Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Merida (Crossway-Speeder) Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@hamlet2006

Speeder kadrolarının üzerinden road bike certificate yazılı bir sticker var ki yazdıklarınız nitelendiriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
Merhabalar, aranızda merida crossway v20 veya 40 d kullanan var mı? Memnun musunuz? Beni bilgilendirebilir misiniz? Hem kötü ve yokuşlu yollarda kullanıcam, hem de asfalt yolda. Sadece hobi amaçlı değil, ulaşım için de kullanıcam. Bu yüzden hızlı ve hafif olması önemli. V20 ve 40d bu standartları bana sunar mı?
 
@Cyclistic merhaba bahsettiğini, model 14.50 kg bende aynı durumda kullandım hafiflik olarak tatmin etmez ancak her işinizi görür.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclistic
@BurakLEE
Teşekkür ederim.
Bir sorum daha olacaktı. Boyum 1.63 . Meridanın 20V kadın bisikleti kadro Boyu 42-46 cm. Sizce boy uzunluğu olarak zorlanır mıyım?
 
@ziyadeniz çamurluk baglantı noktasından sabıtledım ben agırlıgı orası tutuyor efendım qrmıl temas etmeyecek sekılde gecıyor sadece elimde xlcnın on bagajı vardı bır arkadasımda da baska bır bısıklette qrmili ortasından geçirmek istemediği için erdoganlardan cube marka ön bagaj aldı çamurluk bağlantı yerine gelip devam etmiyor böylece qr mili bagajın deliğinden geçecek sekılde ayarlamakla ugrasmıyor :)
 
@Karansouvenir09

Çok güzel. Önce emniyet, gerisi tadı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hamlet2006 öncelikle değerli yorumların için çok teşekkür ederim yorumların sayesinde kafamdaki soru işaretleri gittikçe daha netleşiyor ve kendimi merida speeder'e daha yakın görüyorum, yanılıyorsam düzeltin lütfen genellikle şehir içinde, spora, şehir çevresi turlara katılacağım bunun haricinde yakıl il ve ilçeler bazen uzun turlara katılmayı planlıyorum sanırım "speeder" bu doğrultuda beklentilerimi karışalayacaktır, speeder 300 ve 200 arasında ne gibi farklar vardır acaba 300 için bütçem fazlasıyla zorlanacak ekipmanlar içinde bir miktar harcamam gerekiyor.

@trabzonlu ozan
Forumda araştırıp okuduğum kadar disk frenin tur ve şehir gezi bisikletleri için gereksiz olduğunu anladım, hem problem çıkarması ve bakımı bir çok kişinin ses çıkartıyor kaç defa götürdüm düzelmedi şikayetlerini okudum ondan dolayı tercih etmediğimi belirteyim V frenin diske oranla daha basit ve daha kolay tamir bakım yapıldığını yolda kolayca değiştirilebileceğini okudum bu konuda yanılıyorda olabilirim varsa eğer tecrübe ve bilginiz bu konuda aydınlatırsanız sevinirim saygılar.
 
@ones

Bu çok tartışılan bir konu ikisininde artıları ve eksileri var ve bu artı eksiler kişiden kişiye değişiyor. Uzun turlarda fren tamir setimi taşıyorum içinde hortum delinmesine karşın yedek hortum ve zeytin, yağ, piston kırılmasına karşı yedek piston takımı ve yağ dolum ekipmanı (huni, enjektör) mevcut. İşte bu kişiden kişiye değişecek bir artı eksi durumu. Hidrolik fren sistemini her yerde parçalayıp toplayabilirim. V fren basittir ama başına gelen bilir ki pivot yayı kırılabilir, kol kutbu kırılabilir. Bu saydıklarım hidrolik frenin sahip olduğum aletlerle tamir edilemeyecek bir arıza çıkarmasıyla aynı olasılıkta.

Dünya gezginleri de bu konuda ikiye ayrılmış durumda. Bir kısmı hidrolik frenini büyük bir nimet olarak görürken bir kısmı parça bulması ve tamiri zor olarak değerlendiriyor.

Şimdi bakımları yapılmış her iki fren türünü teknik olarak karşılaştırırsak:
  • Balata / pabuç ömrü
  • Frenleme mesafesi (durma mesafesi)
  • Frenleme performansı (uzun süre fren kullanımı)
  • Frenleme ortamı (yağmur, çamur, toz vb.)
  • Jant durumu (akort bozukluğu, jantta darbe vb.)
Hidrolik disk fren üstün. Bana bu zaman kadar disk frenle ilgili gelen mantıklı negatif durum Gürkan Genç'in söylediği disk frenin -15 -20 derecelerde donarak çalışmaması. Ekstrem bir durum. Elbette disk fren sistemleri henüz gelişmekte. Ben RS785 kaliperler ile J02a metal balatalar ve RT99 icetech diskler kullanıyorum. Eski setimde 20 km'lik dik bir inişte diski ve balatayı yakmış, fren performansım çok yüksek oranda düşmüştü. Şu an sahip olduğum sistemde böyle bir sorun yaşamadım. Binlerce km yol yaptım sadece bir kez piston kırdım. Normalde porselen pistonu alüminyumu ile upgrade ettim (sadece yüksek modellerin pistonunu bulabilirsiniz). Ön hala porselen. Yanımda yedek piston taşıyorum.

Kendi bakış açımdan özetleyecek olursam. Eğer teknik konulara hakim değilseniz, eğer kaliteli hidrolik set alacak durumunuz yok ise v fren kullanın. Aksi durumda hidrolik disk frenin konforuna ve keyfine varın.
 
@ones
Speeder 300 de tiagra;Speeder 200 de sora var.Kendim yol bisikletinde tiagra kullanıyorum,sora kullanmadım ama arasındaki farklar muhtemelen şöyledir:
Tiagra'da vites geçişleri daha hızlı,daha kararlıdır,daha hafif ve kolay kolay ayar kaçırmaz.Ama soranın da tiagradan çok çok farklı olacağını sanmıyorum.Sonuçta ikisi de hobi kullanıcısı ve yeni başlayan için gayet yeterli olacaktır.Speeder 300 de göbekler shimano;200 de isimsiz.Akıcılığa birazcık etkisi olabilir.
Sonuç olarak 200 de sizi üzmez diye düşünüyorum.
Ayrıca kesinlikle hidrolik disk seçin.Hidroliğin avantajları çok daha fazla.
 
@hamlet2006 2015 model 3'lü aynakol olan speeder 200 modelinde ön sora arka tiagra var. Ayrıca 3'lü aynakol ile yeni başlayanlar için yokuş çıkma avantajı da var.

V fren çok yeterli hidroliğe gerek duymuyorum doğru frenleme ile hızlı sürüşlerde beni hiç üzmedi tabii lastik seçimi, kaliteli fren pabuçları ve fren kolları gibi bir çok etken de frenleme durumunu etkiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: GRKM
@ones v fren beni henüz üzmedi, aşırı eğimli inişte disk fren daha faydalı olabilir ama düz yolda disk frenle takla atıyorum ben, alışamadım. bu arada 2015 ve öncesi model almıyorsanız bütün speeder 200, 300 vesairelerde disk fren var artık.

@ziyadeniz nerede o sticker, hangi kurum ne amaçla vermiş

@hamlet2006 @sadi imren yıldan yıla değişiyor komponentler, şu anda speeder 300de 11 hızlı apex ve tekli aynakol var yanlış anlamadıysam(neden anlam veremedim, 3lü aynakol kullanan 100 ve tekli 300 hariç bütün seri insan gibi ikili aynakola sahip halbuki) (link) , speeder 200de de 9x2 sora aktarıcılar var. 2016 ve 2017 modellerde speeder 300de 10x2 tiagra aktarıcılar var.
2015 model 3lü aynakollu speederda 9x3 tiagra-altus(sora değil) mevcut.
 
@trabzonlu ozan

(link) Bağlantıda olduğu gibi değişik sertifikalar mevcut ve her bisiklet türüne göre bu sertifikayı alabilmek için testlerden geçiyor. Bu testler türüne göre değişiklik gösteriyor. Youtube'da örnek test videoları da mevcut. Merida'nın durumu özetlersek orijinalinde fitness bisikleti (flat gidonlu yol bisikleti). Ülkemizde şehir bisikleti olarak sınıflandırılıyor.

8Ybzna.jpg
 
@ziyadeniz anladım, eu standartları için güvenlik sertifikası.

(link)
buradaki katlanır bisiklette de bu güvenlik sertifikasından varmış
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
@trabzonlu ozan İlginç çünkü bu standardı hak edebilmesi için yol bisikletine uygulanan testten geçirilmesi gerekiyor. Geçmeye geçer de bu sertifikanın amacı türü doğrultusunda ürünün standartları karşıladığını belirlemek. Konunun çıkış noktası Speeder'ın şehir veya mtb sertifikası değil de yol sertifikası aldığıydı. Verdiğin örnekle pek de ayrıştırıcı bir şey olmadığı ortaya çıktı :)
 
@ziyadeniz kıyaslama ve değerli yorumun için teşekkür ederim bu kıyaslama beni bir fikir sahibi yaptı sayende.

@hamlet2006 200 ve 300 arasında olmam fakat bütçe ve 300 renk seçeneği olmaması mevcut rengin çok itici bir mavi olması beni 300 den uzaklaştırıyor tabi bunlar zevkler ve renkler tartışmaya pek açık değil teknik detaylar için verdiğin bilgiler için teşekkür ederim sanırım bu ortada kalmışlığımla biraz daha bekleyip veya ikinci el bisikletlere yöneleceğim.

@trabzonlu ozan evet bence incelediğim kadar 2015 ve üstü disk fren, bende sizin gibi V frenden yana kullanırdım oyumu.

@hamlet2006 Arkadaşlar Speeder 200 veya 300 arkalıp takıp heybe ile yol yapanlar söyleyebilir mi acaba turlarda kullanım rahatsızlıkları neler ve heybe ile yol giderken pedallerken ayaklar arkadan heybeye değiyor mu acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
Cümleten hayırlı akşamlar meridanın muhtemelen yeni çıkardığı yada benim yeni haberdar olduğum modeli “Merida Speeder 20 V 2018 “, fiyat :seda bisiklet 1840 tl
hakkında görüşlerinizi merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ones
Ben tirrrrek maradona istiyorum ama oyle bi model daha cikmamis donecekler bana
aviary-image-1517730767988.jpeg
 
@chomar
@GRKM

merhaba, speeder serisinin türkiyede piyasaya sürülmemiş modelleri olabiliyor bazen, hatta global sitede de göremediğim ama merida avustralya, merida ingiltere vb. sitelerde gördüğüm modeller vardı, bu da onlardan biri. muhtemelen getirecekler ülkemize ya da istek gelirse sipariş edecekler tedarikçileri aslı bisiklete.

internetten araştırıyorsanız dikkat etmeniz gereken şey
(link)
bisikletin detayları yanlış. merida reacto bisikletin verilerinin üzerine speeder 20 fotosu koyup siteye eklemişler. yani 105 set falan yok bisiklette.

(link) buradaki bilgiler doğru

bu da ilgisini çekenlere, tourney aktarıcılı en bi giriş seviyesi merida speeder 10
(link)
 
Geri