Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

çok açıklayıcı oldu teşekkürler. Bilginize hayran kalmakla birlikte o kadar uğraşıp yazmışsınız. :)
 
Scudo
Selam Arkadaşlar,

benim Legarda'nın ön aktarıcı biraz hasar gördü. Hafif yamuldu ve üst vitese iyi geçemiyor, geçse de zincir temas ediyor.

İşin özü yenisini alacağım.

Shimano fd-ty510 olarak karşıma çıkan herhangi bir aktarıcıyı alabilirmiyim? 48T ve 34.9mm uyumlu diyor özelliklerinde. Bunun yanında başka rakamlar yada kod numaraları da var, özellikle dikkat etmem gereken konu nedir?

Bir de bu Ümit bisikletin servisi olarak çalışan mahalle bisikletçilerinde bu model aktarıcı bulunur mu acaba? Zaten takma işlemini onlara yaptaracağım ama yedek parçayı internetten alırım diye düşündüm.

EK: Aradım, serviste parça yok.
 
Selam Arkadaşlar,

benim Legarda'nın ön aktarıcı biraz hasar gördü. Hafif yamuldu ve üst vitese iyi geçemiyor, geçse de zincir temas ediyor.

İşin özü yenisini alacağım.

Shimano fd-ty510 olarak karşıma çıkan herhangi bir aktarıcıyı alabilirmiyim? 48T ve 34.9mm uyumlu diyor özelliklerinde. Bunun yanında başka rakamlar yada kod numaraları da var, özellikle dikkat etmem gereken konu nedir?

Bir de bu Ümit bisikletin servisi olarak çalışan mahalle bisikletçilerinde bu model aktarıcı bulunur mu acaba? Zaten takma işlemini onlara yaptaracağım ama yedek parçayı internetten alırım diye düşündüm.

EK: Aradım, serviste parça yok.

48T dediği maksimum aynakol dişi, Legarda'da 48-38-28 olduğu için 48T olması gerekiyor.
34.9 mm dediği montaj çapı. Attırıcının kadroda takıldığı yerin çapı 34.9 mm olduğu için o çap gerekiyor. Tabii bu bisikletlere uygun Shimano attırıcıların paketlerinden daha ince iki kadro çapına uygun adaptörler de çıkıyor ama size lazım değil.

Mutlaka FD-TY510 almak zorunda değilsiniz. Arka vites sayısı için verilen aralığın ve bu 48T max diş - 34.9 mm çap değerlerinin uygun olduğu her model olur. FD-M310, FD-TX800 v.b.

FD-TY510 bulunurluğu çok yüksek olan bir model ama taktıracağınız yerden almanız gerekirse kutusundan değerlerini kendiniz kontol edin. Bazı bisikletçiler olmayanı uydurma konusunda başarılılar çünkü.
 
Peki hocam son soru...

fd-ty510 kodundan sonra TS6 yada L6 ve cb ts dp filan da yazıyor, bazıları da hiç birşey yazmıyor.

Yine anladığım kadarıyla bunlardan standart olan TS6 olan, gerisi önemsiz?

Yukarıda ek yaptım, bisikletçiyi aradım bu tarz yedek parça bulundurmuyormuş. Yani kesin internetten alacağım.
 
Peki hocam son soru...

fd-ty510 kodundan sonra TS6 yada L6 ve cb ts dp filan da yazıyor, bazıları da hiç birşey yazmıyor.

Yine anladığım kadarıyla bunlardan standart olan TS6 olan, gerisi önemsiz?

Yukarıda ek yaptım, bisikletçiyi aradım bu tarz yedek parça bulundurmuyormuş. Yani kesin internetten alacağım.

TS dediği "Top Swing". Yani kelepçe altta kalıyor, attırıcı yukarıda hareket ediyor. Olması gereken zaten o.
CB dediği "Clamp Band" yani kelepçeyle montaj, yine olması gereken zaten o.
Diğer türler zaten çok az bulunuyor. Almadan önce linki paylaşırsanız olmaması gereken bir durum var mı diye bakarım.
 
Merhabalar,
Bu siteyi bugün gördüm. Böyle bir aktif sayfa bulduğum için şanslıyım açıkcası. Ben eşimle geçen haftalarda hem katlanıp portatif olması hemde yeni nesil olduğu için şehir kullanımında işimizi göreceği gerekçesiyle katlanır bisiklet almaya karar verdik. Geçen hafta temiz 2. El Dechlatlonun Tilt 120 ve Tilt 500 modellerini aldık. Fakat 1 haftalık kullanımdan sonra farkettik ki eskiden boşuna 21 vitese binmiyormuşuz, 6 ve 7 vites şehir içinde özellikle Ankaranın yokuşlu sokaklarında eziyet. Dün bisikletleri letgodan satışa çıkardık ve bagajı olması 21 vites olması direksiyonunun aşağı yukarı inip çıkabilmesi yada gidonun aşağı yukarı dönerek hareket etme, çift katmanlı jant olması, jantların göbeğinin bilyeli değilde rulman olması avantajlarınıda düşünerek daha önce araştırıp aklımızda olan başka iki modelden birini almaya karar verdik. Ya sıfır Mosso Marine 21 vites alacaktık ya da 2. El az kullanılmıs faturalı Carraro Flexi 121 modelini. Neticede gittiğimiz bayininde yöndelendirmesi ile Mosso Marine aldık henüz dışarda gezip dolaşarak deneme şansımız olmadı. Bugün deneyip göreceğiz umarım pişman etmez çünkü mosso markasını bisiklet almaya karar verene kadar uzak kaldığım için duymamıştım. Bu arada katlanır bisikletler ile alakalı ya da Mosso Marine ile alakalı tavsiye öneride bulunmak isteyen varsa önerilere açığız. Herkese iyi forumlar dilerim.
Yeniden merhaba...👋
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Selam Arkadaşlar,

benim Legarda'nın ön aktarıcı biraz hasar gördü. Hafif yamuldu ve üst vitese iyi geçemiyor, geçse de zincir temas ediyor.

İşin özü yenisini alacağım.

Shimano fd-ty510 olarak karşıma çıkan herhangi bir aktarıcıyı alabilirmiyim? 48T ve 34.9mm uyumlu diyor özelliklerinde. Bunun yanında başka rakamlar yada kod numaraları da var, özellikle dikkat etmem gereken konu nedir?

Bir de bu Ümit bisikletin servisi olarak çalışan mahalle bisikletçilerinde bu model aktarıcı bulunur mu acaba? Zaten takma işlemini onlara yaptaracağım ama yedek parçayı internetten alırım diye düşündüm.

EK: Aradım, serviste parça yok.
ayarlayınca düzelir belki. ben arka aktarıcının olduğu tarafa düşürdüm bisikleti vites geçmiyordu çizikler oluştu. yeni almam gerekir diye düşünürken ayarlayınca düzeldi sorunsuz çalışıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
ayarlayınca düzelir belki. ben arka aktarıcının olduğu tarafa düşürdüm bisikleti vites geçmiyordu çizikler oluştu. yeni almam gerekir diye düşünürken ayarlayınca düzeldi sorunsuz çalışıyor.

Esasında uğraştım biraz ama ayarını tutturamadım. Pense ile zorlayarak yamukluk düzelir gibi de gözüküyor.

Fiyatına 100-150TL civarında olunca da yenisi ile değiştireyim dedim.
 
Merhabalar, Bende Mosso Marine 26 jant katlanabilir bisikleti var. Bisiklette bildiğiniz gibi amortisör yok. İstanbul yolları da çok çukurlu. Şunu geçeyim derken diğerine mutlaka giriyorsunuz :) Bu bisiklet için sorun yaratır mı? Dağ bisikleti evet ama amortisör olmaması beni biraz kuşkulandırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Merhabalar, Bende Mosso Marine 26 jant katlanabilir bisikleti var. Bisiklette bildiğiniz gibi amortisör yok. İstanbul yolları da çok çukurlu. Şunu geçeyim derken diğerine mutlaka giriyorsunuz :) Bu bisiklet için sorun yaratır mı? Dağ bisikleti evet ama amortisör olmaması beni biraz kuşkulandırıyor.

Daha narin lastiği olan gravel, yol, katlanır ve çoğu trekking bisikletinde süspansiyon yok. Az sayıdaki çift süspansiyonlu dağ bisikletleri hariç hiçbirinin arkasında süspansiyon yok. Genel olarak onlara bir şey olmuyorsa sizinkine de olmaz. Özel olarak da zamanla çukurlardan kaçınma sanatını öğrenirsiniz, çok yük varken çukurlara yüksek hızla girmemeye çalışırsınız, lastikleri doğru basınçla kullanırsınız, tel gerginliklerinin doğruluğunu kontrol ettirirsiniz, rahat rahat kullanırsınız.
 
Son düzenleme:
İyi forumlar herkese. Legarda 2127 46 kadro almak istiyorum. Boy 180 kilom 112. Bu modelde kilomdan kaynaklı sıkıntı olur mu? 51 kadroda ayakta ancak parmak ucumda durabiliyorum rahatsız ediyor.
 
İyi forumlar herkese. Legarda 2127 46 kadro almak istiyorum. Boy 180 kilom 112. Bu modelde kilomdan kaynaklı sıkıntı olur mu? 51 kadroda ayakta ancak parmak ucumda durabiliyorum rahatsız ediyor.
Tecrübeli arkadaşlar bilgi verecektir ancak; bildiğim kadarıyla selede otururken ayağınızın parmak uçlarının yere değebilmesi gerekiyor zaten. Selede otururken tam ayak yere basabiliyorsanız sorun vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gagavuz
Selede otururken değilde inince parmak ucumda zor duruyorum. İç bacak boyum 73cm. Teşekkürler.
 
İyi forumlar herkese. Legarda 2127 46 kadro almak istiyorum. Boy 180 kilom 112. Bu modelde kilomdan kaynaklı sıkıntı olur mu? 51 kadroda ayakta ancak parmak ucumda durabiliyorum rahatsız ediyor.

Kilodan kaynaklı sıkıntı olmaz. Legarda 36 tel jantlarıyla yaygın trekking bisikletleri arasında sağlam sayılabilecek bir model.
Selede otururken parmak ucuyla, seleden inip kadroda dururken tam tabanla basabilmeniz lazım. Olamıyorsa bir küçük kadroya bakın. Aslında boyunuz 51'e uygun ama iç bacak boyunuz ortalamadan kısa görünüyor. 1.74/80 ile 46 kadro Legarda kullanıyorum. Deneme imkanınız varsa 46'daki durumu deneyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gagavuz
İnternetten "uygun fiyata" vermiş olduğum ön arttırıcı siparişini firma stok elimizde yok bahanesi ile iptal etmeye çalışıyor. Bir de stok elimize gelince aynı fiyattan size göndermeyi taahhüt ediyoruz diye de not düşmüşler.

Günahlarını almayayım doğru da olabilir ama aynı ürünü birden fazla sitede listelemişler. İnsan ister istemez şüpheye düşüyor.
 
İnternetten "uygun fiyata" vermiş olduğum ön arttırıcı siparişini firma stok elimizde yok bahanesi ile iptal etmeye çalışıyor. Bir de stok elimize gelince aynı fiyattan size göndermeyi taahhüt ediyoruz diye de not düşmüşler.

Günahlarını almayayım doğru da olabilir ama aynı ürünü birden fazla sitede listelemişler. İnsan ister istemez şüpheye düşüyor.

İptal işlemini yapmak istedikleri hangi site?
 
İnternetten "uygun fiyata" vermiş olduğum ön arttırıcı siparişini firma stok elimizde yok bahanesi ile iptal etmeye çalışıyor. Bir de stok elimize gelince aynı fiyattan size göndermeyi taahhüt ediyoruz diye de not düşmüşler.

Günahlarını almayayım doğru da olabilir ama aynı ürünü birden fazla sitede listelemişler. İnsan ister istemez şüpheye düşüyor.
Ayrı yerden ayrı kişi adına sipariş verin.Gönderirlerse arayın farkın iadesini isteyin.
 
Ayrı yerden ayrı kişi adına sipariş verin. Gönderirlerse arayın farkın iadesini isteyin.

Sanırım uğraşamayacağım. Bu hafta sonuna kadar vitesi ayarlamayı düşünüyordum. Yukarıda da yazdım, ön aktarıcı biraz yamuk. Pense ile düzeltmeye çalışayım, olursa idare ederim belki de. Alt 2 vites geçişlerinde sorun yok.

Olmadı, pazartesi başka bir satıcıdan sipariş vereceğim ve ilk verdiğim sipariş gelse bile onu iade edeceğim.
 
Legarda modellerinde lastik ölçüleri ne?
 
Legarda modellerinde lastik ölçüleri ne?

Yıla göre değişiyor. 19xx ve 20xx'lerde Mitas Flash v66 700x35 (37-622), sonraki yıllarda Mitas Landmark V86 700x38 (40-622).
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali
Geri