Herkese merhaba, aranıza bugün katıldım. Yıllardır bisiklete binmedim, şimdi ise oğluma bisiklet aldıktan sonra heveslenip kendime de bisiklet almaya karar verdim. Bineceğim yol tamamen parke taşı kaplı. Her bir tur 3.5 km. sürüyor. Bir turun %38'i yokuş yukarı, %37'si yokuş aşağı, %25'i ise düz zeminde gerçekleşiyor. Tırmanış 1.3 km kadar sürüyor. Bu yolun dışında arada bir asfalt veya toprak yolda sürmeyi düşünüyorum. Bu bilgiler doğrultusunda bisiklet tavsiyesi vermenizi rica ediyorum. Benim ilgilendiğim modeller Mosso LEGARDA 2227 MDM H ve Mosso LEGARDA 2224 MDM H, bu modellerle ilgili düşünceleriniz nelerdir ve bunların yerine MSM olanlar daha mı iyi olur, ayrıca Kron tx150 ya da Kron tx300 modelleri ile kıyaslamasını yapar mısınız? Farklı model veya marka önerileriniz var mıdır? Yeni üye olduğum için bisikletlerin linklerini paylaşamıyorum. Çok uzun post için kusura bakmayın, şimdiden teşekkür ederim.
Mosso Legarda (link) - (link) - (link) - (link)
Kron (link) - (link)
Aynakol 2227'lerde Acera 48x36x26, 2224'lerde Tourney 48x38x28
Ruble 2227'lerde HG200-9 11-34, 2224'lerde HG200-8 12-32
Arka attırıcı 2227'lerde nispeten yeni Altus, 2224'lerde eski Altus
Süspansiyonlu maşalar 2227'de gidondan kilitli, 2224'te maşadan kilitli
Orta göbek 2227'lerde Shimano BB-UN300, 2224'lerde Kenli KL-08A
Düz maşalı modelde fiyat farkı 800 lira, süspansiyonlu modelde 1100 lira.
Legarda'lardaki denklerine kıyasla;
Kron TX150 Legarda 2224 MSM H'ye denk, ön attırıcısı daha düşük, lastikleri belirsiz, fren-vites kolları ayrı, vites kolları eski Altus, Legarda'dan 300 küsür lira daha ucuz.
Kron TX300 Legarda 2227 MSM H'ye denk, arka attırıcısı yeni Altus, orta göbek Shimano değil, lastikleri belirsiz, aynakolu Tourney, fren-vites kolları ayrı, vites kolları yeni Altus, maşa gidondan kilitli değil, Legarda'dan 350 lira kadar daha ucuz.
MDM H'lerin Kron'daki karşılıkları (link) ve (link). Legarda'lar ile farkları TX serisindeki farklara benzer, lastikleri az daha ince, TX serisinin aksine bunlar Legarda'daki denklerinden pahalı.
Alternatifleri daha ağır ve genelde daha pahalı, bazı özelliklerde daha iyi bazılarında daha düşük olan Carraro Sportive'ler ve birkaç gündür sitesi çalışmayan Peugeot'lar.
Ben süspansiyonlularun daha ağır, laçka, tıkırtılı ve fazla bakım ihtiyaçlı olması nedeniyle trekking bisikletinde düz maşa tercih ediyorum. Çevremdeki süspansiyonlu Legarda kullananlar her zaman kilitli kullanıyor. En azından rampa çıkmak ya da çabuk hızlanmak için maşayı kilitlemek lazım, o zaman da ağırlığın en zararlı olduğu yerde o ağırlık boşa taşınmış oluyor. Buna rağmen yol parke taşı kaplı olduğunda süspansiyonlu çok daha konforlu gelebilir.