Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön vites ayarı

İyi günler arkadaşlar , bugün bisikletteki vites ayarlarını yapmaya çalıştım youtubedaki 1/2 video ile sorunların hemen hemen hepsini hallettim. Aynakol 1de iken aktarıcı konumunu arada çok az bir boşluk kalacak şekilde ayarladım aynakol 1 ve 3 teyken sürtme olmuyor aktarıcıya ama aynakol 2de iken sürttürüyor. Zincir çaprazada düşmüyor . Aynakolu 2ye aldığımda rublede ise 3yada 4te iken deniyorum. O kadar hallettikten sormadan daha fazla kurcalamak istemedim şuana kadar yaptığım ayarlarıda bozarım diye 😂
Aynakol 2. Vitesteki ayarı nasıl yapmam gerek tel gerginliği ilemi kaynaklı yoksa aktarıcı üzerindeki h ve l vidaları ilemi kaynaklı bir durum ?
 
Scudo
İyi günler arkadaşlar , bugün bisikletteki vites ayarlarını yapmaya çalıştım youtubedaki 1/2 video ile sorunların hemen hemen hepsini hallettim. Aynakol 1de iken aktarıcı konumunu arada çok az bir boşluk kalacak şekilde ayarladım aynakol 1 ve 3 teyken sürtme olmuyor aktarıcıya ama aynakol 2de iken sürttürüyor. Zincir çaprazada düşmüyor . Aynakolu 2ye aldığımda rublede ise 3yada 4te iken deniyorum. O kadar hallettikten sormadan daha fazla kurcalamak istemedim şuana kadar yaptığım ayarlarıda bozarım diye 😂
Aynakol 2. Vitesteki ayarı nasıl yapmam gerek tel gerginliği ilemi kaynaklı yoksa aktarıcı üzerindeki h ve l vidaları ilemi kaynaklı bir durum ?
H L vidalarıyla ilgili değil. Tel gerginliğini değiştirmeniz çözecektir sorununuzu.
Kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun
Yeni bi yol bisikleti aldım sora r3000 grup setli öm vites ayarını servis yapmamış ben uraşıyorum yapamadım buyuk dişlide arka 9. Dişlide iken sürtüyor vidalardan ayrlayinca arka 1(vites)teyken
Ufak dişlidede surtuykr teli geriyorum gene olmuyor yardımcı olurmusunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: bonder76
@Kaan ďİnÇ ön aktarıcının kadroya kelepçelendiği yerde bir sıkıntı olabilir
 
@MelihGokcen kelepçe olsa ama değil malesef ilk defa gördüğum bir bağlantı şekli kullanmışlar bugün daha iyi yaptım ince ayar kaldı müsait bi zamanda servise götürmeyi düsünüyorum
 
Herkese merhaba yeni konu açmak istemedim buraya yazdım.İki gündür uğraşıyorum sadece krank 3(en büyük dişli).Kaset 7 (en küçük dişli).Ön aktarıcıya sürtüyor fakat zincir dönerken belirli bir noktası çok küçük sürtünme yapıyor o esnada zincir aktarıcıya yaklaşıyor.Krank bilyaları sağlam oynama yok ancak arka göbek çok az milimetrik oynuyor o yüzden sürtebilir mi?
SHIMANO TZ30 modelinin belkide ayar hassasiyeti bu kadara izin veriyor olabilir mi?
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba yeni konu açmak istemedim buraya yazdım.İki gündür uğraşıyorum sadece krank 3(en büyük dişli).Kaset 7 (en küçük dişli).Ön aktarıcıya sürtüyor fakat zincir dönerken belirli bir noktası çok küçük sürtünme yapıyor o esnada zincir aktarıcıya yaklaşıyor.Krank bilyaları sağlam oynama yok ancak arka göbek çok az milimetrik oynuyor o yüzden sürtebilir mi?
SHIMANO TZ30 modelinin belkide ayar hassasiyeti bu kadara izin veriyor olabilir mi?
Aynen dediğiniz gibi diye tahmin ediyorum. Ben de benzer ruble ve sistem kullandım. Dikkatli izleyince hafif çarpıklık oluyor zincirde. Özellikle aynakol yaprak dişlerini kontrol edin hafif eğrilikler varsa ondan da olabilir. Göbeklerinizde boşluk olmadığına dikkat etmişsiniz zaten.
Sürtme yapmayacak ama aynakoldan da zincir atmayacak şekilde (H)igh vida ayarını yapın.
 

Merhaba videosunu ekledim ilk defa böyle bir şeye denk geliyorum mesafe iyi sürtme yok 3-4 bakla aktarıcıya inanılmaz yaklaşıyor ve sürtme yapıyor.
 
Aynakolun dişlerini kontrol ettiniz mi? Hepsi düz mü?@blizz4rd
 
@Ufuk Şahin merhaba abi bende bisikletin ön vites kolu 1 e atmıyor yardım edebilir misin lütfen?
 
On aktarici ayari yaparken bir tane yay cikti yerinden nasil takabilir ve yayın bacakları tam nerede duracak bilen var mi

Duzenleme: bir başka bisikletten bakarak düzelttim :) parmağıma bir tornavida girmesine sebep olsa da :)
 

Dosyalar

  • 20200815_182907.jpg
    20200815_182907.jpg
    1,3 MB · Okunma: 56
Son düzenleme:
Merhaba.

Corelli Fit Bike bisiklet var ön vites aktarıcı bisikletçide bile ayar yaptırmama rağmen zincire sürtme yapıyor bazen zor geçiyor vitesler. Shimano bu konuda tourney in index farkından dolayı olur demiş bir arkadaşımıza. Bu index farkı nedir neleri değiştirirsem bunun üstesinden gelebilirim?
 
Index ayarı tel gerginliğini değiştirerek yapılıyor ve derailleurı konumlamaya yarıyor. Vites değiştirince attırıcının ne kadar yer değiştireceğini bu ayar belirler. Örneğin 3. dişlide mükemmel bir sürüş varken 2.ye geçtiğinizde mekanik ses duyuyorsanız attırıcı gereğinden fazla ya da az yer değiştirmiş olabilir. Bunun tel gerginliğini değiştirerek yaparsınız. Bu işlem "indexing". Amaç doğru indexing ile her dişli arasında mükemmel geçiş miktarı yakalamak.

Aslında attırıcılar çok basit parçalar. High ve low vidalar attırıcının gezebileceği iki limit noktayı belirliyor. Bunların arasındaki adım miktarını da indexing belirliyor. Üç ayarı bağımsız düşünürseniz evde mükemmel attırıcı ayarı yapabilirsiniz.

Bir problem ön attırıcı için ayar vidanız olmaması olabilir. Ayar vidası yoksa indexing yapmak için teli tutan vidayı gevşeterek teli penseyle çekmek veya salmak gerekiyor ki işkence gibi bir işlem. Shimano inline cable adjuster öneririm. Benim bisikletimde yoktu alıp taktım ve rahat ettim.

Derailleurların nasıl çalıştığını anlatan harika Calvin Jones (manevi babamız) videoları var. İzlemenizi öneririm. Tüm Youtube'da bu konseptleri daha iyi anlatan videoya denk gelmedim.

 
Index ayarı tel gerginliğini değiştirerek yapılıyor ve derailleurı konumlamaya yarıyor. Vites değiştirince attırıcının ne kadar yer değiştireceğini bu ayar belirler. Örneğin 3. dişlide mükemmel bir sürüş varken 2.ye geçtiğinizde mekanik ses duyuyorsanız attırıcı gereğinden fazla ya da az yer değiştirmiş olabilir. Bunun tel gerginliğini değiştirerek yaparsınız. Bu işlem "indexing". Amaç doğru indexing ile her dişli arasında mükemmel geçiş miktarı yakalamak.

Aslında attırıcılar çok basit parçalar. High ve low vidalar attırıcının gezebileceği iki limit noktayı belirliyor. Bunların arasındaki adım miktarını da indexing belirliyor. Üç ayarı bağımsız düşünürseniz evde mükemmel attırıcı ayarı yapabilirsiniz.

Bir problem ön attırıcı için ayar vidanız olmaması olabilir. Ayar vidası yoksa indexing yapmak için teli tutan vidayı gevşeterek teli penseyle çekmek veya salmak gerekiyor ki işkence gibi bir işlem. Shimano inline cable adjuster öneririm. Benim bisikletimde yoktu alıp taktım ve rahat ettim.

Derailleurların nasıl çalıştığını anlatan harika Calvin Jones (manevi babamız) videoları var. İzlemenizi öneririm. Tüm Youtube'da bu konseptleri daha iyi anlatan videoya denk gelmedim.


Vidalar yerinde vs bisiklet yeni alındı Fit Bike 1,0. Ben 3 gün denedim bisikletçiye verdim o da denedi ayarı tutmuyor maalesef sıfır parçaları değiştirmeye kadar gittim artık ön aktarıcı bir şekilde zincire değiyor bazı viteslerde. Şu an ortadayken değiyor.
 
Vidalar yerinde vs bisiklet yeni alındı Fit Bike 1,0. Ben 3 gün denedim bisikletçiye verdim o da denedi ayarı tutmuyor maalesef sıfır parçaları değiştirmeye kadar gittim artık ön aktarıcı bir şekilde zincire değiyor bazı viteslerde. Şu an ortadayken değiyor.
Doğru parçaysa doğru çalışmaması imkansız. Daha iyi bir bisikletçi bulmayı deneyin derim.
Vites kollarının yarım atış özelliği ("trim" deniyor) oluyor. Tele dokunan aktarıcıyı diğer dişliye çıkarmadan doğru konuma getirmek için vites koluna yarım basıyorsunuz. Bunu da deneyin derim. Zaten bisikletçinin bunu bilmesi ve size söylemesi lazım. Decathlon'daki genç mekanikler bile bana göstermişti.
Bunlar aslında üçlü aynakolların bitmeyen problemleri. Bir daha üçlü aynakol almayacağımdan eminim. Ben de 3x9 Sora kullanıyorum. STI shifterlar alırken keşke 2x9'a dönüştürseydim diyorum hep.

Trim ile ilgili video:
 
Ben aynı bisikleti kullanan bir kişi ile daha görüştüm aynı sorun varmış shimanodan söylemişler ona da tourneyin indeks farkından oluyor diye. bişeyleri değiştirsem çözülecek ama sanki ön aktarıcıyı claris falan yapsam ama kesin olmadığı için yapamıyorum. minibüs ile merkezde bir bisikletciye de gideceğim bunun için.
 
Ben aynı bisikleti kullanan bir kişi ile daha görüştüm aynı sorun varmış shimanodan söylemişler ona da tourneyin indeks farkından oluyor diye. bişeyleri değiştirsem çözülecek ama sanki ön aktarıcıyı claris falan yapsam ama kesin olmadığı için yapamıyorum. minibüs ile merkezde bir bisikletciye de gideceğim bunun için.
Index ayarı doğru da olsa trim özelliğini kullanmak gerekiyor. Claris'e boşuna yükseltmeyin çünkü Sora'da da var aynı olay. Üçlü kullandıkça bu olacak. Shimano üst seviyede üçlü aynakol dişlilerini kullanmıyor zaten.

İki seçeneğiniz var bence:
- Trim özelliğini kullanmayı öğrenmek. Arka tekeri bir şekilde kaldırsanız, ön attırıcıya bakarak vitesle biraz oynasanız mantığını kavrarsınız. Yarım bastığınızda attırıcı çok az hareket edip zincire dokunmaktan kurtulacak.
- İki dişli aynakola geçmek. Ama bence boşuna masraf yapmayın. Ön dişliler sık kullanılmıyor zaten. Üçlüyle baş etmeye alışırsınız.
 
Index ayarı doğru da olsa trim özelliğini kullanmak gerekiyor. Claris'e boşuna yükseltmeyin çünkü Sora'da da var aynı olay. Üçlü kullandıkça bu olacak. Shimano üst seviyede üçlü aynakol dişlilerini kullanmıyor zaten.

İki seçeneğiniz var bence:
- Trim özelliğini kullanmayı öğrenmek. Arka tekeri bir şekilde kaldırsanız, ön attırıcıya bakarak vitesle biraz oynasanız mantığını kavrarsınız. Yarım bastığınızda attırıcı çok az hareket edip zincire dokunmaktan kurtulacak.
- İki dişli aynakola geçmek. Ama bence boşuna masraf yapmayın. Ön dişliler sık kullanılmıyor zaten. Üçlüyle baş etmeye alışırsınız.

En iyisi bi ara sağlam bi bisikletçiye götürüp ders almak olacak aynakol girince tabi baya pahalı olacak ben orta dişliyi kullanmayı pek sevmiyorum zaten ama geçişlerde ses gelince insanın canı yanıyo. Trim olayını da araştırdım şimdi bilgiler için çok teşekkür ederim. :) Öğreneceğim inşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Geçtiğimiz hafta sıfır bisan rx9200 yol bisikleti aldım iki kere vites ayarı yaptırdım fakat ayarım tekrar bozuldu 125 km yol yaptım acaba yeni olduğu için mi bu kadar sık bozuluyor yoksa bu iş böyle 30 40 km turlardan sonra kendim ayarlamayı öğrenmeli miyim?
 
Geri