Scudo Sports

L'etape Türkiye by Tour de France - İstanbul 19-20 Ekim 2024

Yarışan birinin vidyosunu izledim, TEM'in üstünden Medilpol'e doğru geçerken aşağıdan bisikletliler geliyor ama kendisi için yönlendirme karşı şeride geçip sola ayrılan sapaktan döndürecek şekilde yapılmış. Çocuk baya görüntüyü durdurup hem sola ok hem de sola viraj tabelalarını kabak gibi gösteriyor. Oradan girip aşağıya doğru TEM'e bağlanacak gibi giderken polis durduruyor, geri döndürüyor. Sonra tekrar yukarı çıkıyor, aslında arkasından gelen grupla beraber geldiği yolu tekrar gitmeye başlıyor, sonra bi şekilde U dönüş yapıp tekrar rotaya giriyor. Sonrasında yan yana geldiği bi kaç kişide daha kafalar karışık, "doğru mu gidiyoruz" minvalinde konuşuyorlar çünkü gittikleri yolda ortada kuka falan da yok ve karşıdan bisikletliler gelmeye devam ediyor. Çok garip geldi bana, çok bariz bi yanlış yönlendirme var çünkü. Bu durumla ilgili bi mevzu oldu mu, bilen var mı? Yoksa rotayı ezbere bilmek sporcunun sorumluluğunda olan bir durum mu?
Bununla ilgili organizatör firma topu sporcuya atıyor.
Rotayı bilmek zorunda diyor. Bu yüzden hak talep edilemiyor.
İzlediğiniz video sanıyorum Asperox sporcusu Fehim'in videosu.
Yarışta aynı hatayı bende yaptım ve 1,5dk'lık zaman kaybı yaşadım.
Herhangi bir işaretleme ya da yol ayrımını yapan dubalar yoktu. Zaten videodan gözüküyor.

L'etape yarışı ile alakalı bir çok sporcu yaşadığı mağduriyeti yazılı olarak toplu halde İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne iletti.
Spor İl Müdürlüğü'de cevap olarak adı geçen organizasyonun özel firma organizasyonu olduğunu mağduriyetinizde haklısınız, organizatör firma
sorumluluklarını yerine getirmemiş fakat bu itirazı Federasyon Başkanlığına iletmelisiniz minvalinde bir yanıt verdi.

Bence Türkiye'ye bir daha L'etape gelmemeli. Gelecek ise de mutlaka Federasyon denetiminde tüm yarışlar yapılmalı.
Hatalı yola giren bizleri geçtim, kaç kişi maddi/manevi zarar gördü. Organizasyon yetersiz kaldı.
 
Scudo
Gelecek ise de mutlaka Federasyon denetiminde tüm yarışlar yapılmalı.
Hatalı yola giren bizleri geçtim, kaç kişi maddi/manevi zarar gördü. Organizasyon yetersiz kaldı.
yarışların hepsini federasyon denetlemeli her anlamda belirli kriterler koymalı şunlara şunlara uyulmalı DOPİNG kontrol en önemlisi...
 
Son düzenleme:
3 senelik anlaşma yapılmış diye duymuştum, en azından 2 sene daha düzenlenir bence. Organizasyon firması da bu sene yaşananlardan ders çıkarır diye umuyorum, böyle olursa daha sorunsuz yarışlar olur. Ha ben eğer aynı rota olacaksa katılacağımı sanmıyorum.
 
Instagram’da bi hesapta gördüm yarış direktörleri göstermelik mi oluyor falan gibi bi yazı yazmış, organizatörler herşeyi kendi yapıyor da direktörler reklam olsun diye mi seçiliyor gibisinden bi yazıydı galiba. Otomobil sporlarında da benzer bi durum söz konusu, yarışma direktörleri olsun güvenlik sorumluları olsun sırf birinin adı yazılsın diye yazılıyor ve hatta bazı zamanlarda fiilen bu pozisyonlarda görev yapan gerçek bir insan bulunmuyor bile. Yine de iş federasyonda bitiyor, federasyonun kriterlerine uyacak kişiler gerçekten direktörlük yapabilecek tecrübe ve networke sahip olamıyor, gerçekten bu niteliklere haiz olan kişiler de federasyonun direktör olabilme kriterlerini karşılayamıyor. Bunlar hep sporu spordan anlamayan kişilere emanet etmekten.

Öte yandan spor müsabakalarının kendilerine özgü bi karakteri olması taraftarıyım ben. Mesela bazı granfondolar sıkı tırmanışlı olsun, bazısı düz olsun, bazısı mutlaka belirli lokasyonlardan geçsin, bi maskotu olsun, vs., o yüzden sıkıntılı noktaları elden geçirip genel olarak benzer bi güzergahta tekrarlanması iyi olur bence.

Son olarak da şunu ekleyeyim naçizane bir tavsiye olarak (olmaz ya) alınır belki; özel ambulans firmalarından spor organizasyonlarına sponsor olmayı sevenleri de var. Şimdiden biraz güvenlik ve sağlık hizmetleri taraflarına odaklanmakta fayda olabilir..
 
Bununla ilgili organizatör firma topu sporcuya atıyor.
Rotayı bilmek zorunda diyor. Bu yüzden hak talep edilemiyor.
İzlediğiniz video sanıyorum Asperox sporcusu Fehim'in videosu.
Yarışta aynı hatayı bende yaptım ve 1,5dk'lık zaman kaybı yaşadım.
Herhangi bir işaretleme ya da yol ayrımını yapan dubalar yoktu. Zaten videodan gözüküyor.

L'etape yarışı ile alakalı bir çok sporcu yaşadığı mağduriyeti yazılı olarak toplu halde İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne iletti.
Spor İl Müdürlüğü'de cevap olarak adı geçen organizasyonun özel firma organizasyonu olduğunu mağduriyetinizde haklısınız, organizatör firma
sorumluluklarını yerine getirmemiş fakat bu itirazı Federasyon Başkanlığına iletmelisiniz minvalinde bir yanıt verdi.

Bence Türkiye'ye bir daha L'etape gelmemeli. Gelecek ise de mutlaka Federasyon denetiminde tüm yarışlar yapılmalı.
Hatalı yola giren bizleri geçtim, kaç kişi maddi/manevi zarar gördü. Organizasyon yetersiz kaldı.
TdF gibi en büyük bisiklet yarışının direktörü bile suçu yarışcılara atarsa, gelde amatörler için düzenlenen yarışların yetkililerinden empati yapmalarını bekle.. Makaleyi okumak için abonelik gerekli ama kısaca, kazaların sebebi yarışcıların hızlı gitmesinden diyor.. Herhalde 20km/s ile gitmelerini bekliyorlar.. Yeterli güvenlik önlemlerini alamıyoruz demiyorlar da, yarışçılar hızlı gidiyor diyorlar..

(link)
 
TdF gibi en büyük bisiklet yarışının direktörü bile suçu yarışcılara atarsa, gelde amatörler için düzenlenen yarışların yetkililerinden empati yapmalarını bekle.. Makaleyi okumak için abonelik gerekli ama kısaca, kazaların sebebi yarışcıların hızlı gitmesinden diyor.. Herhalde 20km/s ile gitmelerini bekliyorlar.. Yeterli güvenlik önlemlerini alamıyoruz demiyorlar da, yarışçılar hızlı gidiyor diyorlar..

(link)
Güvenlik önlemleri bisikletlerin hız artışı oranında sıkılaşmadı aslında, bu samimi bi şekilde yapılabilecek bir özeleştiri ama insanların öldüğü yerde kimse böyle bi açıklama yaparak kendini feda etmek istemiyor tabi. Yani anlayamıyorum, o kadar teknoloji var, o kadar güzel özellikleri olan yol bilgisayarları var artık. Kurun abi tehlikeli bölgelerin giriş ve çıkışlarına RFID kapılarını, sporcu girdikten çıkana kadar sesli bi uyarı versin. Yol bilgisayarı kullanmak zorunlu olsun, veya ne bileyim bu tip bir sinyal okuyucu kullanmak zorunlu olsun. Nötralize bölgeler olsun etaplarda mesela, belli başlı bazı iniş veya hava koşullarına göre tehlikeli olabilecek bölgeler nötralize ilan edilsin ve sporculara bu bölgeleri belirli bir hız ortalamasının üzerinde geçmesi durumunda zaman cezası verilsin. Belli ki manuel uygulamalar sporcuları ölmekten koruyamıyor, mantıklı da değil zaten hayatları boyunca bir şeyi en iyi şekilde yapmak üzere çalışan bu insanlara "hızlı gitmeyi tercih edersen ölebilirsin benim bu konuyla ilgili yapabileceğim bir şey yok" demek. Ayrıca adil de değil, organizatör olarak özellikle de güvenliği bir tercih meselesi haline getirip sporcunun inisiyatifine bırakamazsın..
 
Geri