Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Tavsiye için teşekkür ederim, sanırım (link) modelini alacağım. Gözüme daha hoş geldi. Hepsiburada da 535 lira. Şimdi sırada kampanya kovalamak var :)

Küçük de olsa bir farkla N11'de biraz daha düşmüş: (link)

Epic'te olup diğerlerinde olmayan bir ayrıntı da yaylı kıstırma kısmı.
 
Scudo
Küçük de olsa bir farkla N11'de biraz daha düşmüş: (link)

Epic'te olup diğerlerinde olmayan bir ayrıntı da yaylı kıstırma kısmı.
Evet, seçmemde bu mekanizma etkiledi 😊
 
Merhaba. Mosso 2124 disk frenli ve süspansüyonlu model bisikletim var. Kıskaçlı arka bagaj ve çamurluk takımı düşünüyorum. Tam uyumlu ürünler için tavsiyelerinizi almak istiyorum zahmet olmazsa.
 
Merhaba. Mosso 2124 disk frenli ve süspansüyonlu model bisikletim var. Kıskaçlı arka bagaj ve çamurluk takımı düşünüyorum. Tam uyumlu ürünler için tavsiyelerinizi almak istiyorum zahmet olmazsa.

Bagaj:
(link)

Çamurluk:
(link)
(link) (bunda 46 mm, 51 mm gibi genişlik seçenekleri var, lastiğinize göre seçebilirsiniz)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bsfatih
Teşekkürler tavsiyeleriniz için lastik konusunda da yardımınız olmuştu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
arkadaşlar merhaba. boyum 1.71 ve legarde 46cm kadro boyutlu bisikletim var. Bisikleti bacak arama alıp yere basıyorken kadro demiri vucuduma hafif değiyor. yani A ölçüsü bana göre yüksek geliyor. A ölçüsünü bir miktar düşürmek istiyorum. legarde modellerde ön maşanın amortisör hareket aralığı yani B ölçüsü oldukça uzun dizayn edilmiş. Bu durum C mesafesinin uzamasına neden oluyor bu ise biiskletin özellikle gidona yakın kısmının yerden oldukca yükseklmesine neden oluyor. Amacım bisikletin ön maşa kısmından bisikleti yere yaklaştırmak. bunun için ne tavsiye edersiniz. B ölçüsü yada C ölçüsü nispeten kısa olan bir maşa ile değişim çözüm olabilir mi? yada amortisörlü bir maşa değilde düz bir maşa ile değiş yaparak bu kısalmayı gerçekleştirebilir miyiz ne tavsiye dersiniz? (esasen amrtisörlü maşadan vaz geçmekte istemiyorum)mosso.PNG
 
arkadaşlar merhaba. boyum 1.71 ve legarde 46cm kadro boyutlu bisikletim var. Bisikleti bacak arama alıp yere basıyorken kadro demiri vucuduma hafif değiyor. yani A ölçüsü bana göre yüksek geliyor. A ölçüsünü bir miktar düşürmek istiyorum. legarde modellerde ön maşanın amortisör hareket aralığı yani B ölçüsü oldukça uzun dizayn edilmiş. Bu durum C mesafesinin uzamasına neden oluyor bu ise biiskletin özellikle gidona yakın kısmının yerden oldukca yükseklmesine neden oluyor. Amacım bisikletin ön maşa kısmından bisikleti yere yaklaştırmak. bunun için ne tavsiye edersiniz. B ölçüsü yada C ölçüsü nispeten kısa olan bir maşa ile değişim çözüm olabilir mi? yada amortisörlü bir maşa değilde düz bir maşa ile değiş yaparak bu kısalmayı gerçekleştirebilir miyiz ne tavsiye dersiniz? (esasen amrtisörlü maşadan vaz geçmekte istemiyorum)296321 dosyayı görüntüle

Maşa uzunluğunu azaltmak
- Sele borusunun dikleşmesini ve selenin öne gelmesini sağlar, pedal olması gerekenden arkada kalır
- Pedal yere yaklaşır
- Alın borusu ve maşa açısının olması gereken açıdan daha dik olmasını sağlar, tekerlek arkaya gelir, sürüş karakteristiği değişir
v.b.

Aslında 1.71 boya 46 küçük değil, ideale yakın. Legarda kullanan tanıdıklarımdan 1.70 - 1.75 civarı boyu olanlar genelde 46, sadece 1.74'lük 1 arkadaşım 51 kullanıyor, ben 1.75/81 ile 46 kadro kullanıyorum. İç bacak boyunuz kaç?

Edit: C uzunluğu (Alın borusunun dibinde ön orta göbeğe kadar) kaç cm? Düz maşada yaklaşık 43 cm.
 
  • Beğen
Tepkiler: retrower
Maşa uzunluğunu azaltmak
- Sele borusunun dikleşmesini ve selenin öne gelmesini sağlar, pedal olması gerekenden arkada kalır
- Pedal yere yaklaşır
- Alın borusu ve maşa açısının olması gereken açıdan daha dik olmasını sağlar, tekerlek arkaya gelir, sürüş karakteristiği değişir
v.b.

Aslında 1.71 boya 46 küçük değil, ideale yakın. Legarda kullanan tanıdıklarımdan 1.70 - 1.75 civarı boyu olanlar genelde 46, sadece 1.74'lük 1 arkadaşım 51 kullanıyor, ben 1.75/81 ile 46 kadro kullanıyorum. İç bacak boyunuz kaç?

Edit: C uzunluğu (Alın borusunun dibinde ön orta göbeğe kadar) kaç cm? Düz maşada yaklaşık 43 cm.
ilginiz için teşekür ediyorum. legarde kadro geometrisi olarak seleden gidona doğru yüksekliği artan geometriye sahip. sele, ayak bölgelerinde bir sorun hissetmiyorum. lakin bisikletten inip kadro demirini bacak arama almam gereken durumlarda; bilirsiniz bazen ani fren sonrası bir anda seleden yere ayakları basmak gerektiği durumlarda orta demirin vucuduma hissedilir şekilde değmesi beni rahatsız ediyor. iç bacak boyum 75-76cm . C uzunluğu (Alın borusunun dibinde ön orta göbeğe kadar) 50cm
 
Mosso web sitesine göre C ile gösterdiğiniz yer 49cm. İlginçtir düz maşa için de 49cm olarak verilmiş. Ama görsellerde bariz bir fark var.

Bisikletimi ilk aldığımda üst boru yüksekliği bana da az gelmişti ve garipsemiştim ama hiç bir zaman benim için problem olmadı ve şu an önemsemiyorum. Benim bisiklet 51 kadro ve iç bacak açıklığı 82-83cm civarında. Biz eski nesildeniz, sanırım yeni bisikletlerin geometrileri bu yönde oluyor.

Benim hanım bile bir defa bisikletle işe gitti.

EK: Mosso bütün legarda serisi için aynı ölçüleri veriyor ama görsellerde ufak tefek farklılıklar var. Biraz kafa karıştırıyor.
 
@Spartiat

Bagajı çok beğendim teşekkürler. İlk bağlantıda ki çamurluğu aldım. Çamurluk uymadı ayrıca tel takılan kısmı kırıldı maalesef, hiç beğenmedim. Artık bisikletçiye gidip bir şekilde taktıracağım başka çamurlukları.
Bu arada 700x38 ölçüsünde üstünde gelen lastikleri 700x32 olanlarla değiştirdim. Eskileri Mitastı yenileri ise CST Ciudad. Bisiklet daha akıcı oldu ve daha kıvraklaştı. Tabi yol tutuşunu bilemeyeceğim. Konfor ise maalesef düştü ama ben memnunum. İç lastikleri de çok kalitesizmiş. 1 haftada iki kere patladı bisikletçi içten patlamış dedi. Onlarıda çıkarıp Scwalbe iç lastik taktım ve beğendim. Sibopları bile kalitesini gösteriyor. Üstünde gelen iç lastikten de daha ağır.
 

Dosyalar

  • IMG_20221106_095134.jpg
    IMG_20221106_095134.jpg
    226,4 KB · Okunma: 39
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Bagajı çok beğendim

Hayırlısı olsun. Ben de arayış içerisindeyim, kendime hobi bulmam lazım :) Bisikletle işe gitme olayına taktım.

Sanırım vitesi 24 vitese çıkartacağım, yolumda yokuş var ve üzerindeki vites bana yetersiz geliyor. Bagaja da ihtiyacım var ama ilk önce sırt çantası denemek istiyorum.

Böyle bir hobi..
 
Sırt çantası ile işe gidip geldim. Sırtım normalde de çok terliyor zaten, çanta takınca ciddi sıkıntı oldu o yüzden bagaja geçtim. Çantayı da bagaja bağlayacağım. Tabii ki çamurluk da gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
@Spartiat

Bagajı çok beğendim teşekkürler. İlk bağlantıda ki çamurluğu aldım. Çamurluk uymadı ayrıca tel takılan kısmı kırıldı maalesef, hiç beğenmedim. Artık bisikletçiye gidip bir şekilde taktıracağım başka çamurlukları.
Bu arada 700x38 ölçüsünde üstünde gelen lastikleri 700x32 olanlarla değiştirdim. Eskileri Mitastı yenileri ise CST Ciudad. Bisiklet daha akıcı oldu ve daha kıvraklaştı. Tabi yol tutuşunu bilemeyeceğim. Konfor ise maalesef düştü ama ben memnunum. İç lastikleri de çok kalitesizmiş. 1 haftada iki kere patladı bisikletçi içten patlamış dedi. Onlarıda çıkarıp Scwalbe iç lastik taktım ve beğendim. Sibopları bile kalitesini gösteriyor. Üstünde gelen iç lastikten de daha ağır.

Arka çamurluk tel bağlantısından kırılıyor, bende de kırıldı ama iki delik bir cırtla taktım, 3 yıldır sorunsuz kullanıyorum. Üründeki bu yorum benim:
image.png

Onun üstüne 3 takım çamurluk daha aldım, hiçbiri bunun gibi hem sportif hem düzgün durmadığından birini (Orion) başka bisikletime taktım, diğer ikisini başkalarına verdim.
Lastik değişikliği iyi olmuş, yaygın diğer markalardaki her lastik Mitas'tan iyidir.
İç lastiklerin kalitesiz olmasının dışında, Mosso Legarda'lar ile gelen jant bantları rezil ötesi. İlk fırsatta Token ya da Vittoria gibi markaların yüksek basınca dayanıklı şeritlerinden almanızı öneririm. Lastikler inceldiği için basınç arttığından Legarda'nın uyduruk şeritlerinin o basınca dayanması mümkün değil.
 
Şerit derken jantın iç kısmındaki lastik çemberi mi kastettiniz?
 
Şerit derken jantın iç kısmındaki lastik çemberi mi kastettiniz?

Evet.
Mosso'daki bu:
unknown.png


Benim kullandıklarım bunlar:

Oto sibop ve orijinal jantları kullanırken kullandığım, Vittoria, 145 psi max: (link)
Mavic jantlar ve presta sibopa geçtikten sonra kullandıklarım bunun 19mm genişlikte olanı, Token, 235 psi max: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: bsfatih
Arkadaşlar merhaba uzun araştırmalarım ve forum dostları tavsiyeleri üzerine 2 modelden birine karar vereceğim.
2221 MDM V 51 kadro (4900) TL
2224 MSM V 56 kadro (5500) TL
İç bacak boyum 1.87 iç bacak 86, olması gereken 54 cm ama her iki kadro boyutunda sorun çıkartacağını düşünmüyorum. Benzer ölçülere sahip forumdaşlar ikisinde kullanıyor.
Gönlümden geçen model 2224 mdm h modeliydi ama maalesef internette bu iki model var sadece. @Spartiat hocam uygun kadro ve maşa al sonrasında bileşenleri değiştirirsin desede bütçeyi sonuna kadar zorladım zaten aldığım alete uzun zaman binmeyi düşünüyorum. Active 280 ile başlayan macera legarda ile son bulacak inşallah. Yorumlarınız doğrultusunda sipariş vermek istiyorum çünkü stoklar çok çabuk tükeniyor. Teşekkürler 🙏
 
Arkadaşlar merhaba uzun araştırmalarım ve forum dostları tavsiyeleri üzerine 2 modelden birine karar vereceğim.
2221 MDM V 51 kadro (4900) TL
2224 MSM V 56 kadro (5500) TL
İç bacak boyum 1.87 iç bacak 86
Gönlümden geçen model 2224 mdm h modeliydi ama maalesef internette bu iki model var sadece. @Spartiat hocam uygun kadro ve maşa al sonrasında bileşenleri değiştirirsin desede bütçeyi sonuna kadar zorladım zaten aldığım alete uzun zaman binmeyi düşünüyorum. Active 280 ile başlayan macera legarda ile son bulacak inşallah. Yorumlarınız doğrultusunda sipariş vermek istiyorum çünkü stoklar çok çabuk tükeniyor. Teşekkürler 🙏
2224'ü alırdım ben.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahmut88
Arkadaşlar merhaba uzun araştırmalarım ve forum dostları tavsiyeleri üzerine 2 modelden birine karar vereceğim.
2221 MDM V 51 kadro (4900) TL
2224 MSM V 56 kadro (5500) TL
İç bacak boyum 1.87 iç bacak 86, olması gereken 54 cm ama her iki kadro boyutunda sorun çıkartacağını düşünmüyorum. Benzer ölçülere sahip forumdaşlar ikisinde kullanıyor.
Gönlümden geçen model 2224 mdm h modeliydi ama maalesef internette bu iki model var sadece. @Spartiat hocam uygun kadro ve maşa al sonrasında bileşenleri değiştirirsin desede bütçeyi sonuna kadar zorladım zaten aldığım alete uzun zaman binmeyi düşünüyorum. Active 280 ile başlayan macera legarda ile son bulacak inşallah. Yorumlarınız doğrultusunda sipariş vermek istiyorum çünkü stoklar çok çabuk tükeniyor. Teşekkürler 🙏

Aradaki 600 lira özellik farklarıyla kıyaslayınca epey az olduğu için bence 2224 MSM V daha iyi seçim olur. En başta düz maşa sizin için olmazsa olmaz bir seçenek değildi, o nedenle süspansiyonlu olması muhtemelen çok sorun olmaz. 2224 MDM H bence de daha iyi olurdu ama onu gelecek bahara kadar bekleyip iki katı fiyatla almak gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahmut88
2224 MSM V 56 cm siparişini verdim. Firmayı aradığımda %5 indirim de yaptılar. 5200 Tl'ye mal oldu. Bisiklet geldiğinde fotoğrafını ve kadro boyu ile ilgili görüşlerimi belirteceğim diğer arkadaşlara yardımcı olması için. Herkese ama özellikle @Spartiat hocama çok teşekkür ederim.
 
bisikletçi içten patlamış dedi.

İç lastiklerin kalitesiz olmasının dışında, Mosso Legarda'lar ile gelen jant bantları rezil ötesi.

Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım. Jant bandı bir noktada daralıyor ve lastik doğrudan alttaki alüminyum delikleri ile temas halinde. Foto ekliyorum, oradaki alüminyum kenar lastiği kesmiş.

Geçici olarak bandın dar olan kısımlarına izole bant çektim.

Kalite kontrolcüler o bandın eşit kalınlıkta olmadığını görmüyor mu? 2 liralık malzeme için bizi yarık lastikle uğraştırıyorlar.

20221113_12101.jpg
 
Geri