Scudo Sports

Lastik patlama sorunu

Selamlar herkese iyi forumlar diyelim öncelikle,konumuz bisikletimin üstünde michelin dynamic sport serisi dış lastiklerden 700*25 var iç lastik ise decatlondan alınma lastikler. Bugün tam 3 kez aynı yerden lastik patlattım sibobun hemen üç parmak yanı diyebilirim. Hemde daha sürmeden tekrar tekrar aynı yerden veya yakınından lastik patlak verdi.Yama yaptım şişirdim lastiği takarken lastigin indigini farkettim sonra bidaha bidaha baktım olacak gibi degil lastik çürük heralde diye yeni
İç lastik çıkardım bu sefer yeni iç lastigi şişirirken patladı. Kafayı yicektim yama yaptım tekrar şişirdim (abartmıyorum belki 7 kez lastigi sök tak yama yap ugraştım) bu sefer oldu heralde diye dışarı çıktım ama o da ne yine lastigin indiğini farkettim delirdim eve döndüm. Daha önce de yama yaptım tecrübeli sayılırım hiç sorun olmamıştı. Dış lastigin içini defalarca kontrol ettim herhangi bişey olabilir diye hayır yoktu,dış lastigin içinde jant korucu bandı bile kontrol ettim yok abi sorunu bulamadım bugün koca gün bisiklete binemedim anlayacağınız. Sorun nedir tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar?

Yazdıklarınızı okuyunca yol bisikletim yeniyken yaz başında Urla yolunda 9 defa lastik söktüğüm aklıma geldi. Ayrıca bunun dışında neredeyse 2 güne bir patlak tamir ediyordum. Kah tutmayan yama kah yeniden patlama yüzünden. Neredeyse bisikletten vazgeçecek hale gelmiştim. Öyle ki artık bende paronaya haline gelmişti ve lastikleri düşünmekten sürüşten bir şey anlayamaz oldum. Sonra araştırıp ve biraz paraya kıyıp Schwalbe maraton lastik taktım. 1500km oldu hiç dikkat etmememe rağmen henüz patlak yaşamadım. Bisikletin keyfini yaşamaya başladım resmen. Keşke daha önce yapsaymışım ama acemilik işte.
 
  • Beğen
Tepkiler: muhammed.sedef
Scudo
merhabalar ben de yol bisikletine yeni geçtim ve gerçekten lastik patlamasından çok muzdaribim . yeterli psi bastığımı düşümüyorum çünkü psi ölçerim yok siz hangilerini kullanıyorsunuz. bir de zırhlı lastik mi alsam yoksa şerit mi alsam nasıl azaltabilirim patlama olayını . ( zırhlı lastik için öğrenci işi bir lastik tavisyenizi bekliyoum). acaba lugano lastik nasıldır iş görür mü ?
kullandıgın bisiklet modeli nedir?
15 gün öncesine kadar bende aynı sorundan müzdariptim bisikletimin üzerinde gelen orjinal dış lastik(Mitas) çok kötü olması sebebiyle lastigim sık sık patlıyormus
Decathlondan 1 çift michelin pro3 dış lastik aldım ve 650kmdir tekerim patlamadı
Mitaslar ile 950 km de 11-12 kere lastigim patlamıştı
 
@Serkan Mıstınoğlu çok teşekkürler yazdıklarınız için ben önce ideal basınçta kullanayım ki zaten dış lastik çok kötü mitas marka onun yerine iyi bir şey alacağım ama biliyorsunuz ki çok pahalılar

@muhammed.sedef kron rc1000 mitas lastik var üstünde

edit

bir de benim iç lastik cst sizce iyi midir dış lastiği değiştirmişken yeni bir tane alayım hangi marka önerirsiniz
bir de sadece arkayı değişsem dış lastik olarak acaba çok sorun çıkarır mı ön arka farklı olması
 
@Muhammet65 lastiğinizi değiştirirken her iki lastiği de janttan tamamen ayırıp, jantınızın iç bölgesini parmağınızla tarayın. Bunu yaparken Dikkat edin parmağınızı kesilmesin tabi. Alüminyum jantların bazılarının ek yeri (jant çemberi düz bir çubuk olarak kesilir, bükülüp yuvarlak yapılıp kaynak yapılır bildiğiniz gibi) çok çapaklı olabiliyor. Benzer şekilde jant telleri için açılan deliklerde de çok fazla çapak ve sivri nokta olabiliyor. Tabanı jant bandı çoğu zaman korusa da yanaklarda da çapaklar olabiliyor ve bunlar da doğrudan iç lastiği tehdit ediyor. Tüm bu sivri noktalar zararsızmış gibi görünse de, bir kasiste veya çukurda sizin de ağırlığınızla, iç lastiğin patlamasına sebep olabiliyor. Önerim, jantın iç kısmını komple kontrol edip, şüpheli yerleri zımparalayarak sivriliği yok etmenizdir :harika:
 
@Serkan Mıstınoğlu merhabalar çıkarttım lastiği jant kısmını elimle baya gezindim kesici bir şeye rastlamadım ama 2 3 tane sıkıntılı bölge gördüm fotoğraflarını atacağım bi bakar mısınız? pek bunlardan olduğunu düşünmüyorum (patlakları göz önünde bulundurunca) ama yine de ilerde sıkıntı çıkarırlar mı? ne yapmam gerekiyor?
20200918_130903.jpg20200918_130932.jpg20200918_130942.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
kullandıgın bisiklet modeli nedir?
15 gün öncesine kadar bende aynı sorundan müzdariptim bisikletimin üzerinde gelen orjinal dış lastik(Mitas) çok kötü olması sebebiyle lastigim sık sık patlıyormus
Decathlondan 1 çift michelin pro3 dış lastik aldım ve 650kmdir tekerim patlamadı
Mitaslar ile 950 km de 11-12 kere lastigim patlamıştı
benim iki bisikletimde mitas zırhlı var. biri 4mm diğeri 5 mm. toplamı 1000km oldu ikisinin ama hiç patlama yaşamadım. sizdeki mitaslar zırhlı mıydı?
bir de benim iç lastik cst sizce iyi midir dış lastiği değiştirmişken yeni bir tane alayım hangi marka önerirsiniz
bir de sadece arkayı değişsem dış lastik olarak acaba çok sorun çıkarır mı ön arka farklı olması
2. bisiklete zırhlıyı cst alacaktım bende. cst yi bikaç bisiklette gördüm. gördüklerimde genellikle ucuz marka bisikletler olunca onuda mitas rubena aldım. yorumlarda bi arkadaşın dediği benimde aklıma gelmişti genelde ucuz lastikler kullanıyorlar
 
ön tekere daha az hava basmalı (çünkü ağırlığımızın %60’ı ön tekerdedir) yani arka 105 ön 102
Hocam yazım hatası mı var acaba, karasız kaldım ? Ağırlığın %60 ı önde ve öne o yüzden mi az basınç?
 
Hocam yazım hatası mı var acaba, karasız kaldım ? Ağırlığın %60 ı önde ve öne o yüzden mi az basınç?
yazım hatası yapmış arkada oluyor ağırlığın çoğu. arkayada daha çok hava basmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
ihtiyacınıza göre 90-110 arası hava basmalı, ön tekere daha az hava basmalı (çünkü ağırlığımızın %60’ı ön tekerdedir) yani arka 105 ön 102 olabilir ve lastik basınçlarınızı en kötü ihtimalle haftalık kontrol etmelisiniz :harika:
Emin olun bunu yapmak,belki de zırhlı bir lastik almaktan daha çok yardımcı olacak size patlakları azaltmanız konusunda. Lastik konusunda da şunu söyleyebilirim ki piyasadaki çoğu bisiklet kötü lastiklerle gelir.

Max 60psi yazan bir lastiğe 90 vurmak ne kadar mantıklı olur? Fikrinizi almak istedim.
 
@ÆSir Yol bisikletlerine max 60 psi lastik takmak zaten baştan yanlış ve pek olası değil. En basitleri bile limit olarak 85-90 psi değerindeler..
 
@ÆSir Yol bisikletlerine max 60 psi lastik takmak zaten baştan yanlış ve pek olası değil. En basitleri bile limit olarak 85-90 psi değerindeler..
700-35 lastik takılı şu an üzerinde zırhlı aldım 2 defa sivri cisimlere girdiğim için. max 85 dese de 70 civarı basmayı tercih ettim. Limite yaklaşmak istemedim. Bisikletin üstünde 95+20 gibi bir ağırlık oluyor. Bu konuda galiba biraz aydınlanmaya ihtiyacım var.
 
700-35 lastik takılı şu an üzerinde zırhlı aldım 2 defa sivri cisimlere girdiğim için. max 85 dese de 70 civarı basmayı tercih ettim. Limite yaklaşmak istemedim. Bisikletin üstünde 95+20 gibi bir ağırlık oluyor. Bu konuda galiba biraz aydınlanmaya ihtiyacım var.
lastik yüzeyi inceldikçe psi artıyor benim gördüğüm kadarıyla. 700x35 bisikletimde bende 60 70 arası psi ile kullanıyorum 32 olanda ise 80-90 civarlarında ikisi toplam 1000km buldum patlama yada bi sorun yaşatmadılar bana. yazan aralıkta basmak lazım onuda gideceğiniz yere göre belirlemeli. bugün mesela tarlada bozuk toprak yolda sürdüğüm için 32c lastiğime extra hava basmadım biraz inmişti.
 
@ÆSir Şehir bisikleti sanırım seninki, 70 psi 35 lastik için iyi, 60-65 te olabilir ağırlığa göre..Yol bisikletleri genelde 23-25 standart ölçülerinde. Sonuçta çap incelsede taşıyacağı yük aynı ve bunu başarabilmenin yolu daha yüksek basınç doğal olarak..
 
@Serkan Mıstınoğlu hocam merhabalar bu akşam gidip petrolde hava vurayım dedim (göstergesi sanırım bozuk ya benim aparattan dolayı basıncı göstermedi) neyse ben vurdum havayı daha vuruken gümledi lastik :( sonra patlağın nereye denk geldiğini kontrol ettim ilk attığım fotodaki deliğe denk geliyor şimdi ben yeni iç lastik alacağım ama bu deliği nasıl kapatalım sonuçta tekrar yaşanacak
bir de decathlondaki michelin pro 3 ü almayı düşünüyorum sizce nasıldır

bir diğer isteğim kullandığınız pompa ya da basınç göstergesini paylaşabilir misiniz?
ilginiz için çok teşekkürler

lifeline prime armour road tyre tavsiyesi vermişlerdi ama wiggle dan olduğundan verginin ne kadar geleceği konusunda tereddüt yaşadığımdan vazgeçtim

edit: bir de bir metal parçası çıktı lastiğin içerisinden nedir bu ?
 
Son düzenleme:
  • Üzgün
Tepkiler: HakanAydn
Bunu herkes yapıyordur muhtemelen ama konusu gelmişken ipucu vereyim. İç lastik valfi ile dış lastiğin logosunu denk getirirseniz patlağa neden olan cisimleri tespit etmenize yardımcı olur. Lastiğim patlayınca dış lastikte nereyi kontrol etmem gerektiğini böyle anlıyorum.
 
@Muhammet65 Göstergeli ayaklı pompa almanız hava düşük mü yüksek mi endişenizi çözer. Ben şu pompadan kullanıyorum bir senedir.

(link)

Bazen jant delikleri yeteri kadar pürüzsüz işlenmemiş oluyor. Deliklerde çapak varsa eğeleyebilirsiniz. Bunun dışında düzgün bir jant bandı olması deliklerden oluşan patlağı engelleyecektir. Şimdilik geçici olarak mevcut bandınızın üstüne elektrik bandı kaplayabilirsiniz.(geçici çözüm).
Bir de Lugano lastikten bahsetmişsiniz. Kendi başına patlak koruması çok yeterli değil. Schwalbe patlak koruma skalasında 7 üstünden 3 seviye patlak korumasına sahip. Ben Luganoyu 2300 km patlak koruma şeridiyle kullandım. Sadece bir defa patlağım oldu. O da tabandan değil yandan sivri cisim batması sebebiyle. Bir diğer husus patlak koruma şeridini lastiğin içine düzgün yerleştirmek gerekiyor. Keskin köşe bırakmamak lazım.
 
@EnginK. çok teşekkür ederim
izole bant geçici çözüm demişsiniz ya peki onun kalıcı çözümü nedir ?
ayaklı pompa var bende eskiden kalma yeni hortum aldım fakat aparatım bozuk olduğundan deneyemedim ve yeni iç lastik alacağım (çünkü üstündeki ve yedeği ikisi de patlak) eğer her şey hallolursa :) pompayı test edebilirim maalesef çok fazla sıkıntıyla karşılaştım tüm günümü lastiğe ayırmak gerçekten çok can sıkıyor .
 
@Serkan Mıstınoğlu hocam merhabalar bu akşam gidip petrolde hava vurayım dedim (göstergesi sanırım bozuk ya benim aparattan dolayı basıncı göstermedi) neyse ben vurdum havayı daha vuruken gümledi lastik :( sonra patlağın nereye denk geldiğini kontrol ettim ilk attığım fotodaki deliğe denk geliyor şimdi ben yeni iç lastik alacağım ama bu deliği nasıl kapatalım sonuçta tekrar yaşanacak
bir de decathlondaki michelin pro 3 ü almayı düşünüyorum sizce nasıldır

bir diğer isteğim kullandığınız pompa ya da basınç göstergesini paylaşabilir misiniz?
ilginiz için çok teşekkürler

lifeline prime armour road tyre tavsiyesi vermişlerdi ama wiggle dan olduğundan verginin ne kadar geleceği konusunda tereddüt yaşadığımdan vazgeçtim

edit: bir de bir metal parçası çıktı lastiğin içerisinden nedir bu ?

Geçmiş olsun :ssrtcbya: Aynısı benim de başıma gelmişti

Benim kullandığım pompa şu, zamanında 119'a almıştım ama şimdi 190:
(link)
Daha alt modelleri nasıldır bilmiyorum, bu komple aluminyum olduğu için biraz pahalı.

Pro3 lastiği öneririm, hem pro3 hem pro4 kullandım ikisinden de memnun kaldım.

Vergiyi hesaplarken alışveriş tutarınızın %20'si olarak hesaplayın. Örneğin 10 dolarlık bir şey aldığınızda 2 dolar vergi gelecek. Kabaca böyle, detaya girmeye gerek yok. Karışık biraz :snzdglsn:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet65
@Muhammet65 İzole bantın kalıcı çözümü jant bandı. Şunlar gibi:
(link) (çift jant için)
(link) (Tek jant için)
Gördüğüm kadarıyla ayaklı pompanızın göstergesi yok. Buı pompa Yol lastiğine yeterli basıncı basabiliyorsa lastikte ne kadar basınç var öğrenebilmek için yine göstergeye ihtiyacınız var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet65
Geri