Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Satıcının yanlış yönlendirmesi ve ekonomik nedenlerle dağ bisikletleri giriş olarak çok daha düşük fiyatlarla alınabiliyor.Bende 3 ay mtbye binip sonunda yola geldim:) Araziye yani yol olmayan yerlerde sürmek istiyorsanız dağ bisikleti çok eğlenceli ama şehir ve patika yollar için hibrit veya yol öneririm.
 
Scudo
Bu soruyu kendime çok sordum sonunda baktım haklıyım yola geçtim. İşin ilginç yanı dağ bisikleti dağda şehir bisikleti şehirde kullanılıyorken yol bisikletini nerede kullanmamız lazım bu sorunun cevabını veremiyorum???? İsviçreli bilim adamları bile aciz kaldı bu soru karşısında istifa ettiler
 
@paradigma evet çok yüksek. 3 hafta hiç binmedim 48.2 kilo da idim . 1 hafta olmadı sürmeye başlayalı 47.7 kilodayım . Ne kadar beygir o kadar yakıt . Bünyem tamamen yakmaya ayarlanmış. Tasarruf modu yok .

@Murat Semiz İşte bu abi . Çok sat dediler .Masraf etme dediler . Ona olan sevgimi aşkımı hiç bilemediler . Onun üstünde hissettiğimi anlayamadılar
 
Direk başlığa ithafen belki yol bisikletinin çıktığı hıza pedallayarak çıkamıyorum, belki yol bisikletli biri gibi yüksek ortalama yapamıyorum, ama yol bisikletli birinin aklından bile geçiremeyeceği yerlere girip çıkıyorum. Şehirden ayrıldığımda araziye giriyorum tepeler, patikalar aşıyorum. Mazgalın üzerinden geçmekten korkmuyorum, merdivenden inmekten korkmuyorum, istediğimde kaldırıma çıkıp istediğimde atlıyorum. Yada giderken yeşillik, çimenlik, toprak gördüğümde düşünmeden dalıyorum. Öyle çok uzak mesafelere de şehir içi ulaşım için gitmeme de gerek yok.
Zaten şehir trafiğinde 30-35 km ye çıkınca kaza yapma riski katbekat artıyor. Bunlar yeterli değil mi şehirde dağ bisikleti kullanmak için?
Gel gelelim şehirde şehir bisikleti değil de yol bisikleti kullananlara; Neden şehir bisikleti değil de yol bisikleti kulanıyorlar!
 
İstanbul dediğin yerde yol yol muki biz de yol bisikletine binelim.

Bugün Göztepe/Kadıköy'den Üsküdar iskelesine gidecek oldum. Hesapta Kadıköy, değil İstanbul'un Türkiye'nin en kalburüstü birkaç ilçesinden birisi, herkesin lüks diye bildiği ünlü Bağdat Caddesi'ne çıkmak aradaki 4 yıldır bitiremedikleri demiryolu inşaatı şantiyesini aşmam gerekiyordu. Çukur, tümsek taş toprak çamur allah ne verdiyse var, zaten aradaki geçiş yerlerinin yarısı kapalı, geriye kalan geçitler de allahlık, sonuçta caddeye çıkana kadar akla karayı seçtim. Cadde desen yamalı bohça, zaten günün her saatinde trafik sıkışık, bisiklet dahil ortalama hızın 15 km/s ise öp de başına koy. Ayrılıkçeşmesi'den (Nautilüs) Haydarpaşa bölgesine gitmek için yaya yollarından falan geciyorsun, sonra eski adı GATA olan şimdiki adını zikretmek istemediğim hastanenin önündeki tangır tungur yokuştan Harem'e oradan da Salacak sahil yoluna çıkıyorsun ve yine şantiye yaklaşık 3km dangur dungur çukur tümsek taş toprak Üsküdar'a devam ediyorsun. Aha bu yolda mı "yol" bisikleti kullanacağız.
 
@antika

Rota hakkında insanları yanıltmaması için yazıyorum bunu. Bağdat Caddesi - Harem - Üsküdar - Beykoz'a kadar sahil yolu yol bisikleti için gayet uygun bir rota. Kaldırım ve yaya yollarına girmezseniz gayet yüksek ortalamalar ile devam edebilirsiniz. Hatta sabah saatlerinde birçok bisikletli oluyor.
 
@Smt25
Hocam ne aldınız tur bisikleti olarak?
Ne önerirsiniz marka ve model olarak?
1-2 hafta içinde şehir bisikleti alacağım. Tecrübelerinizi paylaşırsanız memnun olurum...
 
Ben de ilk mtb ile başlayacaktım ama sağolsun @OsmaniyeRehber "şehirde kullanacaksın mtb yorar" diye uyardı. Mtb ile başlayıp sonradan şehir, yol bisikletine geçenleri de görünce şehir bisikleti aldım.
 
@ahmetgunay

Ne aldınız hocam ?
 
@ahmetgunay
Hayırlı olsun hocam, tekerine taş değmesin ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetgunay
Benim bir sebebim de

Boyu değil kalınlığının önemli olması.

İncecik kadrolu yol kadrolarının dibine kadar sokulan "öküz ve vicdansız İstanbul şöförü" henüz benim kadroya değdirmeye cesaret edemedi.

(burada Nuri Alço gülüşü girecek)
 
@BerkEvren

Evet güzel rota ama "yol" bisikleti rotası değil, en azından şantiye durumu bitene kadar.

Nautilüs'ün içinde metro istasyonu tarafında 200m sonrasında da Gata'nın tam karşısına denk gelen yokuştan sonra trafik ters olduğu için 100m kadar yukarı yaya yolundan gitmek gerekti, toplam 300m. Ne yapılabilirdi : Nautilüs'ün yukarısından Koşuyolu tarafından (Medipol) E-5'e doğrudan çıkılabilirdi. Fakat diğer problemler yerli yerinde duruyor :

1. Demiryolu inşaatının üstünden caddeye zor ulaşılıyor.
2. Cadde trafiğinde ortası tıkalı oluyor, taksi dolmuş terörü sebebiyle sağdan giderken de bayağı uyanık olmak gerekiyor.
3. Harem-Üsküdar arası inşaat var, heryer toz toprak, bir de tam ben geçerken yolu baştan başa ıslatmışlardı, yani ....mışlar üstüne de sıvamışlardı anlayacağınız.
 
Her yer ORMAN gibi, ayı da bol öküz de, bazen yola da telefonla oynayan koyunlar çıkıyor neden olmasın?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Şehirde bol arazi var
 
Geri