Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Orta göbek tavsiyesi

@Albatros_65 Muhtemelen kadron alu ve dişler yalama oldu. Tornacıda içinde 37mm rulman yuvası olan 2 tane çelik ceket yaptırıp onları kadroya çaktıracaksın. İçlerine de 24/37 rulman preslenecek. Bundan sonra ancak hollowtech/gxp tipi aynakolla kullanabilirsin o kadroyu.
Bisikletim 7x3lü sistem.Hollowtech sistem olur mu ki acaba?Daha fazla masrafta etmek istemiyorum açıkçasıBaşka yolu yok mu?İçime dert oldu valla
 
Scudo
@Albatros_65 Rulmanlı orta göbek (hollowtech, gxp) kullanabilirsin ama uzun ömürlü olmaz. Diş tutmadığı için bir müddet sonra rulman yatakları sallanmaya başlayacaktır. O kadroyu ya tornacıda çelik ceket yaptırıp pressfit gibi kullancaksın, ya da ITA orta göbek kılavuzu bulursan (bulma ihtimalin 1000'de 1) kadroya yeni diş açtırıp ITA hollowtech göbek kullancaksın.
 
Abi bugün yeni göbek taktık ama yine gevşeme yaptı.Çözümü nedir sence?

Senin yapabilecegin tek sey, bisikletini bozan kisiye söylemen ve hatasini düzeltsin, ugrasmak istemiyorsan Loctite 270 kullan. Eger gevseyince asiri bir bosluk olusmuyorsa loctite 270 göbegin tekrar gevsemesini kesin önler ve uzun bir süre sorun yasamasin. Loctite 243 de kullanabilirsin ama 270 gibi güclü ve güvenli olmaz ama yinede tutar.
Baska birsürü loctite var ama hicirisi senin isine yaramaz. Japonyapistirici sürmek isteyen olur ve oda senin isine yaramaz, japonyapistirici kemiklesince hafif oynamada yada esnemede un gibi dagilir ve göbek yine gevser.
 
Son düzenleme:
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Senin yapabilecegin tek sey, bisikletini bozan kisiye söylemen ve hatasini düzeltsin, ugrasmak istemiyorsan Loctite 270 kullan. Eger gevseyince asiri bir bosluk olusmuyorsa loctite 270 göbegin tekrar gevsemesini kesin önler ve uzun bir süre sorun yasamasin. Loctite 243 de kullanabilirsin ama 270 gibi güclü ve güvenli olmaz ama yinede tutar.
Baska birsürü loctite var ama hicirisi senin isine yaramaz. Japonyapistirici sürmek isteyen olur ve oda senin isine yaramaz, japonyapistirici kemiklesince hafif oynamada yada esnemede un gibi dagilir ve göbek yine gevser.
Aslında benim bisikletin göbeğiyle çoğu bisikletçi uğraştı.Geçen yıl da bayağı bir uğraştılar.O zamanda deforme olmuş olabilir.Peki loctite 270 kullansam sonra göbeği sökmem gerek ise sökebilir miyim?Birde kaç ml lik yapıştırıcı yeter
 
Loctite 270 ile birleştirilen parçaları açmak için yuksek sıcaklık uygulamak gerekir. Yani göbeği takar bir daha da sökmem diyorsaniz olabilir. Bence en kestirme çözüm yeni kadro olacaktır. Tamir yaptırayım derseniz astarı yüzünden pahalıya gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Aslında benim bisikletin göbeğiyle çoğu bisikletçi uğraştı.Geçen yıl da bayağı bir uğraştılar.O zamanda deforme olmuş olabilir.Peki loctite 270 kullansam sonra göbeği sökmem gerek ise sökebilir miyim?Birde kaç ml lik yapıştırıcı yeter
Loctite 270i sonra acmak biraz zor olabilir, biz isyerinde 243 kullaniyoruz ve onunla yapisan vidalar bile biraz zor aciliyor ama isi falan kullanmadan aciliyor. Ben size en kolay ve ucuz yolu tarif ettim ve yeni orta göbegin tekrar bozulana kadar zaten o kadro cöp olur. Aksi taktirde @Şerif Feridun arkadasimizin da dedigi gibi elinizdeki kadroyu unutun ve yenisi almaya calisin. Loctite sadece uzun süre yeni orta göbek bozulana kadar bu kadroyu tekrar kullamaniz icin, sansa ileride belki de acmaya calisinca kolayca acilir ve tekrar ayni islemle uzun süre tekrar kullanirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Albatros_65
@Şerif Feridun Tornada kadronun iki tarafına çakılacak ceket (burç mu desem?) yaptırıp rulmanları o ceketlere pressfit gibi takarak kullanma opsiyonu da var bence? Kadroyu bu kadar kolay gözden çıkarmaya gerek yok sanki.

@Albatros_65 Göbeğin iki tarafı da gevşiyor mu?
 
@Şerif Feridun Tornada kadronun iki tarafına çakılacak ceket (burç mu desem?) yaptırıp rulmanları o ceketlere pressfit gibi takarak kullanma opsiyonu da var bence? Kadroyu bu kadar kolay gözden çıkarmaya gerek yok sanki.

@Albatros_65 Göbeğin iki tarafı da gevşiyor mu?
Hayır sadece aynakolun olmadığı taraf gevşiyor
Kadromda bayağı sağlam kadroya.Çöp etmek istemiyorum.Şuan yeni göbek rulmanlı.Tornacıda yaptırdıktan sonra bu göbeği kullanmaya devam edebilir miyim?
 
@Albatros_65 O zaman sadece o taraf için burç yaptırcaksın tornada. Sonrasında hollowtech aynakolla kullanırsın. Zaten kare mil aynakol eskide kaldı artık.
 
@Albatros_65 O zaman sadece o taraf için burç yaptırcaksın tornada. Sonrasında hollowtech aynakolla kullanırsın. Zaten kare mil aynakol eskide kaldı artık.
7li sisteme uygun hollowtech aynakol varmı ki?Birde hollowtech aynakollar geniş değil mi?Benim kadroya olur mu
Loctite 270 ile birleştirilen parçaları açmak için yuksek sıcaklık uygulamak gerekir. Yani göbeği takar bir daha da sökmem diyorsaniz olabilir. Bence en kestirme çözüm yeni kadro olacaktır. Tamir yaptırayım derseniz astarı yüzünden pahalıya gelir.
Hocam kadro fiyatları da malum.Dudak uçuklatıyor.En son çare olmalı bence
 
@Şerif Feridun Tornada kadronun iki tarafına çakılacak ceket (burç mu desem?) yaptırıp rulmanları o ceketlere pressfit gibi takarak kullanma opsiyonu da var bence? Kadroyu bu kadar kolay gözden çıkarmaya gerek yok sanki.

@Albatros_65 Göbeğin iki tarafı da gevşiyor mu?
Bence de uygun bir çözüm ama gel gör ki tornacı tanıdık değilse 1. Bu işle ugraşmaz 2. Uğraşsa bile ne kadar para ister? Bu sorular yanıtlandıktan sonra seçenekler değerlendirilir. Koca İzmir'de işimi yapacak 1 tornacı buldum aynakol+pedal onarımı için 150 TL verdim birkaç ay önce.
 
7li sisteme uygun hollowtech aynakol varmı ki?Birde hollowtech aynakollar geniş değil mi?Benim kadroya olur mu

Hocam kadro fiyatları da malum.Dudak uçuklatıyor.En son çare olmalı bence
Hollowtech senin kadroya oluyorda senin sisteme olmuyor. Tüm sistemi en 9lu ve üzeri yapman gerekiyor. Arti önerilen parca yapilmis halde adaptör olarak satiliyor.


Benim dedigim adaptörlü göbekler bunlar. Özel bozulan BSA yuvalarinin tamiri icin icat edilmistir ve bunu takarak tornaciya, hollowteche v gerek kalmiyor. Fiyat yurtdisinda 15€ ile 25€ arasi.

VC813-122-5.jpg

Ama bunlar ile ugrasana kadar en ucuz versiyonu loctite yi kullanmada neden israr ediyorsun anlamiyorum. En saglami ve en güvenlisi bence. Ileride kadronu bozmaz sadece biraz acilmada israrli olur ama sonucta yine aciliyor.

Neyse ben elimden gelen iki imkanida sundum, gerisi size kalmis birsey.

Bu arada kadronun bir fotografi varmi, gercekten kadroyu cok merakettim. Yadamarkasi ile modeli de yeterli olur.
 
Son düzenleme:
Hollowtech senin kadroya oluyorda senin sisteme olmuyor. Tüm sistemi en 9lu ve üzeri yapman gerekiyor. Arti önerilen parca yapilmis halde adaptör olarak satiliyor.


Benim dedigim adaptörlü göbekler bunlar. Özel bozulan BSA yuvalarinin tamiri icin icat edilmistir ve bunu takarak tornaciya, hollowteche v gerek kalmiyor. Fiyat yurtdisinda 15€ ile 25€ arasi.

277381 dosyayı görüntüle

Ama bunlar ile ugrasana kadar en ucuz versiyonu loctite yi kullanmada neden israr ediyorsun anlamiyorum. En saglami ve en güvenlisi bence. Ileride kadronu bozmaz sadece biraz acilmada israrli olur ama sonucta yine aciliyor.

Neyse ben elimden gelen iki imkanida sundum, gerisi size kalmis birsey.

Bu arada kadronun bir fotografi varmi, gercekten kadroyu cok merakettim. Yadamarkasi ile modeli de yeterli olur.
Hmm.O zaman en iyi seçenek loctite.Bu kadar sormamdaki amaç geri dönülmez bir yola girmek istemiyorum.Sizi de uğraştırdım kusura bakmayın.Bisiklet bu20211030_150251.jpg
Mosso Legarda.
Birde 10ml yeterli olur mu acaba.Ne kadar pahalı.Küçücük şey 100tl
 
Konuyu okurken Loctite 270'ten ilk defa haberdar olup biraz açıklamalarına baktım, sökmek için 300 dereceye ıstılması gerektiğini okuduktan sonra bu sıcaklığın ya da o sıcaklığa ulaşmak için uygulanacak ısıtma yönteminin kadroya zarar verip vermeyeceğini merak ediyorum.
 
Hmm.O zaman en iyi seçenek loctite.Bu kadar sormamdaki amaç geri dönülmez bir yola girmek istemiyorum.Sizi de uğraştırdım kusura bakmayın.Bisiklet bu277382 dosyayı görüntüle
Mosso Legarda.
Birde 10ml yeterli olur mu acaba.Ne kadar pahalı.Küçücük şey 100tl
Hangi ildesiniz? Pedal onarmak için aldığım ve kullanmadığım loctite 270 var elimde
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Loctite'a bir oy da benden ama 70 değil de bir düşüğü 45 miydi ondan mı denense. Şerif Bey ücretsiz öneriyor, belki ondan çok az, abartmadan sürerek denenebilir. Adaptörler ve komple drivetrain değişimi kulağa çok masraflı geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
@Peregrine Çekiş/aktarma sistemine "drivetrain" diyince ne oluyor acaba, havalı mı oluyor?
 
@Peregrine Çekiş/aktarma sistemine "drivetrain" diyince ne oluyor acaba, havalı mı oluyor?
Aynen hocam, dediğiniz gibi. :) Belki de sürekli ingiliççe bisiklet videoları izlediğim için zihnimde yer etmiş, o nedenle tam doğru Tükçe'si nedir diye fazla düşünmeden, iki ayrı karşılık bulup araya taksim işareti atmadan yazmış geçmişimdir. Pişman değilim ama, yine yazarım, beğenmeyen yasaklar geçer.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Murat Cömez
Konuyu okurken Loctite 270'ten ilk defa haberdar olup biraz açıklamalarına baktım, sökmek için 300 dereceye ıstılması gerektiğini okuduktan sonra bu sıcaklığın ya da o sıcaklığa ulaşmak için uygulanacak ısıtma yönteminin kadroya zarar verip vermeyeceğini merak ediyorum.
200 derece firin sicakligi ne aluminyuma nede celige zarar veriyor ama 300dereceyi bilemem tabiki. Yalniz 270 cok az kullaninca isitmadanda aciliyor. Yalniz arkadasin isini bence 243 de görür ve acmak isteyince kolayca acilir.

Loctite'a bir oy da benden ama 70 değil de bir düşüğü 45 miydi ondan mı denense. Şerif Bey ücretsiz öneriyor, belki ondan çok az, abartmadan sürerek denenebilir. Adaptörler ve komple drivetrain değişimi kulağa çok masraflı geliyor.

Evet size katiliyorum, yukarida numaralari listelemistim, loctite 243 270e göre biraz daha zayif kaliyor ama bu durumda önce 243ü denemede fayda var ve orta göbegi 243ün de tutacagina inaniyorum, sonra acmak isteyince de kolayca acar ki 270i de az kullandigi süre tekrar isitmadan acabilir. Bu arada Drivetrain kelimesinde ben anormal bir sey göremedim, bence bisiklet ortaminda bike gibi drivetrain gibi vs kelimeler kullanmak cool oluyor. Burada Bike kelimesi kullananlara bir sey denmiyorda göze drivetrain kelimesimi batmis. Size hangi kelime kolay geliyorsaonu kullanin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Alüminyumum genleşme katsayısı yüksek, bazen saç kurutma makinesi bile yeterli oluyor sıkılığı gevşetmek için. Keşke kaynak yerine öyle bir şey kullansaymış tamirciniz.
Ben o kadroyu kullanmazdım kaynak işinden sonra. Kaynak sadece dişlere değil çevresindeki alüminyum kaynaklara da zarar vermiş olabilir. Kadronun en kritik bir kaç yük binen yerinden biri alt göbeğin olduğu yer.
 
Geri