Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Benim oğlanın iç lastiği olması gerekenden bir boy ince. Şimdilik sorun yok.

35-43 olan bir iç lastik de 32 dış lastikte idare eder herhalde.

Lastiğe ve basınca bağlı aslında. Mesela 2 inçten geniş bir MTB lastiğinde bir küçük lastik 50psi'de idare edebilir, 25mm lastikte 100 küsür psi'de 23'e kadar destekli lastik idare etmeyebilir. 35-43'ün 32 lastikte kullanılması özelinde, benim gibi yüksek basıncı tercih edenlerin sorun yaşama ihtimali daha fazla, lastikte belirtilen basınç aralığının alt sınırına yakın şişirenlerde daha az, hiç lastiğin sınır aralığına bakmayıp el-göz kararı şişirenlerde hiç yok.
Lastik kalitesi de önemli tabii.
Neden foruma soru yazamiyorum

Yazmışsınız işte, sadece sonunda işareti yok.
Yeni konu açmak içinse bir miktar (50?) paylaşım gerekiyor ancak arama ile benzer bir konuya ulaşıp o konuda sorabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Scudo
Selam arkadaşlar.

Legarda 2121 arka vites rublesi hakkında soru sormak istiyorum.

Mevcut ruble MF-TZ500 ve dişli sayıları da 14-16-18-20-22-24-34. Düşük viteslerde kullanılan 24 ve 34 dişliler bana çok yetersiz geliyor. Arada en az bir dişliye daha ihtiyacım var. Örneğin ortada bir 28 dişli olsa iyi olurdu.

Benim merak ettiklerim:
- Arka göbek sanırım Sf-a223 (Shufeng) bu göbek hakkında bilgi bulamadım ve hangi rubleler ile uyumlu bilmiyorum. Bu göbek hangi rubleler ile uyumlu?
- 8 vitese upgrade yapılabilir mi? Sadece vites kolu ve ruble değişimi yaparak?
- Shimano CS-HG200-7 Ruble bu göbek ile uyumlu mu ve 12-14-16-18-21-24-28-32 dişli sayılarından daha iyi performans elde edermiyim?

Yeni ruble ve vites kolu alabilirim ama bunun ötesine pek de gitmek istemiyorum.
 
Selam arkadaşlar.

Legarda 2121 arka vites rublesi hakkında soru sormak istiyorum.

Mevcut ruble MF-TZ500 ve dişli sayıları da 14-16-18-20-22-24-34. Düşük viteslerde kullanılan 24 ve 34 dişliler bana çok yetersiz geliyor. Arada en az bir dişliye daha ihtiyacım var. Örneğin ortada bir 28 dişli olsa iyi olurdu.

Benim merak ettiklerim:
- Arka göbek sanırım Sf-a223 (Shufeng) bu göbek hakkında bilgi bulamadım ve hangi rubleler ile uyumlu bilmiyorum. Bu göbek hangi rubleler ile uyumlu?
- 8 vitese upgrade yapılabilir mi? Sadece vites kolu ve ruble değişimi yaparak?
- Shimano CS-HG200-7 Ruble bu göbek ile uyumlu mu ve 12-14-16-18-21-24-28-32 dişli sayılarından daha iyi performans elde edermiyim?

Yeni ruble ve vites kolu alabilirim ama bunun ötesine pek de gitmek istemiyorum.

O vidalı göbek sadece 14-28 ve 14-34 vidalı rublelerle uyumlu. Arka göbeği kaset rubleye uygun göbekle değiştirmedikçe başka bir ruble seçeneğiniz yok.
 
Hocam cevap için teşekkür ederim.

tz500 rubleleri vidalı diye geçiyor ama 1-2 yerde internette legarda 2121 özelliklerinde kaset yazmışlar. Biraz kafamı karıştırdı.

Esasında google'da Çin malı 8 vites vidalı rubleler çıkıyor. 13-32T yazıyor.

Çok da emin olamadım...
 
Hocam cevap için teşekkür ederim.

tz500 rubleleri vidalı diye geçiyor ama 1-2 yerde internette legarda 2121 özelliklerinde kaset yazmışlar. Biraz kafamı karıştırdı.

Esasında google'da Çin malı 8 vites vidalı rubleler çıkıyor. 13-32T yazıyor.

Çok da emin olamadım...

Alışveriş sitelerinde çelik kadrolu bisiklete alu kadro, düz maşa bisiklete süspansiyonlu bile yazıyorlar ama kaset rubleyle vidalı ruble zaten görsel olarak birbirinden çok farklı, rahatlıkla tanıyabilirsiniz. Kaset rublelerde en küçüğü 14 diş olan bir seçenek de yok, bu bile rublenin kaset olmadığının göstergesi.

Bu Legarda 1921'in orijinal jant, göbek ve rublesi, 2021'in ilk modellerinde de aynı, sonlara doğru 14-34 kullanıldı:
unknown.png


Bu 2121 ve sonrakilerde kullanılan Megarange 14-34 rublenin kendinden koruma kapaklı ve bir üst kalite 510 olanı:
unknown.png


Bu 1921'de komple tekerlek yükseltmesinde kullanılmış Shimano Acera göbek üzerinde 11-32 Alivio kaset ruble:
unknown.png


Resimlerde özellikle göbeğe yakın kısmın yapısına dikkat edin. Kaset rublelerde kilit kapağı olur, en rahat oradan tanırsınız.

Vidalı ruble:
unknown.png


Kaset ruble:
unknown.png


Yurtdışında 14-24 ve 14-34 dışında vidalı rubleler var, makul fiyata geliyorsa alınabilir. Bence yine de kaset göbeğe geçmek daha iyi oranlar kullanabilmenin dışında geleceğe de yatırım, yükseltmelere açık tutar, daha çok dişlisi olan rubleler de kullanabilmenizi sağlar. Mesela arka attırıcı zaten 8 vitesi desteklediği için nispeten düşük yatırımla 3x8 vitese geçebilir, 8'li 11-32 ya da 11-34 ruble kullanabilirsiniz.
 
Hocam,

benim aklıma bir şey daha takıldı. Sanırım bu sınıftaki bisikletlerde bazı markalar 42-34-24 aynakol tercih ediyor bu da 14-28 ruble ile esasında benim istediğim oranları veriyor. 42-24 aynakol ve 14-28 rublenin en yüksek oranı 3 olduğundan hızlı gitmeye çok müsait değil ancak yokuşlar için sırası ile 1,09-1-0,85 oranları veriyor. Mossoda olan 48-28 aynakol ve 14-34 ruble daha çok düz yolda biraz daha hızlı gidilsin ama yokuşlarda da 34 dişli kullanılsın olarak dizayn edilmiş. Bisikletin karakteristiğine daha uygun.

8 vitesteki 11-32 rublede ilk iki dişli 11 ve 13, mevcut aynakol ile bunlar 4,36 ve 3,69 oranları veriyor. 4,36 çok seyrek kullanılacak bir oran. Diğer tarafta ise büyük dişlilerin 24-28-32 olduğunu varsayarsak 1,16-1-0,84 oranlarını verecek. Yani diğer bisikletlere benzer oran.

Sanki 42-34-24 aynakol benim gibi yokuşlu yerlerde yaşayanlar için daha uygun...

Neyse, forumu bu konu ile meşgul etmeyeyim. Ama benim şu 24-34 dişlilerin arasında bir dişli daha olmamasına bir çözüm üretmem gerekiyor, gerçekten bir ihtiyaç.
 
FB_IMG_1590842611277-01.jpgIMG_20210415_170202_667-01.jpg
Hocam,

benim aklıma bir şey daha takıldı. Sanırım bu sınıftaki bisikletlerde bazı markalar 42-34-24 aynakol tercih ediyor bu da 14-28 ruble ile esasında benim istediğim oranları veriyor. 42-24 aynakol ve 14-28 rublenin en yüksek oranı 3 olduğundan hızlı gitmeye çok müsait değil ancak yokuşlar için sırası ile 1,09-1-0,85 oranları veriyor. Mossoda olan 48-28 aynakol ve 14-34 ruble daha çok düz yolda biraz daha hızlı gidilsin ama yokuşlarda da 34 dişli kullanılsın olarak dizayn edilmiş. Bisikletin karakteristiğine daha uygun.

8 vitesteki 11-32 rublede ilk iki dişli 11 ve 13, mevcut aynakol ile bunlar 4,36 ve 3,69 oranları veriyor. 4,36 çok seyrek kullanılacak bir oran. Diğer tarafta ise büyük dişlilerin 24-28-32 olduğunu varsayarsak 1,16-1-0,84 oranlarını verecek. Yani diğer bisikletlere benzer oran.

Sanki 42-34-24 aynakol benim gibi yokuşlu yerlerde yaşayanlar için daha uygun...

Neyse, forumu bu konu ile meşgul etmeyeyim. Ama benim şu 24-34 dişlilerin arasında bir dişli daha olmamasına bir çözüm üretmem gerekiyor, gerçekten bir ihtiyaç.
Tur bisikletinde en muazzamı tekli aynakol dur her zaman. Örneğin, 42 aynakol 11.42 ruble✌️👍fazla söze gerek yok der geçerim bu ikiliye. Muhteşem ikili.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Merhaba bisiklette (mosso cavalier)geçirdiğim kaza sonucu mil yamulmuş bisikletçide göbek değişmesi lazım dedi kaza yaptığım göbek Shimano fh rm30 daha uygun fiyatlı bir göbek mesela (deore) bisiklete uyarmı? Birde göbek aldığımda mil içindenmi çıkıyor yoksa ekstra olarak mı almam gerekiyor? Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
 

Dosyalar

  • IMG_20220911_164436.jpg
    IMG_20220911_164436.jpg
    156 KB · Okunma: 38
  • IMG_20220911_164454.jpg
    IMG_20220911_164454.jpg
    159,4 KB · Okunma: 38
Merhaba bisiklette (mosso cavalier)geçirdiğim kaza sonucu mil yamulmuş bisikletçide göbek değişmesi lazım dedi kaza yaptığım göbek Shimano fh rm30 daha uygun fiyatlı bir göbek mesela (deore) bisiklete uyarmı? Birde göbek aldığımda mil içindenmi çıkıyor yoksa ekstra olarak mı almam gerekiyor? Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim

Mil göbekle birlikte geliyor.
Deore dağ grubu, dayanıklılık üstüne bir göbek. Yol grubu göbeklerden bulmanız akıcılık ve hafiflik için daha iyi olur. Uyumluluk bakımından sorun olmaz, MTB göbekleri de olur ama tel sayısının tutması lazım. Şansınıza sizin jantlar 32 telli, çok göbek seçeneği var.
Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta, eski göbekle yeni göbeğin flanş mesafeleri (tel deliklerinden geçen dairenin çapı) birbirinden çok farklı olup gereken tel uzunlukları 2 mm'den fazla farklıysa tellerin de değişmesinin gerekmesi.

Deore için bulduğunuz fiyat bundan çok düşük mü?
(link)
 
Mil göbekle birlikte geliyor.
Deore dağ grubu, dayanıklılık üstüne bir göbek. Yol grubu göbeklerden bulmanız akıcılık ve hafiflik için daha iyi olur. Uyumluluk bakımından sorun olmaz, MTB göbekleri de olur ama tel sayısının tutması lazım. Şansınıza sizin jantlar 32 telli, çok göbek seçeneği var.
Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta, eski göbekle yeni göbeğin flanş mesafeleri (tel deliklerinden geçen dairenin çapı) birbirinden çok farklı olup gereken tel uzunlukları 2 mm'den fazla farklıysa tellerin de değişmesinin gerekmesi.

Deore için bulduğunuz fiyat bundan çok düşük mü?
(link)
Üyeliğim yeni olduğu için link bırakamıyorum bike &outdoor internet sitesine bakabilirmisiniz orada 255 TL gibi rakamlara 32 delikli arka göbekler mevcut (Shimano tx505) onları alsam olurmu?
Mil göbekle birlikte geliyor.
Deore dağ grubu, dayanıklılık üstüne bir göbek. Yol grubu göbeklerden bulmanız akıcılık ve hafiflik için daha iyi olur. Uyumluluk bakımından sorun olmaz, MTB göbekleri de olur ama tel sayısının tutması lazım. Şansınıza sizin jantlar 32 telli, çok göbek seçeneği var.
Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta, eski göbekle yeni göbeğin flanş mesafeleri (tel deliklerinden geçen dairenin çapı) birbirinden çok farklı olup gereken tel uzunlukları 2 mm'den fazla farklıysa tellerin de değişmesinin gerekmesi.

Deore için bulduğunuz fiyat bundan çok düşük mü?
(link)
Birde bike&outdoor dan alırsam orada taktırmayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Üyeliğim yeni olduğu için link bırakamıyorum bike &outdoor internet sitesine bakabilirmisiniz orada 255 TL gibi rakamlara 32 delikli arka göbekler mevcut (Shimano tx505) onları alsam olurmu?

Birde bike&outdoor dan alırsam orada taktırmayı düşünüyorum.

TX505 Shimano'nun güncel MTB/Trekking serilerindeki en düşük model. Aslında disk fren için ama pabuçlı frenlerle de kullanılabilir. Bunun tamamen pabuç frene uygun versiyonu TX500.
Bike&Outdoor'daki en hesaplı yol göbeği (link), yukarıda Erdoğanlar'dan verdiğim linktekinin aynısı.
 
TX505 Shimano'nun güncel MTB/Trekking serilerindeki en düşük model. Aslında disk fren için ama pabuçlı frenlerle de kullanılabilir. Bunun tamamen pabuç frene uygun versiyonu TX500.
Bike&Outdoor'daki en hesaplı yol göbeği (link), yukarıda Erdoğanlar'dan verdiğim linktekinin aynısı.
cevap için öncelikle cevap teşekkür ederim
(link) bu nu alsam uymazmı şuan bisikletin üzerindeki göbeğin ortalam 300 TL fiyatı var
 
cevap için öncelikle cevap teşekkür ederim
(link) bu nu alsam uymazmı şuan bisikletin üzerindeki göbeğin ortalam 300 TL fiyatı var

Uyar, o konuda sıkıntı yok.
 
cevap için öncelikle cevap teşekkür ederim
(link) bu nu alsam uymazmı şuan bisikletin üzerindeki göbeğin ortalam 300 TL fiyatı var
@Spartiat 'ın önerdiği şekilde Sora RS300'ü alsanız daha iyi olabilir, zira bisikletiniz bir yol bisikleti ve yol bisikleti spesifikasyonuna sahip bir kompanent almanız daha yerinde olacaktır. Hem RS300 göbeği fiyatının hakkını sonuna kadar veren, dayanıklı ve oldukça akıcı bir jant göbeğidir.
 
@Spartiat 'ın önerdiği şekilde Sora RS300'ü alsanız daha iyi olabilir, zira bisikletiniz bir yol bisikleti ve yol bisikleti spesifikasyonuna sahip bir kompanent almanız daha yerinde olacaktır. Hem RS300 göbeği fiyatının hakkını sonuna kadar veren, dayanıklı ve oldukça akıcı bir jant göbeğidir.
Günü birlik 50 km civarı 18-20 ortalama ile tur yapan birisiyim sahil yolu ve şile yolunu kullanıyorum tx 505 i alsam işimi görmezmi öğrenciyim bu ayki gelirim ile çanta vs de almayı düşünüyorum
 
Merhaba arkadaşlar, legardam var. 51 kadro. Buna port bagaj düşünüyorum. Kullananlar beni yönlendirirse 🙏 uygun birşey almayı düşünüyorum. Teşekkür ederim 💐
 
Merhaba arkadaşlar, legardam var. 51 kadro. Buna port bagaj düşünüyorum. Kullananlar beni yönlendirirse 🙏 uygun birşey almayı düşünüyorum. Teşekkür ederim 💐

Disk frenli mi, V frenli mi? V frene göre olanlar disk frenli bisiklete olmuyor.
 

Bagaj delikleri olduğu sürece sadece sele borusundan veya sele borusu ve arka maşaya kelepçeyle bağlananlardan uzak durmayı öneriyorum.

Heybe ile kullanılacaksa inen boruların arkaya doğru heybeyi tutacak şekilde uzatılmış olmasında büyük fayda var.

(link)
(link)

(link)

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mysal
Bagaj delikleri olduğu sürece sadece sele borusundan veya sele borusu ve arka maşaya kelepçeyle bağlananlardan uzak durmayı öneriyorum.

Heybe ile kullanılacaksa inen boruların arkaya doğru heybeyi tutacak şekilde uzatılmış olmasında büyük fayda var.

(link)
(link)

(link)

(link)

(link)

Tavsiye için teşekkür ederim, sanırım (link) modelini alacağım. Gözüme daha hoş geldi. Hepsiburada da 535 lira. Şimdi sırada kampanya kovalamak var :)
 
Geri