Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Yıla göre değişiyor. 19xx ve 20xx'lerde Mitas Flash v66 700x35 (37-622), sonraki yıllarda Mitas Landmark V86 700x38 (40-622).
Ek olarak 18xx de 700x35 mitas flash v66
 
Scudo
Yıla göre değişiyor. 19xx ve 20xx'lerde Mitas Flash v66 700x35 (37-622), sonraki yıllarda Mitas Landmark V86 700x38 (40-622).

Teşekkürler. 1621 modeli var bende, 700x32 lastikler var. Bayağı konforsuz. Merak ettim yeni modellerinde hangi lastikler kullanılmış. 22xx modeline baktım 40-622 yazıyordu. Lastik modeli zannettim. Ölçüymüş meğer.
 
Merhaba, iç bacak boyum 93cm Mosso Legarda 2227 56 kadro uyar mı acaba?
 
Arkadaşlar atacağım linkteki videoyu izler misiniz. Aynakoldan bu iğrenç ses neden geliyor. Burada unutmadan söyleyeyim aynakol yaklaşık 2-3 aydır s çiziyor. Bide aktarıcıda makara gevşemiş onu nasıl çözeceğim. Aynı zamanda rublenin kendisi ve özellikle 9 ve 8. vitesler gevşemiş. Bunları nasıl çözebilirim.
 
Herkese merhaba, aranıza bugün katıldım. Yıllardır bisiklete binmedim, şimdi ise oğluma bisiklet aldıktan sonra heveslenip kendime de bisiklet almaya karar verdim. Bineceğim yol tamamen parke taşı kaplı. Her bir tur 3.5 km. sürüyor. Bir turun %38'i yokuş yukarı, %37'si yokuş aşağı, %25'i ise düz zeminde gerçekleşiyor. Tırmanış 1.3 km kadar sürüyor. Bu yolun dışında arada bir asfalt veya toprak yolda sürmeyi düşünüyorum. Bu bilgiler doğrultusunda bisiklet tavsiyesi vermenizi rica ediyorum. Benim ilgilendiğim modeller Mosso LEGARDA 2227 MDM H ve Mosso LEGARDA 2224 MDM H, bu modellerle ilgili düşünceleriniz nelerdir ve bunların yerine MSM olanlar daha mı iyi olur, ayrıca Kron tx150 ya da Kron tx300 modelleri ile kıyaslamasını yapar mısınız? Farklı model veya marka önerileriniz var mıdır? Yeni üye olduğum için bisikletlerin linklerini paylaşamıyorum. Çok uzun post için kusura bakmayın, şimdiden teşekkür ederim.
 
Herkese merhaba, aranıza bugün katıldım. Yıllardır bisiklete binmedim, şimdi ise oğluma bisiklet aldıktan sonra heveslenip kendime de bisiklet almaya karar verdim. Bineceğim yol tamamen parke taşı kaplı. Her bir tur 3.5 km. sürüyor. Bir turun %38'i yokuş yukarı, %37'si yokuş aşağı, %25'i ise düz zeminde gerçekleşiyor. Tırmanış 1.3 km kadar sürüyor. Bu yolun dışında arada bir asfalt veya toprak yolda sürmeyi düşünüyorum. Bu bilgiler doğrultusunda bisiklet tavsiyesi vermenizi rica ediyorum. Benim ilgilendiğim modeller Mosso LEGARDA 2227 MDM H ve Mosso LEGARDA 2224 MDM H, bu modellerle ilgili düşünceleriniz nelerdir ve bunların yerine MSM olanlar daha mı iyi olur, ayrıca Kron tx150 ya da Kron tx300 modelleri ile kıyaslamasını yapar mısınız? Farklı model veya marka önerileriniz var mıdır? Yeni üye olduğum için bisikletlerin linklerini paylaşamıyorum. Çok uzun post için kusura bakmayın, şimdiden teşekkür ederim.

Mosso Legarda (link) - (link) - (link) - (link)
Kron (link) - (link)

Aynakol 2227'lerde Acera 48x36x26, 2224'lerde Tourney 48x38x28
Ruble 2227'lerde HG200-9 11-34, 2224'lerde HG200-8 12-32
Arka attırıcı 2227'lerde nispeten yeni Altus, 2224'lerde eski Altus
Süspansiyonlu maşalar 2227'de gidondan kilitli, 2224'te maşadan kilitli
Orta göbek 2227'lerde Shimano BB-UN300, 2224'lerde Kenli KL-08A
Düz maşalı modelde fiyat farkı 800 lira, süspansiyonlu modelde 1100 lira.

Legarda'lardaki denklerine kıyasla;
Kron TX150 Legarda 2224 MSM H'ye denk, ön attırıcısı daha düşük, lastikleri belirsiz, fren-vites kolları ayrı, vites kolları eski Altus, Legarda'dan 300 küsür lira daha ucuz.
Kron TX300 Legarda 2227 MSM H'ye denk, arka attırıcısı yeni Altus, orta göbek Shimano değil, lastikleri belirsiz, aynakolu Tourney, fren-vites kolları ayrı, vites kolları yeni Altus, maşa gidondan kilitli değil, Legarda'dan 350 lira kadar daha ucuz.

MDM H'lerin Kron'daki karşılıkları (link) ve (link). Legarda'lar ile farkları TX serisindeki farklara benzer, lastikleri az daha ince, TX serisinin aksine bunlar Legarda'daki denklerinden pahalı.

Alternatifleri daha ağır ve genelde daha pahalı, bazı özelliklerde daha iyi bazılarında daha düşük olan Carraro Sportive'ler ve birkaç gündür sitesi çalışmayan Peugeot'lar.

Ben süspansiyonlularun daha ağır, laçka, tıkırtılı ve fazla bakım ihtiyaçlı olması nedeniyle trekking bisikletinde düz maşa tercih ediyorum. Çevremdeki süspansiyonlu Legarda kullananlar her zaman kilitli kullanıyor. En azından rampa çıkmak ya da çabuk hızlanmak için maşayı kilitlemek lazım, o zaman da ağırlığın en zararlı olduğu yerde o ağırlık boşa taşınmış oluyor. Buna rağmen yol parke taşı kaplı olduğunda süspansiyonlu çok daha konforlu gelebilir.
 
Son düzenleme:
Aynakol 2227'lerde Acera 48x36x26, 2224'lerde Tourney 48x38x28
Ruble 2227'lerde HG200-9 11-34, 2224'lerde HG200-8 12-32
Arka attırıcı 2227'lerde nispeten yeni Altus, 2224'lerde eski Altus
Süspansiyonlu maşalar 2227'de gidondan kilitli, 2224'te maşadan kilitli
Orta göbek 2227'lerde Shimano BB-UN300, 2224'lerde Kenli KL-08A
Düz maşalı modelde fiyat farkı 800 lira, süspansiyonlu modelde 1100 lira.

Legarda'lardaki denklerine kıyasla;
Kron TX150 Legarda 2224 MSM H'ye denk, ön attırıcısı daha düşük, lastikleri belirsiz, fren-vites kolları ayrı, vites kolları eski Altus, Legarda'dan 300 küsür lira daha ucuz.
Kron TX300 Legarda 2227 MSM H'ye denk, arka attırıcısı yeni Altus, orta göbek Shimano değil, lastikleri belirsiz, aynakolu Toruney, fren-vites kolları ayrı, vites kolları yeni Altus, maşa gidondan kilitli değil, Legarda'dan 350 lira kadar daha ucuz.

MDM H'lerin Kron'daki karşılıkları SPX150 ve SPX300. Legarda'lar ile farkları TX serisindeki farklara benzer, lastikleri az daha ince, TX serisinin aksine bunlar Legarda'daki denklerinden pahalı.

Alternatifleri daha ağır ve genelde daha pahalı, bazı özelliklerde daha iyi bazılarında daha düşük olan Carraro Sportive'ler ve birkaç gündür sitesi çalışmayan Peugeot'lar.

Ben süspansiyonlularun daha ağır, laçka, tıkırtılı ve fazla bakım ihtiyaçlı olması nedeniyle trekking bisikletinde düz maşa tercih ediyorum. Çevremdeki süspansiyonlu Legarda kullananlar her zaman kilitli kullanıyor. En azından rampa çıkmak ya da çabuk hızlanmak için maşayı kilitlemek lazım, o zaman da ağırlığın en zararlı olduğu yerde o ağırlık boşa taşınmış oluyor. Buna rağmen yol parke taşı kaplı olduğunda süspansiyonlu çok daha konforlu gelebilir.

Detaylı cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Muhtemelen Mosso LEGARDA 2227 MDM H modelini tercih ederim. Tabi önce stokta bulmam lazım. Tekrar teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhabalar ben geçen haftalarda Tilt 500 bisikletim 7 vites olduğu için yokuşlarda çıkarken yorduğu için satıp yerine yokuşlarda yormayacak 21 vites Mosso Marine 21S aldım. Fakat bunu da kullanırken farkettim ki aynakol ve ruble küçük olduğu için fazla yumuşak. En düşüğünde neredeyse boşa pedal çeviriyor gibi olmakta ve en büyüğüne aldığımda kimi zaman rampa aşağı giderken yeterli olmamakta. Sizce aynakolu mu büyütmek daha uygun olur yoksa rubleyi mi? Cevaplarınız için teşekkürler.

Ölçüler:
Aynakol: PROWHEEL 42/32/22X170L
Ruble: SHIMANO MF-TZ500-7-14/28T
 
Merhabalar ben geçen haftalarda Tilt 500 bisikletim 7 vites olduğu için yokuşlarda çıkarken yorduğu için satıp yerine yokuşlarda yormayacak 21 vites Mosso Marine 21S aldım. Fakat bunu da kullanırken farkettim ki aynakol ve ruble küçük olduğu için fazla yumuşak. En düşüğünde neredeyse boşa pedal çeviriyor gibi olmakta ve en büyüğüne aldığımda kimi zaman rampa aşağı giderken yeterli olmamakta. Sizce aynakolu mu büyütmek daha uygun olur yoksa rubleyi mi? Cevaplarınız için teşekkürler.

Ölçüler:
Aynakol: PROWHEEL 42/32/22X170L
Ruble: SHIMANO MF-TZ500-7-14/28T

Aynakolu (link) ya da 48x36x26 ile değiştirebilirsiniz ama ön attırıcının (link) olması lazım (hatta 48x36x26 için bir de min-max aralığının 20 dişten büyük olması lazım. Piyasadaki yaygın Tourney, Altus gibi ön attırıcıların kapasitesi genelde 20T.)
Arkada da hıza uygun bir değişim olması için en küçük dişliyi 14'ten daha küçük yapabilmeniz lazım ama 14-28 vidalı rublenin takılabildiği vidalı göbekle bu yapılamıyor. O göbeğe takılabilecek tek alternatif yine 7'li 14-34 ama o da amacınıza uygun değil. Göbeği kaset rubleye uygun bir (link) değiştirtip jantı tekrar ördürürseniz (link) kullanabilirsiniz .
 
Ayrıntılı cevabınız için çok teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla çok basit değil baya meşakkatli olacak ben birini değiştirirsek yeterli olur sanıyordum ama birbiriyle bağlantılı hepsini değiştirmek gerekecek gibi biraz daha böyle kullanmaya devam edeceğim ya da naparım bilemedim. Çok hakim olmadığım için gidip bir yere kandırılmakta istemiyorum. Biraz daha araştırsam iyi olacak gibi.
 
Arkadaşlar merhabalar. Bende Mosso Cavalier 700 SORA bisiklet var. Maşasını karbon maşa ile değiştirmek istiyorum . Ekte yüklediğim maşa bu bisiklete takılabilir mi acaba? Full karbon maşa
 

Dosyalar

  • maşa.jpg
    maşa.jpg
    82,2 KB · Okunma: 36
herkese merhaba,

Legarda 2227 MSM H ile aranıza katıldım. ortalama 300km kullandım ve çok memnunum. Sadece mevcut lastikler 700*38C , bunu 700*35 ile değiştirsem mevcut janta uyar mı? fark hissedilir seviyede olur mu?
 
herkese merhaba,

Legarda 2227 MSM H ile aranıza katıldım. ortalama 300km kullandım ve çok memnunum. Sadece mevcut lastikler 700*38C , bunu 700*35 ile değiştirsem mevcut janta uyar mı? fark hissedilir seviyede olur mu?

Uyar. 2021'den önceki modeller aynı jantta 700x35 ile geliyordu. Standart bir 19 mm iç genişlikli trekking jantına 28-47 mm arası lastikler uyuyor.
Farkı hissetmek kişiye göre. 35 ile 38 arasında lastik basıncının min-max değeri yükseliyor, ona göre ortalama kullanım basıncı da yükseliyor, bu konforu çok az etkiliyor. Temas yüzeyinden kaynaklı sürtünme ve ağırlık da az miktarda yükseliyor. Bu farkları hissedebilmek kullanıcıya bağlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metehandro89
Arkadaşlar, çıkma olarak 5800 göbekli, 32 telli jant seti aldım. Aldığım kişi bu setin Mosso yol bisikletine ait olduğunu söyledi. Nette bakınca benzer özelliklerde Starrims J14A modelini görmekteyim. Bu jantların ağırlığını bilen var mıdır? Takmadan tartmak aklıma gelmedi maalesef. Forumda da yalnızca çember ağırlığı belirtilmiş.
 
Arkadaşlar, çıkma olarak 5800 göbekli, 32 telli jant seti aldım. Aldığım kişi bu setin Mosso yol bisikletine ait olduğunu söyledi. Nette bakınca benzer özelliklerde Starrims J14A modelini görmekteyim. Bu jantların ağırlığını bilen var mıdır? Takmadan tartmak aklıma gelmedi maalesef. Forumda da yalnızca çember ağırlığı belirtilmiş.

Göbeğin ağırlığı (link))+ forumda bulunan çember ağırlığı + 32 tel ve nipel ağırlığından yaklaşık bir ağırlık bulunur. Tersten gidip tekerleğin toplam ağırlığı - dış lastiğin ağırlığı - iç lastiğin ağırlığı da olur.
(Star'ın sitesinde tam olarak "J14A" modeli yok: (link) )
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
Arkadaşlar merhabalar. Bende Mosso Cavalier 700 SORA bisiklet var. Maşasını karbon maşa ile değiştirmek istiyorum . Ekte yüklediğim maşa bu bisiklete takılabilir mi acaba? Full karbon maşa
Maşa düz mü konik mi fotoğraftan belli olmuyor. Cavalier'in maşası düz diye hatırlıyorum. Bir de şaft uzunluğu da önemli, kaç cm?
 
hocam karbon olan maşa düz. Mosso da düz maşalı görünüşe göre. Ben sadece karbon olan maşanın öne doğru eğimi var mı yok mu yük çok mu biner acaba diye arada kaldım.
Şarf uzunluğu 19 CM bu arada. Sanırım yeterli

Maşa düz mü konik mi fotoğraftan belli olmuyor. Cavalier'in maşası düz diye hatırlıyorum. Bir de şaft uzunluğu da önemli, kaç cm?
 
hocam karbon olan maşa düz. Mosso da düz maşalı görünüşe göre. Ben sadece karbon olan maşanın öne doğru eğimi var mı yok mu yük çok mu biner acaba diye arada kaldım.
Şarf uzunluğu 19 CM bu arada. Sanırım yeterli
Eğim konusunda SCOTT mühendisleri yük binme meselesini hesaba katmislardir elbet, bence maşa sağlamsa o konuda bir sıkıntı çıkmaz.

Şaft düzse, çaplar aynıysa ki aynıdir diye varsayıyorum ve 19 cm'de de gidon yüksekliği açısından da bir problem yaşamayacasaniz alınabilir.

Ama, uyum konusunda Cavalier'ine karbon maşa takan @Aybek Cihan arkadaşımız vardı, kendisine de danışabilirsiniz, daha detaylı bilgi verebilir.
 
Selam,

1 ay önce yazmıştım, ön aktarıcı biraz hasar gördü diye. Yenisini aldım, "periyodik bakım" için servise gittim.

Usta baktı, değiştirmeye gerek yok dedi, elinde o anda bulunan bir metal parçası ile aktarıcıyı biraz büktü. Hala biraz yamukluk var ama idare eder gibi.

Dün biraz dolaştım ama yağmura yakalandım. Yağmurda ilginç bir detay ile karşılaştım. Hava birden soğuyor ya, hava serinleyince hem fren teli hem de vites teli sanırım büzüldü ve kısaldı. Fren telini biraz gevşettim ama vites teli uğraştırdığı için dokunmadım.

Servise gittiğimde aşırı sıcaktı, metal gövde de ısınır ya... Sanırım sıcaklık farkı yüksekti...

Hemen soru: Periyodik bakım yaptırıyorumusunuz? Benim ilk 6 ay olduğu için yaptırdım, 100TL verdim abiye. Ama bundan sonra gitmeyebilirim.
 
Geri