Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@Cotyoran52 istanbul içi kullanacağım
O zaman aklınızda illaki şehir bisikleti varsa bir deneyin hocam, baktınız yol yapısı uymuyor, daha kalın bir lastik deneyebilirsiniz eğer uygun olursa. Performans odaklı bir kullanıcı iseniz zaten her türlü ince lastik isteyeceksiniz. Ben kendi deneyimlerime göre şehir içinde hafif bir MTB daha uygun hibrit sürüşler için.
 
@KubilayYilmaz onu denemedimde.Seleyi ayağım yere dik olacak şekilde ayarladım.Ve bu haliyle 100kmlik turlar yaptım.Hiç ağrım sızım olmadı. Bisikletim olmadığında bisikletciden bir bisiklet kiralamıştım.Yanlış hatırlamıyorsam kron tx100.46 ya da 42 kadro olabilir.Yani şuanki legarda bisikletimden biraz küçüktü.Arkadaşlarımla 40km lik tur yapmıştık.Vücudumda 2gün boyunca ağrımayan yer kalmamıştı.Artık hamladığım için mi kadrosu küçük diye mi bilemiyorum.
 
@Albatros_65 KaDro boyu hesap ederken en önemli ölçü kadroyu bacak arasına alıp en az 2-3 parmak boşluk kalması. Yoksa sürüş güvenliği açısından sıkıntı.
 
@Albatros_65 ayak zemine düz basarken 1-2 parmak kalıyorsa yeterli olur
 
@KubilayYilmaz iyide bazı bisikletlerde orta boru eğimli olur tam olarak ön tarafamı yaklaşılacak yoksa arka seleye doğrumu onu söylemek gerekir.
 
@leon35 Seleden aşağı inince 2-4 parmak ortalama
 
@KubilayYilmaz hocam ayağım yarı kalkik şekilde 1-2 parmak.Ama bence @leon35 haklı.Legarda serisinin üst kadro borusu yukarıya dogru gidiyor.Sizin dediğiniz parmak hesabı düz hizallı kadrolarda daha belirgin olur bence
 
Merhabalar;

İkinci el 1550 TL'ye Mosso Legarda 2024 Msm V modelini satın alarak bende aranıza katıldım. Boyum 1.76 bisiklet kadrosunda 56 cm yazıyor, yalnız satıcı 51 kadro oldugunu belirtmişti aldıktan sonra farkettim. Sürüşte herhangi bir problemim yok yalnız orta kadroya tam olarak oturursam ayağımın ucu ile yere değebiliyorum. İnmek için bisikleti eğmem gerekiyor. Herhangi bir sorun yaşar mıyım bu konuda?

Ek olarak çamurluk, eldiven, kask vs malzemeler alacağım tavsiyelerinizi almak isterim. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim 🙏 IMG_20210215_214705.jpgIMG_20210215_201149.jpgIMG_20210215_201159.jpgIMG_20210215_201219.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia ve DeaKeN
@Kadiryner hayırlı olsun.

Kabaca anlatmak gerekirse, seleden inince üst boru bacak araniza değmiyorsa idare edebilir ama degiyorsa kadro size büyüktür diyebiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: KubilayYilmaz
@Kadiryner hayırlı olsun.

Kabaca anlatmak gerekirse, seleden inince üst boru bacak araniza değmiyorsa idare edebilir ama degiyorsa kadro size büyüktür diyebiliriz.

Peki bu şekilde kullanmak sağlık açısından bir soruna yol açar mı hocam?
 
Son düzenleme:
@Kadiryner sizin bahsettiğiniz mesafe aşağıdalki tablodaverilen 2 numaralı mesafe. Normal şartlarda bu kadro size büyük denebilirdi ama legardalarda bedenler arasında neredeyse değişen tek ölçü sele borusu. İnip binerken biraz sıkıntı yaşamanın dışında bir problem yaşamazsınız.
Daha düzgün bir sele, daha kısa bir gidon boğazı tavsiye ederim.
mosso.jpg
 
@Kadiryner üst borunun biraz daha aşağıda konumlanmasi sizin ergonominiz ve konforunuz bakimindan daha iyi olurdu çünkü inerken ve binerken üst borudan dolayi zorlanacaksiniz ve ozellikle seleden inerken cok dikkat edin ki bacak arası bolgenize bir sıkıntı oluşturmasin.

Üst borunun yuksekte konumlandirilmasi ayni zamanda selenin(seat tube) de yukarda konumlanmasina yol açar ve seleyi daha aşağı indirmenize müsade etmez.

Şu anki haliyle sele ayari tam yapilabiliyorsa sürüş anlaminda çok bir sıkıntı olmaz çünku kullandığınız modelde beden ölçüleri yukardaki soylediklerim haricinde aynı.
 
Merhabalar,
Başıma gelen bir olayı sizle paylaşmak ve görüşlerinizi almak isterim. 105 setli Mosso kullanıcısıyım. Bugün gayet düz, eğimsiz yolda 10-15 km hızla aynakol 1, ruble 3 kombinasyonunda giderken birden zincirimden ses geldiğini duydum. Hemen kenara çekip baktığımda zincirim rublenin en küçük dişlisi ile kadro arasında sıkışmıştı. Zincirimin quick link kısmındaki parçanın kalkık olduğunu gördüm(tabirim doğru mu oldu bilmiyorum ama fotoğraftan ne dediğimi anlayacaksınız). O esnada arka aktarıcımın da sarktığını görünce kontrol ettim ve kadro kulağının kırıldığını anladım(fotolar eklidir). Arka aktarıcıya baktım bir sıkıntı yoktu, sadece arka aktarıcı konumunu ayarlamaya yarayan(yanlış söylemediysem eğer) büyük yıldız vidada yamulma vardı(foto eklidir). Ön aktarıcıda ise kadroya yakın tarafta içte bulunan küçük dişlide iken zincirin aktarıcıya sürtmesini önleyen lastik malzemenin de ucundan kalkık olduğunu gördüm(foto eklidir).

Gayet düz yolda zincire herhangi bir ultra baskı uygulamadan quick link kısmının atmasının fabrikasyon hatası olduğunu düşünüyorum. Bisikleti aldığım yere götürdüğümde firma sahibi orijinal kadro kulağı temin edeceğini, arka aktarıcıda sıkıntı olmadığını, zincirin ilgili kısmını onaracağını, ön aktarıcıdaki lastik kısmın salt temin edilemeyeceğinden sıfırdan ön aktarıcı takmak yerine o kısmı güzelce aktarıcıya yapıştırarak sorunu halledeceğini bildirdi(bisikleti oraya bırakmadım haftaya gideceğim)

Bisikletimi alalı 1 ay oldu,150 km civarı kullandım ve ilk bakımını da 15-20 gün sonra yaptırıp garanti belgesine işlettim. E faturam da mevcut. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Firma sahibinin dediği işlemlerinin yapılması yolunu mu yoksa bisikletin direkt fabrikaya yollanması yolunu mu? Fabrikaya yollanır da fabrikasyon hatası olduğu tescillenirse; -yeni kadro kulağının takılacağı zaten aşikar- zinciri, ön aktarıcıyı(lastik deforme olmuş durumda ve salt temin edilemediğine göre) ve arka aktarıcıyı da(bir sıkıntı yok ama vidanın yamulması beni huylandırdı) sıfırdan taktırma durumum olabilir mi?

Siz değerli forum üyelerine olayı sıcağı sıcağına anlatmak ve görüşlerinizi almak istedim, biraz uzun uzadıya yazdım umarım meramım anlatabilmişimdir:) Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.FOTOĞRAF1.jpgFOTOĞRAF2.jpgFOTOĞRAF3.jpgFOTOĞRAF4.jpgFOTOĞRAF5.jpgFOTOĞRAF6.jpgFOTOĞRAF7.jpgFOTOĞRAF8.jpg
 
  • Üzgün
Tepkiler: amasseia
@Metalyum geçmiş olsun, talihsiz bir olay yasamissiniz. Düz yolda, zincir aksamının çok fazla zorlanmadan bu hale gelmesi şaibeli bir durum.

İsterseniz ilk önce Umit Bisiklet ile istibata geçip durumu anlatin ve fotoğrafları gönderin. Onlar sizi ne yapmaniz konusunda daha iyi yönlendirecektir. Duyarsız kalmıyorlar, en azından bir şansınızı deneyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metalyum
@amasseia Teşekkürler dostum, tesellim kendime bir şey olmaması zaten. Zincir kaynaklı bir durum olduğu için kanımca zincirin, zincirden dolayı hasar gören donanımların da sıfırdan temin edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Yapıştırma v.s tercih etmeyeceğim bir durum, sonuçta hatırı sayılır bir para verdim satın alırken ve 1 aylık bisikletimde yapıştırmalı bir yer olsun istemem. Yapıştıracağı lastiğin 3-5 gün sonra deforme olup tekrardan çıkıp ben farketmeden kaybolması durumunda ne yapacağım? Sırf bir küçüklastik yüzünden neden 400-500 tl verip de yeni ön aktarıcı almak zorunda kalayım ki? Bu durum yasanmış ve hata da onlardaysa ilgili donanımı yenilemeleri gerekir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
@Metalyum Çok geçmiş olsun abi, kırılan kadro kulağınızın aynısını bulmakta oldukça güçlük çekmiştim ve bulamadım. Aslında buldum bulmasına ama 200tl vermek hiç içimden gelmedi. :)
Rica etsem kadro kulağını satın alacak olursanız nereden bulduğunuzu paylaşabilir misiniz? Teşekkür ederim.

Ben de daha dün yaşadığım olaydan ve olaylardan bahsedeyim.

Mosso groovy 27.5, Karbon kadro, xt-deore grup setli 2019 modelini kullanıyorum. Daha bisiklet sadece 1024km de, 5ay önce alındı. 5 kere ara bakımı yapıldı ve tamamen kullanım amacına uygun kullanıldı. Montajdan dolayı bu 1000km boyunca çok fazla problem yaşadım.

Bunlardan bir tanesi arka jantın sadece örülmüş tellerin tamamen gevşek olmasıydı. Jantta 32 tel başı varsa 20 sini elimle dahi çevirebiliyordum. (Bisikleti accel bayisinden görerek kurdurup aldım.) 300km yol gitmemek için akordunu vs kendim yaptım ve bu sadece bir tanesi. Sol aynakol vidalarının tamamen gevşek olması gibi, organik uyumlu rotora metal balata takılması gibi, sıfır bisikletin kadro kulağının yamuk olması gibi sorunlar yaşadım (Bir tane pedal dahi atılmadan). Ve dahası var...

Az çok bir bilgim ve ekipmanım olmasa ve sürmeye devam etsem bisikleti aldığım fiyatın yarısı kadar zarar edeceğim neredeyse. Dün yaşadığım olaya gelelim. :)

Sıcacık bir hava eşliğinde sezonun açılmasından ötürü sırıtmaktan çenem ağrımışken hafif bir yokuşu çıkmaya yakın bisikletten seyrek takır tukur sesler gelmeye başladı. Sürüş arkadaşımla hemen durduk tabi, teker bir şeye mi sürtüyor bu mu bozuldu falan diye sağına soluna bakıyoruz ki ne görelim... Qr mandal sonuna kadar sıkılı olmasına rağmen Slx hb-m675 arka göbek tekerden yarım karış boyunda sağa ve aynı şekilde sola oynuyor. Baktık göbek olduğu gibi boşalmış. (Tekrar ediyorum bisiklet 1000kmde ve doğru düzgün arazi bile görmedi)

O kadar sinirlendimki sürüş arkadaşıma bağırıyorum anlamsız bir şekilde. Neyse, bunun neden olduğunu daha önce ön göbek bakımı yaparken öğrenmiştim. Göbekte milin sağında iki tane kontra ve konik somun vardır. Bunların cup and cone ayarı diye geçen bu karşılıklı somunların arasındaki pulu sıkacak şekilde ayarlandığı çok basit bir ayarı vardır. (Cup and cone adjustment diye aratırsanız bulabilirsiniz) Eğer bunu yapmazsanız göbek sürekli boşluk yapar. Göbekte ki boşluk mile, mil de kadroya zarar vereceği için bu şekilde kullanamazsınız.

Şahane! Mahalle bisikletcisinin firma olmuş hali ümit bisiklet bunu yapmadığı için bugün bu iş için gerekli anahtarlara 200tl daha para vermek zorunda kaldım. Yaşadığım yer küçük bir yer ve düzgün tamirci yok. (Neden mahalle bisikletcisi dedim diye soracak olursanız bizim buradaki mahalle bisikletcileri de aynı şekilde takıyorlar :D)

Bu sorunu 1000tl ye alınmış 40cm den zıplanan bisikletin 3000km deki isimsiz göbeği yapmıyorsa. Quando marka sert kullanılmış çok ucuz bir arka göbek 4000 km de dahi taş gibiyse (İkisine de anahtar dahi değmedi). Güncel fiyatı 8500tl olan bisikletin daha 1000 kilometreyi yeni devirmiş slx göbeğinde de sorun çıkmayacak kardeşim, bu kadar basit! :mad:

14 yaşındaki bir çocuğun dahi yapabildiği montajı yapamıyorsan senin firma isminde neden bisiklet yazıyor ki? Direkt ümit koy firmanın ismini, hobi olarak bisiklet montajı yapıyoruz de...

4 ay önce garanti için ümit bisiklet ile iletişime geçiyorum telefonu ''Aliiuuo'' diye açıyorlar. Utanmasalar buyur gardaş sıkıntı mı var diye açacaklar. Buyurun ümit bisiklet gibi bir şey dahi söz konusu değil ve sorunumu anlattığımda telefonu açan kişi ''Memeet bi bakıvecen mii?'' diye bağıra bağıra yanındaki başka birine sesleniyor. (Seslendiği kişinin ismini hatırlamıyorum.) Bir an mahallemdeki tostçuyu mu aradım acaba diye ikilemde kaldım.

Çözüm olarakta bana sundukları şey bayiye gidip (300km) bisikleti vermem, onların fabrikaya yollaması olurda sorunu kabul ederlerse de sorunun çözümü için uğraşılması. Ya tamam iyi hoş da ben yaşadığım her sorunda 300km toplamda 600km yol gidecek ve bu bisiklet fabrikaya yollanıp geri gelecek, ben onu alıp geri dönecek olsam daha bisikletime binmemiş olacağım. Ve firma sorun çözüyoruz diyerekten parçayı değiştirip gene çok yüksek ihtimalen yanlış bir montaj yapacak.

Montaj başlı başına çok kötü. Bisikletteki orta göbek hariç bütün parçaları söküp tekrar takmak zorunda kaldım. 5nm değerinde sıkılı olması gereken vidayı 3 kişi kolu uzatıp 1 saat uğraşarak söktük en sonunda vida başı bozuldu onu da değiştirmek zorunda kaldım.

Mosso gayet güzel ve kadroları kaliteli bir marka ama montajını yaptırdığı ne firma ne de bisiklet firması özelliği taşıyan ümit bisiklet tam anlamı ile RE-ZA-LET.

Tabiki her ürününde böyle sıkıntılar yaşanmıyor. Olurda yapması gereken işi yaparlarsa gayet memnun kalırsınız. Ama benim gibi sorun yaşayanların sayısı hiçte azımsanacak değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metalyum
@Kadir İLBAY Sana da geçmiş olsun dostum. Ben satın almayacağım bayi tedarik edecek, orijinal olmasını özellikle söyledim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Geri