@Cem03 özelden de yazmışsınız ama naçizane aklımdan geçenleri paylaşayım istedim başlık altında.
Ben henüz çok sürüş yapmadım. 3 defa çıkabildim, 70 km civarı yol yaptım. Alalı da 2 hafta oldu, yani aslında bir bisiklet hakkında fikir vermeye yeterli bir süre değil.
Benim bu bisikleti alma amacım ""al, tepe tepe yaz boyu bin, virüs işi bitip normal maaşa dönünce birilerine ver ya da ikinci el sat, ihtiyacına göre yenisini al" şeklindeydi. Bana göre yükseltme niyetiniz varsa daha başka bir bisiklet bakın, Mosso kötü demiyorum ama daha kaliteli, belki daha hafif, duruşu tam istediğiniz gibi olan bir kadro olabilir.
Hediye etsem çok uçuk bir meblağ değil, ideal. Satsam kayıp çok olmaz. 1600 liralık bisikleti birkaç ay sonra 600 lira kayıpla belki 1000 liraya satarım ama 10 bin liraya aldığım bisikleti 9 bine satmam çok zor. Yani ikinci el olarak düşününce ne kadar ucuz alırsanız o kadar iyi olur diye düşünüyorum.
Şu anda çok kısa araştırmalarımda eli yüzü düzgün bir bisikletin 1300-100 bin lira aralığında satıldığını gördüm. Yani siz en alt sınırdan bir bisiklet almış oluyorsunuz. Beklentileri de o doğrultuda belirlerseniz bence gayet yeterli bir ürün.
Direk sorduğunuz sorulara gelecek olursak:
Şimdilik ağırlıklı asfalt ama belki %10 oranda çakıl taşlı stabilize gibi yolda sürüş yaptım sorun olmadı. Ama bu lastiklerin zırhına güvenileceğini düşünmüyorum. Alır bir denersiniz, memnun kalmazsanız forumda tavsiye edilen bir marka/modelle değiştirirsiniz. Bu bisiklete yapılabilecek tek yükseltme o olur bence.
Ağırlığını tartmadım ama 12-14 kg arası diye tahmin ediyorum. Eşek ölüsü gibi değil ama serçe parmakla da kaldırılmaz. Forumdaki arkadaşlar daha doğru bilgiler verecektir ama dolar-euro uçmuşken 5000 liraya kadar 10 kg altı bisiklet zor gibi sanki?
Daha önce dağ bisikleti kullandığım için bana performansı iyi geldi. Hız konusunda çok yarışçı biri değilim yalnız. Benim derdim spor ve keyif. Strava'ya göre 50 km gibi değerleri görmüşüm, veri ne kadar sağlıklı tartışılır. Bisiklet yeni olduğu için çok hızlanmasına müsaade etmiyorum zaten, riskli olduğunu düşünüyorum. Yokuş aşağı biraz hızlandığını hissedersem frenlere asılıyorum.
Kadro kalitesini anlamak için senelerce kullanmak lazım. Frenler yeterli.
Vites sistemi şimdilik hayal kırıklığı. 20 sene önce sürdüğüm Bisan bisikletimde de 21 vites Shimano vardı. Geçişler vs. daha sağlıklıydı sanki onda. 5-10 yıl kullanımdan sonra problemler yaşamaya başlamıştım. Onca seneden sonra başlangıç seviyesi setler bile o zamanlara göre muhteşem performans veriyordur diye düşünüyordum ama şimdilik vites geçişlerinde sorunlar var. 2 haftaya kadar ilk ücretsiz servis hizmeti var, belki orada ayar yapılınca düzelir. Sorunlar; bazen tek basmama rağmen birden çok vites geçişi oluyor. Bazen de basıyorum, vites bir süre geçmiyor, bir süre sonra çat diye geçiyor. Yine vites değiştiriyorum, tam bir tur boşa döner gibi 2-3 tur ayağım boşa dönüyor sonra yerine oturuyor. Anlatması zor ama fikir versin diye yazdım. Eski bisikletimde göbeğin deymeyeceğini kestirdiğim her yerden atlar zıplardım, bu tip vites sorunları seneler sonra ortaya çıktı diye hatırlıyorum. Geniş ürün yelpazesi sanki dandik ürün satmak için şirketlere bahane olmuş gibi.
Bir de unutmadan, pazarlığınızı sıkı tutun. Ben bisikleti alırken Mosso resmi sitesinde fiyat 1599 görünüyordu. Aynı anda bilinen alış-veriş sitelerinde 1430-1470 liralara bulunabiliyordu, ben pazarlık edip daha da altına aldım. Satıcılar bu sitelere %15 gibi komisyonlar veriyorlar. Fatura kesmeleri gerekiyor her işlem için %18(olması gereken de o, vergilerini vermeleri gerekiyor ama oraları karıştırmayalım). Yani anlayacağınız 1600 liralık bisikletin bu adamlara gelişi 800 liradan fazla değil. Ona göre fiyatı indirmeye çalışın derim.