Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti?

Hocam bunu birazda ayakkabı seçimine benzetiyorum. Soğuk havalarda bot giyersiniz ya yazları sandalet,terlik vs. veya spor yapmak istediğiniz spor ayakkabı giyersiniz. Oysa biz aynı ayakkabıyla hem tenis oynayalım hem basketbol oynayalım hem trekking yapalım,herşeyi yapmaya kalkışıyoruz. Tabii bu da ekonomiyle ilgili, kendi bisikletimizi üretemiyoruz. Herşeyi ithal ediyoruz,fiyatlar ateş pahası. Asgari ücretle çalışan biri için taksitle almaktan başka seçimi kalmıyor. Bir yandan geçim derdi,başka problemler. Bisikletle ilgili haberler gazetelerde ufak bir küpürden ibaret. Sonuç olarak herkes mtb alır bu ortamda.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Scudo
@sezginnatik
1.50 tur lastiği takarsanız bisiklet akıyor,birazda kondiyon gerekli,2.10 dağ lastiği ile her yokuşu zorlanmadan çıkıyorum yeri geliyor yarış bisikleti sürenler yokuşta yoruluyor ama bisikletin kötü olmasından değil kondisyon yetersizliğinden.
 
Bırakın kim hangi bisiklette kendi karakterini görüyorsa, baktığında bu benim bir parçam diyebiliyorsa onu alsın. İzmirde oturuyorum asıl amacım işe ulaşımımdı, çünkü otobüs, metro aktarma, Bekleme, zaman, insan seli artık canıma tak etmişti 7 km yol 45 dk sürüyordu. Bende bisiklet alma kararı verdim ilk baktığım bisiklet modeli dağ bisikleti oldu. Bir modele aşık oldum resmen , neyse ağırlık şehir içi kullanıyorum 20 dk da işyerine varıyorum ulaşım ücreti ödemiyorum, yol tek şerit ve tıkalıysa pat atlıyorum kaldırıma trafik açıldığında pıt yola iniyorum Son derece zevk alıyorum kullandığım bisikletten. Dağ bisikleti bence Downhill olmadığı sürece şehir içinde çok keyifli sürüş hissi verebilir.
Telefondan yazıyorum hatalar olduysa affola.
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı Adam
Araştırarak amacına uygun alana lafım yok ama toplumumuzda şöyle bir durum var;
Adam ilk defa bisiklet alacak kulaktan duyma bir kaç mtb bisiklet duymuş soruyor onu mu alayım bunu mu diye. Veya bakmış internetten şekilleri hoşuna giden birkaç bisikleti bellemiş onların arasında soruyor hangisini alayım diye.
Belkide alacağı bisikletin lastikleri toprak bile görmeyecek.
 
Topiği tekrar görünce biraz baktım şehir bisikletlerine, mtblere, fitnes bisikletlerine, yol bisikletlerine ve bisikletlerin açılarına baktığım zaman her gutupta farklı karakteristikte bisikletler var. City bile olarak geçen bisikletlerin stack dedikleri orta göbekle gidon arası yukseklikleri sportif mtblerden yüksek buda demektir ki daha rahat sürüş daha düşük hız. Mtbler aslında göründüğü kadar hantal değiller sele borusu açısına ve stack dedikleri gidonla orta göbek arası mesafeye baktığımız zaman bazı mtb lerle yol bisikletlerinin değerleri aynı yani buda aynı pedal çevirme verimi anlamına gelir diye düşünüyorum. Çok ta hantal olarak görmemek lazım bence. Fitnes bisikleti sanırım düz gidonlu yol bisikleti. Bence kullanım amacına göre seçmek lazım.
 
Kulanım amaci, kisisel tercih, tarz, gorsellik, olmazsa olmaz sabit fikirliligi, yasanilan cevredeki bisiklet kullanicilari ve saticilarinin tercihi yonlendirmesi bisiklet secimini etkiliyor.
Moda oldugu icin yaz sicaginda bot giyenler, kis sogugunda bagri-gobegi acik gezenler, lastigi su birikintisine degse arabasi kirlendi diye uzulen onbinlerce euroluk 4x4 kullanicilari vb. ornekler her alanda olabilir :)
Hic araziye girmeyecegi halde sirf bu ve benzeri nedenlerle MTB alanda cikabilir. City bike alip arkadas grubu gittigi icin dagda bayirda gezzende olabilir.
Mutluysa ve bisiklete biniyorsa gerisi sadece teferruattir :p
 
İstanbul gibi koca bir şehir ve metropolde adamlar,koca,koca devasa arazi araçları ve jeepler'le gezerken sana bana sormuyorsa:p'ki bu kullanıcı grubu off road'da yapmıyor bırakın ister dağ,ister yol ister katlanır yada pedikep kimene.dağ bisikleti ile illa dağamı çıkacağız almanya ve hollanda gibi kaymak yollarımız yok beyler bayanlar.mazgala dikkat,trafikdeki sapıklara dikkat arkaya bak sağa bak sola bak derken ben yol bisikletimden çok dağ bisikletimle çok daha rahat ve mutluyum.
 
Hybrid alın hoca hybrid dağa gidince dağ şehire gidince şehirli bizde her yol var yani :D
 
benim ilk bisikletim de mtb ama onu bilincli sekilde almamistim. Surmegi ogrenmek amaciyla almistim :)
 
Çocukluk yıllarımızda tanıştığımız ve tamamen amatörce aldığımız (aldırdığımız) mtb ler gerek görüntüsüyle, gerek piyasa arzı yüzünden hatta bir ara gazetelerin kuponla vermesinden hepimizin ilkleri oldu. O yıllarda çelik kadrolu,hantal,düz maşalı ve maksimum 18 vitesten oluşan ki bizlere aa 18 vites vay be ne gider dedirten ilk bisikletlerimizdi kendileri.
Ama şimdi o kadar çok mtb var ki (çeşit olarak) 26,27.5,29 inç, 30 vitese kadar çıkan seçeneklerle ve 10-11 kg. ağırlıklara kadar düşen ceşitleriyle çocukluk bisikletlerimize hiç benzemiyor. Piyasada bir kaç ithal ve yerli markanın olduğu yıllardan onlarca markanın donanım,fiyat/performans sunduğu ülkemiz yollarına uygun nice mtb var. Ve bence hangi çeşit bisiklet sürersek sürelim mtb nin bizim için ayrı ve vazgeçilmez olduğu gerçeği değişmeyecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hashus1099
çoğumuzun bulunduğu şehir yarış bisikletlerinin istediği gibi bir yola sahip değil. Yollardan ziyade, trafikteki arabalardan dolayı kıvrak bir bisiklete ihtiyaç duyma durumu söz konusu. Hibrit bisikletlerde aynı işlevi görüyor diyecek olursanız; şahsen arada birde olsa araziye gitmeden duramıyorum. Gitmeyenler yani sadece şehirde kullananları belirtiyor iseniz zevk meselesi.
 
hayatımda ikinci bir bisiklet alacak bütçem olmayacak köyde yaşıyorum yollar stabilize çukur dolu,balığa gideyim diyorum baraj yolu zaten katil mtb tek seçenek.ben lastikleri düz yaptım ama şikayetçi değilim sağlam bisiklet sonuçta heryere gider.
 
ne toprak dinliyo ne camur, ne asfalt dinliyo ne arazi, cok amacli tek bisiklet türü. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mutlu Onur
bence bu tercihin birkaç sebebi olmakla beraber en baskın sebepler genelde çoğunluğun gelir seviyesine bağlı olarak "sağlam olsun masraf çıkartmasın,her yerde kullanayım" ve "yolların bozukluğu ile bisiklet kültürünün tam anlamıyla ülkemizde gelişememesi" olarak ifade etmek istiyorum.Özünde biraz daha dikkat edersek yine bu sebeplerde de maddi yönün ve masraf olgusunun biraz daha ağır bastığını görebiliriz.Bir diğer yorumum ise 2.el piyasasındaki dağ bisikleti hakimiyetinin baskın olması sebebiyle tercih ediliyor :)
 
Geri