Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mekanik disk fren hakkında

Peki bu ön frenim neden ses yapıyor frene basarken? Vızzz diye ses çıkıyor ön freni kullanınca. Her hangi bir yere çarpmadım veya darbe gelmedi.

1 senedir kullandığım hidrolik disk frenli TCR ön diski de aynı durumda o ses konusunda, yeni orijinal balata değiştiği halde devam ediyor. Frenaj veya başka hususta sıkıntı yok, muhtemelen rotorun yüzeyi ile ilgili diye çok yerde yorumlar okudum (Fren Ultegra, rotor Giant fason). Agresif kullanımdan ötürü yakında rotorum da değişir, bakalım ne olacak. 3 ayda bir balata bitiriyorum :hihi:
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Scudo
1 senedir kullandığım hidrolik disk frenli TCR ön diski de aynı durumda o ses konusunda, yeni orijinal balata değiştiği halde devam ediyor. Frenaj veya başka hususta sıkıntı yok, muhtemelen rotorun yüzeyi ile ilgili diye çok yerde yorumlar okudum (Fren Ultegra, rotor Giant fason). Agresif kullanımdan ötürü yakında rotorum da değişir, bakalım ne olacak. 3 ayda bir balata bitiriyorum :hihi:
Başta mekanik sandım İrfan abi sonradan hidrolik olduğunu gördüm abi sen o zaman gece gündüz demeden sürüyorsun.😉
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
Başta mekanik sandım İrfan abi sonradan hidrolik olduğunu gördüm abi sen o zaman gece gündüz demeden sürüyorsun.😉
Evim Çamlıcanın eteğinde sürekli oraya inip çıkıyorum, inişte virajlar ve trafik olunca mecburen freni çok sık kullanıyorum. Balata olarak da yumuşak ürün k03S resin kullanınca ömrü çok uzun olmuyor. İnternetten bakıyorum en ucuz kimde varsa oradan alıyorum en son çifti 113 TL’den buldum. Stoklu çalışıyorum 😊 Rotor pahalı, bir sene oldu rotor kalınlığı kritik seviyeye düştü. Ali ekspres sitesinde uygun fiyatlı buldum bir görelim bakalım. 140 mm rotor bulmak da zor, adaptörle 160 kullanmak istemiyorum ama bir süre sonra mecbur kalacağız gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
İrfan hocam, demişsiniz ya rotor kalınlığı kritik seviyeye ulasti. Peki kritik seviye şu kadar diyebiliyor muyuz,? Senin Yazının üstüne elimde RT 66 rotorun üzerine baktım. Th min 1, 5 mm yazıyordu. Sonra rotorun kalınlığıni olctum düzgün ölcmemiş olabilirim kumpasla değil cetvelle 1,6-1,7 gibi birseydi.
%40/50/60 i bitti mi değiştirin diyebiliyor muyuz.
Teşekkürler iyi bayramlar.
 
İrfan hocam, demişsiniz ya rotor kalınlığı kritik seviyeye ulasti. Peki kritik seviye şu kadar diyebiliyor muyuz,? Senin Yazının üstüne elimde RT 66 rotorun üzerine baktım. Th min 1, 5 mm yazıyordu. Sonra rotorun kalınlığıni olctum düzgün ölcmemiş olabilirim kumpasla değil cetvelle 1,6-1,7 gibi birseydi.
%40/50/60 i bitti mi değiştirin diyebiliyor muyuz.
Teşekkürler iyi bayramlar.

Kullanılmamış hali 1.7 mm (mağazada sıfır olan birinden ölçtüm) bendeki orijinal standart rotorlar, markalı değil (üzerinde logo veya marka yok), Giant fason kullanıyor. Şu an 1.1 mm :D Yakında jilet gibi olacak.

Balata bitmesini bekliyorum ki balata + rotor ikilisi aynı anda değişsin. Shimano rotorlar 1.8 mm oluyor. 1.5 mm altında değişim öneriyor

1657435953288.png
 
Teşekkürler İrfan bey..
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan
bisikletimin mekanik disk frenleri güven vermiyor hissiyatı pek iyi değil o yüzden hem rotoru hemde kaliperleri değiştirme niyetindeyim shimano BR-M375 kaliper ve shimano SM-RT10 160MM rotor alacağım...kaliper tek pistonlu piyasada bazı markaların çift pistonlu olanları var çift olanlar daha iyi sonuç verir gibime geldi ama bilemiyorum kaliper hangisini tercih etsem
 
Disk ve fren pedi ölçüleri, fren tellerinin kalitesi ve açıkta kalan kısımlarda , çanta, suluk kafesi , çamur vs gibi etkenlerden kastırmaya sebep oluyor mu gibi pek çok detaya bakılması gerekiyor. Bende avid in serisi vardı, fren pedleri 50 krş tip idi. Ne kadar iyi baskı yapsa da disk yüzeyine temas eden kaliper küçükse, fren performansı yine düşük sayılır. O yüzden fren mekanizmasına da uyacak şekilde, maks geniş fren kaliperi, daha iyi bir fren performansı sunacaktır.

images (13).jpeg

Markayı kullanmadım , fren balataları tipleri için paylaştım. Bazen de, yoğun kış ya da yarış programı ardından, bu fren kaliperleri ile diskler arasındaki kum taneleri de, fren kaliperleri ve disk yüzeyleri üzerinde yol yapıyor. Bu da aslında fren yaparken durma süremizin uzamasına sebep oluyor. Yani bazen ort ömrü, tamamlanmadan çok önce de, disk ya da kaliperler aslında bitmiş oluyor.
 
Merhabalar, Carraro flexi 121 D kullanıyorum. Mekanik disk frenden sıkıldım. Bu bisikletin frenlerini V frene çevirebilir miyim sizce? Ya da ille de hidroliğe mi geçmeliyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: ATALAY16
Merhabalar, Carraro flexi 121 D kullanıyorum. Mekanik disk frenden sıkıldım. Bu bisikletin frenlerini V frene çevirebilir miyim sizce? Ya da ille de hidroliğe mi geçmeliyim?
bence ille de hd ye geçin :D
 
Mekanik disk frenden sıkıldım.

Çok özel değilse, neden sıkıldığınızı öğrenebilir miyiz? :)

V frene geçmek için jantların V fren uyumlu olması ve kadro ve maşada V fren bacaklarının takılabileceği uygun yerler olması lazım. Bisikletinizin fotoğraflarından anladığım kadarıyla ne kadro ne de maşa V fren uyumlu. O yüzden tek seçeneğiniz hidrolik disk fren setleri.
 
  • Beğen
Tepkiler: m_scott
Çok özel değilse, neden sıkıldığınızı öğrenebilir miyiz? :)

V frene geçmek için jantların V fren uyumlu olması ve kadro ve maşada V fren bacaklarının takılabileceği uygun yerler olması lazım. Bisikletinizin fotoğraflarından anladığım kadarıyla ne kadro ne de maşa V fren uyumlu. O yüzden tek seçeneğiniz hidrolik disk fren setleri.
Özellikle arka frenimi bir türlü istediğim ayarda tutamadım. İstediğim sıkılıkta olunca disk sürtüyor. Sürtmesin diye açınca fren gevşek oluyor.
sırası ile vfren/ kalıper den hıdrolik/mekanik sonunda da hd kullanmış biri olarak diyorum boşuna eziyet etmişim kendime bu güne kadar
Peki madem şunu da sorayım hocam, bi kere hidrolik yapınca bir daha ne sıklıkla bakım için uğraştırır? Bu hava alma olayı ne sıklıkla yapılmalı?
 
Özellikle arka frenimi bir türlü istediğim ayarda tutamadım. İstediğim sıkılıkta olunca disk sürtüyor. Sürtmesin diye açınca fren gevşek oluyor.

Peki madem şunu da sorayım hocam, bi kere hidrolik yapınca bir daha ne sıklıkla bakım için uğraştırır? Bu hava alma olayı ne sıklıkla yapılmalı?

Sızdırmadıkça, hava da almaz. 12 13 senedir 1 kez yağ değiştirdim , o da sorun olduğundan değil , can sıkıntısından. Balata değiştirirsiniz en fazla.
 
Özellikle arka frenimi bir türlü istediğim ayarda tutamadım. İstediğim sıkılıkta olunca disk sürtüyor. Sürtmesin diye açınca fren gevşek oluyor.

Peki madem şunu da sorayım hocam, bi kere hidrolik yapınca bir daha ne sıklıkla bakım için uğraştırır? Bu hava alma olayı ne sıklıkla yapılmalı?
bakım için pek uğraştırmıyor ya kullanımınıza göre rotor ve balata değişimi oluyor yağ ilavesi/hava alması da sistem de bir sorun yok ise uzun zaman götürür
 
Geri