@myasins
Reacto düz yolcu, hem kadroda hem jantta bunu görebiliyoruz. Kullanılan jant profilleri bile farklı: Reactonunki 30, Sculturanınki 24mm profil jant. Bu jantlar arasında ufak da olsa bir ağırlık farkı da oluşacaktır (küçük bir fark, belki de 50 gr) Bu ağırlık farkı da Sculturanın yokuşta daha avantajlı olduğunu, Reactonun ise düzde, 30 km/h hızın üzerinde daha iyi aero kazanım sağlayacağını gösteriyor. Benzer kıyaslama kadro için de yapılabilir. Reactonun kadrosunun ciddi şekilde daha ağır olduğunu biliyoruz, emin değilim ama 200 grama yakın bir ağırlık farkı söz konusu. Reacto'nun etli kadro yapısı, aero kazanımı maksimum seviyeye çıkarmak için tasarlanmış ve hafiflik ön planda değil. Sculturada ise geleneksel yuvarlak profil borular kullanılmış. All-Rounder denilen tarzda bir bisiklet bu. Zaten profesyonel Merida takımlarının bile düz etaplarda reacto, yokuşu bol etaplarda Scultura kullandıklarını biliyoruz. İki bisiklet arasındaki bu fark zaten bilinen bir şey
İşi abartacak olursak ve sizi daha iyi ikna etmeye niyetlenirsek;
Her iki bisikletin de arka çatal kısmına bakın. Reactonun'ki daha aşağıda bitirilmiş, ve arka fren kaliperi de chainstay denen borunun altına gizlenmiş. Yani tamamen aero'sal (güzel kelime
) bir yapı söz konusu. Sculturanın arka çatalına bakın, çok uzun, çok yukarıdan bağlanmış bir arka çatal göreceksiniz. Üstelik en tepede ciddi bir kavis var. Bu kavisin tüm endurance kadrolarda kullanıldığını, borunun uzunluğu artırılarak titreşim sönümlemeyi amaçladığını ve daha rahat bir sürüş sağladığını biliyoruz. Bunlar bilinen şeyler
Bir diğer farklılık, sele borunlarının bittiği yerlere bakın. Reacto'nunki top tubede bitiyor, Sculturanınki 5-6 cm yukarıda bitiyor. Bu da sele kısmından bisikletin esneyip, daha rahat bir sürüş sağlaması için yapılan bir tasarım. Piyasadaki neredeyse tüm zamana karşı bisikletlerin, tıpkı Reacto'nunki gibi, üst boru hizasında biten bir sele borusu yapısına sahip olduklarını göreceksiniz. Bu, kadronun sert olmasını sağlıyor. Scultura ise titreşimi daha iyi sönümleyen, daha konforlu bir kadro.
Scultura'nın konforunun asıl nereden kaynaklandığına gelirsek, Alın borusu ve üst borudan kaynaklanıyor. Çünkü bu bögle sürücüyü daha dik konumlandırarak, özellikle yokuş sırasında ciğerlerin daha rahat hava ile doldurulmasını, daha iyi oksijen alınımını ve kasların oksijenle daha iyi beslenmesini sağlıyor. Scultura'nın üst borusu yukarı doğru bir açıya sahipken, Reacto'nun üst borusu yere paralel ve bu yüzden de alın borusunu çok kısa tutmuş Reacto. Sonuç olarak Scultura kadrosunun ön kısmı Reacto'ya göre ciddi şekilde havada. Yani gidonu tuttuğumuzda daha az eğiliyor olacağız Reactoya göre. Zaten Scultura'da alt boru bile ön tekere daha uzak, daha yukarıdan geçiyor. Ön tekerle, alt borunun birbirine en yakın olduğu yere bakarsanız neredeyse 2 kat mesafe farkı olduğunu göreceksiniz, Reacto'da bu mesafe 2-3 cm civarı, Scultura'da ise 3-4 cm civarı. Bu, Scultura için daha yukarıda konumlanmış bir alın borusu ve gidon anlamına geliyor, Reacto için ise daha aero bir yapı anlamına geliyor. Zamana karşı bisikletleri incelediğinizde, ön tekerin alt boruya çok yakın, hatta sıfıra sıfır geçtiğini göreceksiniz, tıpkı Reacto gibi.
Bunca bilgini ve tespitin ardından, karar sizin
Yokuşçu olduğunuzu olduğunuzu biliyor, Sculturanın size daha uygun olduğunu biliyorsunuz ama Reacto'nun da aero tasarımını görsel olarak çok beğeniyorsunuz gibime geldi
Bu arada sizin bahsettiğiniz aynakol farkı bile, kadroların hangi amaçla tasarlandığını söylüyor.
Tekrar özet yapalım:
Rotası düzlük, yokuşu az sürüşlerde 30+ ortalama çıkaracağınız için Reacto.
Tırmanışlı, yokuşları dik ve uzun süren rotarlarda, 25-28 arası ortalama çıkaracağınız için Scultura
Size kalmış
Reacto'nun şu haliyle Kartepe'ye tırmanmaya kalksanız sizi çok üzeceğini de bilin
ops: