Scudo Sports

Merida (Crossway-Speeder) Kullanıcıları Kulübü

@trabzonlu ozan Öncelikle ismini alıntı yapmamın sebebi yaptığın yorumların oldukça deneyim sahibi olduğunu gösteriyor olması bu yüzden sana danışmak istedim. Elimde crossway 20v mevcut bu bisikleti almış olmamın sebebi şehirler arası 1 aylık turlara çıkabilmek lakin bu bisikletin maşası suntour nex hlo 63 model ve tam 2.5 kg ağırlığa sahip üstüne üstlük rebound ayarları çok sağlıklı değil. Aklımda rock shox paragon almak var (800TL) ama bu seferde frenleri disk frene çevirmek gerekiyor birde zamanla göbekleri xt serisi rulmanlı göbeklerle değiştirmek var aklımda. Ama bu kadroya bu kadar yatırım sizce değer mi ? Gerçi bu bisikleti almış olmamın en büyük sebebi v fren sahibi olması lakin maşayı havalı ve gerçek anlamda çalışan maşayla değiştirmek uğruna disk frene geçmek de ne kadar mantıklı ondan emin olamıyorum. Herkesin fikirleri benim için çok önemli yorumlarınızı bekliyorum
 
Scudo
@Genç89
Xt serisi rulmanlı göbeklerin ne değiştireceğini ben de merak ediyorum. Sizde olduğunun aksine amortisörlü maşadan tümüyle vazgeçmek ama benim niyetim. Carraro sportive 227 kullanıyorum.
 
@Cemil Dada rulmanlı göbeklerin akıcılığı arttırdığı ve dayanımı arttırdığı belirtiliyor ama bizim kadrolar için değer mi bu masraf ondan şüpheliyim mesela merida crossway 100 sahibi olsam kesinlikle istediğim gibi değiştirirdim çünkü crossway 100 ile crossway 900 ve xt de dahil olmak üzere kadroları hep aynı sadece donanımları değişiyor. Bu arada bende sabit maşa düşünmüyor değilim de 1 aylık turlara hazırlanıyorum acaba sabit maşa iyi olur mu olmaz mı diyede sürekli sorguluyorum.
 
@trabzonlu ozan Önemli değil tabiiki ben sadece bu kadroda geliştirme yapmak mantıklı mı yoksa daha üst düzey crosway'lere mi geçiş yapmak mantıklı olarak sormuştum yoksa maşalar hakkında az buçuk bilgim mevcut
 
@Genç89 uzun tur yapmak için v fren ve süspansiyonsuz maşa tavsiye ediliyor diye biliyorum, maksat dağ başında disk fren ya da süspansiyon arızası ile uğraşmamak. kaldı ki v fren tipli kadroyu diske çevirmek de sıkıntılı bir süreç. bisikletinizle çok büyük bir gönül bağı kurmadıysanız değiştirseniz daha iyi olur illa bu özelliklere yakın bir süspansiyon kullanmak istiyorsanız, yoksa ister şimdikiyle ister sabit bir maşayla turlara çıkabilirsiniz diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Genç89
@trabzonlu ozan Öncelikle yardımınız için teşekkür ederim olmazsa sabit maşa alıp bir deniycem en ucuz yolu bu sanırım. Zaten kadrom ve göbeklerim center lock rotorları desteklediği ve merida 20v kadrosunda da kaliper yuvaları da mevcut olduğu için böyle bir girişim yapmayı düşünmüştüm.
 
Bisiklet alacaksanız hem şehir içinde kullanırım hem tur yaparım diyorsanız speeder kullanıcısı olarak kesinlikle öneririm, eşime de kendime de speeder almıştım, eşim bir süre bisiklete binemeyecek bu sebeple güzel tekerlekli atlarımızın birini ilana koymak zorunda kalmış olsam da kesinlikle tavsiye ederim.

Bu arada speederların gidon boğazı (boynu) çapı kaç mm bilen var mı acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@trabzonlu ozan gidon boğazını 120 mm'lik gidon boğazıyla değiştirmeyi düşünüyorum. (Gidon daha önce çok uzun geldiği için 10 cm kadar kısaltmıştım :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: trabzonlu ozan
Uzun süredir okumuyordum. 2-3 sayfa birden okuyunca bilgim olan bütün mesajlara bir şeyler yazmak istedim. 2-3 ay kadar önce merida aldım. daha önce amortisörlü sele kullanıyordum. meridanın ki ise düz sele farkı ancak çok uzun yokuşlarda anlayabildim 40-50 km. lik düz yollarda herhangi bir uyuşma olmazken dik ve uzun yokuşların sonunda tuvalet molası verdiğimde ciddi uyuşmalar oldu. Bu arada o bahsi geçen vida selenin açısını ayarlıyor önce selenin ileri geri gitmesi için alyanı gevşetiyorsunuz sonra o vidayla açı ayarlayıp (alyan gevşemeden o vida dönmüyor)ilk gevşettiğiniz alyanı sıkıyorsunuz. Detaylı bilgi isteyen varsa resimli de anlatabilirim. Dişli hesabı ile ilgili çok detaylı anlatılmış zaten ancak ben her vites için bir excel tablosu oluşturmuştum. ancak buraya yüklemeyi beceremedim. Hesap şöyle oluyor: aynakol dişli sayısı/ruble dişli sayısı*28(jant ebadı)*3,14*2,54(inch metre çevrimi) o dişli kombinasyonu ile 1 pedal çevriminde gidilen metreyi veriyor.
 

Dosyalar

  • Ekran Alıntısı1.PNG
    Ekran Alıntısı1.PNG
    4,7 KB · Okunma: 36
Arkadaşlar merhaba,
Merida speeder 200v kullanıyorum ama hamur gibi yumuşak lastikleri sık sık patlıyor. Dış lastikleri değiştirmek istiyorum. Performansı çok fazla düşürmeden patlama derdinden kurtulmak istiyorum. Çok fazla bütçem yok. Uygun fiyatlı lastik önerisi olan var mı acaba?
 
@hsngrms
Bu konu çok yardımcı olmadı.

@apeironur
maximum 150 tl ayırabilirim çiftine. Rubena için iyi şeyler okumuştum. F/P açısından iyimiş. Şu lastikler hakkında bilgisi olan var mı?
(link)
 
@a.latif
O halde tanesi 18 eurodan 36, 15 de kargo 150-160 civarına gelir Schwalbe'ler. 3 yıldır bendeki Crossway'in üzerindeki lastikler. Gönül rahatlığıyla tavsiye edebiliyorum. Rubena'ya da bakın tabii. Ben kullanmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.latif
@a.latif yurtdışından marathon getirtebilirsiniz ama performans kaybı olur, bende yeşil marathonlar var (plus olmayan, daha hafifi yani) ve lastikleri incelttiğim halde yine de fark ettiriyor, schwalbenin daha az koruyuculu ve daha hafif modellerine de bakabilirsiniz, yurtiçinden almayın da nasıl yaparsanız yapın
 
  • Beğen
Tepkiler: a.latif
@apeironur
Acelem olmadığı için yurt dışından almak mantıklı. Karar verirsem öyle yapacağım.
@trabzonlu ozan
Bu işi performanstan kayıp yaşamadan çözemiyoruz anladığım kadarıyla. 700x28 düşünüyorum ama onda bile performans kaybı olacak anlaşılan.
 
Herkese selamlar,

Yol bisikletim var ama okula gitmek için ikinci el bir Crossway 40-D 2014 almak üzereyim ama disk fren konusunda şüphelerim var, okula giderken bir sorun çıksa yapamam gibi geliyor ama V-Freni halledebilirim. Elimde V-Fren ayakları ve kollar var ama jant setinin böyle bir değişime uyumlu olup olmadığını Nasıl anlayabilirim ? Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri