Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Legarda 1521 MSM

@crzypwrx Merhaba;
Cok hos görünüyor kazasız belasız bedallamanız dileğiyle...
İyi Forumlar Dilerim.
 
Scudo
@Typre256 evet bisikleti bugün gidip 2 haftadır beklediği şubeden teslim aldım, kutunun üzerinde 1521 LSM yazıyordu, açtım kutuyu baktım mavi siyah renk MSM kadro, iyi dedim demek ki kutu bulamayıp LSM kutusuna koymuşlar. Eve geldim kutuyu açtım iyice, kadronun üstünde 1521 MDM yazıyor, maşa da amortisörsüz. Yani MSM diye MDM yollamışlar bana.


http://i59.tinypic.com/ftg7cy.jpg

http://i62.tinypic.com/21oqk9.jpg

Sanırım maşa dışında geri kalan herşey MSM ile aynı.

Edit: Resim eklendi.
 
@akndgl cok guzel gozukuyor masallah peki hocam aradaki fiyat farkini talep ettiniz mi kendiniz mi kurdunuz
 
@akndgl

hayırlı olsun kazasız belasız güzel sürüşler.güzel bisiklet...Fakat sizde sanırım carrao vardı,aynı zamanda almıştık neden buna gectiniz merak ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: akndgl
@Typre256 Evet kendim kurdum, sadece ön tekeri, gidonu, seleyi ve pedalları taktım, lastiklerin havası az, bendeki pompa da bu siboplara uymadı lastikleri şişrebilsem bir tur atacaktım, ama vaktim kalmadı işe gittim. Artık yarına kaldı.

Satıcıyla görüştüm, kendisi de fabrikadan gönderildiğini söyledi, yanlış model gönderildiği için fabrikayla iletişime geçeceğini söyledi. Fabrikada benim istediğim renk-kadro yok malesef onu önceden kendim biliyordum o yüzden hiç iade ile falan uğraşmak istemedim aylarca stoğa girmesini beklememek için. Olumlu yanıt gelirse bana Sr-Suntour ya da MSM deki uyumlu maşanın gönderilmesinin yeterli olacağını söyledim. Zaten bu bisikleti sırf kadrosu için almıştım.

@devilmycarlos Hocam teşekkür ederim, evet bende halen Carraro var, bunu eşim için aldım. Bayan kadrolarını beğenmedi, forumda ben tam bu konuyu gezerken resimlerini görüp bundan istiyorum dedi. Onu da kendisine uygun olan S kadroyu ve beğendiği mavi-siyah rengi bulmakta sıkıntı yaşadık. En sonunda bu geldi işte :)

En azından kadro istediğimiz gibi :D Bir de ekleme yapayım, Mosso çok hafif geldi bana, bunun yanında benim Carraro 224 beygir ölüsü gibi ağır kaldı.
 
@akndgl

bu kac kg pedalla birlikte..Carrarolar standart 225 olan bendeki 14-15kg var sanırım..Ağırlığın önemini ilk 30km sürüsümde fark ettim tabi ki performans da önemli.Lakin eğimli yolda tırmanırken fark ettim ki,ağırlık bayağı yoruyor ve sen pedala yüklendikce bisiklet gitmiyor bastığın güç bosa gitmiş gibi oluyor...Beraber turladığımız bir arkadasta focus yol bisikleti vardı 2 tur sürdüm çok fark var ama sürüş şekli bana zor geldi :) 8kg bisiklet tek elle kuvvet uygulanmadan havaya kalkıyor..Benim carraro maşallah üzerine taktığım ekipmanlarla 18kg bulmuştur,çift elle zor kalkıyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: akndgl
@devilmycarlos hocam kilosunu ölçemedim, işe yetişmem gerekiyordu, hemen yarım yamalak kurdum bi iki fotoğrafını çektim, işe geldim. Maşasız model olduğu için de ağırlığı baya düşük, bir de kadroda kullanılan alaşım farklı sanırım daha hafif. Yarın bisikleti doğru düzgün kurup ağırlığını da ölçerim, ekipmanları falan da takılmadı daha, az biraz artacaktır kilosu, bu haliyle en az bi 4-5 kilo hafif olduğunu tahmin ediyorum.. Yarın inşallah akşam üzeri kısa bir tur yapacağız eşimle birlikte. Ben genelde Carraroyu maşası kilitli kullanıyorum, bozuk yola girmedikçe açmıyorum maşayı, tırmanırken bir kere açık unuttum resmen bacaklarım yandı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: devilmycarlos
@akndgl walla hocam acikcasi bende kadrosuna vuruldum sele ile masa yi param oldukca degistirmeyi dusunuyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: akndgl
@Typre256 Size de hayırlı olsun. Kadro gerçekten çok iyi, geri kalan her şeyi imkanlar elverdiği sürece yükseltebilirsiniz.
 
Eylül 2014 ten beri kullanıyorum. 14 kg ma mal oldu :)
WP_20150517_005.jpg (1500km). Mosso lagerda 1424 sorunsuz olarak kullana bilirsiniz. 24 vites komple ALTUS donanımlı.
 
Arkadaslar bu 1521 msm v de gidondan kitlemeli masa aparati yokmuydu
 
@Typre256
1524 ve üstü modellerde gidondan kilitleme var.
 
@crzypwrx senin konuna yazdım zaten direk haberin olsun diye :)

Bugün bisikleti deneme fırsatımız oldu, eşimle kısa bir tur yaptık. Öncesinde ben bi 1-2 km sürdüm, Carraroya göre artılarını eksilerini yazayım.

-Öncelikle akıcılık konusunda Carraroya göre birazcık geride. Bunda daha kalın lastiklerin mi etkisi vardır bilemedim ama Carraro akıcılık yönünden bi tık ileride.
-Genellikle şehir içinde aynı vites aralıklarını kullandığımdan vites sayısı bakımından 24 vitese göre farkını anlama fırsatım olmadı. Yokuş tırmanma ya da performans sürüşü yapmadığımızdan genelde kullandığımız aralık önde 2 x arkada 4-5-6 aralığı oldu. Arka aktarıcı Altus olmasına rağmen düşük seviyedeki bir Altus olmalı ki Carrarodaki kadar seri ve yumuşak bir vites geçişi yok, biraz daha tıkırtılı geçiyor vitesleri. Bunda benim düzgün ayarlayamamış olmamın da etkisi olabilir tabi, bu sadece ilk izlenim. Ön aktarıcı gayet güzel çalışıyor.
-Sele maalesef pek iyi bir sele değil, imkanı olan daha iyi bir sele almalı ya da kılıf veya pedli tayt şart gibi görünüyor. Biz sele kılıfı taktık şimdilik.
-Elcikleri beni çok rahatsız etti, ergonomik kaliteli elciklerle değiştirilmesi iyi olur.
-Lastikler pek güven vermiyor, ama şehir içince idare edecek türden, uzun tura çıkılacaksa kaliteli lastik takılması gerekir.Bu arada kadro şekil olarak dağ bisikleti kadrosunu andırdığından da dişli lastik takıp dağa taşa vurası geliyor insanın :)
-Kadro oldukça sağlam ve kullanılan alaşım daha hafif, çok da yakışıklı bir kadro :)

http://i61.tinypic.com/208w3lx.jpg

Sonuç olarak yeni fiyat/performans canavarı denebilir.
Not: Bendeki Legarda 1521 MDM modelidir. Süspansiyonlu maşa olan model 1521 MSM.

Ekleme: Bugün satıcıyla görüştük, Maşa dışında tüm donanımlar iki modelde de aynı olduğu için Accel genel merkezden Süspansiyonlu maşa buradaki bayiye gönderilecek ve bisiklete montajı yapılacakmış. MDM görünümlü MSM olacak bizimkisi, Doğan görünümlü Şahin gibi :koptum:
 
@akndgl Abi öncelikle tekrar hayırlı olsun vitesler sert demişsin biraz kullanınca geçiyor o sıkıntı yeni olduğundan kaynaklanıyor sen arka artırıcınin halat gerginliğini de ayarla bi. Evet lastikler pek iç açıcı olmasa da şehir içinde fazlasıyla ideal zaten sonradan gayet rahat değişecek birşey. Kadroya gelince gerçekten mükemmel bir kadro gruptan arkadaşlarda salcano carrao kron laf var bakıyorum da eşek ölüsü gibi açıkçası onlar da benim kadroya bakınca şaşıp kalıyorlar çünkü diğer firmalar 6061 (Alüminyum, magnezyum, silikon) kadro kullanıyor. Mosso ise 7005 (Alüminyum Çinko) Karışım kullanıyor bu uçak parçalarında kullanılan karışım bu yüzden hem daha hafif hem daha sağlam oluyor kadro. Hele de fiyat konusuna gelince tadından yenmez bir marka aynı donanımdaki diğer markalardan nerdeyse 200-300 TL ucuz. Her neyse çok yazdım sürdükçe bana daha da hak vereceksin zaten almayiy dusunen arkadaşlar hic tereddüt etmeden alabilir. İyi pedallamalar yengeyle sana :)...
 
  • Beğen
Tepkiler: akndgl
@crzypwrx sağol tekrar, vitesler bakalım düzelecekmi, tel gerginliğine bakmadım altusun, zincir atma olayı yok ama işte biraz tıkırtılı çıtırtılı geçiyor, tel gerginliğine de bakayım bi. Bu arada fren papuçları da çok zayıf, bide çok kısa, beni durdurmuyor frenler :) Onları da iyi bi çift papuçla değiştirmek gerekecek. Arka tekerde de hafif yalpalama farkettim, akort ayarı gerekecek, bisikletçiye gitmek şart oldu bu durumda. Maşa geldiğinde taktırmak için servisini yapan dükkana götüreceğim, orda bunları da aradan çıkartırız.

Kadro şahane zaten kadroya denecek laf yok. kadronun orta boruda mtb yazıyor, alt boruda hybrid bike yazıyor, dişli lastik takıp dağa taşa çok rahat vurulabilir :) Nedense bisiklet carraro kadar çabuk hızlanmıyor yalnız, 32lik ya da 28 lik bi çift lastik düşünüyorum ilerde, akıcılığını ve hızlanmasını da artırabiliriz diye. Almayı düşünenlere biz de tavsiye ederiz, taş gibi bisiklet, tak dişli lastiği mtb olsun, tak ince lastiği sportif city bike olsun ;)
 
@akndgl
İlk geldiğinde benim de akort yoktu götürdüm servisine halletti iki dakikada. Frenden yana bi sıkıntı yaşamadım 75 kiloyum dik rampa inerken rahatlıkla duruyorum valla. Hızlanma konusuna gelince de vites gecişlerinden dolayı olabilir diye düşünüyorum çünkü senin Carraro MTB lastiği var daha geç hızlanması lazım normalde ama bilemedim :) Süspansiyonlu maşan gelsin de daha keyif alırsın sabit maşa bilek artırıyor. Bu arada göbek ve jantlar da fena değil hani ;)

@akndgl Abi bu arada 32'lik lastik demişsin de bendeki lastik 32'lik diye biliyorum sen de bi baksana yanlışlık mı var?
 
@crzypwrx
@crzypwrx

Carraroda 700c35 lastik var, Mossoda 700c38. Carraronun lastik daha ince.
75 kiloluk birini durdurur frenler, ben 95 kilo olduğumdan beni durdurmakta zorlanıyor :)
Bu arada sen elcikleri değiştirdin mi, tavsiye edeceğin ergonomik elcik var mı? Bu elcikler çok rahatsız geldi.
 
@akndgl o zaman doğrudur akıcılık lastikten kaynaklqniyordur. Elcikleri değiştirmedim de bence seninki düz maşa diye rahatsız ediyor süspansiyonlu olan bi gelsin rahat edersin olmadı eldiven kullan
 
Geri