Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mekanik disk fren hakkında

mekanik disk frenin kötülenecek bir yanı yok bence gayet iyi bir sistem. Downhill yapmıyorsanız hidrolik disk fren de gereksiz bence. İyi ayarlanmış mekanik disk fren sizi hem yokuş aşağı inişlerde, hem yağmurlu çamurlu havalarda, hem de uzun turlarda en ufak arızada servis aratmayacak kadar iyi götürür. hidrolik disk fren kullandım tutuşu gerçekten çok iyi, ancak sistemdeki minimum bir hava boşluğu sizin hidrolik sisteminizi hemen zafiyete uğratıyor. Kendi başınıza çözmeye çalışıyorsunuz olmuyor. Lastik takılı değilken eliniz fren koluna çarpıyor balata kilitleniyor vs. vs. Ama gerçekten çok iyi tutuyor. V fren de sürekli jantı zorluyor, yağmurda kaydırıyor, çamura zaten girmeyin 5 m sonra teker kilitlenir. Ama hafif temiz yol için yeterli. Mekanik disk frende hafif yağmur çamur da olsa beni götürsün, freni sıktım mı durayım diyorsanız sizin için ideal. Yokuş aşağı çok kullandım ısındı tutmuyor olmaz. tel gevşedi bir allen ile gerilir, balatası elle ayarlanır. modele göre farklı olmakla beraber basit ama yeterlidir.

Isınma açısından mekanik ile hidroliğin farkı nedir?
 
Scudo
Isınma açısından mekanik ile hidroliğin farkı nedir?
ikisinde de bir fark yok, sistem olarak v fren ile disk frenlerin farkı var. V frenlerde fren pabucu janta sürtündükçe ısınıp tutma özelliğini kaybediyor. Ama disk frenler balata olması sebebiyle ısınma ve bu sebeple performans kaybı yapmıyor. Sadece balata bittiğinde fark etmesi v frene göre daha zor oluyor.
 
Bu bilginin yanlış olduğunu düşünüyorum. Disk frende ısınma V frene göre çok daha çabuk gerçekleşir. V frende frenin uygulama alanı çok geniş ve dairesel hız sebebiyle daha hızlı döndüğünden daha çabuk soğuyor. Bugüne kadar bir kez bile V frende ısınma problemi yaşamadım ama disk frene geçtiğim hafta kendi acemiliğimden disklerimi yaktım. Gündüz gözüyle turuncu turuncu ışıldıyorlardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanEriş
Bu bilginin yanlış olduğunu düşünüyorum. Disk frende ısınma V frene göre çok daha çabuk gerçekleşir. V frende frenin uygulama alanı çok geniş ve dairesel hız sebebiyle daha hızlı döndüğünden daha çabuk soğuyor. Bugüne kadar bir kez bile V frende ısınma problemi yaşamadım ama disk frene geçtiğim hafta kendi acemiliğimden disklerimi yaktım. Gündüz gözüyle turuncu turuncu ışıldıyorlardı.
ısınma olmadığını idda etmedim zaten yalnız hem yabancı hem de yerli bir çok forumda okuduğum kadarıyla v frende (ki açısal hız aynı olsa da çizgisel hız v frende inanılmaz şekilde fazladır) ısınma sebebiyle fren pabuçlarının çabuk deforme olduğu ve tutuş performansını kaybettiği yönündedir. Bu belki fren pabuçlarının janta zarar vermeyecek malzemeden imal edilmesinden ileri geliyor olabilir. Ayrıca disk frende hele de reçine balata ile fren rotorunu yakmak imkansız gibi. Muhtemelen çelik tabir edilen balatalardan kullanmışsınızdır. Rotorlarınız da o balataya uygun değilse bu tarz sonuçlar olabilir.
Yine de tecrübe etmiş birisi olarak rotorun yanma aşamasında fren tutmama gibi bir sorun yaşayıp yaşamadığınızı öğrenmek isterim.
 
ısınma olmadığını idda etmedim zaten yalnız hem yabancı hem de yerli bir çok forumda okuduğum kadarıyla v frende (ki açısal hız aynı olsa da çizgisel hız v frende inanılmaz şekilde fazladır) ısınma sebebiyle fren pabuçlarının çabuk deforme olduğu ve tutuş performansını kaybettiği yönündedir. Bu belki fren pabuçlarının janta zarar vermeyecek malzemeden imal edilmesinden ileri geliyor olabilir. Ayrıca disk frende hele de reçine balata ile fren rotorunu yakmak imkansız gibi. Muhtemelen çelik tabir edilen balatalardan kullanmışsınızdır. Rotorlarınız da o balataya uygun değilse bu tarz sonuçlar olabilir.
Yine de tecrübe etmiş birisi olarak rotorun yanma aşamasında fren tutmama gibi bir sorun yaşayıp yaşamadığınızı öğrenmek isterim.


Açısal hız diye yanlış yazmışım, çizgisel olacaktı. Teşekkür ederim düzeltme için.

Bisikletin üzerinde orijinal balata ve disk vardı, modeli aşağıya alıntılayacağım. Fren tutmama sorununu dibine kadar yaşadım, yokuş çok dikti ve iki yanı uçurum virajlı bir yoldu. Ankaralılar bilir, TRT'den Eymir'e iniş. Frenlerim tamamen iptal oldu ve bir türlü soğutamadım. Vücudumu paraşüt gibi kullanmama rağmen hızlanmaya devam etti ve o pozisyonda viraj alamaz hale geldim. O noktadan sonra çocukluğa dönmekten başka çare kalmamıştı, topuk freni ile durdum :koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanEriş
Açısal hız diye yanlış yazmışım, çizgisel olacaktı. Teşekkür ederim düzeltme için.

Bisikletin üzerinde orijinal balata ve disk vardı, modeli aşağıya alıntılayacağım. Fren tutmama sorununu dibine kadar yaşadım, yokuş çok dikti ve iki yanı uçurum virajlı bir yoldu. Ankaralılar bilir, TRT'den Eymir'e iniş. Frenlerim tamamen iptal oldu ve bir türlü soğutamadım. Vücudumu paraşüt gibi kullanmama rağmen hızlanmaya devam etti ve o pozisyonda viraj alamaz hale geldim. O noktadan sonra çocukluğa dönmekten başka çare kalmamıştı, topuk freni ile durdum :koptum:
öncelikle çok geçmiş olsun, ben de İzmir Buca tarafını gittiyseniz bilirsiniz. yeni yapılan konak tüneli karşısından Bucaya çıkan bir yokuş var oradan iniş esnasında 68 -70 km/s civarı bir hızda frenlerimi denemek istedim. Avid BB7 model 140 mm rotorlu frenler. Lastiklerdeki kaymayı saymazsak çok başarılı bir şekilde durdum. Zaten sizin gibi bir durum yaşasaydım muhtemelen konak tünelinden girer körfeze dökülürdüm :D
 
öncelikle çok geçmiş olsun, ben de İzmir Buca tarafını gittiyseniz bilirsiniz. yeni yapılan konak tüneli karşısından Bucaya çıkan bir yokuş var oradan iniş esnasında 68 -70 km/s civarı bir hızda frenlerimi denemek istedim. Avid BB7 model 140 mm rotorlu frenler. Lastiklerdeki kaymayı saymazsak çok başarılı bir şekilde durdum. Zaten sizin gibi bir durum yaşasaydım muhtemelen konak tünelinden girer körfeze dökülürdüm :D

Benimki tamamen acemilikten oldu. İnadım pistir, gittim rotorları değiştirip tekrar indim orayı. Bu sefer frenleri doğru kullandığım için bir sorun yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel
@çelikyürekli @mhtozel Merhabalar bu forumda yeni sayılırım bugün v frenlerim eskidiği için değiştirmek istedim ama fren kolunu sıktığımda siyah kablonun ucu manetten dışarı çıkıyor acaba ne ile alakalı. Aşağıya resmini bıraktım.15687388922163164059262385149914.jpg
 
@FogeRL fotoğraftan çok da anlaşılmıyor ama fren kolunu gevşetip altından bakınca fren telinin başı sağlam mı kopmuş mu diye gözükür. Oradan kontrol edin. Muhtemelen tel başı yerinden çıkmış olabilir
 
açıkçası power modulator tarzı bir redüktör mantığı ile md ile hd arası farkın kapanabileceğini düşünüyorum
 
@FogeRL fotoğraftan çok da anlaşılmıyor ama fren kolunu gevşetip altından bakınca fren telinin başı sağlam mı kopmuş mu diye gözükür. Oradan kontrol edin. Muhtemelen tel başı yerinden çıkmış olabilir
Teşekkürler frenin pabucunu ve vidalarını ayarladım 10 defa kolu sıkıp bıraktım düzeldi.
 
IMAG0224.jpg
yeni aldığım bisikletin disk ile balata sürtüğü için ayar yapmak için açtım. balatalarına bakmak için çıkardım fakat internette gördüğüm bir balata ile karşılaşmadım. direk metal yüzey. arkalarda aynı mı diye bakamadım. açarsam ayarı kaçıcak diye önleri çünkü ayarlayamadım. disk illa sürtüyor fakat benim balata düşmüşmü yoksa böylemi olması gerekiyor. karşılığıda aynı metal öntekerlerin.

IMAG0224.jpg
yeni aldığım bisikletin disk ile balata sürtüğü için ayar yapmak için açtım. balatalarına bakmak için çıkardım fakat internette gördüğüm bir balata ile karşılaşmadım. direk metal yüzey. arkalarda aynı mı diye bakamadım. açarsam ayarı kaçıcak diye önleri çünkü ayarlayamadım. disk illa sürtüyor fakat benim balata düşmüşmü yoksa böylemi olması gerekiyor. karşılığıda aynı metal öntekerlerin.
yokmu gene zahmet edip cevap verecek ilk mesajmda 1 gün sonra aynı böyle sitem edince biri cevap vermişti alah razı olsun şimdi takan çıkmayacak heralde forumun faydasını görelim diye girdik yalvarmadan cevap veren yok :(
 

Dosyalar

  • IMG-20191027-WA0002.jpg
    IMG-20191027-WA0002.jpg
    54,6 KB · Okunma: 22
  • IMG-20191027-WA0003.jpg
    IMG-20191027-WA0003.jpg
    64,1 KB · Okunma: 21
  • IMG-20191027-WA0004.jpg
    IMG-20191027-WA0004.jpg
    66,1 KB · Okunma: 22
Son düzenleme:
Gençler dün bir bisiklet aldım ve arka tekerde mekanik disc firen az bir şey sürtme yapıyor ama ben bu konuya biraz takığım ve rahatsız ediyor (kimse firene basılı pedallamak istemez) ama bir türlü ayarlayamadim. Bir tavsiyesi olan yok mudur? Kurtarın beni bu baş ağrısından.
 
Gençler dün bir bisiklet aldım ve arka tekerde mekanik disc firen az bir şey sürtme yapıyor ama ben bu konuya biraz takığım ve rahatsız ediyor (kimse firene basılı pedallamak istemez) ama bir türlü ayarlayamadim. Bir tavsiyesi olan yok mudur? Kurtarın beni bu baş ağrısından.

Merhaba youtube'de çok fazla video var ama gene de basitçe anlatmak gerekirse:

1. disk fren kaliperini kadroya bağlayan 2 vidayı gevşetin. kaliper mekanizması hareket edebilir kıvama gelsin ama sökülmesin. sonra fren kolunu sıkarak freni sıkın. lastik dönmeyecek şekilde tutun ve sıkılı halde vidaları sıkın. şimdi kaliper ve rotorları ortaladınız.

2. yapmanız gereken kaliperiniz içinde ya da dışında bir vida olması lazım. bu vida sabit kaliperi rotora yaklaştırıp uzaklaştırıyor. çok uzak kalırsa rotoru eğiyor. soğukken sorun yok ama sıcakken zarar veriyor. çok yakınsa da sürtme oluyor. sürtmeyecek en yakın konumu vermeniz gerekiyor. çok basit bir işlem. bunu yaparken bisikleti düz konumda tutarsanız daha rahat görürsünüz. Telefon ışığı ile bakmanız yeterli olur.

3. son olarak telin klipere bağlandığı noktadaki tutuş açısını yukarı aşşağı oynatarak tel gerginliğini ve fren kolu sıkma sertliğini ayarlayabilirsiniz.

tüm işlemler için sadece şu yeterli: (link)
 
Arkadaşlar Merhaba,

Geçen hafta 2nci el aldığım bisikletim ile ilgili bir sorun yaşıyorum.
Neler yapabilir, nasıl düzeltebilirim diye foruma danışmak istedim.

Problem anladığım kadarıyla ön fren diski ile ilgili. Aşağıdaki video da da görebileceğiniz gibi biraz "gevşek", her çukura girişimde.. veya çok hafif sarsıntılı bir taş yola bile girsem yine videoda duyabileceğiniz zangır zangır ses yapıyor. Elimle diski tutup tekrar ön teker üzerinde bisikleti sektirdiğimde (videodaki gibi... ) ses kesiliyor... yani ses kesinlikle diskin oynaklığından

Tutuş kötü değil, zaten 2nci el aldığım bir bisiklet, biraz altta kavrasa da, arka frenler ile birlikte kullanıldığında normal bir duruş sağlıyor.
Fren ayarı ile bir şey yapmak mümkün olur mu? Yoksa söküp, dağıtmak ve öyle mi bakmak lazım ... veya komple değiştirmek mi ?

Ne dersiniz ?

Teşekkürler
 
Çok enteresan bu şekilde gevşek olmamalı bir yeri tam sıkılmamış gibi duruyor alyan somunları sıktınız mı
 
Çok enteresan bu şekilde gevşek olmamalı bir yeri tam sıkılmamış gibi duruyor alyan somunları sıktınız mı

Daha hiç ellemedim. Görünürde bir alyan da yok gibi! (Şimdi gidip bir daha bakacağım.) Bunlar iç kısımda mı? Tekeri sökmediğim için neresinde ne vidası var emin olmadım.
 
@atoprak

(link)

Bu bağlantıları izleyip dskin bisiklete bağlandığı montaj vidalarını sıkarak sabitleyebilirisn daha da yapamazsan bir bisiketçiye müracaat et
 
Selamlar, Sti kollar ile mekanik disk kullanmak mümkün müdür? Ne gibi uyum sorunu çıkartır?

Kullanacağım kol kodeli St_A070
 
Geri