Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön vites ayarı

Aslında her bisikletçi çözebilmeli, kendine güvenip çağırdığına göre de çözer.
Garanti konusu çok belirsiz. Aslında yasal olarak belli de firmaların uygulamaları belirsiz. Zaten garanti dışı bırakmanın binbir sebebini bulabildiklerinden ilk bakım dışında garantiden yaptırılabilecek pek bir şey yok. İleride kullanıcı hatası olmadan kadroya bir şey olursa garantiden değişsin diye veya benzeri konular için garantiyi aktif tutmaya çalışıyoruz. Yoksa firmalara göre her şey kullanıcı hatası, garanti dışı. "Bu vidayı kendin çevirmişsin, o yüzden garanti dışı" diyebilirler mesela. "(link)" çok net ve birçok konuyu kullanıcı yararına çözüyor ama genelde uğraşmak gerekiyor.
Anladım... İlk bakımda ne gibi işlemler yapıyorlar acaba, her yetkili servis ücretsiz yapıyor mu bunu? Şimdi bayiye götüreceğim de ilk bakımı düzgün yapar mı diye düşünmekteyim
 
Scudo
Anladım... İlk bakımda ne gibi işlemler yapıyorlar acaba, her yetkili servis ücretsiz yapıyor mu bunu? Şimdi bayiye götüreceğim de ilk bakımı düzgün yapar mı diye düşünmekteyim

İlk kurulumdan sonra kısa sürede bozulabilecek konulara bakıyorlar. Yüzeysel akort, fren, vites, gevşemiş vidalar, lastik basıncı kontrolü v.b. Yanlış hatırlamıyorsam Mosso'nun evraklarında listesi vardı, orada ya da başka yerde bulursam eklerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahimb667
Ön vites 1 den 2 ye geçmesi epey zamanımı alıyor, vites kolunu sonuna kadar ittirip basılı tuttuğumda zar zor anca geçiyor. Kaç kere bisikletçiye götürdüm yine aynı. Bisikletçilerin bana söylediği şey ise bu olay normal çünkü vites geçişleri aralarında mesafe var dediler. Bu doğru mu? Doğru değil ise nasıl bu olayı düzeltebilirim?
 
Ön vites 1 den 2 ye geçmesi epey zamanımı alıyor, vites kolunu sonuna kadar ittirip basılı tuttuğumda zar zor anca geçiyor. Kaç kere bisikletçiye götürdüm yine aynı. Bisikletçilerin bana söylediği şey ise bu olay normal çünkü vites geçişleri aralarında mesafe var dediler. Bu doğru mu? Doğru değil ise nasıl bu olayı düzeltebilirim?

Normal değil (ötekilerden ne kadar farklı mesafe varmış?). Yüksek ihtimalle tel gerginliği azdır, düşük ihtimalle üst ayar biraz içeridedir, daha düşük ihtimalle attırıcı montajı hatalıdır.
Sorun ve çözümü tam olarak bu:
unknown.png


Acera FD-T3000'in (link) 41. sayfasındaki gerginlik ayarı yapılırsa ya da daha iyisi 37.- 42. sayfası arasındaki tüm işlemler yapılırsa düzgün atmaya başlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Normal değil (ötekilerden ne kadar farklı mesafe varmış?). Yüksek ihtimalle tel gerginliği azdır, düşük ihtimalle üst ayar biraz içeridedir, daha düşük ihtimalle attırıcı montajı hatalıdır.
Sorun ve çözümü tam olarak bu:
unknown.png


Acera FD-T3000'in (link) 41. sayfasındaki gerginlik ayarı yapılırsa ya da daha iyisi 37.- 42. sayfası arasındaki tüm işlemler yapılırsa düzgün atmaya başlar.
Çok teşekkür ederim Barış abi. Peki bu gerginlik olayını ben yapabilirmiyim? Daha önce hiç yapmadım da. Şimdi attığın linke baktım böyle bir şey çıktı karşıma. Tam olarak ne tür bir alete ihtiyacım var bunu gerçekleştirebilmem için?
1656791080792.png
 
Çok teşekkür ederim Barış abi. Peki bu gerginlik olayını ben yapabilirmiyim? Daha önce hiç yapmadım da. Şimdi attığın linke baktım böyle bir şey çıktı karşıma. Tam olarak ne tür bir alete ihtiyacım var bunu gerçekleştirebilmem için?
290798 dosyayı görüntüle

Hiç alete ihtiyaç yok. Zincir önde ve arkada büyük dişlide olacak, gerginlik ayar vidasını (muhtemelen vites kolunun çıkışındadır, o bisikletteki kol aşağıdaki olmalı) elle çevirerek attırıcının iç plakasıyla zincir arasında yarım mm boşluk bırakmaya çalışırsın.
unknown.png


Gerginlik vidası sonuna kadar gider de gerginliği sağlayamazsa ön vitesi küçük dişliye alıp teli attırıcıdan gevşetip daha gergin sıkarak yeniden başlamak lazım ama zar zor attığına göre bu kadarına gerek kalmaz. O zaman bir 5 numara alyan lazım tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Hiç alete ihtiyaç yok. Zincir önde ve arkada büyük dişlide olacak, gerginlik ayar vidasını (muhtemelen vites kolunun çıkışındadır, o bisikletteki kol aşağıdaki olmalı) elle çevirerek attırıcının iç plakasıyla zincir arasında yarım mm boşluk bırakmaya çalışırsın.
unknown.png


Gerginlik vidası sonuna kadar gider de gerginliği sağlayamazsa ön vitesi küçük dişliye alıp teli attırıcıdan gevşetip daha gergin sıkarak yeniden başlamak lazım ama zar zor attığına göre bu kadarına gerek kalmaz. O zaman bir 5 numara alyan lazım tabii.
Teşekkür ederim Barış abi, yarın kahvaltıdan sonra bu dediklerini uygulayacağım umarım bir an önce düzelir. Bugün köylere gittim uzun rampalar tırmandım doğal olarak vites değişimi sürekli zırt pırt yaptığım için 2 den 1 e vitesi aldığım zaman zincir resmen şöyle gerginlikten salınmış gibi hissettirip tak diye ses çıkartıyor. Umarım bunu düzeltebilirim çünkü gitmediğim bisikletçi kalmadı hiç biri de senin bu dediğin olaydan bahsetmedi.
 
İlk kurulumdan sonra kısa sürede bozulabilecek konulara bakıyorlar. Yüzeysel akort, fren, vites, gevşemiş vidalar, lastik basıncı kontrolü v.b. Yanlış hatırlamıyorsam Mosso'nun evraklarında listesi vardı, orada ya da başka yerde bulursam eklerim.
Götürdüm bisikleti dün çok ilgilendi servisin yaptıklarından bahsettim belli zaten çok özenli kurmamış falan dedi pedalları sıktı gidonu falan sıktı sağolsun vites problemini de aşağıdan sıkarak çözdü para da istemedi benden. Zinciri de yağlayıp uğurladı beni :D Servis çıkışı da 45km yol yaptım
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Dostlar bisikletimin aynakolu 28-38-48T klasik 3'lü aynakol. (carraro flexi 21)

Ön aktarıcı değiştireceğim. Bu uygun mudur? Kafama takılan nokta ;

1658880382960.png

Minimum Kapasite (ayanakol ardışık dişliler arasındaki fark) :12T

Bu ne demek? 28-38 arasındaki fark ile mi ilgili yani en az 12T'lik fark mı olmalı ki piyasada böyle aynakol da göremedim. Shimano sitesinde 10t yazıyor bu ürün için.

Teşekkürler.
 
Dostlar bisikletimin aynakolu 28-38-48T klasik 3'lü aynakol. (carraro flexi 21)

Ön aktarıcı değiştireceğim. Bu uygun mudur? Kafama takılan nokta ;

292090 dosyayı görüntüle

Minimum Kapasite (ayanakol ardışık dişliler arasındaki fark) :12T

Bu ne demek? 28-38 arasındaki fark ile mi ilgili yani en az 12T'lik fark mı olmalı ki piyasada böyle aynakol da göremedim. Shimano sitesinde 10t yazıyor bu ürün için.

Teşekkürler.

Sizin aynakolun dişli farkı 10t zaten, bu ürün uyar. 12t aynakollara örnek, 48-36-26 veya 44-32-22 aynakollar, örneğin: (link) , (link)
"Minimum kapasite" tam doğru ifade değil aslında. Shimano'nun "Applicable top-mid tooth difference" değeri için verdiği 10t değerine bakarsak (ki her zaman üreticiye bakmamız lazım), bu ürün 48-36-26 aynakola uygun değil, sizin aynakola uygun. Firma 28t dese de Shimano'nun toplam kapasite için verdiği 20t değeri de zaten 48-36-26 aynakola uygun değil, sizinkine uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: doganumutk
Kullanım alanlarına göre değişir biraz ama ben 1x7 sisteme geçtim aynakolu değiştirirsem baya masraf olacaktı en iyisi tek yaprak dedim şöyle birşey benzerini buldum
 

Dosyalar

  • 40T-Bicycle-Crank-set-single-speed-crankset-aluminum-alloy-crank-double-plastic-shield-aluminu...jpg
    40T-Bicycle-Crank-set-single-speed-crankset-aluminum-alloy-crank-double-plastic-shield-aluminu...jpg
    118 KB · Okunma: 12
3x7 kelebek shimano vites kolum var, arka aktarıcının koldan ayarı yok, önün var ama şuan tepki vermiyor çeviriyorum çeviriyorum telde oynama olmuyor iki taraflı da tepkisiz, tel yeni değişmişti.
 
merhaba arkadaşlar Shimano Clraris R2000 Li bir yol bisikleti kullanıyorum. Sorunum Bisikletin ön vites değiştiricisini asla optimum duruma getiremem. Arka vitesi en büyük dişliye alıp ayarlıyorum. Daha sonra en küçüğe alıyorum ve en küçükte sürtmeye başlıyor.
FEA0BD7E-4ADF-4B26-A3F4-A8ED38481DCB.jpeg
burada vites 1de. Arada çok az boşluk kalacak şekilde ayarladım
FBCC53E0-9658-42D2-BE26-2FDA3D8C4D58.jpeg
burada ise vites 8 de.Ve zincir çok fazla şekilde sürtme yapıyor. Neredeyse 6. Vitesten itibaren sürtüyor. Çözümü nedir bunun
 
burada ise vites 8 de.Ve zincir çok fazla şekilde sürtme yapıyor. Neredeyse 6. Vitesten itibaren sürtüyor. Çözümü nedir bunun
Ben bir sorun göremedim. Zaten küçük aynakol dişlisi ile küçük ruble dişlisi seçiminde, her bisiklet zinciri ön aktarıcıya çarpar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mikeymike
Ben bir sorun göremedim. Zaten küçük aynakol dişlisi ile küçük ruble dişlisi seçiminde, her bisiklet zinciri ön aktarıcıya çarpar.
O gelen ses ve sürtme normal mi Yani? Bir de zincirin ömrünü çok kısaltmaz mı bu?
 
O gelen ses ve sürtme normal mi Yani? Bir de zincirin ömrünü çok kısaltmaz mı bu?
Zaten bu şekilde kullanılmamalı.
Bence vites sistemi kullanımı ile ilgili genel konuları okuyarak başlayabilirsiniz. Forumda oldukça detaylı açıklamalar mevcut.
 
Ben bir sorun göremedim. Zaten küçük aynakol dişlisi ile küçük ruble dişlisi seçiminde, her bisiklet zinciri ön aktarıcıya çarpar.

Yol bisikletinde normalde kullanılmayacak olanlar da dahil tüm kombinasyonlar için sessiz ve sürtünmesiz vites kullanımı beklenmeli. Ben sadece yol değil, tüm vitesler için standardı öyle tutuyorum, ayarını yaptığım viteslerde uç çaprazlarda bile sürtünme olmuyor, yeter ki tüm bileşenler kullanılan sistemle uyumlu olsun.

merhaba arkadaşlar Shimano Clraris R2000 Li bir yol bisikleti kullanıyorum. Sorunum Bisikletin ön vites değiştiricisini asla optimum duruma getiremem. Arka vitesi en büyük dişliye alıp ayarlıyorum. Daha sonra en küçüğe alıyorum ve en küçükte sürtmeye başlıyor.
293102 dosyayı görüntüle
burada vites 1de. Arada çok az boşluk kalacak şekilde ayarladım
293103 dosyayı görüntüle
burada ise vites 8 de.Ve zincir çok fazla şekilde sürtme yapıyor. Neredeyse 6. Vitesten itibaren sürtüyor. Çözümü nedir bunun

Ön attırıcının konum ve açısından emin olduktan sonra sırayla;
- Kabloyu gevşetin
- Arka en büyük, ön en küçük dişlideyken alt ayar vidasıyla zincirle iç plaka arasında yarım mm civarı boşluk kalmasını sağlayın (alt ayar)
- Kabloyu elle yeterince gererek tekrar bağlayın
- Vites koluyla zinciri ön büyük dişliye alın (arka hala en büyükte kalsın), sonra düşürme yönünde hafif basarak trim konumuna alın
- Vites gerginlik vidasını kullanarak zincir ve attırıcının iç plakası arasındaki boşluğu yarım mm civarına ayarlayın (gerginlik ayarı)
- Arka vitesi en büyüğe (zinciri en küçüğe) getirin
- Üst ayar vidasını kullanarak zincir ile attırıcının dış plakası arasında yarım mm civarı boşluk kalmasını sağlayın (üst ayar)

Ön attırıcınıza uygun Shimano dokümanı: (link)
Dokümanın 21. sayfasında olası sorunlar ve çözüm yöntemleri listelenmiş.
 
Yol bisikletinde normalde kullanılmayacak olanlar da dahil tüm kombinasyonlar için sessiz ve sürtünmesiz vites kullanımı beklenmeli. Ben sadece yol değil, tüm vitesler için standardı öyle tutuyorum, ayarını yaptığım viteslerde uç çaprazlarda bile sürtünme olmuyor, yeter ki tüm bileşenler kullanılan sistemle uyumlu olsun.
Bu dediğinizi benim G2 de hiç yapamadım :) Sadece ben de değil, servis te yapamadı. 2X10 grx sistemde büyük ve küçük aynakollarda 6 şar vites sağlıklı kullanılıyor. (Çeyrekler ile +1 oluyor) Ancak büyük -büyük / küçük-küçük kesinlikle sürtüyor aynakola.
 
Bu dediğinizi benim G2 de hiç yapamadım :) Sadece ben de değil, servis te yapamadı. 2X10 grx sistemde büyük ve küçük aynakollarda 6 şar vites sağlıklı kullanılıyor. (Çeyrekler ile +1 oluyor) Ancak büyük -büyük / küçük-küçük kesinlikle sürtüyor aynakola.

Henüz GRX ayarı yapmadım ama genel olarak bu kadar detaylı ayar yapan servis ya da tamirci görmedim zaten. Hepsi "zaten öyle kullanmayacaksınız" deyip uğraşmadan geçiyor. Diğerlerinden farklı olduğunu sanmıyorum, bence uğraşılınca yapılır.
 
Son düzenleme:
Yol bisikletinde normalde kullanılmayacak olanlar da dahil tüm kombinasyonlar için sessiz ve sürtünmesiz vites kullanımı beklenmeli. Ben sadece yol değil, tüm vitesler için standardı öyle tutuyorum, ayarını yaptığım viteslerde uç çaprazlarda bile sürtünme olmuyor, yeter ki tüm bileşenler kullanılan sistemle uyumlu olsun.



Ön attırıcının konum ve açısından emin olduktan sonra sırayla;
- Kabloyu gevşetin
- Arka en büyük, ön en küçük dişlideyken alt ayar vidasıyla zincirle iç plaka arasında yarım mm civarı boşluk kalmasını sağlayın (alt ayar)
- Kabloyu elle yeterince gererek tekrar bağlayın
- Vites koluyla zinciri ön büyük dişliye alın (arka hala en büyükte kalsın), sonra düşürme yönünde hafif basarak trim konumuna alın
- Vites gerginlik vidasını kullanarak zincir ve attırıcının iç plakası arasındaki boşluğu yarım mm civarına ayarlayın (gerginlik ayarı)
- Arka vitesi en büyüğe (zinciri en küçüğe) getirin
- Üst ayar vidasını kullanarak zincir ile attırıcının dış plakası arasında yarım mm civarı boşluk kalmasını sağlayın (üst ayar)

Ön attırıcınıza uygun Shimano dokümanı:
Dokümanın 21. sayfasında olası sorunlar ve çözüm yöntemleri listelenmiş.
Sorunu tamamen çözemedim ama daha iyi şuan. Büyük ihtimal tecrübeli biri yapsa çözerdi. Teşekkür ederim yardım için
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Geri