Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön vites ayarı

@sauron yanlış anlamazsan yeni kullanıcıyim dediniz buna istinaden yazıyorum. Ön vitesde yarım vites tarzi mantık düşünebiliriz. Yarım basip bırakıyor olabilirmisiniz diye düşünüyorum
 
Scudo
Ön vites için yarım ilerletmeler var kullandığınız grup sette, sürtme yapmasın diye. Bu şekilde azar azar ilerletiyorsunuz ön vitesi zincire surtmesin diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ön vites için yarım ilerletmeler var kullandığınız grup sette, sürtme yapmasın diye. Bu şekilde azar azar ilerletiyorsunuz ön vitesi zincire surtmesin diye.
Yani birden fazla olacak şekilde mi basmam gerekiyor?
@sauron yanlış anlamazsan yeni kullanıcıyim dediniz buna istinaden yazıyorum. Ön vitesde yarım vites tarzi mantık düşünebiliriz. Yarım basip bırakıyor olabilirmisiniz diye düşünüyorum
Yeni kullanıcıyım her türlü öneriye açığım sorun yok. Sonuna kadar basıp bir süre bekliyorum aslında. Şöyle söyleyeyim bisikletin üzerinde değilken pedalı çevirip denediğimde hemen geçiyor büyük dişliye anlayamadım sürerken neden geçmediğini. Servise gidip soracağım bir gün.
 
Yani birden fazla olacak şekilde mi basmam gerekiyor?

Yeni kullanıcıyım her türlü öneriye açığım sorun yok. Sonuna kadar basıp bir süre bekliyorum aslında. Şöyle söyleyeyim bisikletin üzerinde değilken pedalı çevirip denediğimde hemen geçiyor büyük dişliye anlayamadım sürerken neden geçmediğini. Servise gidip soracağım bir gün.
Su mesajda detay açıklamaya çalışmıştım.
Gravel bisiklet sayfası
 
Ön vites 3 te ne zaman pedal çevirsem son 1 aydır cart curt ayna kol kısmından ses gelmekte zincir kopacak gibi sürtüyor gibi sebebini çözemedim 3.viteste kullanamıyorum
 
kendini uzun yol bisikletçisi olarak tanımlayan herkesin öğrenmesi gereken bir şeydir bu. başta eziyet gibi gelir ama öğrenince verdiği güven her şeye değer. youtube platromunda İngilizce-Türkçe çokça video var bu konu hakkında. işin mantığını öğrenince aslında ne kadar basit olduğunu öğreniyorsun. (benim kafamın alması 2 gün sürdü, 3.gün işten döndüğümde bisikletle sevişme noktasına geldim ama işi çözdüm)

şu anda yolda ön vites ayarıyla ilgili olumsuz bir durum yaşayamıyorum, yaşarsam da çözmem 2 dk’mı alıyor.
 
Merhaba
Ön vites bir türlü 3. vitese geçmiyor. Arka viteste sıkıntı yok hepsi çalışıyor. Tamirci 2,3 saat uğraştı yapamadı. Ayrıca arka vites kolunda gözüken ile dişli bazen farklı olabiliyor. 1. resimde sanki bu plastik parçanın bir köşesi kırık gibi. Bir kaç video izledim bende denedim olmadı.
Vitesi ön en küçük arka en büyük dişliye alıp aktarıcı boşluğunu ayarladım fakat ön en büyük arka en küçükte ayarlayamadım. 5 alyan ile aktarıcı ile en büyük dişli arasında ki boşluğu da ayarladım fakat 2. vitesten yukarı çıkmıyor. 2. resimde civatalar metal yarım ay şeklinde ki parçaya değmiyor. Başakşehir de olupta yardımcı olabilecek biri varsa çok mutlu olurum. Resimlerden görüldüğü üzere sıkıntı nerde acaba?
1.png
 
Merhaba
Ön vites bir türlü 3. vitese geçmiyor. Arka viteste sıkıntı yok hepsi çalışıyor. Tamirci 2,3 saat uğraştı yapamadı. Ayrıca arka vites kolunda gözüken ile dişli bazen farklı olabiliyor. 1. resimde sanki bu plastik parçanın bir köşesi kırık gibi. Bir kaç video izledim bende denedim olmadı.
Vitesi ön en küçük arka en büyük dişliye alıp aktarıcı boşluğunu ayarladım fakat ön en büyük arka en küçükte ayarlayamadım. 5 alyan ile aktarıcı ile en büyük dişli arasında ki boşluğu da ayarladım fakat 2. vitesten yukarı çıkmıyor. 2. resimde civatalar metal yarım ay şeklinde ki parçaya değmiyor. Başakşehir de olupta yardımcı olabilecek biri varsa çok mutlu olurum. Resimlerden görüldüğü üzere sıkıntı nerde acaba?
288086 dosyayı görüntüle

Donanımda sorun olabilir, izlenen videolar ikili aynakola göre çekilmiş olabilir, aşamalardan biri atlanmış ya da hatalı yapılmış olabilir.

İlk aşama attırıcının dış plakasını büyük dişliyle aynı hizada, yüzeyleri tam paralel ve 1-3 mm üstünde kalacak şekilde hizalamak. Bu yapılmadan alt-üst sınır vidaları işe yarayacakları sınırın dışında kalabilir.
İkinci aşama tel sökükken alt sınır ayarı. Önde en küçük arkada en büyük dişlide iç plakayla zincir arasında yarım mm kadar boşluk kalacak şekilde alt ayar vidasıyla ayar yapılmalı.
Burada kablo yeterince gergin sabitlenip arka en küçük, ön en büyük dişliye alınıp üst ayar vidasıyla bu sefer dış plakayla zincir arasında yarım mm kadar boşluk kalacak şekilde ayar yapılmalı.
Son aşamada ön büyük dişliden orta dişliye, arka en büyük dişliye alınıp iç plakayla zincir arasında yarım mm kadar boşluk kalacak şekilde gerginlik vidasından gerginlik ayarı yapılmalı.

Bu aşamalardan herhangi biri yapılamıyorsa önceki aşamalardan birinde hata ya da donanımda sorun vardır.

Saiguan attırıcıya ait doküman bulunursa daha iyi olur ama şu Tourney dokümanı da iş görür: (link)
Attırıcı hizalaması sayfa 34'te, diğer ayarlar 43-45. sayfalarda.
 
Donanımda sorun olabilir, izlenen videolar ikili aynakola göre çekilmiş olabilir, aşamalardan biri atlanmış ya da hatalı yapılmış olabilir.

İlk aşama attırıcının dış plakasını büyük dişliyle aynı hizada, yüzeyleri tam paralel ve 1-3 mm üstünde kalacak şekilde hizalamak. Bu yapılmadan alt-üst sınır vidaları işe yarayacakları sınırın dışında kalabilir.
İkinci aşama tel sökükken alt sınır ayarı. Önde en küçük arkada en büyük dişlide iç plakayla zincir arasında yarım mm kadar boşluk kalacak şekilde alt ayar vidasıyla ayar yapılmalı.
Burada kablo yeterince gergin sabitlenip arka en küçük, ön en büyük dişliye alınıp üst ayar vidasıyla bu sefer dış plakayla zincir arasında yarım mm kadar boşluk kalacak şekilde ayar yapılmalı.
Son aşamada ön büyük dişliden orta dişliye, arka en büyük dişliye alınıp iç plakayla zincir arasında yarım mm kadar boşluk kalacak şekilde gerginlik vidasından gerginlik ayarı yapılmalı.

Bu aşamalardan herhangi biri yapılamıyorsa önceki aşamalardan birinde hata ya da donanımda sorun vardır.

Saiguan attırıcıya ait doküman bulunursa daha iyi olur ama şu Tourney dokümanı da iş görür: (link)
Attırıcı hizalaması sayfa 34'te, diğer ayarlar 43-45. sayfalarda.
Çok teşekkür ederim. Çok işime uyaracak bir doküman paylaştığınız için.
Bu arada benim aktarıcı sistemin bu;
Buda ayar videosu
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba uzun uğraşlar sonunda arka vites ayarını yaptım. Problem vites kolundaymış. Vites kolu bazen 2 kademe bazen 1 kademe çalışıyor. Vites kolunu değiştirdim sorun çözüldü. Eski vites kolunu düzelte bilir miyim. 3 kademeli sunward yoksa atıyım mı?
WhatsApp Image 2022-05-19 at 12.18.03 PM.jpeg
 
IMG_20220616_233628.jpgArkadaşlar çok acil yardıma ihtiyacım var geziniyodan baka baka bisikletin ön aktarıcı ayarını yapacaktım. Orada ön aktarıcınin telini sokuyordu bende söktüm sonra taktım ama vites teli hiç gergin değildi bende ayarlamak için fotoğraftaki yeri çevirmeye başladım sonra boşa döndüğünü farkettim lütfen yardım oradaki parça bozuldu mu lütfen yardım edin şuan kolda vites atmıyor (yeterli gerginlik olmadığı için galiba) aktarıcıya birşey olmamıştır di mi çok telaş yaptım lütfen yardım edin
Bide tele oradaki kolu çevirmeden gerginlik nasıl verebilirim
 
289907 dosyayı görüntüleArkadaşlar çok acil yardıma ihtiyacım var geziniyodan baka baka bisikletin ön aktarıcı ayarını yapacaktım. Orada ön aktarıcınin telini sokuyordu bende söktüm sonra taktım ama vites teli hiç gergin değildi bende ayarlamak için fotoğraftaki yeri çevirmeye başladım sonra boşa döndüğünü farkettim lütfen yardım oradaki parça bozuldu mu lütfen yardım edin şuan kolda vites atmıyor (yeterli gerginlik olmadığı için galiba) aktarıcıya birşey olmamıştır di mi çok telaş yaptım lütfen yardım edin
Bide tele oradaki kolu çevirmeden gerginlik nasıl verebilirim

Bozulmamış olmasında fayda var ((link)) ama bence bozulmamıştır. Gerginlik ayarlayıcı fazla çevrildiğinden iki parça birbirinden ayrılmıştır, teli biraz gevşeterek rahat çalışılacak hale getirip gerginlik vidasının parçalarını tekrar yerine oturtup sonuna kadar sıkılarak ayara baştan başlanabilir.
Kablo üstü ayar vidası olduğuna göre ön attırıcı kendinden gerginlik mekanizması olan modellerden biri değil, dolayısıyla nihai gerginlik bu kablo üstü vidadan ayarlanacak. Bu vidayı normal haline getirdikten sonra ön attırıcıdaki kabloyu attırıcıya takıldığı vidayı gevşetip elle çok zorlamadan gerip sıkıştırın, sonra gerginliği tekrar kablo üstü vidadan ayarlamayı deneyin.

Bir de Youtube üzerindeki belli bir modele özgü olmayan videolar genelde üstünkörü, genele uygun ayarları gösteriyorlar. Doğrudan modele uygun videoları izleyin ya da Shimano'daki kurulum dokümanlarından yararlanın. Modelden modele işlemler ya da sırası epey değişebiliyor. Ön attırıcı modeli nedir?
 
Bozulmamış olmasında fayda var ((link)) ama bence bozulmamıştır. Gerginlik ayarlayıcı fazla çevrildiğinden iki parça birbirinden ayrılmıştır, teli biraz gevşetip rahat hareket edecek hale getirilip tekrar yerine oturtulup sonuna kadar sıkılarak ayara baştan başlanabilir.
Kablo üstü ayar vidası olduğuna göre ön attırıcı kendinden gerginlik mekanizması olan modellerden biri değil, dolayısıyla nihai gerginlik bu kablo üstü vidadan ayarlanacak. Bu vidayı normal haline getirdikten sonra ön attırıcıdaki kabloyu attırıcıya takıldığı vidayı gevşetip elle çok zorlamadan gerip sıkıştırın, sonra gerginliği tekrar kablo üstü vidadan ayarlamayı deneyin.

Bir de Youtube üzerindeki belli bir modele özgü olmayan videolar genelde üstünkörü, genele uygun ayarları gösteriyorlar. Doğrudan modele uygun videoları izleyin ya da Shimano'daki kurulum dokümanlarından yararlanın. Modelden modele işlemler ya da sırası epey değişebiliyor. Ön attırıcı modeli nedir?
Hocam o vidayı nasıl eski haline getireceği detaylı anlatır mısınız? Elim ayağım titredi o fiyatı görünce bide üstüne telde değişmesi gerekir herhalde iyice masraflı oldu bidaha tövbe ettim uzun bi süre bisikleti kurcalamayacagim
 
Hocam o vidayı nasıl eski haline getireceği detaylı anlatır mısınız? Elim ayağım titredi o fiyatı görünce bide üstüne telde değişmesi gerekir herhalde iyice masraflı oldu bidaha tövbe ettim uzun bi süre bisikleti kurcalamayacagim

Teli biraz gevşetince gerginlik ayar vidasının parçaları birbirinden ayrılıyor mu?
Ya üstteki gibiyken alttaki gibi gevşetildiğinde fazla gevşetildiğinden vida kısmı yerinden çıkmıştır:
unknown.png

Ya bu kısım birbirinden ayrılıp düzgün oturmamıştır:
unknown.png


İlki gibi vidadan ayrıldıysa iki parçanın yivlerini hassas bir şekilde tekrar birbirine denk getirip vidalanabilir hale getirmek lazım. Diğeri gibiyse de şekilleri birbirine uydurarak bastırıp oturtmak lazım. Her durumda rahat çalışmak için teli biraz fazla gevşetmek gerekebilir.

Telin değişmesi gerekmez, ayar vidası bozulduysa da aynı işi yapan daha hesaplı ürünler de var: (link)
 
IMG_20220617_002247.jpg
Teli biraz gevşetince gerginlik ayar vidasının parçaları birbirinden ayrılıyor mu?
Ya üstteki gibiyken alttaki gibi gevşetildiğinde fazla gevşetildiğinden vida kısmı yerinden çıkmıştır:
unknown.png

Ya bu kısım birbirinden ayrılıp düzgün oturmamıştır:
unknown.png


İlki gibi vidadan ayrıldıysa iki parçanın yivlerini hassas bir şekilde tekrar birbirine denk getirip vidalanabilir hale getirmek lazım. Diğeri gibiyse de şekilleri birbirine uydurarak bastırıp oturtmak lazım. Her durumda rahat çalışmak için teli biraz fazla gevşetmek gerekebilir.

Telin değişmesi gerekmez, ayar vidası bozulduysa da aynı işi yapan daha hesaplı ürünler de var: (link)
Hocam fotoğrafta eklediğim gibi galiba ayrılmış yerinden sola çevirince üstteki kapak hareket ediyor bu vidalar çıkıyor ortaya. Sizide gece gece uğraştırdım kusura bakmayın hakkınızı helal edin
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
289908 dosyayı görüntüle
Hocam fotoğrafta eklediğim gibi galiba ayrılmış yerinden sola çevirince üstteki kapak hareket ediyor bu vidalar çıkıyor ortaya. Sizide gece gece uğraştırdım kusura bakmayın hakkınızı helal edin

Tamam işte, resimde üstte görünen tırtıklı kısımdan çok hafif bastırarak saat yönünde çevirip yerine sokulması lazım. Denk gelmiyorsa ya da takıldığı için çevrilemiyorsa zorlamadan yerine denk getirmek için yine çok hafif bastırarak biraz gevşetme yönünde (saat yönünün tersine) çevirip oturduğu hissedildiğinde tekrar sıkışma yönünde (saat yönüne) çevrilip sıkılabilir. Yivler birbirine geçip üstteki parça sağa çevrildiğinde diğerinin içine girmeye başladığında tamamdır.

Ya da oldu sanırım, tekrar okuyunca sorun düzelmiş de durumu gösteriyorsunuz gibi geldi.
 
Tamam işte, resimde üstte görünen tırtıklı kısımdan çok hafif bastırarak saat yönünde çevirip yerine sokulması lazım. Denk gelmiyorsa ya da takıldığı için çevrilemiyorsa zorlamadan yerine denk getirmek için yine çok hafif bastırarak biraz gevşetme yönünde (saat yönünün tersine) çevirip oturduğu hissedildiğinde tekrar sıkışma yönünde (saat yönüne) çevrilip sıkılabilir. Yivler birbirine geçip üstteki parça sağa çevrildiğinde diğerinin içine girmeye başladığında tamamdır.

Ya da oldu sanırım, tekrar okuyunca sorun düzelmiş de durumu gösteriyorsunuz gibi geldi.
Hocam yaptım gibi şuan çok ama çok teşekkür ederim o kadar uğraştınız. Aktarıcı ayarına ise dokunmayacağım artık yarın bisikletçiye yaptırırım baya uykum geldi
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Ön 3 arka 7de iken sürtme yapıyor, hatta ön 3teyken çoğu viteste sürtme yapıyor, H vidasını sıkıp gevşetiyorum etki etmiyor, bisiklet yeni daha alalı 1 hafta falan olmuştur. Videoları izleyip yapmayı denedim de üstteki kabloya gelince iş karışıyor. Ne yapmam lazım mecbur bisikletçiye mi götürücem, hiç güvenmiyorum bisikletçilere
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: hasanben
Ön 3 arka 7de iken sürtme yapıyor, hatta ön 3teyken çoğu viteste sürtme yapıyor, H vidasını sıkıp gevşetiyorum etki etmiyor, bisiklet yeni daha alalı 1 hafta falan olmuştur. Videoları izleyip yapmayı denedim de üstteki kabloya gelince iş karışıyor. Ne yapmam lazım mecbur bisikletçiye mi götürücem, hiç güvenmiyorum bisikletçilere
Aynı dertten muzdaribim ön 3 te arka kaçta olursa olsun pedal ve zincirden sürtme kopacakmiş gibi bir his ile işleyiş oluşuyor sebebi ne olabilir ?
 
  • Üzgün
Tepkiler: ibrahimb667
Ön 3 arka 7de iken sürtme yapıyor, hatta ön 3teyken çoğu viteste sürtme yapıyor, H vidasını sıkıp gevşetiyorum etki etmiyor, bisiklet yeni daha alalı 1 hafta falan olmuştur. Videoları izleyip yapmayı denedim de üstteki kabloya gelince iş karışıyor. Ne yapmam lazım mecbur bisikletçiye mi götürücem, hiç güvenmiyorum bisikletçilere
Bisiklet ve komponentleri nedir?
 
Geri