Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Otoban yol hakkımızı istiyoruz

@Oguz_

tam isabet işte isabet diye buna denir adam sendecilik bizim milletin ruhuna işlemiş toplumların sosyolojisi vardır bu toplumun sosyolojisine bakacağız bi kere farklı etnik gruptan insanlar var burada,
bunu neden yazıyorum çünki iş ta oralara kadar gider ananevi kültüre ,bu ülkenin kültürünü baştan aşağı okuyacağızki neden bu ülkede bisiklet kültürünün gelişmediğini anlarız elalem ta avrupadan kalkar gelir bisiklet ile bizim millet bakar şaşar şöyle der yav bu gevurlarda hiç akıl yok bakış tarzı bu bi kere ,bizim medyamızda sağolsun bisiklet kültürü hiç işlenmez bu yüzden bu medya bana göre değil zati takip ettiğimde yok .futbol mutbol böyle iş olmaz spor denince akla futbol geliyor niye çünki parası çok babalar oğullarını futbolcu yapmak istiyor ,fakir aile babaları ,niye milyonlar dönüyor burada ,tabi herkes aynı başarıyı sağlayamaz ,adama soruyorlar diyorlarki spor yapıyormusun evet diyor maça gidiyorum yav bu ülkede bu mantalide adamlar var yani cahillik diz boyu olmuş ayaklar baş olmuş millet eğitimsiz cahiller ordusu olmuş okumuş üniversite bitirmiş cahiller onlarda başka bi durum tabi,ha aklı başında adamlar yokmu gerçeği gören ,olsa ne olacak kumda iğne .
 
Scudo
(link)

evet habere bakalım bu haber bence çok önemli .
sürekli bu lingi güncelleyeceğim .çok arkadaş bunu bilmiyor çünki,ve gittiğimiz her yerde bu haberi anlatalım .

madalyonun öteki yüzü türkiye enerji pazarıdır ,burada yerli taşeronlar para kazanacak diye asla bisiklet kullanıcılığına sıcak bakmazlar çünki onlar için önemli olan satılacak araç sayısı benzin istasyonlarının gerçek sahiplerininde işine gelmez felanca iş adamı bakmadı bile bisiklet fuarında bisiklete enerji bakanı bisiklete bindi ama sevgili iş adamımız binmedi niye çünki onun satmak istediği araçları var o bir yerli taşerondur bunları bilelim ,konunun bunlar ilede alakası vardır amsterdamda 1 milyon insan yaz kış bisiklet kullanıyor ise orada benzinciler çok para kazanamıyor demektir ve , hatta otomotiv sektörleri ,adamlar uyandılarda biz inşallah uyanırız.

lingin açılımı,


Avrupa Birliği Türkiye Delagasyonu, Danimarka Büyükelçiliği ve Danimarka Uluslararası Basın Merkezi’nin organizasyonuyla düzenlenen Danimarkai Kopenhag gezisinin, aslında programda olmasa da en önemli taraflarından biri, bisiklet yolları ile ilgiliydi. Kopenhag’ın ulaşım sistemini çok detaylı inceleyebildiğimi söyleyemem. Ancak şunu rahatça ifade edebilirim ki, Kopenhag’taki ulaşım sisteminin temelinde bisiklet yer alıyor. Mübalağasız herkes bisiklete biniyor. Danimarkalı yetkililer bize yaptıkları sunumlarda, hedeflerinin Kopenhag’daki ulaşımın yüzde 75’inin bisiklet ve toplu ulaşım araçlarıyla sağlanması olduğunu söylüyor. Ve bu hedef içinde bisiklet kullanımında ulaşmak istedikleri hedef en az yüzde 60. Ve şu anda bu hedefe çok yaklaşmışlar.
Bisikletle şehir turu
Bu durumu görünce, programımızda olmamasına rağmen bir bisiklet turu planladım. Bir sabah erkeden çıkıp bisikletle şehir turuna çıktım. Bisikleti nereden buldunuz, derseniz söyleyeyim. Otelin olduğu sokağın köşesine gittim ve bir bisiklete atladım. O kadar basit… Çünkü bu kentte her köşe başında ücretsiz bisikletler bulmak mümkün. Alışveriş merkezlerindeki kilitli sepetler gibi, kilidine 20 kron takıyor, istediğiniz kadar dolaşıyor, sonra yerine bırakınca paranızı geri alıyorsunuz. Ulaşım sistemi bisiklet temelli olduğu için istediğiniz yere kolayca ulaşıyorsunuz. Böylece ulaşım masrafınız da neredeyse hiç olmuyor.
Ulaşımın temeli bisiklet
Kent yaşamını gözlemlerken, öğrendiğim yegâne şey: Eğer Kopenhaglıları tanımak ve anlamak, özellikle şehir içi ulaşımı anlamak istiyorsan mutlaka bisiklete bineceksin. Şehir içindeki ulaşım tamamen bisiklet temelli. Nasıl şehir yerleşiminde enerji kullanımını temel alıyorlarsa, şehir içi ulaşımda da bisiklet yolları temel alınıyor.
Bisiklet için özel ‘otoban’
Son derece geniş bisiklet yolları var. Birçok binanın içine bile bisikletle girilebiliyor, asansörler buna göre yapılmış. Son projelerinden söz edelim: Kentin biraz dışındaki bir bölgeden gelenlerin bisiklet kullanımını arttırmak için, sadece bisikletlere özel yeni bir ‘otoban’ yapmayı planlıyorlar.
 
istanbulda kesin toplu taşımacılık ve bisiklet ön plan olmalıdır kısaca çözüm budur ve bunun kavgası ilerki tarihlerde istanbulda verilecektir stk' lar bünyesinde.

evet dernek sayfasından bi haber..

(link)

Başkanımız, Ankara'da, Emniyet Genel Müdürlüğü'nü ziyaret etti. Verimli geçen ziyaret ve görüşmeler sonucunda, Trafik Güvenliği Yüksek Kurulu'nda, bisiklet ile ilgili alınan yeni kararlar ve bu doğrultuda oluşan gelişmeler, resmi yazı ile de derneğimize bildirilecek. Ayrıca, bir şube müdürünün, bisiklet ile her gün 33 km. gelip, 33 km. de bisikletle evine döndüğünü öğrenmek bizim için büyük mutluluk oldu. Diğer yandan, şube müdürü, 3 ayda bu şekilde 8 kg. verdiğini de belirtti. Bisikletle ulaşım yapmaya, genç bir arkadaşlarının kalp krizi sonucu vefat etmesi ile birlikte buna karar verdiğini de anlattı. Kendisini tehlikeye düşüren birkaç sürücüye ceza yazdığını, ayrıca belirtmesi de bisikletliler adına umut veren bilgi oldu.
 
Ben de işe bisikletle gidenlerdenim, ben de bisikletli ulaşımın bir savunucusuyum ve özendirmek için elimden geleni yapıyorum, şehiriçi ve şehirlerarası güzergahlara bisiklet yolları yapılmasını çok istiyorum, yollara bisikletlilerin haklarını belirten uyarı tabelaları konulmasını istiyorum, metro ve tren istasyonlarına güvenli bisiklet otoparkları yapılmasını istiyorum, büyükşehirlerimize bisiklet otobanları yapılmasını istiyorum ama İstanbul'un yoğun otobanlarına bisikletle girilmesinin tehlikeli olduğunu düşünüyorum, özellikle de otobanda ilerleyen bir bisikletlinin bağlantı yolları kesişimlerinde ciddi ölüm tehlikesi ile karşı karşıya olduğunu düşünüyorum.
 
@taskin
arz talep meselesi siz azınlıksınız, sizin gibi istanbulda 10.000 'lerce kişi işine bisiklet ile gidecek ,bu şuurdur bu şuurun propaganda ile yapılması ise aynen stk 'lara düşer ve devlet ile ortak çalışacak stk 'lar 10.000' ler olunca bakın nasıl otobanda size emniyetli bisiklet yolları yapıyorlar,
sivil toplum kuruluşları ne için varlar ,biz haklarımızı stk 'lar sayesinde savunacağız örgütsüz toplumun başına her iş gelir.
tüketici derneklerinden tutunda bisiklet derneklerine kadar tüm stk 'lar birlikte hareket edecek örnek memur dernekleri işçi dernekleri koltuk çıkacak bisiklet derneklerine, ne konuda devletin bisikleti vatandaşına teşvik etmesini isteyecekler
yukarıda bir polis amiri işine bisiklet ile gidiyor aynen alkış tutarım ama o azınlıktır tüm polisler ve de amirler işlerine bisiklet ile gitmeyi bi denesinler o zaman işler yavaş yavaş kıpırdanır birileri çıkacak ortaya ama stk 'larda birbirleri ile omuz omuza olacak ,bisikletin politik görüşü yoktur bisiklet siyaset üstü olmaya devam edecektir, bisiklet gerçeği farklı siyasi görüşlere sahip olanları sele üstünde birleştiren yegane gerçektir ..
 
açıkçası 10.000 ler olunca kulağıma bi sesler geliyor ,
otoban hakkımız söke söke alırız ..:)
 
TEM'de bisiklet sürmek çok tehlikeli. Hele ki İstanbul'da, güvenlik şeridi normal 4. bir şeritmiş gibi kullanılıyor maalesef.
 
@Kudret Kurtcebe

Sayı artınca, yollarda bu bisikletçiler her gün varlığını gösterince, devlet eli mahkum hizmet getirmek yada prestij kaybetmek zorunda olacak.
Nitekim, medya, internet v.s. bisikletçilere çalışacak ama sayı 3 bilemedin 5 olunca ve ne idarecilerde ne de toplumda bir bisiklet kültürü geçmişten günümüze olmadığı için,
bu bir nevi Dünya'nın yuvarlak olduğundan bil-haber bir topluma tutup da, inan bana abi valla yuvarlak... demek gibi birşey... Alacağımız tepki malum;
"hadi oradan bisikletçi..."
"yaşından başından da mı utan mıyorsun be adam, çocuk gibi bisiklete biniyorsun"
"araba almaya paran mı yok? yazık..."
"işin yok mu amca senin, atlasana bir otobüse, derdin neydi bindin bisiklete..."
"abi bu kaç vites? :D"
... :D
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi danimarka ile büyükdevletlerin arasindaki farki görmek gerekiyor önce...

Danimarka dediginiz yer 5,5 miliyon nüfusu olan bir yer, tabiki orada genis bisiklet yolu yapila bilir (Bisiklet icin otoban denilen yol sadece genis bir yol olacaktir, link deki sunucu abartili konusmus)

Simdi gelelim danimarka da %75 Bisiklet cogunluguna ve Türkiyedeki azinligina.
Neden danimarkada bisiklet cok....

cünkü nüfus az sadece 5,5miliyon. Simdi ben türkiyeyi ayni danimarka gibi bisiklet ülkesi yapiyorum nasilmi iste böyle...

ilk olarak türkiyenin neresinde bir bisiklet varsa gelsinler istabula, neoldu istanbulda bisiklet fazlaligi %100 arti.....

dur bitmedi....

Simdi istanbulu nüfusu ile beraber yariya bölelim, oldumu size danimarka.

böyle bir durumda kücücük istanbulun yariskadar olan danimarkayi türkiyeyle karsilastirmak bence normal degil.

Ayrica danimarka otobanda bisiklet sürülmesine izin verilecek diye birsey de yazmior link de, sadece bisiklet sayisi cok oldugu icin bisikletliler ayriyetten özel bir otoban (bu otoban kelimesini bence sunucu abartmis, bence o yol genis bir bisiklet yolu olacaktir) projesi varmis diye yaziyor.

Bisiklet icin özel otoban olmaz birakin bu düsünceleri, genis bir bisiklet yolu olur ve orada bisiklet kullanilir.

Bisiklet icin otoban yasaktir diye yazmistim ama kimsenin ilgisini cekmemis nedeni de dogrular kimsenin isine gelmiyor olmasi...

ben yine de yorumu tazeliyorum...

Arkadaslar otobanda bisiklet gidemez bu tek bisiklet icin gecerli degildir, otobanda 80km/h yapamayan hic bir motorlu ve motorsuz arac giremez ve gidemez, bu kanunen dünanin %95 tüm ülkelerin de yasaktir. (ben %100 olarak biliyorum ama %5 yine de acik birakiyorum, belki kanuna uymayan ülkeler vardir diye)
Emniyet seridinde kalan bir aracin icin de oturmak bile tehlikeli diye yazmis arkadasin teki, eger otobanda bir arac kalmissa icin de oturmak tehlikeli degil yasaktir, aractan inip bariyellerin arakasina gecmesi gerekiyor aracki kisilerin.

Otoban'daki emniyet seridin de olan tehlikeler....

Neden sizlere yazdiklarim yasak....

Buyurun videoyu izleyin, belki otoban hakki istemekten vaz gecersiniz...

Düsününki kaza aninda, bu emniyet seridin de bir bisikletli gidiyor olsaydi ne olurdu...
 
  • Beğen
Tepkiler: erhanh ve Murat B.
Murat Abi, eğer dediğin gibi Istanbul 75% bisiklet, 25% araç olursa,
bütün yolları düzenlerler, 3 şerit bisiklet şeridi, 1 şerit toplu taşıma, 1 şerit araç gibi olur.

Yani uzun lafın kısası, ufak bir düzenlemeye bakıyor herşey.
Arz talep meselesi, talep araba olduğu için, yollarımız arabaya göre yapılmış, talep bisiklet olsaydı, sil baştan bisiklete göre inşa ederlerdi.
Burada hizmetin hangi noktada geleceğini, halkın istekleri belirliyor açıkcası.
 
@Oguz_

Sen önce benim yorumumu anlamya calis ve ondan sonra cevap ver. Ben istabul öyle olacak diye bir kelime söylemedim sadece danimarka ile ayni büyüklüge getirerek bir karsilastirma yaptim.
Hatdaha sen önce sana sorulan sorulara cevap ver.
Sana bir sey sormustum ama cevap alamdim, özelden attigin mesaj ise sacma sapan, birden kötü niyetini iyiye cevrin ama konuya uymayan bir mesajdi. Bisikleten anlamiyorum ve yeniyim diyen sendin ve bir kac hafta icin de profösör kesildin basimiza.
 
@Murat Cömez

Tamam her zamanki gibi sen haklısın ve beni çok iyi tanıyorsun, üzerime ilgi toplamak için konuşuyorum ben, samimiyetsizim ve beni dikkate almana da gerek yok bundan sonra.
Mesajını anladım, daha da seninle münasebet kurmayacağım.
 
@Oguz_

Cok iyi olur.

NOT: Ben seni iyi tanimiyorum sen kendini foruma cok iyi tanitdin... ;) Ayrica ben hakliyim da demiyorum. Sen yazilanlari önce iyi anlamaya calis.
 
  • Beğen
Tepkiler: Silivrili
@aligüler

Nefis mantik. Hayran kaldim, aydinlandim. Bu mantikla vergisini verdigi bisiklet yolundan yuruyen yayalara da haksizlik ettigimi anladim.

Allah beni bildigi gibi yapsin.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
@Murat Cömez


dostum murat benim derdim 75 milyonda bisiklet kültürünü yaymak önce bisiklet bu ülkede yaygınlaşacak bu millet işine bisiklet ile gitmesini öğrenecek yada kültürünü aynen benimseyecek yoksa benim gözümde aynen hikaye kalır ,burada biz ne diyoruz bu ülke petrole bu kadar para veriyor o zaman arkadaş kapatacan kontağı işine bisiklet ile gidecen kışında toplu taşıma ,kara yollarına bu kadar ağırlık verilmesinede şiddetle karşıyım tren yolları olacak ve de hızlı tren,otobana gelince evet geniş yollar isteriz, bu da hakkımız şehirler arası olacakmı hayır neden çünki bu ülkede bisiklet asla kitleselleşmedi
ben yaşamım boyunca araba almadım bisiklet aldım bu millet beni örnek alsa idi ayağını yorganına göre uzatsa idi bu hallerde olmaz idik müsriflik bu milletin içine işlemiştir asla sevmem müsrif toplumları ve de ulusları benim gözümde örnek ulus aşırı tüketime karşı olan ulustur ,saymakla bitmez benim isteklerim bu ülkenin iki yakasının bi araya gelememesinin nedeni hiç bi şey üretmemesidir asalak gibi yaşamasıdır montaj sanayi ile ayakta duramazsınız ayrıca bisikletler dışardan kutu kutu gelir burada monte edersiniz siz ne yapıyorsunuz diye sorarlar adama hiç bi şey ne yüksek teknoloji var ne doğru dürüst insanların yaşamalarını kolaylaştırıcı patent icatlarınız .
şu an mevcut otobanlarda tabiki yasak bisiklet ,ama kitleselleşir ise bisiklet o zaman bize geniş yollar neden yapılmasın şehirler arası ,bu ülke petrolmü çıkarıyor , 60 milyar dolar her yıl enerjiye gidiyor kim halletmiş kardeşim bu ülkede petrolü kim çözmüş bu işi kimse çözemez çünki lozanda altına ismet paşa imza attı lord kurzon dediki asla petrol çıkartamazsınız yoksa tepemize binecekler idi vizyon devlet adamı olmak lazım bir gün illaki bir devlet adamı çıkacak bu ülkede petrolüde çıkartacak ve gazıda ve lozanıda aynen yırtacak ,petrolden bir çok hammadde elde edeceğizde ama artık petrolde bitiyor ve dünya yeni bir enerji türüne doğru gidiyor bor buda bizde var ,bu ülke dışarıya enerji açısından asla bağlı olmayacaktır ve de otomotiv sektörü açısından artı teknoloji açısından dünyaya sadece tekstil satarak ,yat satarak, karpuz fındık satarak, süper devlet olamazsınız evet konu sapar gibi oldu ,zengin olmak istiyorsak herşeyi üreteceğiz ve dünya pazarlarına kaliteli mallarımız ile rakip olacağız türkiye batı pazarı olmaktan çıkacak sonuçta gelecek mesele dolara onunda hakimiyetine bu devlet bence son vermeli aynen yuronunda bunun dışında bu ülke köle olmaya mahkumdur zincirleri ya kırarsınız ya da köle kalmaya devam edersiniz, devlet fakirleştikçe halkta fakirleşir bunun sonucunda bu ülkede bisiklete para verecek adamda bulamazsınız bisiklette asla kitleselleşmez.
 
şunuda asla unutmayacağız 2 'dünya savaşında yenik çıkmış alman milleti 1945 kışı,
alman siviller soğuktan üşüyorlar amerikalı coniler duruma bakarak ağaçların kesilmesini ve de sivil halka ateş yakılmasını istiyorlar fakat alman siviller abd askerlerinin niyetlerini öğrenince hayır diyorlar biz üşümeye razıyız ağaçlarımızı kesmeyin bu millet sizden geldi 1960 da işçi aldı evet nasıl bi ulus değilmi alman milleti ,
alman milleti aşırı tüketimci değil öyle abd toplumu gibi, benim norveçte gördüğüm şu idi norveçliler asla abd toplumu gibi aşırı tüketimci bir millet değil idi.volvo kullanıyorlar idi amerikan malı araba pek görmedim
 
Katıldığım düşüncedir. Son zamanlarda bazen E-5'e giriyorum yollar kaymak gibi süper yani çok güzel oluyor böyle yollardan gitmek ama bir o kadar da tehlikeli. Sonuç olarak böyle yolları kullanmak bizim de hakkımız. Tam destek Kudret abi...
 
yorumların hepsini okumadım ama görüşümü belirtmek isterim: otobanda bisikletliye saygıyı bırakın yaşama saygı yok... bir sefer görmeyeyim ki tabakhaneye bok yetiştirmek için bir sürücü emniyet şeridinden gitmesin ki bu sebeple yaşamından olmuş nice hayat var. ambulansın arkamda yarım saat siren çalıp sonra siren kapattığını bile gördüm... daha ne olsun.. o sireni yarım saat duyduğu halde emniyet şeridini boşaltmayan, düşünemeyen hayvanlarla aynı yolu nasıl paylaşmayı nasıl düşüneceğim? devletin o yolu bana tahsis etmesi için mavi bir boya değil zırh çekmesi lazım..
 
Bulunduğum şehirde otoban yok
En yakın otoban da 200km uzakta
Bence Bisikletlerin otobana girme hakkı olmalı otoban da kocaman emniyet şeridi var bu bölgeyi birazcık geniş tutup bisiklet de girebilir duruma getirebilirler
Ama otoban da alt hız limiti de var yanlış hatırlamıyorsam 30 km üzerinde bir hız yapmak gerekli belki de bu yüzden dir
 
  • Beğen
Tepkiler: birolb
Geri