Scudo Sports

Patlayan lastik nasıl yapılır?

Yıllar geçmesine rağmen halen başvuru kaynağı olan paylaşımınız için teşekkür etmek istedim. İtalyan sibobtan normal siboba geçiş çin kullanılan aparatı halen aramaktayım. Sizinde belirttiğimiz gibi yüksek basınçları pompayla sağlamak zor oluyor. Özellikle 40 psi dan sonra pompayla cebelleşmeye başlıyor insan ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Scudo
@ahmetvemert

Sevgili Ahmet teşekkür ediyorum.

O aparatı geçen gün Antalyada eski bir bisikletçiden, ufak sarı parçasını buldum, elinde son kalan bu sarı parçayı bisikletçi bana para bile almadan verdi. Al abi senin olsun bir tane kalmıştı zaten dedi bende aldım.

Yani eski bisiklet parçacılarında bulabilme şansınız her zaman var.

Ufak bir tüyo, eğer o sarıdan parçayı bulursan, git bir oto lastik tamircisine ve wolswagen arabaların bazılarında olan sipop kapaklarından arıyorum de, eski model aidu marka arabaların sibop kapaklarıda oluyor .
Bisiklet parçacısından aldığın, o sarı parçanın ucuna bu araba özel sibop kapağınıda taktığın an, onu bisikletinin sibobuna tak ve git benzin istasyonunda istediğin basınçta tekerleğini şişir.
Tabi şişirmeye başlamadan, kendi sibobundaki hava salmasın diye sıktığımız küçük parçayı gevşetmeyi unutma.

benden sana ufak bir yardım.

sevgi ve selamlarımla.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetvemert ve S26
Arkadaşlar ben burdan öğrendiğim kadarıyla kendi lastiğimi tamir ettim ama en son lastiğin bisiklete montajından lastik yamuk oturuyor ya papuçlara sürtüyo yada viteslerde bi ayarsızlık oluyo benim lastğim somunlu yani mandallı değil bu dengenin bi ayarı varmı (sağa sola oynuyo ve 8 çiziyo). şimdiden teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
bilgileriniz için teşekkür ederim. ama bir sorunum var. benim bisikletimde hidrolik disk fren var. tekerim patladığında hidrolik frenleri nasıl çıkarıcam? birde bir bisikletci abim sakın bisikleti ters çevirme hidrolikler gider bir sürü masraf dedi. bu durumda nasıl değiştirecem tekeri?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
tekerleğin mandallarını söküp lastiği çıkardıktan sonra hidrolik frenleri kesinlikle sıkmayın,buna çok dikkat edin sonra onu açamaz,soluğu bisikletçiniz de alırsınız :)
 
yani diyelim ki tekerim patladı mandalları söküp tekeri çekicem teker çıkıcak öyle mi? frenlere gelen tel falan yokmu ? ondan nasıl kurtarcam tekeri?
 
@Gültekin ATALIK

yani diyelim ki tekerim patladı mandalları söküp tekeri çekicem teker çıkıcak öyle mi? frenlere gelen tel falan yokmu ? ondan nasıl kurtarcam tekeri?

Merhaba
Uzun zamandır forumda aktif olmadığım için sorunuzu şimdi gördüm. Benim hidrolik frenli bisikletim hiç olmadı, ama duyduğumu gördüğümü size aktarayım.

Aylarca ters şekilde duran hidrolik frenli bisiklet gördüm ve tek bir damla hidrolik kaçırmamıştı. Ama arkadaşlarımdan duyduğuma göre ya arıza sonucu, yada yapılışlarının sebebiyle bazı hidrolik frenlerde ters çevrilmediğini duyuyorum. Tam bilgi sahibi değilim.
Sizin modelinde ters çevrilmediğini varsayarak bisikleti ters çevirmeden mandalları açınız. Ama hiç bir hidrolik frende sakın tekerlek çıktıktan sonra frenleri sıkmayınız. Çünkü frenleri sıktığınızda frenler, balataları kapanacağı için diskin gireceği yer kapanacağı için, kesinlikle tekerleği yerine oturtamazsınız.

Burda en önemli nokta, tekerlek çıkıp yerine takılana kadar, frenleri sıkmayınız.
tekerleği çıkarmak için, sadece mandalı gevşetmeniz yeterlidir. Hidrolik frenlerde tel ve başka birşey yoktur. Arka teker ise sadece mandalı gevşetip zincirden kurtarmanız ile boşa çıkacaktır.

Kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Gültekin ATALIK
@Oguzhan UGUR

Merhaba arkadaşım.

Sorunuzu şimdi gördüm hemen bildiğim kadarıyla cevap vereyim.

Bisikletinizin tekerleği sökülmeden önce dümdüz tam akord ile dönüyorduysa, sizin takmanızda bir hata olduğu akla geliyor.
Bazı tekerlekler kadronun üstünde kontrol edilmeden bisiklet tamircileri tarafından akord ediliyor ve bunun sonucunda tekerleği tamirci yerine oturttuğunda, tekerlek kadroda bir tarafa yakın oluyor ve tamirci üşendiği ve işini doğru yapmadığı için tekerleği eliyle ayar edip hafif kadroya yan oturacak şekilde sıkıyor. Tabi bu tekerleği siz söküp yerine yeniden taktığınızda, tamircini yaptığı gibi, az veya çok tekerleği kadroya ortalamanız gerekiyor. Ortalarsanız viteslerde düzgün, frenlerde ortalanmış olarak çalışır.

Ama bunun en doğrusu, tekerleği kadrodaki yuvasına oturtunca kadroda tam olarak eşit uzaklıkta durması gerekecek şekide, iyi bir tamirciye, iyi derken üşengeç olmayan bir tamirciye, tekerlek akordunuzu yaptırmanızı fikir olarak söyleyeceğim.

Tekerlek ters çevrilmiş bisiklette, tam yuvaya oturduğunda, tabi kadroda bir çarpıklık olmadığı müddetçe, cant her iki yandanda eşit, tam ortalı olarak yerine oturur, sizin her hangi bir ayar yapmanıza gerek kalmaz.

Kolay gelisn. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Bozdağ
@mehmet kutbay

evet

lastik patlağını yapamayan arkadaşlar için
bayağı yararlı resimli anlatım felan çok güzel olmuş
paylaşım için teşekkurler
 
Harika bir anlatım olmus abi cok saol ben de nasıl yapacagımı bilmiyordum simdi sayende ögrenmiş oldum eksiklerimi görmüş oldum.
 
@Kutay Güloğlu

korkmana gerek var kardeşim. bu lastiğin delinirse yapabileceğin birşey. pekii lastik yarıldı ve yama kabul etmiyor ve yedek lastiğin yok asıl ozaman korkman gerek :)
ama ben sana güzel bi fikir vereyim. işinin ona kalmaması dikellerimle. iç lastiğini çıkarmadan içine bolca ot saman ne varsa koy gitsin. tam çözüm değil ama evine getirir seni ... dikensiz, çivisiz pedallamalar...
 
teşekkürler, harika bir anlatım, yapmış kadar oldum ben de =)

aşağıdaki noktalar kafama takıldı ama;
@Ender Alıcıoğlu

kuvvetlenenin ne olduğunu anlamadım ve bu koruyucu lastik ne işe yarıyor?
 
Geri