Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

L'etape Türkiye by Tour de France - İstanbul 19-20 Ekim 2024

Yarışan birinin vidyosunu izledim, TEM'in üstünden Medilpol'e doğru geçerken aşağıdan bisikletliler geliyor ama kendisi için yönlendirme karşı şeride geçip sola ayrılan sapaktan döndürecek şekilde yapılmış. Çocuk baya görüntüyü durdurup hem sola ok hem de sola viraj tabelalarını kabak gibi gösteriyor. Oradan girip aşağıya doğru TEM'e bağlanacak gibi giderken polis durduruyor, geri döndürüyor. Sonra tekrar yukarı çıkıyor, aslında arkasından gelen grupla beraber geldiği yolu tekrar gitmeye başlıyor, sonra bi şekilde U dönüş yapıp tekrar rotaya giriyor. Sonrasında yan yana geldiği bi kaç kişide daha kafalar karışık, "doğru mu gidiyoruz" minvalinde konuşuyorlar çünkü gittikleri yolda ortada kuka falan da yok ve karşıdan bisikletliler gelmeye devam ediyor. Çok garip geldi bana, çok bariz bi yanlış yönlendirme var çünkü. Bu durumla ilgili bi mevzu oldu mu, bilen var mı? Yoksa rotayı ezbere bilmek sporcunun sorumluluğunda olan bir durum mu?
Bununla ilgili organizatör firma topu sporcuya atıyor.
Rotayı bilmek zorunda diyor. Bu yüzden hak talep edilemiyor.
İzlediğiniz video sanıyorum Asperox sporcusu Fehim'in videosu.
Yarışta aynı hatayı bende yaptım ve 1,5dk'lık zaman kaybı yaşadım.
Herhangi bir işaretleme ya da yol ayrımını yapan dubalar yoktu. Zaten videodan gözüküyor.

L'etape yarışı ile alakalı bir çok sporcu yaşadığı mağduriyeti yazılı olarak toplu halde İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne iletti.
Spor İl Müdürlüğü'de cevap olarak adı geçen organizasyonun özel firma organizasyonu olduğunu mağduriyetinizde haklısınız, organizatör firma
sorumluluklarını yerine getirmemiş fakat bu itirazı Federasyon Başkanlığına iletmelisiniz minvalinde bir yanıt verdi.

Bence Türkiye'ye bir daha L'etape gelmemeli. Gelecek ise de mutlaka Federasyon denetiminde tüm yarışlar yapılmalı.
Hatalı yola giren bizleri geçtim, kaç kişi maddi/manevi zarar gördü. Organizasyon yetersiz kaldı.
 
Scudo
Gelecek ise de mutlaka Federasyon denetiminde tüm yarışlar yapılmalı.
Hatalı yola giren bizleri geçtim, kaç kişi maddi/manevi zarar gördü. Organizasyon yetersiz kaldı.
yarışların hepsini federasyon denetlemeli her anlamda belirli kriterler koymalı şunlara şunlara uyulmalı DOPİNG kontrol en önemlisi...
 
Son düzenleme:
3 senelik anlaşma yapılmış diye duymuştum, en azından 2 sene daha düzenlenir bence. Organizasyon firması da bu sene yaşananlardan ders çıkarır diye umuyorum, böyle olursa daha sorunsuz yarışlar olur. Ha ben eğer aynı rota olacaksa katılacağımı sanmıyorum.
 
Instagram’da bi hesapta gördüm yarış direktörleri göstermelik mi oluyor falan gibi bi yazı yazmış, organizatörler herşeyi kendi yapıyor da direktörler reklam olsun diye mi seçiliyor gibisinden bi yazıydı galiba. Otomobil sporlarında da benzer bi durum söz konusu, yarışma direktörleri olsun güvenlik sorumluları olsun sırf birinin adı yazılsın diye yazılıyor ve hatta bazı zamanlarda fiilen bu pozisyonlarda görev yapan gerçek bir insan bulunmuyor bile. Yine de iş federasyonda bitiyor, federasyonun kriterlerine uyacak kişiler gerçekten direktörlük yapabilecek tecrübe ve networke sahip olamıyor, gerçekten bu niteliklere haiz olan kişiler de federasyonun direktör olabilme kriterlerini karşılayamıyor. Bunlar hep sporu spordan anlamayan kişilere emanet etmekten.

Öte yandan spor müsabakalarının kendilerine özgü bi karakteri olması taraftarıyım ben. Mesela bazı granfondolar sıkı tırmanışlı olsun, bazısı düz olsun, bazısı mutlaka belirli lokasyonlardan geçsin, bi maskotu olsun, vs., o yüzden sıkıntılı noktaları elden geçirip genel olarak benzer bi güzergahta tekrarlanması iyi olur bence.

Son olarak da şunu ekleyeyim naçizane bir tavsiye olarak (olmaz ya) alınır belki; özel ambulans firmalarından spor organizasyonlarına sponsor olmayı sevenleri de var. Şimdiden biraz güvenlik ve sağlık hizmetleri taraflarına odaklanmakta fayda olabilir..
 
Geri