Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot T11 Kullanıcı Kulübü

Merhaba herkese. Carraro flexi 121 d katlanır bisikletimi satıp Peugeot T11 siparişi verdim. Bisiketi teslim alıp kurulumu yaptırdıktan sonra görüşlerimi yazacağım. Önerileriniz varsa dinlemek isterim. İyi pedallamalar.
Hayırlı olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: R. Ünal
Scudo
Teşekkür ederim üstadlar
 
Evet arkadaşlar bugün bir karşılaştırma yapma fırsatı buldum. Öncelikle bu yazıyı yazarken amatör bir kullanıcı olduğumu bilin. Elimden geldiğince bisiklete yeni başlayan birinin gözünden anlatacağım. Dağ bisikleti kullanıcısıyım. Bisiklet sürmeye geçen sene başladım ve en fazla günlük 60 km yol katedebildim. T11x2'yi alma amacım tamamen ağır ve hantal bir bisikletten kurtulup ulaşabildiğim maksimum mesafeyi arttırmak.

Bisikleti bugün iki lastik ile test ettim. Denediğim lastikler Mitas Flash 32 mm ile Vittoria Urbano 9.

Mitas zırhlı denmişti ama emin olamadım pek çünkü tarttığımda tanesi 600 gr geldi.
Vittoria ise telli ve zırhlı bir lastik. Tanesi 1150 gr geliyor.

32'lik Mitas takılıyken sürüş yaptığımda bisiklet daha atikti fakat titreşimden kaynaklı yol ile alakalı her ayrıntıyı hissediyordum. Genelde trafikte yoldan gidiyorum ama deneme amaçlı bisiklet yollarından da sürüş yaptım. Kaldırıma çıkıp inme anlarında neredeyse jantlar kırılacak gibi geldi. Bisiklete olan güvenim lastikler sebebiyle azaldı. Düz yolda normal sürüş ve performanslı sürüş denedim ve dağ bisikletine göre çok memnun kaldım, bisikletin eski bisikletimden 4.5 kilo hafif olması tabii ki bunda bir etken. Yokuş performansını yorumlayacak olursam, Bursa'da kullanacak arkadaşlar için söylüyorum. Nosabın çıkışından Balata doğru giden yoldaki bayırı bu sene dağ bisikleti ile çıkmakta zorlanıp bisikletten inip yürüyerek devam ettim. Fotoğrafı altta paylaşacağım. Bu yolu bu bisiklette 32 mm lastikler ile tek seferde çıkabildim. Öbür bisiklet 24 vites ve megarange vardı. Hepsi hikaye... 😀 Ağırlık daha önemli gibi.

Eve dönüp eski bisikletteki lastikleri söküp t11x2'ye taktım. Maşaya ve arkaya uydu. Çok az bir mesafe kaldı aşağıda fotoğraflarda paylaştım. Vittoria urbano ile aynı rotayı test ettim. Öncelikle titreşim tatmin edici bir şekilde azaldı. Önceki bisiklette ön amortisörü kapalı kullanıyordum fakat o halde bile düz maşaya göre daha az titreşim sağlıyor gibiydi. Yine de 32liğe göre b sınıfı araçtan d sınıfına geçmiş gibi hissettim. 45'lik Vittoria taktıktan sonra bisikletin atikliği beklediğim kadar düşmedi ama haliyle bisiklet 1 kg ağırlaştı ve sürtünme arttı. Bu da tahmini olarak süratte bi 5 km farketti. Fakat bana sorarsanız bu kayıp bu konfora değer. Yokuş performansı ise lastiğin tam yokuş çıkarken yandan patlaması ile yarıda kaldı fakat rahatsız edici şekilde yormadı beni bunu söyleyebilirim. 18 vites diye gözünüz korkmasın yani.

Aslında iki lastikle de aynı rotayı deneme amacım ortalama ve maksimum hızları programla ölçmekti fakat şöyle bir saçmalık oldu ki Vittorialar takılıyken Mitasa göre dışarıdaki rüzgar daha azalmıştı ve 4 tane lastik söküp takmak gücümü de bayağı azalttı. Lastik patlaması da tuz, biber oldu. O yüzden bunu inceleme dışında bırakacağım ama sanırım rüzgardan kaynaklı Vittoria ile daha hızlı gitmiş gözüktüm. Ilk aldığım gün rüzgarsız bir düz asfaltta 38 km gibi bir hız yapabilmiştim. Bugün Vittoria ile aynı yolda 33 km gördüm.

Bisikleti ilk aldığımda sele boyu çok alçaktı sanırım. Ilk sürüşte diz ağrısı yapmıştı. Onu yükseltip denedim. 53 kadro bana şuan sele yüksek iken tam oluyor. Boy 190 bacak boyu 85. Gövdem daha uzun. Seleyi ayarlayınca bacak ağrım kesildi. Elcikler berbat. Bir de adam elin ayasının geldiği kısımları aşağı doğru montajlamış. Bilek ağrısı yaptı. Barendleri ikinci sürüş öncesi takarken onu da düzelttim. Sürüş sonrası el ağrım azaldı. Vites geçişleri önceki bisikletimde yıldırmıştı beni, çok fazla para ve zaman harcayıp anca belli bir seviyeye getirmiştim. Ön arka altustu. Bu bisiklette arka Deore, ön ise acera. Arka tıkır tıkır atıyor. Belki de bisiklet yeni diye bilmiyorum ama ses bile çıkarmadan tık tık diye rahatlıkla geçiyor. Attırıcılar yüzünden bu bisikleti seçmiştim. Iyi ki seçmişim.

Toparlayacak olursam bisikleti tavsiye ediyorum. 2x9 vites başta korkutsa da kesinlikle verimsiz değil. Lastik için ise vittorialar eskidiğinde muhtemelen 700x38 zırhlı amber denilen şu yanları turuncu lastiklerden alırım. 32 çok konforsuz, 45 ise performansı düşürüyor. Tahminim arası birşey bana daha iyi gider.

Bisikleti kullandıkça yorumlarımı burada paylaşmaya devam ederim. Herkese iyi akşamlar.

301415 dosyayı görüntüle
301416 dosyayı görüntüle
301417 dosyayı görüntüle
301418 dosyayı görüntüle
Güle güle kullanın. O tarz elcikler bende de vardı ve elimi gerçekten ağrıtıyordu. Bir kaç ay önce (link) temin ettim ve bu sorun ortadan kalktı diyebilirim. Size verebileceğim bir tavsiye daha var eğer hız yapmayı seviyorsanız ve ekstra el pozisyonu istiyorsanız bir adet gidon sargısı alıp gidonunuzun ortası / boş olan yerleri gidon sargısı ile sarın ve gidonu sargı yaptığınız yerden tutun gerçekten çok fazla konfor elde etmiş olacaksınız. Özellikle yokuş yukarı çıkarken veya hız yaparken çok iş görüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Kadro boyu karar veremedim 50 kadro Bisan TRX 8500 denedim ayağımı yere düz basamiyordum inince biraz parmak ucunda durmam gerekiyordu 46 Mosso denedim rahattı ama üst vücudum daha uzun küçük kadro alınca bu sefer daha çok mu egilmem gerekir sırtıma kötü gelebilir ne diyorsunuz?
 
Bu gün kargodan geldi arka aktarıcı deore orta aktarıcı Altus sitede acera yazıyordu kafam karıştı T11 orta aktarıcı 3lu Altus mu vardi
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Bu gün kargodan geldi arka aktarıcı deore orta aktarıcı Altus sitede acera yazıyordu kafam karıştı T11 orta aktarıcı 3lu Altus mu vardi
internet sitesinde önde altus olduğu yazıyor . x2 lerde ön aktarıcı acera. arkada deore güzel bir aktarıcı . Alivio dan ger kalır değil .

güle güle güzel günlerde kullanın. güzel bir bisiklet almış oldunuz
 
Merhabalar,
Bende dün akşam T11 imi teslim aldım. Bakırköy den Beylikdüzü ne pedalladim tabi kondisyonum olmadığı için yokuşlar da çok zorlandim.

Bisiklete gelirsek 7500 TL ye satın aldım. İlanda açıklama 2021 modele göre yazılmıştı. Teslim aldığımda 2022 model olduğunu ögrendim. Shimano deore shadow yerine alivio aktarıcı üretiyormus artık o yüzden arka aktarıcı alivio ve göbekler isimsiz. Lastikler wanda marka, internette özelliklerini bulamadım ama satıcı zırhlı olduğunu söyledi. Aktarıcı ve göbeklerin beklediğim gibi gelmemesi biraz canımı sıktı ama pedallarken keyif aldım. Herhangi bir olumsuzluk yaşamadım. Bisiklet oldukça spor duruyor zaten fitness bike olarak geçiyor. İnşallah uzun kullanım da memnuniyetim devam eder.
 
güzel günlerde güle güle kullanın
 
  • Beğen
Tepkiler: R. Ünal
Herkese merhaba, son lastik testinden sonra bisiklete 32'lik lastikleri geri takıp öyle denemeye devam etmek istedim. İç lastik bir parmak boyutunda yarıldığı için yenisini almam gerekti. Decathlon dahil Schrader araba tarzı siboplu iç lastik 32 için neredeyse hiçbir yerde bulamıyordum. Zor bulunuyormuş ilginç. Zar zor bir tane bulabildim. Akşam bir takayım dedim. O kadar zorlandım ki takarken. İnce lastik takmak ne kadar zormuş böyle. Pompa ile 250 tekrar şişiriyorum ama basınç tam istediğim gibi olmuyor. O sebeple evime uzak kalan bir benzin istasyonuna gittim. Lastiğin max hava değeri 90'dı galiba. 80-85 arası hava basmak istedim. Arka taraf da ön taraf da bir anda indi. Hava tamamen boşaldı. Sonra lastik hava almamaya başladı. Defalarca farklı basınçlarda denedikten sonra arka tekeri şişirebildim. Normalde 20 psi civarı hava gözükür yavaş yavaş şişerdi eski bisikletimde. Bunda 4-5 psi da göründü ama lastik hızlı bir şekilde şişti ve ekranda değer değişmedi. Sonra ön lastiği söküp bir bakayım dedim. Bir posta da orada lastik değiştirmiş oldum soğuk havada 1 saat. İlginçtir ki lastiği söküp iç lastiği tek başına rahat şişirebildim. Sonra havasını indirip yine takıp yine şişirdim. Bu sefer o da 4-5 psi gözükmesine rağmen sürülecek kadar şişti. Bu yaşanılanlar esnasında 2 araba gelip lastik şişirdi. Alette sıkıntı yok gibiydi yani. Şimdi size sorum şu, acaba iç lastik içeride döndü veya katlandı ondan mı bunları yaşadım? İnce tekerlekte iç lastik takmanın kolay yolu var mıdır? Bu arada sonrasında 32 ile kullandım bisikleti ve gerçekten çok atik hissettirdi. Sanırım 38 değil ama belki 35 lastik deneyebilirim yeni alacağım zaman. Bir süre 32 ile ince lastiğe alışmaya çalışacağım.

35 için amber yanak lastik tavsiyeniz var mıdır? Mümkünse zırhlı ve hafif.
 
@Dendo benzinliklerdeki pompalar acil durumlar için belki kurtarıcı olabilir ama lastiğin havasını hassas bir şekilde ayarlamak için çok elverişli değil. Bu gibi değişim işlerini evde yapacaksanız düzgün bir ayaklı pompa öneririm.
 
@Dendo benzinliklerdeki pompalar acil durumlar için belki kurtarıcı olabilir ama lastiğin havasını hassas bir şekilde ayarlamak için çok elverişli değil. Bu gibi değişim işlerini evde yapacaksanız düzgün bir ayaklı pompa öneririm.
O zaten aklımda ama acil durumda da benzinlikte şişiremeyecek miyim ben? Lastik şişmedi yahu. Dağ bisikletinde hiç böyle bir sorun yaşamadım. Sırf bu sebepten 32lik iç lastikten vazgeçebilirim.

Bir de pompa tavsiyeniz var mıdır? Xiaominin elektronik bir ürününü gördüm forumda. Acaba değer mi?
 
O zaten aklımda ama acil durumda da benzinlikte şişiremeyecek miyim ben? Lastik şişmedi yahu. Dağ bisikletinde hiç böyle bir sorun yaşamadım. Sırf bu sebepten 32lik iç lastikten vazgeçebilirim.

Bir de pompa tavsiyeniz var mıdır? Xiaominin elektronik bir ürününü gördüm forumda. Acaba değer mi?
Havası tamamen boşalmış lastiğe PSİ değerini girerseniz hava basmaz o makineler.
Basınç ayar tuşlarının yanında "Patlak Lastik Modu" düğmesi varsa ona alıp hava basmanız gerekiyor.
 
Havası tamamen boşalmış lastiğe PSİ değerini girerseniz hava basmaz o makineler.
Basınç ayar tuşlarının yanında "Patlak Lastik Modu" düğmesi varsa ona alıp hava basmanız gerekiyor.
Bir anda kuvvetli bir hava veriyor bir tuşa basınca. Sanırım onu kastettiniz. Bunu öğrendiğim iyi oldu. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samet M.
... Xiaominin elektronik bir ürününü gördüm forumda. Acaba değer mi?

Ben Xiaomi'nin pompasından memnunum. O ve Michelin'in basınç ölçeri %100 kesinlikle aynı basıncı gösterdiğinden ölçümüne de güveniyorum.

...Decathlon dahil Schrader araba tarzı siboplu iç lastik 32 için neredeyse hiçbir yerde bulamıyordum. Zor bulunuyormuş ilginç. Zar zor bir tane bulabildim. ...

Biraz arada kalan bir boy olduğu, 35'in altında genelde presta kullanıldığı için internette buldukça yedeklemekte fayda var:
(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Ben Xiaomi'nin pompasından memnunum. O ve Michelin'in basınç ölçeri %100 kesinlikle aynı basıncı gösterdiğinden ölçümüne de güveniyorum.



Biraz arada kalan bir boy olduğu, 35'in altında genelde presta kullanıldığı için internette buldukça yedeklemekte fayda var:
(link)
(link)
(link)
Peki hocam 35 lik lastiğe geçsek stok iç lastiklerle kullanabilir miyiz ? 700x35 Cst platinium protector'e geçmeyi düşünüyorum, önceki bisikletimde 38 liğini kullandım ve çok memnun kalmıştım.
O zaten aklımda ama acil durumda da benzinlikte şişiremeyecek miyim ben? Lastik şişmedi yahu. Dağ bisikletinde hiç böyle bir sorun yaşamadım. Sırf bu sebepten 32lik iç lastikten vazgeçebilirim.

Bir de pompa tavsiyeniz var mıdır? Xiaominin elektronik bir ürününü gördüm forumda. Acaba değer mi?
Geçen sene fiyatlar coşmadan bunu almıştım, gayet memnunum. Kendi bisikletime 80 psi çok kolay basabiliyorum. Xlc delta pu-s04 modeli.
 

Dosyalar

  • IMG_20230316_141330.jpg
    IMG_20230316_141330.jpg
    55,8 KB · Okunma: 15
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Peki hocam 35 lik lastiğe geçsek stok iç lastiklerle kullanabilir miyiz ? 700x35 Cst platinium protector'e geçmeyi düşünüyorum, önceki bisikletimde 38 liğini kullandım ve çok memnun kalmıştım....

İç lastiğin aralığına bağlı. Örneğin 25/32 ise 35'lik lastikte fazla gerilir. İç lastiğin üstünde uygunluk aralığı damga ya da kabartma olarak vardır.
 
İç lastiğin aralığına bağlı. Örneğin 25/32 ise 35'lik lastikte fazla gerilir. İç lastiğin üstünde uygunluk aralığı damga ya da kabartma olarak vardır.
İç lastikler max 32 destekliyor, idare edermi diye düşünmüştüm ama bi takımda iç lastik masrafı yapıcaz o zaman.
 
Bu gün fırsat bulup bisikletcide toplattirdim sonunda. Bisiklet çok fena baya akıcı ilk defa ince lastik düz maşa bisiklet kullanıyorum asfalta uçuyor:D Bazı viteslerde ses geliyor biraz çoğu 0 ses onun sebebini tam anlamadım Peugeot servise gidemedim burda yok. Elcikler baya kötü gerçekten ilk sürüşte bile agritti değişmem gerekiyor. Gidon mesafesi yüksekliği biraz kısa geldi bana onları nasıl kendime göre ayarlamam lazim boyum 177 ama bacak uzunluğum boya göre baya kısa o yüzden 455 kadro aldım seleye oturdugumda pedala erişimin falan baya rahat istediğim gibi ama sanki gidon mesafesi ve yüksekliği biraz az geliyo. Bir de bakımını nasıl yapmam gerekiyor bunun hiç bilmiyorum:D
IMG_20230316_180356.jpg
 
Bu gün fırsat bulup bisikletcide toplattirdim sonunda. Bisiklet çok fena baya akıcı ilk defa ince lastik düz maşa bisiklet kullanıyorum asfalta uçuyor:D Bazı viteslerde ses geliyor biraz çoğu 0 ses onun sebebini tam anlamadım Peugeot servise gidemedim burda yok. Elcikler baya kötü gerçekten ilk sürüşte bile agritti değişmem gerekiyor. Gidon mesafesi yüksekliği biraz kısa geldi bana onları nasıl kendime göre ayarlamam lazim boyum 177 ama bacak uzunluğum boya göre baya kısa o yüzden 455 kadro aldım seleye oturdugumda pedala erişimin falan baya rahat istediğim gibi ama sanki gidon mesafesi ve yüksekliği biraz az geliyo. Bir de bakımını nasıl yapmam gerekiyor bunun hiç bilmiyorum:D
301613 dosyayı görüntüle
Hayırlı olsun, ses gelen vitesteyken vites mandalının tel gerginliğini ayarlayan plastik yüksüğü biraz sıkın yada gevşetin, ben öyle ince ayar yapıyorum. Bakım içinde; 200km de bir zinciri ve dişlileri gazyağı ile fırçalayıp temizliyor, deterjanlı suyla yıkıyor, sonra her baklaya bir damla olacak şekilde yağlıyorum. Balata ve diske gazyağı bulaştırmamaya aman dikkat, işlem öncesinde poşetle sıkıca sarıp bağlamak lazım.
 
Hayırlı olsun, ses gelen vitesteyken vites mandalının tel gerginliğini ayarlayan plastik yüksüğü biraz sıkın yada gevşetin, ben öyle ince ayar yapıyorum. Bakım içinde; 200km de bir zinciri ve dişlileri gazyağı ile fırçalayıp temizliyor, deterjanlı suyla yıkıyor, sonra her baklaya bir damla olacak şekilde yağlıyorum. Balata ve diske gazyağı bulaştırmamaya aman dikkat, işlem öncesinde poşetle sıkıca sarıp bağlamak lazım.
Hocam nasıl yapicaz vites ayarını tam anlayamadım. Kilometre sayacı gerekiyor heralde yoksa nasıl anlayacağım kilometreyi. Elcik km sayacı ve multitool tarzı bir şeye ihtiyacım var tavsiyeniz varsa alabilirim. Asıl en büyük sorun gidon kısmının benim için rahat olmaması biraz fazla geride ve alçak geliyor
 
Geri