Peugeot nun T serisinde ki tüm bisikletler çok güzel seçenekler .
Eğer amortisörlü içinizden geçiyorsa onu tercih edin. amortisörun artısı konfor , ekisi ise ağırlık . düz maşanin da artısı rijitlik , hafiflik ve daha seri sürüşlere daha iyi tepki vermesi ve biraz daha uygun fiyatlı olması , eksisi ise sertlik ve konforun daha az olması .
t10 x2 de orta aktarıcı yani ön aktarıcıyı yukarıda yazdığım değişiklik önerisinde değiştirmenize gerek yok. sadece arka aktarıcı , ruble ve yeni bir zincir ( arka ruble büyüyecegi icin zincir kisa kalacağından) siparişi vermeniz yeterli . bisikletin diğer tüm parçaları bu parçalarla birebir uyumlu . t10x2 de gelen sağ vites kolu linte ki m3020 ruble ile birebir uyumlu .
Bu geliştirmeyi t11x2 de yapmanız mümkün değil . malesef shimano 9 lu sistem alivio acera ve altus arka aktarıcılarin hepsi en fazla 11.36 rubleleri destekliyor.
ama buna rağmen shimano 2 ay önce max 16t dişli farkı olan ikili aynakolla kullanılabilecek ve 11.40 sekizli rubleyi destekleyen m3020 acera arka aktarıcıyı cikartti. Bu sekiz vites olsada 9 vitesli modellerden daha verimli . peugeot da ikili aynakollu modellerden birini düşünüyorsaniz t10x2 alıp bu geliştirmeyi yapmaniz halinde çok daha iyi yokuş tirmanma rahatlığına sahip olursunuz . ayrıca ekstra sadece 2 parça ve bir zincir takviyesiyle
*****
@Tlamir benim bisikletim t11x2 . ben arka aktarıcısinı microshift advent uzun bacak la değistirip 11.42 ruble taktım . bir de sağ vites kolunu da değiştirmek zorunda kalinca bisikletin üzerinde vites fren birleşik kollar olduğundan bir de hidrolik fren kolu aldım . sizde t11x2 alip aynı geliştirmeyi yapmak isterseniz microshift advent parçaları yurtdışından almanız gerekecek ve size maliyeti en az 3500 olacak tahminen . Bu da m3020 acera varken daha fazla vermeye değmeyecek bir alternatif. evet ben yaptım ama bisikleti aldığımda m3020 acera arka aktarıcı daha üretilmemişti
****
bununla ilgili paylaştığım yazıya göz atabilirsiniz