Scudo Sports

Lastik patlama sorunu

Bu mesajı okuyunca hava yerine beton dönmekte iyi fikirmiş geldi nedense 😁

MTB kullanıcıları bu konuda çok şanslı. Bir arkadaşım 5 yılda sadece bir defa patladı dedi. Bense bisikleti aldım, daha binmeden patladı. Bir defa bindim, odada öyle dururken bu defa diğeri patladı. Üç gündür binmiyorum, ara sıra hava basıncını elimle yokluyordum zaten. Ön teker inik gibi geldi. Dün direkt servise götürdüm, haklıyım, yine inmiş (115 psi den 60 a düşmüş. 😠😤

Gerçekten konfor filan önemli değil, bir çözüm bulmam gerek.

Bu lastikler yüksek basınçlı lastikler. Zamanla basıncının düşmesinde anormal bir durum yok ki sürekli yatan mtb nin de lastik basıncı zamanla düşer. Ben her sürüşe çıkmadan önce lastik basıncını kontrol ederim. Her gün düzenli binersem eğer 3 güne bi 15 20 psi düşmüş oluyor örneğin.

Patlama konusuna gelince 40c lastikli trekking bisikletimde toplam 100 120km sürüşte 2 kez lastik patladı. Yol bisikletinde eski lastiğimle 700km de 1 kes patlak yaşadım. Yaklaşık 850km yeni lastklerimde biniyorum henüz patlak yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Scudo
@Voltaire Schwalbe Durano Plus. Kesin çözüm. Patlamıyor, yağmurda ve kuruda yol tutuşu iyi. Kolay kolay deforme olmuyor, yani uzun ömürlü. İlk alım maliyetinin yüksekliğini de uzun ömür sunmasıyla dengeleyebilirsin

Çok teşekkür ederim.500'ü gözden çıkardım zaten. Continental GatorSkin düşünüyordum ama o da bulunmuyor. Peki Continental Ultra Sport 2 mi yoksa Schwalbe Durano Plus mı desem ne dersiniz?
Bu lastikler yüksek basınçlı lastikler. Zamanla basıncının düşmesinde anormal bir durum yok ki sürekli yatan mtb nin de lastik basıncı zamanla düşer. Ben her sürüşe çıkmadan önce lastik basıncını kontrol ederim. Her gün düzenli binersem eğer 3 güne bi 15 20 psi düşmüş oluyor örneğin.

Patlama konusuna gelince 40c lastikli trekking bisikletimde toplam 100 120km sürüşte 2 kez lastik patladı. Yol bisikletinde eski lastiğimle 700km de 1 kes patlak yaşadım. Yaklaşık 850km yeni lastklerimde biniyorum henüz patlak yaşamadım.

Yani bu 3-4 günlük beklemede basınç düşmesi normal mi? Doğruysa bunu hiç bilmiyordum. Eğer bu olağan bir durumsa gerçekten büyük bir psikolojik yükten kurtarmış olursunuz. Ayaklı bir pompayı koşa koşa alırım ve ara sıra basıncı dengelerim.

Servisteki arkadaş lastikleri mümkünse soğuk yere değdirme dedi hatta askılık al dedi.
 
@Voltaire Lastik patlamasından kurtulmak birinci hedefiniz olduğunu da düşünürsek Schwalbe Durano Plus kesinlikle.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Voltaire Lastik patlamasından kurtulmak birinci hedefiniz olduğunu da düşünürsek Schwalbe Durano Plus kesinlikle.

Kesinlikle... Konfora gerek yok zaten malum yerler, yollar ve sele yüzünden yeterince taşa dönüştü. His kaybı 100/100 🙈 Tavsiye için tekrar teşekkür ederim.
 
Çok teşekkür ederim.500'ü gözden çıkardım zaten. Continental GatorSkin düşünüyordum ama o da bulunmuyor. Peki Continental Ultra Sport 2 mi yoksa Schwalbe Durano Plus mı desem ne dersiniz?


Yani bu 3-4 günlük beklemede basınç düşmesi normal mi? Doğruysa bunu hiç bilmiyordum. Eğer bu olağan bir durumsa gerçekten büyük bir psikolojik yükten kurtarmış olursunuz. Ayaklı bir pompayı koşa koşa alırım ve ara sıra basıncı dengelerim.

Servisteki arkadaş lastikleri mümkünse soğuk yere değdirme dedi hatta askılık al dedi.

Evet basıncın düşmesi gayet normal. Yol bisikleti kullananların evinde ayaklı pompa bence şart zaten. Ben bisikleti alırken pompayı da yanında almıştım☺️

Siz ilk sürüşünüzde patlak yaşayınca psikolojik olarak etkilenmişsiniz bence. Yol lastiği zırt bırt patlamaz. Patlıyorsa da ya lastik bitmiştir ya jantla alakalı bi problem vardır ya da lastik basıncı düşük biniyorsunuzdur.

Bence yeni lastikten önce bi ayaklı pompa edinin ve mevcut lastiğinizi kullanmaya devam edin. Bir kere patladı diye çöp yapmayın lastiğinizi👍
 
Evet basıncın düşmesi gayet normal. Yol bisikleti kullananların evinde ayaklı pompa bence şart zaten. Ben bisikleti alırken pompayı da yanında almıştım☺

Siz ilk sürüşünüzde patlak yaşayınca psikolojik olarak etkilenmişsiniz bence. Yol lastiği zırt bırt patlamaz. Patlıyorsa da ya lastik bitmiştir ya jantla alakalı bi problem vardır ya da lastik basıncı düşük biniyorsunuzdur.

Bence yeni lastikten önce bi ayaklı pompa edinin ve mevcut lastiğinizi kullanmaya devam edin. Bir kere patladı diye çöp yapmayın lastiğinizi👍

Gerçekten zor bir durum. Sanıyorum ki ufacık bir patlak var ve sürekli hava kaçırıyor. Yemin ediyorum sağ baş parmağım kötü ağrıyor sürekli lastiği sıkıp kontrol etmekten.
 
Kesinlikle... Konfora gerek yok zaten malum yerler, yollar ve sele yüzünden yeterince taşa dönüştü. His kaybı 100/100 🙈 Tavsiye için tekrar teşekkür ederim.

Schwalbe Durano Plus Folding yani katlanır versiyonunu tavsiye ederim. Korona virüs etkisi azaldığında Wiggle veya Merlinden alırsanız yarı fiyatına gelir. Ayrıca çok konforlu lastik olduğu söyleniyor. Bozuk yola da geliyor
 
Bu kadar takıntı yapmayın tadını çıkarın bisikletinizin. Her sürüşten önce kontrol edin yeterli.

Tekrar söylüyorum bir kez patladı diye lastik değiştirilmez. Üstünde yazan basınç değerlerine uygun kullanın lastiği. Bir de acilinden göstergeli bi pompa edinin..
 
Nazar etmekten korkuyorum ama yedi-sekiz yıldır hiç lastiğim patlamadı.

Bu süreçte kullandığım bisikletler: Bir hibrit, bir MTB, bir katlanır, bir de yol bisikleti.

Tabii ki burada en büyük faktör şans ama kendim 60-64 kg arasında gezmeme rağmen, lastikleri hep üreticinin maks. basınç tavsiyesine yakın kullanırım. Konfordan feragat ediyorum ama bunun patlama ihtimalini azalttığına inanıyorum.
 
@Cem Coşkun Maaşallah, haklısınız maksimum PSI'a yakın yüksek basınç ile birçok kişi de şahit olmuştur yol bisikleti lastikleri çakıl taşlarını mermi gibi fırlatıyor, bu en basit örnek. Çoğu kez yanımdan geçen araçlara istemeden öyle bir taş fırlatıyorum ki mahçup oluyorum bir süre. Üzerinden mecburen geçtiğim bira camlarının hatti hesabı yok. Tabi ki önce lastik kalitesi hemen ardından da basınç geliyor etken olarak.
 
Benim ön lastik iki haftadır 3~4günde 58 psi dan 40a falan iniyor şişireyırum tekrar iniyor en az 40 psi gördüm söküp kontrol etmek istemiyorum patlak olabilir mi sokağa çıkma yasağından dolayı 4gündür yatıyoruz yarında oruçlu olduğum için işe bisikletle gidip gitmemek te kararsız kaldım
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Benim ön lastik iki haftadır 3~4günde 58 psi dan 40a falan iniyor şişireyırum tekrar iniyor en az 40 psi gördüm söküp kontrol etmek istemiyorum patlak olabilir mi sokağa çıkma yasağından dolayı 4gündür yatıyoruz yarında oruçlu olduğum için işe bisikletle gidip gitmemek te kararsız kaldım

Lastiğiniz patlak değildir. Basınç kaybı kaçınılmaz bir şey. İç lastiğin malzeme kalitesi kayıp hızını etkiliyor ama bundan ötürü de eskimeden yenisini almaya gerek yok bence. Üşenmeden uygun basınç miktarına tamamlayacağız sürekli.
 
@Voltaire 2017 haziran ayından beri Rubena Flash Stu 700*35 dış lastik kullanıyorum. 10 bin kilometreden fazla kullanmışımdır. Sürüş esnasında 1 ya da 2 kere patladı. Sürüş dışında ise (6-7 kere) mola vermek için durduğumda bisikleti koyduğum çeşme kenarı, yol kenarı gibi yerlerde uzun diken, tel ya da cam parçalarından dolayı patladı.
Bu patlama durumlarının değişkenlik gösterebileceğini de göz ardı etmemeliyiz. Bir fikir sahibi edinebilmeniz için kullandığım dış lastik hakkındaki tecrübemi paylaşmak istedim.
 
Gerçekten zor bir durum. Sanıyorum ki ufacık bir patlak var ve sürekli hava kaçırıyor. Yemin ediyorum sağ baş parmağım kötü ağrıyor sürekli lastiği sıkıp kontrol etmekten.
2 Bisikletim var. 2'sinde de Durano Plus kullanıyorum. Biri 3000'lerde biri 12.000 km'yi geçti. İkiside patlamadı henüz. Haftada bir 90-95'e inen lastiklere hava basıyorum sadece. (Taş zeminde duruyorlar)
(70 kg için 105-110 psi altında kullanmıyorum )
Bütçenizi aşmamak adına lastikleri wiggle gibi bir siteden almanızı öneririm. Ama ayaklı pompa edinmek ilk önceliğiniz olsun derim bende.

Ufak bir hava kaçağından şüpheleniyorsanız iç lastiği çıkarıp, biraz şişirip suyun altında kontrol edin. Kaçak olan yerde hava kabarcıkları oluşacaktır. En azından patlağı ve muhtemel sebebini bulmuş olursunuz.
 
Xiaomi'nin akıllı pompasını alıp deneyen var mı?
 
2 Bisikletim var. 2'sinde de Durano Plus kullanıyorum. Biri 3000'lerde biri 12.000 km'yi geçti. İkiside patlamadı henüz. Haftada bir 90-95'e inen lastiklere hava basıyorum sadece. (Taş zeminde duruyorlar)
(70 kg için 105-110 psi altında kullanmıyorum )
Bütçenizi aşmamak adına lastikleri wiggle gibi bir siteden almanızı öneririm. Ama ayaklı pompa edinmek ilk önceliğiniz olsun derim bende.

Ufak bir hava kaçağından şüpheleniyorsanız iç lastiği çıkarıp, biraz şişirip suyun altında kontrol edin. Kaçak olan yerde hava kabarcıkları oluşacaktır. En azından patlağı ve muhtemel sebebini bulmuş olursunuz.

Dün yola çıkmadan iki tekerin havasını da 115 psi ayarladık (max.135 psi yazıyor). Zaten ön ve arka sırasıyla bir defa patladı ve ben direkt yeni iç lastik aldım her ikisinede... Neyse, dün 115 psi ile 3 saat falan sürdüm ve akşam bu defa "halının" üzerine gazete serip koydum. Sabah buraya yazdıktan sonra korka korka bisikletin olduğu odaya gittim ve aynı sertlikte duruyordu 😍 bindim. @ucgokhan arkadaşın pozitif dolu mesajları sonrası çıktım yola ve sanıyorum 4 saattir sürüyorum. Kendime güvenim geldi yeminle 😊 Hatta bugün ilk defa çevre yoluna çıkıp şehirden 15 km civarı uzaklaştım ama içimde ha patladı ha patlatacak bir korku anlatamam 🙈 Neyse ki hiçbir şey olmadı. Gerçekten öz güvenim yerine geldi. Gerçekten çok teşekkür ederim @ucgokhan Bu arada merkeze yaklaşık 10 km uzakta bir ara durup lastikleri kontrol ettim yine. İnme yoktu fakat arka lastikte yarık farkı ettim. Tabi korku o ara iki katına çıktı.

Sonuçta 1.pompa alacağım 2.Durano Plus. Tabi en önemlisi artık bazı demoralize düşüncelerden kurtulmuş olmam.
 
Lastik patlamaları genel olarak, sonbahar aylarında ve havaların kurak olduğu zamanda başıma gelmiştir. Son bir yıl içinde rahat 20 patlağım oldu. Gezdiğim yerler doğal alanlar olduğu için çoğunluk diken patlağı şeklindeydi. Bir iki defa da tel benzeri şeyler çıktı.

İlk baharda bir iki defa oldu. Yağışlı ,ıslak ve karlı zamanlarda hiç denk gelmedim desem yeridir. Tabi cam kırıklarına dikkat etmek lazım. Bir çivi,cam, yada tele çok yapabileceğiniz zırhlı sistem lastik, şansınız yoksa oda bir yere kadar. İyi bir pompa ve yama kiti her daim yanınızda olmalı. Bu işi bir şekilde öğrenmek zorundayız. Yedek iki iç lastik ciddi hayat kurtarır. Dış lastik kontrollerini sürekli yapmak zorundayız. Yanımızdada bir tane yorgan iğnesi bulunursa fena olmaz giren tiken yada nesneleri çıkartırken. İç lastiğe attığımız her yama bütünlüğü bozar. 4.yada 5. Seferde değiştirmek sağlıklı olur.

Lastik patlamasını bir yarışta değilseniz çok dert etmeyin. Becerilerinizi geliştirin. Patlayan her lastikle. :acpsnr: ( sonrasında ehil oluyor insan.:koptum:)

Eğer kız arkadaşınızla buluşmaya gitmiyorsanız yahut kahveye okey oynamaya çok dert etmeyin patlayan lastiği en fazla yarım saat ehil kişiler 5 dakkada da hallediyor bu işi.
Bisikletin varsa elin pislenecek o veya bu şekilde bir zaman sonra alışıyor insan. İlk defa zırhlı bir lastik taktım. Mitas longway ultimate bakalım ne zaman patlayacak.:) Eskilerin dediği gibi sakındığın göze çöp batar. Allah başka dert vermesin, zaman kaybıda olsa patlak bir şekilde hallolur. Hayırlarda kalın vesselam.
 
Geri