Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Merida reacto 300 mü scultura 400 mü?

Merhabalar, 2 yıl btwin triban 520 kullandıktan sonra Merida reacto 300 e geçmenin zamanı geldi.

siyah mavi olan modeli almayı düşünüyorum fakat kadro mat boyalı, triban 520 de aynı şekilde mat boyalıydı ve ne zaman biryere sürttürsem çiziliyor hatta dökülüyordu ve bu da çok sinir bozucu bi durum. reactoda da aynı sorunla karşılaşırmıyım bilemiyorum eğer bisikleti kullanan varsa yorumlarını ve önerilerini beklerim teşekkürler.
 
Scudo
@Uğur_TR çizilmeyen boya yapıldıysa bisikletlerimizi hemen boyatalım :)
 
bende scultura 400 ve reacto 400 arasında kaldım ve bu kararsızlık yuzunden bisiklet alamıyorum.

biraz araştırdım ama aluminyum scultura ve reacto kadro ağırlıklarını bulamadım.

total bisiklet olarak aralarında 450 gr civarı ağırlık farkı var genel olarak bu ağırlık yokuşlarda zorluk çıkaracakmış gibi konuşmalar olmuş ama sanırım reactonun yokuşlarda biraz daha zorlanıcak olmasınin asıl sebebi aynakolun 52 36 olması sculturadaki aynakol ise 50 34.
Belki reactonun aynakolu 50 34 yapılarak yokuş performans farkı minimalize edilebilir gibi geliyor , siz ne düsünuyorsunuz?(hatta duruma göre arka ruble bile 11 34 e kadar cikarilabilir)

reactonun kadrosu çok hoşuma gidiyor bu yuzden gonlum reactoyu istiyor fakat bol bol tirmanis yapacagimida biliyorum.

hala çok kararsızım tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: sabit
@myasins 450 gram agirlik zamana oynamiyorsaniz yokusta o kadar fark etmez. 52-36 ile gayet de yokus cikilir, cikamazsaniz rubleyi degistirirsiniz.
Scultura tirmanis icin uygun bir kadro ama bisikletini sevmek daha onemli :)
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
hocam ben tecrube sahıbı degılım fakat bu aero kadrolar tüp sekıllerınden zıyade açıları geregı sızın bısıklet ustundekı pozısyonunuzu aero konuma getırmek amaclı tasarlanmıs.reacto bol yokus ıcın oldukca agresıf gorunuyor agırlıktan zıyade.
 
@myasins

reacto.jpg
scultur.jpg

Reacto düz yolcu, hem kadroda hem jantta bunu görebiliyoruz. Kullanılan jant profilleri bile farklı: Reactonunki 30, Sculturanınki 24mm profil jant. Bu jantlar arasında ufak da olsa bir ağırlık farkı da oluşacaktır (küçük bir fark, belki de 50 gr) Bu ağırlık farkı da Sculturanın yokuşta daha avantajlı olduğunu, Reactonun ise düzde, 30 km/h hızın üzerinde daha iyi aero kazanım sağlayacağını gösteriyor. Benzer kıyaslama kadro için de yapılabilir. Reactonun kadrosunun ciddi şekilde daha ağır olduğunu biliyoruz, emin değilim ama 200 grama yakın bir ağırlık farkı söz konusu. Reacto'nun etli kadro yapısı, aero kazanımı maksimum seviyeye çıkarmak için tasarlanmış ve hafiflik ön planda değil. Sculturada ise geleneksel yuvarlak profil borular kullanılmış. All-Rounder denilen tarzda bir bisiklet bu. Zaten profesyonel Merida takımlarının bile düz etaplarda reacto, yokuşu bol etaplarda Scultura kullandıklarını biliyoruz. İki bisiklet arasındaki bu fark zaten bilinen bir şey :harika:

İşi abartacak olursak ve sizi daha iyi ikna etmeye niyetlenirsek;
1.png 2.png

Her iki bisikletin de arka çatal kısmına bakın. Reactonun'ki daha aşağıda bitirilmiş, ve arka fren kaliperi de chainstay denen borunun altına gizlenmiş. Yani tamamen aero'sal (güzel kelime :)) bir yapı söz konusu. Sculturanın arka çatalına bakın, çok uzun, çok yukarıdan bağlanmış bir arka çatal göreceksiniz. Üstelik en tepede ciddi bir kavis var. Bu kavisin tüm endurance kadrolarda kullanıldığını, borunun uzunluğu artırılarak titreşim sönümlemeyi amaçladığını ve daha rahat bir sürüş sağladığını biliyoruz. Bunlar bilinen şeyler :)


3.png 4.png
Bir diğer farklılık, sele borunlarının bittiği yerlere bakın. Reacto'nunki top tubede bitiyor, Sculturanınki 5-6 cm yukarıda bitiyor. Bu da sele kısmından bisikletin esneyip, daha rahat bir sürüş sağlaması için yapılan bir tasarım. Piyasadaki neredeyse tüm zamana karşı bisikletlerin, tıpkı Reacto'nunki gibi, üst boru hizasında biten bir sele borusu yapısına sahip olduklarını göreceksiniz. Bu, kadronun sert olmasını sağlıyor. Scultura ise titreşimi daha iyi sönümleyen, daha konforlu bir kadro.


5.png 6.png
Scultura'nın konforunun asıl nereden kaynaklandığına gelirsek, Alın borusu ve üst borudan kaynaklanıyor. Çünkü bu bögle sürücüyü daha dik konumlandırarak, özellikle yokuş sırasında ciğerlerin daha rahat hava ile doldurulmasını, daha iyi oksijen alınımını ve kasların oksijenle daha iyi beslenmesini sağlıyor. Scultura'nın üst borusu yukarı doğru bir açıya sahipken, Reacto'nun üst borusu yere paralel ve bu yüzden de alın borusunu çok kısa tutmuş Reacto. Sonuç olarak Scultura kadrosunun ön kısmı Reacto'ya göre ciddi şekilde havada. Yani gidonu tuttuğumuzda daha az eğiliyor olacağız Reactoya göre. Zaten Scultura'da alt boru bile ön tekere daha uzak, daha yukarıdan geçiyor. Ön tekerle, alt borunun birbirine en yakın olduğu yere bakarsanız neredeyse 2 kat mesafe farkı olduğunu göreceksiniz, Reacto'da bu mesafe 2-3 cm civarı, Scultura'da ise 3-4 cm civarı. Bu, Scultura için daha yukarıda konumlanmış bir alın borusu ve gidon anlamına geliyor, Reacto için ise daha aero bir yapı anlamına geliyor. Zamana karşı bisikletleri incelediğinizde, ön tekerin alt boruya çok yakın, hatta sıfıra sıfır geçtiğini göreceksiniz, tıpkı Reacto gibi.

Bunca bilgini ve tespitin ardından, karar sizin :) Yokuşçu olduğunuzu olduğunuzu biliyor, Sculturanın size daha uygun olduğunu biliyorsunuz ama Reacto'nun da aero tasarımını görsel olarak çok beğeniyorsunuz gibime geldi :) Bu arada sizin bahsettiğiniz aynakol farkı bile, kadroların hangi amaçla tasarlandığını söylüyor.

Tekrar özet yapalım:
Rotası düzlük, yokuşu az sürüşlerde 30+ ortalama çıkaracağınız için Reacto.
Tırmanışlı, yokuşları dik ve uzun süren rotarlarda, 25-28 arası ortalama çıkaracağınız için Scultura

Size kalmış :harika: Reacto'nun şu haliyle Kartepe'ye tırmanmaya kalksanız sizi çok üzeceğini de bilin :eek:ops:
 
@myasins
Peşin söyleyeyim, yol bisikleti sahibi değilim ancak işe şu yönden bakın; reacto daha fazla hız kapasitesine sahip. 50 aynakol yerine 52 olması mantıklı çünkü daha yatık ve aero pozisyonda süreceksiniz. Maksimum Hız kapasitesinin fazla olması gerekir. Yokuşa gelirsek, ruble ile oynayarak yokuş açığı kapatılabilir. Tabi aktarıcı sınırı vs gibi sorunlar çıkma ihtimali de var.

Naçizane görüşüm :)
 
  • Beğen
Tepkiler: rodya
Aynı şekilde bende scultura 300 ve reacto 300 arasında kalmıştım . Şehir şartlarında sürüyor oluşum , şehirde bozuk yol ve engebenin çok olmasından kaynaklı scultura tercih ettim. Düz yolda 55 e kadar bir sıkıntı yaşatmıyor , performansından hayli memnunum ama reacto hala beni çekmiyor değil ....
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
İthal bisikletlere ilave vergi geldi. O nedenle ithal edilen bisikletlerin hem fiyatları uçuşa geçti hem de kaliteleri düştü. 2016 model sıfır bir bisiklet, 2018 modelinden daha üstün. Maalesef. Eski bisikletinizin eskiyen parçalarını yenilemeniz daha mantıklı.
 
@Serkan Mıstınoğlu

hocam detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler.
tespitiniz çok doğru :) sculturanın bana daha uygun olduğunu biliyorum ama ah reacto diyip içte çekiyorum.
Sculturayı aldıktan sonra , "ya reactonun aynakolu ve rubleyi degistirirdik 400 gr cok da bisey degilmis yokuslari gene cikardik "diyip pisman olurmuyum onu bilmiyorum.

kendi mantığımla aynakolu 50 34 yapıp arka ruble ve vitesi değisip 11 34 yaparım yokuş sorununu reactoda çözerim diyordum ama işin birde rahat sürüşu var aero kadro beni çok zorlarmı bilemedim keske 2 bisikletide söyle bi 50 100 km deneme fırsatımız olsaydi.

sanırım sculturaya biraz daha sicak bakmaya basladim soyle temizinden bi scultura 400 52 beden bulursam alicam.umarim icimde uhte kalmaz.

@Kayaemre
aynı durumdayım hocam simdi gidip scultuta alicam icimdede reacto uhtesi kalacak biliyorum ...

@Mehmet Metin Levent
zaten ikinci el almayı planlıyorum.0 lar dediginiz gibi uçmuş durumda
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@myasins Hepimiz bisiklet alırken özellikle görsele önem veririz, sizi yönlendiren şey ise aerodinamik kadronun daha kaslı ve çekici durması. :) Bilemiyorum çok zor bir karar, marka farketmeksizin 2 seçeneğim olsaydı ben görünümden dolayı kaslı ve çekici olan aerodinamik kadrolu bisikleti alırdım. En azından içimde kalmaz, tabi beğenmezsem satarım diğer modeli alırım. Zaten 2. el alacaksanız değer kaybınızda olmaz pek. :)

@myasins Bu arada merida reacto 400'ün kadrosu o kadarda çekici değilmiş. :) Hatları çok keskinleştirince bisikletin tipi kaymış. :D
 
Bence Merida dışındaki alternatflere de göz gezdirin Merida’dan hiç memnun değilim. Kadro kulağı vidası yalama olan bisiklet mi olur?
 
@Mehmet Metin Levent ilave vergi geldi derken , bu yeni bir durum mu ben mi kacirdim , detaylandirabilir misiniz ?
gecen hafta AB Birligi ulkelerinin Cin'den ithal edilen elektrikli bisikletlere ek vergi getirdigini okumustum ancak biz de henuz bir durum soz konusu degil diye biliyordum.

Bu arada , konuyu dagitiysam lutfen kusura bakmayiniz .
 
@a.valverde geçen sene kararı çıktı. yüzde 20 ila yüzde 33 arası bir vergi geldi. distribütörlerle çalışan büyük bayilere sorabilirsiniz detaylarını. outdoor ayakkabıların akibetine uğradı. aslında, komik olan yerli üreticiyi kollamak için her ülke ithal mallara vergi koyar. hatta kota bile koyabilir. yerli üretici ise, hem rekabet edecek kalitede ürün üretir, yerli tüketicisini cezbeder bu sayede küresel anlamda rekabet edecek hale gelir. outdoor ayakkabılarda, polis ve askerlerimize bot üreten bir fabrika var ankarada, kullananlar yorumlarını belirtebilir, işte bu fabrika, outdoor ürünleri de üretmeye başladı, baktı satamıyor, hükümete bir göz kırptı, outdoor ürünlerin alayına yüzde 35 ek vergi geldi. hala da satamıyor ürünlerini o da ayrı mevzuu. vestel, venüs serisi cep telefonu üretiyor malumunuz, sayesinde yaptığı kulis faliyetiyle, ithal telefonlara vergi yükü arttı. vestel çalışanı arkadaşlarım bile kullanmıyorlar bu telefonu. şimdi de, yerli üretim bisikletleri cazip kılmak adına vergi yükünü ithal ürünlere yüklediler.

kalitesiz. yerli üretici kalitesiz. çünkü hedef kitlesi sadece bu pazar. bu pazarda borusunu öttürebiliyor. yani, biz bizi kazıklayarak zengin olmaya çalışan bir topluluk olmuşuz.

konuyu toparlarsak,
meridanın iki modeline bakarsam, standartların dışına çıkmayı pek sevmem. mesela sele borusunu çaldırdınız. bir tanesini bulmak kolay, diğerini bulmak pahalı.
 
Aynı 2 model arasında kalmış durumdayım.Sanırım anca bu kadar tesadüf olur ve benimde kalbim Reacto aklım Scultura diyor.Bakalım hangisi kazanacak :islik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Scultura gerçekten yokuşlarda çok iyi bi kadro, bugün biraz yokuşa vurdum aleti (scultura 300) ayağa kalkmadan çıktım o_O,

Tipine gelince scultura da geçekten çok güzel, reacto katalogta iki boyutlu fotoğrafından çok çekici duruyor ama scultura 3 boyutlu değişik açılardan baktığıda gerçekten hayran kalınacak bi bisiklet ben çok seviyorum

Reacto 300 tiagra - scultura 400 105 vites setli:harika:
 
Geri