Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Merida Scultura 300 Bahrain Team 2017 Model

Scudo
@OnurÖzdağ
Çok Sağol Kol Alçıda şükür buna da
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurÖzdağ
Nazar değmiş hocam sana, bisikletin ve sonradan yaptığın upgradeler on numara olmuş. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@kallone
Çok Sağol hocam iyi niyetle baktığın için güzel görmüşsün. naçizane kendi çapımda bişeyler yaptım, nazarlık bi şey de yok açıkçası ama dikkat çektim ani kilo verme kıyafet bisiklet göze geldik belki de dediğin gibi :D

Merida Scultura 300'ü 25 Haziranda aldım
ilk 20 gün yıllık izin
sonra bir ay kadar aktif kullanımı takiben
1 ay bel ağrısı ile birlikte sadece işe gidip geldim
bel ağrısı bittiği gün iş dönüşü talihsiz bi olay yaşadım kolu kırdım 25 gündür misafir odasında alet Şuan 1150 km civarında
İki ay bile aktif kullanamadım oysa uzun kilometreler yapmaya niyetlenmiştim. Bazen hahatta istediklerimizi gerçekleştiremiyoruz.
Benim bisiklet hikayem paranormal aktivite gibi oldu hep engeller çıktı önüme.

Bunu yazıyı bisikletiniz kaç km konusu için yazmıştım ama dramatik olmasın diye buraya yapıştırıyım psikolojim bozuk demekki :)
 
@trainspotting35 bugün alçı çıtı hareketli atel takıldı biraz düzeldi moralim bir de sensörleri de tamamladım tam takım olur inşallah şu ultegraları da montaj etseydim içimde kaldı. Yapacak çok şeyim varken hiç bir şey yapamamak çok kötü yine de gelecekten umutluyum ben bu sporu yapıcam ve granfondo deneyimi yaşıycam inşallah çok istiyorum.
Bisikletten vücudumun bi parçası gibi bahsetmişim :) :koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
03.01.2019
Kaza sonrası 2 ay geçti.
ve bugün ilk kez bisiklete bindim ama henüz hazır olmadığımı gördüm.

Dün bisikleti montaj için tamirciye götürmüştüm akşam değişiklik gerçekleşmiş bugün teslim aldım.

Bisikletin son hali. IMG_20190103_143023.jpgIMG_20190103_142135.jpgIMG_20190103_142818.jpgIMG_20190103_142723.jpgIMG_20190103_142411.jpgIMG_20190103_151141.jpg
 
@Mhmm@
Hayırlı olsun, kazasız sürüşler. İleride yüksek profil jant taktın mı eksiği kalmaz canavarın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Bigpatron
Teşekkür ederim. 35 mm şuan yetsin artık :)
6800 papuç sipariş ettim parkur.com dan aradılar elimizde yok dura ace papuç yollayalım isterseniz dediler. Hay hay dedim :)

Lastikleri 25 yapıcam onlar elzem şuanda.
Sonra gidon ve gidon boğazı sırada :)

Ama zamana yaymak lazım artık sonraki sezon. Kısmetse...
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Cavdar
@Mhmm@
Bende aero gidon düşünüyorum ama biraz pahalı burada. Şuan yeni aynakol aldım 53/39'dan 52/36'ya geçiyorum. Hazır aynakol değişirken ceramic speed orta göbekte takılacak. Herhalde yaza kalır benimde aero gidon :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Bigpatron
Hayırlısı bakalım, senin değişiklik de hayırlı olsun. Ayma kol teknik detaylarına daha giremedim :)
 
benim scultura 300 hiç buna benzemiyor ya :D

hayırlı olsun güle güle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@makaram
Sağol kardeşim çok daha iyileri senin olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Hayırlı olsun, bu rengi gerçekten çok güzel duruyor,
İhtiyaca cevap veren bir kadro fiyat/performans olarak,
uzun süre çileni çeker sıkıntısız bence bu yükseltmeler ile.

Profilden ziyade iç genişliği daha fazla bir janta geçebilirsin ilerde,
Bu detay hem daha düşük basınç ile konforlu ve iyi yol tutuş olarak geri dönecektir.
geçmiş fondo yarışlarında bir çok arkadaşın çektiği çilelerin temeli soğuk asfalt ve titreşimdi hatta :)

Sanırım ufak kadro olduğu için kaba taslak hesapla pedal suluk kafesi vs aksesuar dahil 9-9.2kg gibi hesapladım,
Son halini tartma ihtimalin oldu mu?
 
@fahrettin akansu

Öneriler için teşekkür ederim. Hassas kantar aldım az sonra tartıcam :)

Her şey dahil 9.155 gr
IMG_20190103_221007.jpg
Lastikler jelli
Far sensörler
Bisiklet Bilgisayarı
Suluklar ve suluk kafesleri
Pedal dahil

Sulukları ve yol bilgisayarını sensörleriyle birlikte çıkardım

IMG_20190103_220913.jpg
ÇıkardıklarımIMG_20190103_190850.jpg

IMG_20190103_220826.jpg
IMG_20190103_191115.jpg
Kantarın 30 gr yanılma payı olmuş
 
30gr normal bir sapma, göz kararı yakın hesaplamışım :)

bavul ve poşet gibi kabataslak ölçümler için bu tartılar zaten,
her yurtdışı seyahatinde yanımızda taşıyoruz bavul arası yük paylaştırmak için, malum ek bagaj parası döviz ile :)

İlerde bu kadro ve grupset ile devam edip;
jant, gidon, sele, sele borusu, suluk kafesi derken 500-600gr daha kazanılır.

Fabrika çıkışı karbon ağırlığında bir paket olur o zaman, gerçi şuanda bile gayet iyi.

Doğru fit/geometri yakalandıktan sonra esas performansı tekerlek seti gibi dönen ve yük uygulanan donanımda farkedeceksin,
bazen doğru lastik seçimi bile 200-250gr fark yaratır ve hissedilir.
janta ödeyeceğin paradan çok daha ucuza gelir :)

@Mhmm@
 
Hocam hayırlısı olsun güle güle kullan jantlar rulmanlıya geçince fark ettimi akıcılığı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@C.Koc
Teşekkür ederim.
Akıcılık, sağlamlık hissi, hafiflik, akort ayarı gibi sonuçları var değişimimin.
Fulcrum tercihimde merida bahrain team in tercihi olması takımla uyumlu olmasını istedim. Sonuçta Team Replica bi bisiklet. Ekonomik 35 mm jant ama fulcrum marka compagnola sicirocco ile aynı klasmanda diyebiliriz jant için. 20 gün kullandım gerçekten hızlı ve aero tel sesini duyabiliyorsunuz değişik bi ses anlatamam :) çırrrrrr diye gelen hub sesinden bahsetmiyorum. Hub sesi de hoşuma gidiyor ayrı konu.
Bir de blog paylaşayım scultura 500 sahibi neden değiştirmiş jantları.


(link)

@fahrettin akansu

Bu tahmin için tebrik ederim :harika:


@fahrettin akansu

Hocam ekonomik şartlarda çok iddialı olur o değişimler ben "sele, gidon, gidon boğazı ve lastik" değişimi yapabilirim ancak, artık ne kazanabilirsem daha fazlası beni bu bisiklet için aşar.

@fahrettin akansu
Şuanki lastiklerim 179 gr adedi gerçekten hafif diyebilirim. Ama 700x21 ölçüsü. Kolu kırdıktan sonra riski azaltmak için 700x25 e geri dönmeyi düşünüyorum. Bunun için lastik bakıyorum ama acelem yok, kol daha iyileşmedi. Eski favorim continental gp 4000 S II ye bakıcaz heralde :)

Stok Merida Scultura 300
IMG_20190104_001801.jpg
Tiagra 4700 Vites Sistemi
Merida Comp Fren Sistemi
Merida Comp SL Jant Seti
Maxxis Dolomites Lastikler
  • btwin count 500 km saati
  • Eşantiyon Zèfal Suluk
  • Eşantiyon Massload Suluk Kafesi

Yükseltme sonrası Merida Scultura 300+
IMG_20190104_001239.jpg
Ultegra 6800 Grup Set
Fulcrum Racing Quattro Jant Seti
Hutchinson Atom Kevlar Pro Lastikler
Shimano pdr540 kilitli pedallar
iGS618 GPS Bisiklet Bilgisayarı ve Sensörleri
Elite Mataralar Team Bahrain Logolu
Merida Suluk Kafesleri

186448
Merhaba arkadaşlar 2018 Ağustos ayında başladığım yol bisikleti serüvenim başlangıçta hayal dahi edemeyeceğim bir hızla tutkuya dönüştü. Yukardaki tabloda yap bozun tamamı görülemiyor. Gereksiz harcamalar vs. 8 kilonun altına düşüremedim bisikleti ama aldığım keyif paha biçilemez.

Ancak geride bıraktığım yaklaşık 6 aylık süreçte yol bisikleti ile ilgili çok şey öğrendim. Bunda forumun katkısı çok büyük, yardımcı olan arkadaşlarıma teşekkür ederim.

Orta yaşın üstünde ilerlerken bana çok güzel bi hobi oldu bisiklet.

Yukarıdaki tabloya gelecek olursak tamamlanan listede ağırlık artıyor ama nihayetinde hobiciyim konforun ve sürüş riskinin azaltılmasına yönelik o iki değişikliği yapmam gerekiyor.

Sele konusunda aliexpress san marco selelere çok baktım 114 gr olmasına rağmen kırılma riski beni endişelendiriyor, bir de hafif tamam ama konfor nasıldır bilemedim. Bi kaç arkadaşın tavsiye ettiği selle italia x1 xcross düşünüyorum.

Farklı fikirleri olan arkadaşlar da fikirlerini paylaşırsa sevinirim. Her türlü eleştiriye açığım yanlış yaptığım şeyleri söyleyin ki burdan bir ders çıkarılsın benim yapyığım hatayı başkası yapmasın. Yorum yapana da yapmayana da beğenene de beğenmeyene de saygılar.
 
Geri