Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot T11 Kullanıcı Kulübü

Bana da pek gerçek gelmedi. Belki lastikler yüzünden böyle yazılmış olabilir diye düşündüm. 32'lik lastikler var üzerinde çok ince. Elimdeki 700x45 lastikler ile değişimi düşünüyorum.

Ben 86 kg iken 23 mm lastikli, önü 18 arkası 24 tel jantlı, 7 kg'lik yol bisikletine biniyordum. 86 ben, 7 bisiklet, 1 aksesuar, 1 kıyafet desek 95 kg.
32 mm Marathon lastik, lastik başına 90 kg taşıyor: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
Ben 86 kg iken 23 mm lastikli, önü 18 arkası 24 tel jantlı, 7 kg'lik yol bisikletine biniyordum. 86 ben, 7 bisiklet, 1 aksesuar, 1 kıyafet desek 95 kg.
32 mm Marathon lastik, lastik başına 90 kg taşıyor: (link)
O zaman kendilerini garantiye alma çabası fikrim doğru sanırım.
 
@Dendo Hayırlı olsun. Peugeot'yla kilo verince çelik bisikleti de single speed yapıp kullanırsın ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@Dendo Hayırlı olsun. Peugeot'yla kilo verince çelik bisikleti de single speed yapıp kullanırsın ;)
Teşekkür ederim. Öyle bir plan da olabilir ama şimdilik eşim ekstra masraf yüzünden beni öldürebilir :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: Can Çelik
Merhaba bir turlu karar veremiyorum t11 t12 t11x2 arasinda kaldim bende bursa yenisehirdeyim iznik-yenisehir yapmaya niyetim var baya yokus cikip inmek gerekiyor arada patika yolu falan da girerim diye amortisorlu t12 dusunuyorum ama acaba gerek var mi emin degilim ne diyorsunuz? su an 26 jant cift amotrisorlu rezil bir bisiklet kullaniyorum hic yoktan iyidir diye yollar hep arnavut kaldirim cukur falan :D
 
Merhaba bir turlu karar veremiyorum t11 t12 t11x2 arasinda kaldim bende bursa yenisehirdeyim iznik-yenisehir yapmaya niyetim var baya yokus cikip inmek gerekiyor arada patika yolu falan da girerim diye amortisorlu t12 dusunuyorum ama acaba gerek var mi emin degilim ne diyorsunuz? su an 26 jant cift amotrisorlu rezil bir bisiklet kullaniyorum hic yoktan iyidir diye yollar hep arnavut kaldirim cukur falan :D
Daha çok tecrübe edemedim ama bir test sürüşü yapabildim onda da düz yolda maximum hız olarak 38 km yapabildim. Benzer yolu alüminyum önden amortisorlu 16.5 kilo dağ bisikleti ile genelde 30-34 yapıyordum. Hızlanma gerçekten farketti. Bisikleti tarttigimda 12.7 kilo geldi ayaklık ve pedal dahilken. Üzerinde 32lik lastik geldi bana biraz ince geldi açıkçası 700x45 kullanıyordum. Daha yokuş tecrübem olmadı haftasonu denersem buraya yazarım ama düz yolda gerçekten hoşuma gitti.
Maşa ekstra ağırlık ve para bence. T11 ve t11x2 de maşa da alüminyum diye biliyorum. Dağ bisikletinde hep kapalı tuttuğum için bana pek mantıklı gelmedi amortisör. Çok nadir bazen köy yollarında açıyordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tlamir
Yokuş performansı önemli iznik yenisehir yolu önce yokuş çıkış baya dik sonra iniş o yolu yapmayı çok istiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Hocam orta aktarıcı tourney o da değişecek falan ugrasabilecegimi sanmıyorum dediğiniz ile malesef t11x2 alsak sonra onu degistirsem olmaz mı veya t11x2 nin yokus performansi çok mu kötü anlamıyorum çok. T12fs e ne diyorsunuz amortisör gereksiz mi gerçekten sehirin yolu arnavut kaldirim çukur kaldırıma çıkman gereken yerler oluyor kötü trafikten falan uzun ömürlü olur diye düz masa cezbediyor ama benim ihtiyacım var gibi hissediyorum niyeyse
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Hocam orta aktarıcı tourney o da değişecek falan ugrasabilecegimi sanmıyorum dediğiniz ile malesef t11x2 alsak sonra onu degistirsem olmaz mı veya t11x2 nin yokus performansi çok mu kötü anlamıyorum çok. T12fs e ne diyorsunuz amortisör gereksiz mi gerçekten sehirin yolu arnavut kaldirim çukur kaldırıma çıkman gereken yerler oluyor kötü trafikten falan uzun ömürlü olur diye düz masa cezbediyor ama benim ihtiyacım var gibi hissediyorum niyeyse
Peugeot nun T serisinde ki tüm bisikletler çok güzel seçenekler .
Eğer amortisörlü içinizden geçiyorsa onu tercih edin. amortisörun artısı konfor , ekisi ise ağırlık . düz maşanin da artısı rijitlik , hafiflik ve daha seri sürüşlere daha iyi tepki vermesi ve biraz daha uygun fiyatlı olması , eksisi ise sertlik ve konforun daha az olması .

t10 x2 de orta aktarıcı yani ön aktarıcıyı yukarıda yazdığım değişiklik önerisinde değiştirmenize gerek yok. sadece arka aktarıcı , ruble ve yeni bir zincir ( arka ruble büyüyecegi icin zincir kisa kalacağından) siparişi vermeniz yeterli . bisikletin diğer tüm parçaları bu parçalarla birebir uyumlu . t10x2 de gelen sağ vites kolu linte ki m3020 ruble ile birebir uyumlu .

Bu geliştirmeyi t11x2 de yapmanız mümkün değil . malesef shimano 9 lu sistem alivio acera ve altus arka aktarıcılarin hepsi en fazla 11.36 rubleleri destekliyor.

ama buna rağmen shimano 2 ay önce max 16t dişli farkı olan ikili aynakolla kullanılabilecek ve 11.40 sekizli rubleyi destekleyen m3020 acera arka aktarıcıyı cikartti. Bu sekiz vites olsada 9 vitesli modellerden daha verimli . peugeot da ikili aynakollu modellerden birini düşünüyorsaniz t10x2 alıp bu geliştirmeyi yapmaniz halinde çok daha iyi yokuş tirmanma rahatlığına sahip olursunuz . ayrıca ekstra sadece 2 parça ve bir zincir takviyesiyle
*****
@Tlamir benim bisikletim t11x2 . ben arka aktarıcısinı microshift advent uzun bacak la değistirip 11.42 ruble taktım . bir de sağ vites kolunu da değiştirmek zorunda kalinca bisikletin üzerinde vites fren birleşik kollar olduğundan bir de hidrolik fren kolu aldım . sizde t11x2 alip aynı geliştirmeyi yapmak isterseniz microshift advent parçaları yurtdışından almanız gerekecek ve size maliyeti en az 3500 olacak tahminen . Bu da m3020 acera varken daha fazla vermeye değmeyecek bir alternatif. evet ben yaptım ama bisikleti aldığımda m3020 acera arka aktarıcı daha üretilmemişti
****
bununla ilgili paylaştığım yazıya göz atabilirsiniz
Advent 11.42 v Acera 46.30 = 2x9 Min Maliyet,Max Verim
 
Peugeot nun T serisinde ki tüm bisikletler çok güzel seçenekler .
Eğer amortisörlü içinizden geçiyorsa onu tercih edin. amortisörun artısı konfor , ekisi ise ağırlık . düz maşanin da artısı rijitlik , hafiflik ve daha seri sürüşlere daha iyi tepki vermesi ve biraz daha uygun fiyatlı olması , eksisi ise sertlik ve konforun daha az olması .

t10 x2 de orta aktarıcı yani ön aktarıcıyı yukarıda yazdığım değişiklik önerisinde değiştirmenize gerek yok. sadece arka aktarıcı , ruble ve yeni bir zincir ( arka ruble büyüyecegi icin zincir kisa kalacağından) siparişi vermeniz yeterli . bisikletin diğer tüm parçaları bu parçalarla birebir uyumlu . t10x2 de gelen sağ vites kolu linte ki m3020 ruble ile birebir uyumlu .

Bu geliştirmeyi t11x2 de yapmanız mümkün değil . malesef shimano 9 lu sistem alivio acera ve altus arka aktarıcılarin hepsi en fazla 11.36 rubleleri destekliyor.

ama buna rağmen shimano 2 ay önce max 16t dişli farkı olan ikili aynakolla kullanılabilecek ve 11.40 sekizli rubleyi destekleyen m3020 acera arka aktarıcıyı cikartti. Bu sekiz vites olsada 9 vitesli modellerden daha verimli . peugeot da ikili aynakollu modellerden birini düşünüyorsaniz t10x2 alıp bu geliştirmeyi yapmaniz halinde çok daha iyi yokuş tirmanma rahatlığına sahip olursunuz . ayrıca ekstra sadece 2 parça ve bir zincir takviyesiyle
*****
@Tlamir benim bisikletim t11x2 . ben arka aktarıcısinı microshift advent uzun bacak la değistirip 11.42 ruble taktım . bir de sağ vites kolunu da değiştirmek zorunda kalinca bisikletin üzerinde vites fren birleşik kollar olduğundan bir de hidrolik fren kolu aldım . sizde t11x2 alip aynı geliştirmeyi yapmak isterseniz microshift advent parçaları yurtdışından almanız gerekecek ve size maliyeti en az 3500 olacak tahminen . Bu da m3020 acera varken daha fazla vermeye değmeyecek bir alternatif. evet ben yaptım ama bisikleti aldığımda m3020 acera arka aktarıcı daha üretilmemişti
****
bununla ilgili paylaştığım yazıya göz atabilirsiniz
Hocam kafam daha çok karıştı siz böyle anlatınca :/ bir de şeyi soracaktım bu arada kaldığım bisikletler tubeless destekliyor mu videolarda görüyorum cool duruyor da iç lastiksiz falan :D
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Hocam kafam daha çok karıştı siz böyle anlatınca :/ bir de şeyi soracaktım bu arada kaldığım bisikletler tubeless destekliyor mu videolarda görüyorum cool duruyor da iç lastiksiz falan :D
Malesef desteklemiyor .
Dostum sana t11, t11x2 , t10x2 ve t12fs nin üzerindeki aynakol ve rublelerine sahip olduğu hız ve tırmanış vites oranlarını yazacağım
t11 : 3x9 27 vites. hız oranı 48/11 :4.36 . tırmanış oranı 26/34: 0.76
***
t11x2 : 2×9 18 vites . hız oranı 4.18 v tırmanış oranı 0.88
***
t12 fs . hız oranı 4.36 v tırmanış oranı 0.81
****
t10x2 (m3020 acera arka aktarıcı ve 11.40 ruble ile ) : hız oranı 4.18 v tırmanış oranı 0.75

( hız oranı büyüdükçe daha hızlı , tırmanış oranı düştükçe daha yumuşak ve rahat yokuş çıkarsınız
Hocam t12fs düşünüyorsanız ve yokuşlar da sizi düşündürüyorsa bir diğer seçenekte şu. Bu bisikletin 48.36.26 olan aynakolunu aynı modelin 44.32.22 ölçülerinde olanıyla değiştirirsiniz. Bu da size düz yolda yeterli hızı verirken yokuşta da çok rahatlatır
@Tlamir 😉😉😉
 
Son düzenleme:
Merhaba, eski bisikletimdeki 700x45 zırhlı lastik t11x2'ye uyar mı? 32lik lastiği mevcut üzerinde. Bir de değiştirirsem bisikletin hızlanması azalır mı? Son sorum da şu, 32lik mitas lastiği zırhlı mı ve kaç kg? Tartan oldu mu acaba?
Takmayı düşündüğüm lastik vittoria urbano 9
 
Merhaba, eski bisikletimdeki 700x45 zırhlı lastik t11x2'ye uyar mı? 32lik lastiği mevcut üzerinde. Bir de değiştirirsem bisikletin hızlanması azalır mı? Son sorum da şu, 32lik mitas lastiği zırhlı mı ve kaç kg? Tartan oldu mu acaba?
Takmayı düşündüğüm lastik vittoria urbano 9

Lastiğin geçtiği hizalardaki ön ve arka maşa açıklıkları yaklaşık 55 mm ve üstü ise uyar. 19 mm jant zaten 45 mm lastiğe izin verir.
Hızlanması biraz azalır. İdeal basınçta kullanılmazsa çok azalır.
Mitas'ın modeline bağlı. Flash V66 ise zırhı sözde kalıyor, başka modeller ise modele göre. Her türlü Vittoria Urbano'dan pek iyi değildir.
Ağırlığı da modele göre.
 
  • Beğen
Tepkiler: SdtBnd
32-622 flash yazıyor mitasta antipuncture system.
Lastik farkı da bu.
 

Dosyalar

  • 16784456718568572503835921277425.jpg
    16784456718568572503835921277425.jpg
    99,6 KB · Okunma: 32
  • 16784457697181254343781586428538.jpg
    16784457697181254343781586428538.jpg
    50,3 KB · Okunma: 30
  • Beğen
Tepkiler: SdtBnd
32-622 flash yazıyor mitasta antipuncture system.
Lastik farkı da bu.

(link)
Web sitesinde ve (link)unda 32-622 ölçüsünde anti-puncture modeli yok, klasik modelin ağırlığı tek lastikte 550 gram.
Ona en yakın genişlikte (37-622) anti puncture (APS) model 670, 3 mm stop-thorn (ST) model 770 gram.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
(link)
Web sitesinde ve (link)unda 32-622 ölçüsünde anti-puncture modeli yok, klasik modelin ağırlığı tek lastikte 550 gram.
Ona en yakın genişlikte (37-622) anti puncture (APS) model 670, 3 mm stop-thorn (ST) model 770 gram.
O zaman vittoriaların tanesi 1100 gr, 430 gramdan cift 860 gr ağırlık yapıyor. Sürtünme de artacak. Peki bu 32lik lastiklerle köy yolları ve bozuk yollara girebilir miyim? Bisikleti hafif yatırınca pek güven vermedi lastikler bana.

Bu arada kimseyi yanıtsız bırakmıyorsunuz çok teşekkür ederim. Bursaya gelirseniz bir kahveniz benden 😀
 
32-622 flash yazıyor mitasta antipuncture system.
Lastik farkı da bu.
Lastikleri takıp deneme şansınız olursa bizede rehber olur, keza bende mevcut lastiklerden hem konfor hemde kalite olarak memnun değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
O zaman vittoriaların tanesi 1100 gr, 430 gramdan cift 860 gr ağırlık yapıyor. Sürtünme de artacak. Peki bu 32lik lastiklerle köy yolları ve bozuk yollara girebilir miyim? Bisikleti hafif yatırınca pek güven vermedi lastikler bana...

Lastiğin ne yapabileceği tecrübe edildikçe ona göre davranılır. Ben trekkingde 35 mm ile her yola giriyorum ama ona göre gidiyorum. 23 mm ile bile bazen bozuk bölümlerden geçmek gerekebiliyor, o zaman ağır çekim gidiyorum, lastiğin nerelerden geçeceğini kesin belirleyerek ilerliyorum.

Lakin Mitas Flash v66 benim özellikle nefret ettiğim, sadece 80 km katlanabildiğim bir lastiktir (bkz şu yorumun sonu: Yol bisikletinde lastik seçimi ). Diğer bütün 32 mm lastikler bir yana, o bir yana.

...Bu arada kimseyi yanıtsız bırakmıyorsunuz çok teşekkür ederim. Bursaya gelirseniz bir kahveniz benden 😀

Teşekkürler, kahveyi içmiş kadar oldum.
 
Lastikleri takıp deneme şansınız olursa bizede rehber olur, keza bende mevcut lastiklerden hem konfor hemde kalite olarak memnun değilim.
Bugün yıllık izin aldım işten, o yüzden bisikleti yokuşta da bir 32 mm lastikler ile deneyeceğim. Denedikten sonra rehber olması adına lastikleri değiştirip bir yorum yaparım en kısa zamanda. Benim de bir faydam olmuş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: SdtBnd
Geri