Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön vites ayarı

Arkadaşların verdiği bilgilere ek olarak aktarıcının büyük dişliye tam paralel olduğundan emin olun. Dişli ile arasındaki mesafe 3mm olmalı. Fotoğraflardan görünmüyor teli vidanın yanlış tarafından geçirmiş olabilirmisiniz? Veya çekme açısı yanlış olabilir.
 
Scudo
Merhabalar arkadaşlar,

Oldukça eski bir bisikletim var, 1997 modeldi sanırım :) 4x5 20 vites. Ön vites kolu arızalandı. İnternetteki aramalarında 4x5 uyumlu ön vites kolu bulamadım maalesef. Tavsiyeniz olur mu acaba? Yerine kullanabileceğim veya uygun vites kolu bulabileceğim (Ankara'da) bir yer var mıdır?

Selâmlar,
 
Merhabalar arkadaşlar,

Oldukça eski bir bisikletim var, 1997 modeldi sanırım :) 4x5 20 vites. Ön vites kolu arızalandı. İnternetteki aramalarında 4x5 uyumlu ön vites kolu bulamadım maalesef. Tavsiyeniz olur mu acaba? Yerine kullanabileceğim veya uygun vites kolu bulabileceğim (Ankara'da) bir yer var mıdır?

Selâmlar,

Sadece Ankara'da değil, Türkiye'de zor.

Erdoğanlar'da epeydir satılık bir tane 4x6 bisiklet var: (link)
En azından onlar neyden bahsedildiğini anlar, kolun nereden bulunabileceğini bilir. İsterseniz onlara sorun:

İletişim Bilgileri
Adres:

Konrad Adenauer Cad. No:38
Çankaya ANKARA
Telefon:
0312 441 90 79
0312 441 90 80
Email:
info@erdoganlarbisiklet.com
 
  • Beğen
Tepkiler: faturacı
Ön vites için indeks olmayan (Friction) herhangi bir kol takabilirsiniz. Kalitelisini bulmak zor ama denemeye değer bence. Shimano rs35 sol friction galiba hatırladığım kadarıyla.
 
Merhabalar, hemen her sabah Ankara Eymir de mesai öncesi bisiklet sürüyorum. Bu sabah ön aktarıcıda şöyle bir sorun oldu; zincir rublenin küçük dişlilerinde iken aynakolda zincir küçük dişliden büyüğe geçmiyor, eğer zincir büyükte ise küçük dişliye geçmesinde sorun yok. Zincir rublede büyük dişlilerde iken aynakol dişlilerinde böyle bir sorun yok. Evde çok vaktim olmadığından detaylı bakamadım ama bisiklet askıda iken böyle bir sorun yok, yani sorun yük altındayken oluyor. Dün böyle bir durum yoktu, sabah bisikleti askıdan alıp gittiğimde oldu. Limit ayarları veya tel gerginliği ile ilgili olabilir gibi geldi bana ama durduk yere olmasına anlam veremedim.
Not: Vites sisteminin tamamı 105 R7000 zincir KMC
 
Son düzenleme:
Merhabalar, hemen her sabah Ankara Eymir de mesai öncesi bisiklet sürüyorum. Bu sabah ön aktarıcıda şöyle bir sorun oldu; zincir rublenin küçük dişlilerinde iken aynakolda zincir küçük dişliden büyüğe geçmiyor, eğer zincir büyükte ise küçük dişliye geçmesinde sorun yok. Zincir rublede büyük dişlilerde iken aynakol dişlilerinde böyle bir sorun yok. Evde çok vaktim olmadığından detaylı bakamadım ama bisiklet askıda iken böyle bir sorun yok, yani sorun yük altındayken oluyor. Dün böyle bir durum yoktu, sabah bisikleti askıdan alıp gittiğimde oldu. Limit ayarları veya tel gerginliği ile ilgili olabilir gibi geldi bana ama durduk yere olmasına anlam veremedim.
Not: Vites sisteminin tamamı 105 R7000 zincir KMC

Zincir elle bile olsa büyüğe geçirildiğinde ön attırıcı plakalarına sürtmüyorsa limit ayarlarından çok tel gerginliğinden diyebilirim ama rublenin küçük dişlilerinde geçmemesini pek açıklamıyor, daha çok tersi olması lazım. Ön attırıcının gerginlik çizgileri hizalı mı?

unknown.png
 
  • Beğen
Tepkiler: kyucel
Sn. @Spartiat Zincir büyük dişliye geçtiğinde plakalarda sürtünme yok. Bana da tuhaf gelen zincir çaprazdayken geçişte sorun yok. Gerginlik çizgileri dediğiniz nedir üstad?

Edit: kurumsal network de fotolar görünmüyordu, telefondan bakınca gördüm. akşam kontrol edeyim. Teşekkürler.
 
Sn. @Spartiat Zincir büyük dişliye geçtiğinde plakalarda sürtünme yok. Bana da tuhaf gelen zincir çaprazdayken geçişte sorun yok. Gerginlik çizgileri dediğiniz nedir üstad?

Edit: kurumsal network de fotolar görünmüyordu, telefondan bakınca gördüm. akşam kontrol edeyim. Teşekkürler.

Resimleri doğrudan bir adresten alamıyorsam Discord'a atıp adresini paylaştığımdan bazı ağlarda görünmeyebiliyor.

Canlı fotoğraf aşağıda (yine Discord). Çizgiler attırıcıya arkadan bakınca üst kısmında, çerçeve içine aldıklarım. Okla işaretli olan vidadan da gerginlik ayarlanıyor:

unknown.png


Normalde uçlarının birleşip düz devam etmesi lazım. Bende dişliler osymetric olduğundan ayarlayabilmek için attırıcı konumu ve gerginlik olarak biraz idealden sapmak gerekiyor, o yüzden hiza tam değil. Edit: Fotoğrafı Trim pozisyonuna almadan çekmişim, Trim'deyken yine kaçıklık var ama fotoğraftaki kadar değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: kyucel
Sn @Spartiat bu hizalama işlemini yaparken attırıcının konumunun bir önemi var mı? Attırıcı konumunun aynakol büyük dişli ya da küçük dişlide olmasının bir önemi var mıdır?
 
Sn @Spartiat bu hizalama işlemini yaparken attırıcının konumunun bir önemi var mı? Attırıcı konumunun aynakol büyük dişli ya da küçük dişlide olmasının bir önemi var mıdır?

gerginlik hizalaması için zincir büyük dişlide ama kol trim pozisyonunda olmalı. Önce vitesi büyütüp sonra tek tık küçültünce geldiği pozisyon.
(link) sayfa 18'de anlatılıyor. Aslında bunu yaptıktan sonra 19 ve 20'deki önce üst, sonra alt ayarı da kontrol etmekte fayda var.
Bu attırıcının bütün ayarlarında zincir arkada büyük dişlide.
 
  • Beğen
Tepkiler: altur ve kyucel
Sn. @Spartiat benzer durumu yaşayanlar olabilir düşüncesi ile geri bildirim yapayım; dün akşam baktığımda ön attırıcı büyük dişlide ve trim pozisyonunda iken gerginlik çizgisinde bariz kayıklık vardı ve gerginlik vidasını sonuna kadar sıktığım halde yine de hizlanmadı. Ben de sırasıyla; gerginlik vidasını tamamen gevşettim, zinciri söktüm, vites teli üzerindeki tel gerginlik ayarlama aparatını gevşetip attırıcıyı küçük dişliye alıp vites telinin gerginliğini biraz daha artırarak vidaları iyice sıktım. Sonra baktığımda gerginlik vidasını yarım tur bile sıkmadan gerginlik çizgileri hizalandı. Bu sabah denediğimde hiç bir sorun yoktu. Sanırım bir kaç gündür Ankara da havanın sabah saatlerinde serinlemesinin ve Eymir de yolun bir kısmının bozuk olmasından kaynaklı sarsıntıdan dolayı vites teli biraz gevşemiş olabilir. Yardımlarınız için tekrar teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
İyi forumlar. Benim arka dişlide zincir atma sorunu vardı onu çözdüm ön attırıcı tarafında zincir sürtüyordu onun için L ve H vidalariyla oynadım fakat baktım ki vidalar sona dayansa bile attırıcı hareket etmiyor vidaların kısa olma ihtimali var mı sonda bile dibe dayanmıyor çünkü. Bende vites kolundan telin gerginliği ile oynadım o şekilde düzeldi. Shimano tourney ön attırıcı
 
Elimdeki R7000 Brazed-on orta aktarıcıyı adaptörle düz boruya takıcam, adaptörü aldım ama bu açıklık norrmal mi? Fotolarda görüldüğü üzere iki ölçüde adaptör var. Küçük olanda ölçü daraltmak için yüzük var ama büyük olanda yok. Büyük alıp boruya bir şeyler sarmak mı bu halde kullanmak mı bilemedim? Benzer durumu tecrübe eden varsa yardıma ihtiyacım var.
WhatsApp Image 2022-12-28 at 22.56.45 (3).jpegWhatsApp Image 2022-12-28 at 22.56.45 (2).jpegWhatsApp Image 2022-12-28 at 22.56.45.jpeg
 
arkadaşlar benim bisiklet ön aktarıcı 1 den 2 ye gecmiyo tıktık deye ses cıkarıyo sonra bida vites artırıyom 3 e geciyo ne yapmam gerek
 
@Nuri_kron Tel gerginliği yeterli değil gibi.
 
@firestone h l vidasıyla ilgiliymiş az galiba gün icersinde züzeltecem
 
Arkadaşlar selamlar, kelebek gidon takarken zorladım mı yada daha önce mi böyleydi bilmiyorum ama, ön aktarıcı kolunun gerginlik ayar knobu böyle ayrık duruyor elimle içine itmeye filan çalıştım ama yok böyle kaldı sorun olur mu ? nasıl çözebilirim. Tecrübesi olan varmı ?


1716583688121.png
Arkadaşlar selamlar, kelebek gidon takarken zorladım mı yada daha önce mi böyleydi bilmiyorum ama, ön aktarıcı kolunun gerginlik ayar knobu böyle ayrık duruyor elimle içine itmeye filan çalıştım ama yok böyle kaldı sorun olur mu ? nasıl çözebilirim. Tecrübesi olan varmı ?


1716583688121.png
videosuyla çözdüm olayı
 
Son düzenleme:
Bu kelebek gidonlar mtb ile nasıl performans veriyor deneyen var mı? ben hard tail i gravel gibi kullanıyorum. genel olarak asfalt kullanıyorum tabi mtb in girebileceği bozuk, gevşek zeminlere de sokuyorum ama bu çok az oluyor
 
Bu kelebek gidonlar mtb ile nasıl performans veriyor deneyen var mı? ben hard tail i gravel gibi kullanıyorum. genel olarak asfalt kullanıyorum tabi mtb in girebileceği bozuk, gevşek zeminlere de sokuyorum ama bu çok az oluyor

Manevra/hakimiyet konusunda en zor gidon kelebek gidonlar. Arazi koşullarında epey sıkıntı yaşatır.
 
Geri