Scudo Sports

Mekanik disk fren hakkında

Herkese merhaba daha öncesinde hep v fren kullanmış birisi olduğum için konu hakkında bilgim yok. Mekanik disk frenimden hiçbir ses gelmiyor ama çok zayıf tutuyor bunun sebebi ne olabilir kendim balata alıp değiştirsem düzelir mi? Servise git dedi bisikletçiler ama malum disk fren pahalı diyorlar onun yerine ön freni v frene mi geçirsem kararsız kaldım

Ben de mekanik disk fren kullanıyorum Carraro Gravel G0.Gerçekten beklediğim verimi alamıyorum.Yeni kullanıyorsanız biraz alışması da gerek tabi ama yine de u frenli Mosso Cavalier Claris yağmursuz havalarda daha iyi.Bunun sebebini bisikletçime sorduğumda ise içindeki kullanılan telin kalitesi ile doğru orantılı olduğunu söyledi.Artık ben de ya telini değiştireceğim ya da önü hidrolik disk yapacağım.Bileğiniz kuvvetli değilse mekanik diskte ön freni sıkmak zor oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Egemen39
Scudo
Merida Cyclocross 300
258373 dosyayı görüntüle


FREN:Tektro Spyre 160mm deniyor. ŞOK ya da BİM'den almamıştım... :) Velhasıl,deneyimlediğim ve yorumladığım mekanik disk fren bu bisikletteki ve memnun değilim.
üzerinize alındığınız için üzgünüm ben genel olarak bahsetmiştim. trp spyre ile neyi kıyasladınız ? benim amacım daha açık belirtmek. mekanik disk , sarı çizmeli mehmet ağa :)
ayrıca berbat bir model deyilse kötü fren yoktur kötü ayar vardır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: RoninRider
üzerinize alındığınız için üzgünüm ben genel olarak bahsetmiştim. trp spyre ile neyi kıyasladınız ? benim amacım daha açık belirtmek. mekanik disk , sarı çizmeli mehmet ağa :)
ayrıca berbat bir model deyilse kötü fren yoktur kötü ayar vardır :)

Estafurullah, rica ederim. Sorun yok. :)

105 grup setli bir yol bisikleti denemiştim. Ayarlarım kötü olabilir belki de dediğiniz gibi; burada dile getirdiğim şekilde derdimi aktardığım bisikletçiler genelde hidrolik disk fren tavsiye ediyorlar.
Ama benim deneyimlediğim, mekanik disk fren biraz yumuşak hissiyat veriyor elde, frene yüklendikçe yüklenmek gerekiyor bu da biraz rahatsız ediyor beni. Kişisel tercihlerle de alakalı olabilir bu yorumlamalar, zira ben biraz daha sert ve güçlü, tepkimeli fren arayışındayım. :krnz:
 
  • Beğen
Tepkiler: altayfun
@Metehanr Hybrit kaliperler hakkında güzel yorumlar duydum, okudum ve anı zamanda deneyimledim de. STI kollarla kullanmak için güzel bir alternatif tavsiye ederim. Sahibinden.com'da güncel ilanlar var diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: RoninRider
Disk frenli bisikletlerde kaliperler, tekerlek aksına V frenlere göre çok daha yakın konumdadır, yani "kuvvet kolu" daha kısadır. Bu nedenle jant çemberinden frenleme yapan V frenlerle aynı torku, disk fren kullanarak uygulamak için çok daha fazla kuvvet uygulamak gerekir.

Hidrolik disklerde bu işlem basit makineler prensibi ile kolayca yapılır ve tek parmakla bile durabilirsiniz, ama mekanik frenlerde...

Düzeltme: anlam karışıklığını gidermek için altı çizili italik ifade eklenmiştir.
 
@çelikyürekli Söylediğiniz doğru olsa da tork uygulanan çemberin çapının çok daha geniş olduğunu gözden kaçırıyosunuz. Geçenelerde Magura'nın hidrolik V frenleri hakkındaki yorumları okuyana kadar ben de aynı yanılgıya düşüyordum. Performansı 200mm+ disk frenlerle karşılaştırılıyor. Fazla güçlü olduğundan şikayet ediliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ufuk A.
Benim cümlem düşük olmuş, onu düzelteyim anlam kargaşası ortadan kalksın.@undefined
 
@Metehanr Hybrit kaliperler hakkında güzel yorumlar duydum, okudum ve anı zamanda deneyimledim de. STI kollarla kullanmak için güzel bir alternatif tavsiye ederim. Sahibinden.com'da güncel ilanlar var diye biliyorum.


Çok teşekkür ederim. Yeni bir bilgi bu benim için. Çok sağolun. Tam olarak "Hibrit Fren" diye mi geçiyor peki? Araştıracağım kesinlikle :harika::harika:
 
@Metehanr Hybrit mekanik/hidrolik kaliper diye ararsanız karşınıza çıkacaktır. Bu konuda en tanınan marka TRP. Çin'li ekonomik markalar da var.
 
  • Beğen
Tepkiler: RoninRider
Geçenelerde Magura'nın hidrolik V frenleri hakkındaki yorumları okuyana kadar
Carraro bu frenleri özel seri olarak ürettiği crt world tur bisikletinde kullanıyor. Yani maksimum yük altında yapılacak iniş vs. frenlemelerde kullanmış.
Ben de biraz inceledim hem bir v fren sistemi kadar müdahale edilebilir, hem de hidrolik fren sistemi kadar güçlü geldi.
 
@Metehanr hocam tektro başlı başına bence bela bende caliper den hidrolik tektro frenler vardı bisikletin üstünde sürekli arıza çıkarttı garantiye gitti sıfır değişim oldu sürekli yağ kaçağı vs bir gün ölümden dönünce bisikleti aldığım yere gidip (sedona 640-d bisikletim ) tektro nun mekaniklerini aldım bu sefer onda da tutma zayıflığı ayar kaçması vs olunca geçen ay shımano ya geçtim bunlar da mekanik ama çok iyi fren ben burdayım diyor imkanınız var ise marka değiştirin fren konusun da
 
  • Beğen
Tepkiler: RoninRider
@Metehanr hocam tektro başlı başına bence bela bende caliper den hidrolik tektro frenler vardı bisikletin üstünde sürekli arıza çıkarttı garantiye gitti sıfır değişim oldu sürekli yağ kaçağı vs bir gün ölümden dönünce bisikleti aldığım yere gidip (sedona 640-d bisikletim ) tektro nun mekaniklerini aldım bu sefer onda da tutma zayıflığı ayar kaçması vs olunca geçen ay shımano ya geçtim bunlar da mekanik ama çok iyi fren ben burdayım diyor imkanınız var ise marka değiştirin fren konusun da


Öncelikle çok geçmiş olsun. Fren bu, şakaya gelmez. Allah korusun. Aynı frenleri deneyimlediğiniz için beni daha iyi anladığınız. Tektro mekanik disk frenler gerçekten çok kötü. Açıkçası şu anda kişiye özel bisiklet sürecindeyim ve kaliper fren kullanmayı düşünüyorum. Mekanik disk fren, çok fena soğuttu beni çünkü. Teşekkür ederim paylaşımınız için. Kazasız sürüşleriniz olsun.
 
Mekanik disk frenlerde belirli aralıklarla kaliper ayarını yapmak gerekiyor. Balata aşındıkça alyan ile sıkmak gerekiyor(kaliperin üzerinde ayar yeri olur, alttaki resimde R-PAD IN yazan yer). Ayarı yapıldığında mekanik disk frenlerin durdurma gücü yeterli oluyor. Çift taraflı ucuz olan mekanik frenlerin durdurma gücü tek taraflı shimano frenlerden daha düşük. Çok ucuzları bilemem ama shimano rs305 ve cx77 ler gayet yeterli.

1615549496848.png
 

Dosyalar

  • 20200726_070049.jpg
    20200726_070049.jpg
    57,9 KB · Okunma: 5
Sahilde, az yağışta, asfalt üzerinde bisiklet süren bir sürücüyseniz mekanik fren hususunda yazdıklarınıza katılıyorum. Bir v-fren işinizi hayli hayli görecektir.
Diğer taraftan arazi sürüşü yapıyorsanız, hele ki "yağmur, çamur dinlemem orman havasını içime çekerim" diyorsanız bütçenize göre disk fren şart. Bütçeniz uygunsa tabi ki hidrolik alın ama yetmiyorsa mekanik de olur.

Arazide jant çemberiniz sürekli toz toprak içerisinde zaten, üzerine yer yer jant çemberini yutan çamur/su birikintilerine girip çıkıyoruz. Sürekli tırmanıp, indiğimizi de dikkate aldığınızda disk fren şart.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burakboge ve MakRo
Okuduklarıma göre disk fren kullanışacaksa hidrolik fren olması gerek mekanik pek performanslı olmadığı söyleniyor. V fren ağır yüklü bir bisiklette ve yağışlı havalarda sıkıntı oluyor deniyor. Ben yıllardır V fren kullandım bir sıkıntısını görmedim sanırım ilerleen zamanlarda mekanik freni söküp alü v fren takacağım. Yorum yapan tüm herkese teşekkürler
 
Disk frenli bisikletlerde kaliperler, tekerlek aksına V frenlere göre çok daha yakın konumdadır, yani "kuvvet kolu" daha kısadır. Bu nedenle jant çemberinden frenleme yapan V frenlerle aynı torku, disk fren kullanarak uygulamak için çok daha fazla kuvvet uygulamak gerekir.

Hidrolik disklerde bu işlem basit makineler prensibi ile kolayca yapılır ve tek parmakla bile durabilirsiniz, ama mekanik frenlerde...

Düzeltme: anlam karışıklığını gidermek için altı çizili italik ifade eklenmiştir.

Arkadaşa ben de katılıyorum, verdiği teknik bilgi doğru. Eğer bir disk fren alınacaksa o da hidrolik olmalıdır kanaatindeyim. Bunun dışında V fren de hidrolik kadar olmasa da ciddi bir frenleme kabiliyetine sahiptir kuvvet kolu prensibinden dolayı (Hatta yeni nesil V frenlerin malzeme anlamında daha verimli olduğunu duymuştum). Mekanik disk fren, hidrolik fren ve V frenin karışımı gibi, daha çok görünüme yönelik bir kötü mühendislik ürünü şeklinde duruyor ve günümüzde git gide kullanım ve satışı azaltılıyor, bu sebepten bu işin piri markalarda bu sistemi nadir görürsünüz. Eski V fren tecrübemden sonra hidrolik fren kullanıp daha da bırakamadım, çok kullanışlı bir meret :) .

Hemen ekleyeyim, bir keresinde çok dik eğimli bir asfalt yoldan V fren pabuçları yeni değişim olmuş bisikletimle frene güvenerek saldım. Bisiklet aşırı bir hız kazanmıştı ve frenlere yavaş yavaş bastım ama nafile. Frenler hiç ama hiç tutmadı diyebilirim. Son çare ayağımı yere koyup deyim yerindeyse el frenini çektim :D . Bu şekilde süzülerek indim ama ayakkabı tabanım yanıyordu :) . Hidrolik fren olsaydı muhtemelen çat diye güvenlice duracaktı. (Tabi arka freni bisiklet çok hızlanmadan ara ara kullanırsan güvenlice olur, diğer türlüsünü siz biliyorsunuz :) )
 
Son düzenleme:
Çok teşekkür ederim. Yeni bir bilgi bu benim için. Çok sağolun. Tam olarak "Hibrit Fren" diye mi geçiyor peki? Araştıracağım kesinlikle :harika::harika:

@denizt 'in dediği frenler bunlardan Mosso Monza Cyclocross/Gravel/Adventure türevi bir şey toplama Ben bisiklet toplarken almıştım. Çok bir deneyimim yok ama normal mekaniğe göre bir tık iyi. İyi yönü normal mekanik disk frenlerde tek taraflı oluyor. 2 yüzeyin birisi sabit diğeri frene basılması ile diski itekliyor şeklinde. Bu bendeki fren de kapalı sistem minik bir hidrolik sistem var. Zaten siz bağlantıyı yaptığınızda fren teli oradaki minik pistonu çekiyor. Mekanik fren gibi tek taraftan değil her 2 taraftan da baskı uyguluyor. Ayrıca Avid BB7 var ama fiyat olarak size pahalı gelebilir. Bike24'te tanesi 64€ olarak görünüyor.
Bu bendeki : (link) sahibinden de bazen ilanlarda oluyor.

Şu bir gerçek ki hidrolik disk fren yerinin hiç birisi tutmaz, o beklenti ile almayın. Mekanik frenin bir tık üstü olarak düşünün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Mekanik disk freni, hidrolik frene çevirirken mekanik frenin tel hortumu kullanılabilir mi? Yoksa özel hortum şart mı?
 
Mekanik disk freni, hidrolik frene çevirirken mekanik frenin tel hortumu kullanılabilir mi? Yoksa özel hortum şart mı?
Mekanik disk freni eğer hidroliğe değiştiriyorsanız komple değişmesi gerekiyor zaten. Hatta düz gidonda tourney gibi bir set kullanıyorsanız fren ve vites kolları tek parça olduğu için bunu da değiştirmeniz gerekiyor. Alt tarafa fotoğraf ekliyorum fren kolları harici olarak böyle oluyor. STI bir bisiklette değiştirmekten bahsediyorsan keza aynı şekilde. Kullandığın bisiklet nedir?

Shimano-BR-BL-MT200.jpg
 
Geri