseleler.
Sağlıcakla pedallayın.👍👍👍
 
Yardımlarınız için teşekkür ederim hepinize. Anladığım kadarıyla öncelikli olarak (her iki tekerde) patlakların tam olarak nerede ve nasıl meydana geldiğini bulmam gerekecek. Akşam iş çıkışı bisiklet üzerine takılan (en azından yolda kalma durumunda idareten 50-60 psi basabilecek) el pompası almakla işe başlayayım.

Bu arada iç lastikleri yeni değiştirim (sıfır). Dış lastikler sıfıra yakın düzeyde fakat bu bisiklet yurt dışından gelmiş ve uzunca bir süre depoda beklemiş. Belki dediğiniz gibi jant telleri üzerindeki koruma bandı çürümüştür fakat öyle olsa, servistekiler herhalde bunu belirtirlerdi diye düşünüyorum.
 
Hadi bu da benden olsun. Aynı sapkalisini buldum. ( mesele şapka da değil yani, her ne kadar eski tarz bir şapka olsa da)
MV5BMTQ1NTQwMTYxNl5BMl5BanBnXkFtZTYwMjA1MzY1._V1_UY1200_CR84,0,630,1200_AL_.jpg
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
@Voltaire hocam ben yazının ortasında şakayla ve hafif laf cakmayla karışık bisikleti sat diyecektim. Sonunda kendin yazmışsın . Bence ne bisiklette ne lastikte sorun var. Ne tecrübe eksik ne de pompa eksik . Bence sorun ilk başta senin avatarda. Önce onu değiştir. Agir ve yorgun Morgan Freeman yerine bol bol sırıtan özgüven sahibi Samuel L Jackson resmi köy. Hayır bir de film de hapishane filmi, karakter de hapishaneden çıkmaya korkan, kendine guvenemeyen bir adam. Bu birinci adım.
Ikincisi, yaşlarımız yakın sanırım . Ilkokulda cam kozalagini , gazoz kapağını top yerine depip peşinden koşmadın mi ? Mahalleden birine ait park etmis kamyonet kasasında bağıra çağıra maymun gibi asılıp oynamadın mi? Gazoz kapaklarını dizip taşla vurmaya çalışmadın mi? ......... nereye geliyorum? Çocukken ufak şeylerden keyif alırdık, pesinden koşar, bırakmaz , kendimizce çözüm bulurduk. Bu karantina yasağı 30 sene önce olsaydı inan ki kimseyi dinlemez , kaçar gider yine sokakta oynardık. Burada anarşizm propagandası yapmıyorum ama sanırım siz anladiniz. Gerisi zaten teknik meseleler.
Sağlıcakla pedallayın.👍👍👍

O küçük kazmayı Andy'ye getirenin kendisi olduğunu hatırlatmak isterim; derin bir felsefesi var :)

Evet, mesajı aldım (sat kurtul diyorsun 😁 şaka bir yana gerçekten modum+moralim inanılmaz düşük), teşekkür ederim. Umarım bir çözümü vardır.
 
Sabah uyandım, arka lastik yine patlamış :acpsnr: Yemin ediyorum insan bisikletten soğuyor. Ben (yaklaşık 20-23 yıl evvel) yıllaca klasik yarış bisikleti kullandım. O zamanda patlıyordu ama bu kadar sık değildi ki o zamanlar teknoloji bu kadar iyi bile değildi. Mesela dış lastik değiştirdiğimi hiç hatırlamıyorum. Yemin ediyorum tarlada köyde dağda bayırda sürüyordum o dandik (kötü anlamda değil, teknolojik olarak) makineyi. Galiba en iyisi üçe beşe satıp kurtulmak.
Bisikletin ne ? Üzerinde çelik profil jant mı var.
 
Geri