Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot T11 Kullanıcı Kulübü

2130=2230=(link) belirgin daha iyi. (link)'in Mosso'daki karşılığı 2127 MDM H = 2227 MDM H = (link).
Peugeot'da T11'in süspansiyonlu olanı (link).
Adı geçenlerin tümü arasında süspansiyonlu olarak Legarda 2x30'lar iyi, düz maşalı tarafta T11 Legarda 2x27'lerden az daha iyi.
Teşekkürler, boyum 171, iç bacak boyum 76 mosso'da 46 cm olanı mı almam daha doğru olur, deneme fırsatım yok maalesef.
 
Scudo
Teşekkürler, boyum 171, iç bacak boyum 76 mosso'da 46 cm olanı mı almam daha doğru olur, deneme fırsatım yok maalesef.

Evet, 46 uygun olur. Yine de herhangi bir satıcıda herhangi bir Legarda'nın 41 ve/veya 46 modelini deneyebilirseniz garanti olur.
 
Herkese merhaba, bugün t11x2 almadan önce size bir soru sorayım dedim. Çift yaprak aynakol hakkında kullanım bilgisine ulaşamadım hiç. 3x sistemler için aşağıdaki gibi bir grafik mevcut fakat 2x aynakolda vites nasıl kullanılmalının cevabı yok. Biri nu konuda beni aydınlatabilir mi?

Ikinci sorum ise bisikletle gelen lastiğin ağırlığı nedir acaba?

Şimdiden teşekkür ederim.images.png
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Herkese merhaba, bugün t11x2 almadan önce size bir soru sorayım dedim. Çift yaprak aynakol hakkında kullanım bilgisine ulaşamadım hiç. 3x sistemler için aşağıdaki gibi bir grafik mevcut fakat 2x aynakolda vites nasıl kullanılmalının cevabı yok. Biri nu konuda beni aydınlatabilir mi?

Ikinci sorum ise bisikletle gelen lastiğin ağırlığı nedir acaba?

Şimdiden teşekkür ederim.301202 dosyayı görüntüle

Aynı mantık. Yeter ki zincir mümkün olduğunca düz hat takip etsin.
3x'te rublenin soldaki dişlilerini mümkün olduğunda soldaki aynakol yaprağıyla, rublenin ortaya yakın dişlileri ortadaki yaprakla, rublenin sağ grubunu sağdaki aynakol yaprağıyla kullanmaya özen gösteriyoruz, yani her aynakol yaprağını yaklaşık karşısındaki ruble dişlileriyle.
2x'te rublenin yaklaşık yarısından solunu soldaki aynakol yaprağıyla, yaklaşık sağdaki yarısından sağını büyük yaprakla kullanıyoruz.
Burada "yaklaşık" ve "özen gösteriyoruz" kısımları önemli. Mesela 2x8'de büyük aynakol yaprağına geçer geçmez rublede 5'e geçirmek zorunda değiliz. Yaklaşık karşılığında tutup zinciri düze yakın kullanmak yeterli. Zorunlu da değil, sadece dikkat edilirse sistem sağlığı bakımından iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: AykutA ve -Deniz-
Aynı mantık. Yeter ki zincir mümkün olduğunca düz hat takip etsin.
3x'te rublenin soldaki dişlilerini mümkün olduğunda soldaki aynakol yaprağıyla, rublenin ortaya yakın dişlileri ortadaki yaprakla, rublenin sağ grubunu sağdaki aynakol yaprağıyla kullanmaya özen gösteriyoruz, yani her aynakol yaprağını yaklaşık karşısındaki ruble dişlileriyle.
2x'te rublenin yaklaşık yarısından solunu soldaki aynakol yaprağıyla, yaklaşık sağdaki yarısından sağını büyük yaprakla kullanıyoruz.
Burada "yaklaşık" ve "özen gösteriyoruz" kısımları önemli. Mesela 2x8'de büyük aynakol yaprağına geçer geçmez rublede 5'e geçirmek zorunda değiliz. Yaklaşık karşılığında tutup zinciri düze yakın kullanmak yeterli. Zorunlu da değil, sadece dikkat edilirse sistem sağlığı bakımından iyi olur.
Barış bey tekrar teşekkür ederim. Hazır sizi yakalamışken bir sorum daha olacak. Ben bu çift yapraklı sisteme sonradan megarange takabilir miyim? Takarsam bir etkisi olur mu? Şuan kullandığım dağ bisikletinde bayır çıkarken megarange'e hiç ihtiyaç duymuyorum. 1. vites ile diğer vitesler arasında acayip boşa düşüyor pedal.
 
Barış bey tekrar teşekkür ederim. Hazır sizi yakalamışken bir sorum daha olacak. Ben bu çift yapraklı sisteme sonradan megarange takabilir miyim? Takarsam bir etkisi olur mu? Şuan kullandığım dağ bisikletinde bayır çıkarken megarange'e hiç ihtiyaç duymuyorum. 1. vites ile diğer vitesler arasında acayip boşa düşüyor pedal.

Megarange 7 ve 8'li dişlilerde var, bundaki zaten ondan çok daha iyi dişli sayıları sunan (11-13-15-17-20-23-26-30-34 ) 9'lu 11-34 ruble. Farklı bir dişli oranına muhtemelen hiç ihtiyaç duymazsınız. Çok yükle çok dik rampada 34 dişli yetmezse arka attırıcı 36 dişe izin veriyor: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: AykutA ve -Deniz-
54 kadro var zannetmiştim ama bir tane varmış ona da 10k fiyat veriyor sahibi. Acaba t11x2 alıp sonradan ihtiyaç duyarsam para oldukça 27ye çeviremez miyim?
2x9 dan 3x9 a dönüşüm zincir ve vites attırıcılarla birlikte oldukça masraf çıkarır size. Tavsiyem 3x9 dur bursa için. Üzerindekiler bile yetmedi bana da aynakol ve rubleyi değiştirdim öyle tırmanmaya başladım dağ tarafına doğru. Bianchi de T0011 adında aynı modeli çıkarmış bu arada. Tipi, boyaması aynı. Elcik, sele gibi bileşenler daha kaliteli oluyor bianchi’nin. Onu da bi araştırın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
2x9 dan 3x9 a dönüşüm zincir ve vites attırıcılarla birlikte oldukça masraf çıkarır size. Tavsiyem 3x9 dur bursa için. Üzerindekiler bile yetmedi bana da aynakol ve rubleyi değiştirdim öyle tırmanmaya başladım dağ tarafına doğru. Bianchi de T0011 adında aynı modeli çıkarmış bu arada. Tipi, boyaması aynı. Elcik, sele gibi bileşenler daha kaliteli oluyor bianchi’nin. Onu da bi araştırın derim.
Sizin bisikletiniz t11 mi? Onun üzerinde mi değişiklik yaptınız?
Megarange 7 ve 8'li dişlilerde var, bundaki zaten ondan çok daha iyi dişli sayıları sunan (11-13-15-17-20-23-26-30-34 ) 9'lu 11-34 ruble. Farklı bir dişli oranına muhtemelen hiç ihtiyaç duymazsınız. Çok yükle çok dik rampada 34 dişli yetmezse arka attırıcı 36 dişe izin veriyor: (link)
Galiba alacağım t11x2 geçen senenin ürünü o yüzden arka attırıcı Deore onda da bu oran var mıdır?
 
...
Galiba alacağım t11x2 geçen senenin ürünü o yüzden arka attırıcı Deore onda da bu oran var mıdır?

Tam modeline göre bakmak lazım.
Önde 30 arkada 34 kullanım yeri için yetersiz görünüyorsa bence baştan önde 26 arkada 34 sunan T11'e yönelmek lazım.
Tabii bu değerler güncel model için. Güncel modellerde her ikisinde de 11-34 ruble var. Önceki yıllarda birinde 11-34, diğerinde 11-36 vardı diye hatırlıyorum. Öyleyse ve eski T11x2'de 11-36 varsa ona göre karşılaştırmak lazım.
 
Tam modeline göre bakmak lazım.
Önde 30 arkada 34 kullanım yeri için yetersiz görünüyorsa bence baştan önde 26 arkada 34 sunan T11'e yönelmek lazım.
Tabii bu değerler güncel model için. Güncel modellerde her ikisinde de 11-34 ruble var. Önceki yıllarda birinde 11-34, diğerinde 11-36 vardı diye hatırlıyorum. Öyleyse ve eski T11x2'de 11-36 varsa ona göre karşılaştırmak lazım.
Benim Kasım da aldığım 2022 model t11x2 de 11.34 ruble vardı . yanlış hatırlamıyorsam 2022 modellerde t11x2 de 11.34 , 27 vites olan T11 de ise 11.32 ruble geliyordu
 
Yine alamadım. 53 kadro yine satılmış. 2 adet var demelerine rağmen işten izin aldım gittim yine satıldı dendi. Internetten almak da istemiyorum yok disk yamuluyor yok kadro çiziliyor diye. Yine kaldık mtb ile başbaşa. Adamın teki 9150 lira fiyatla satıyor x2 yi saçma sapan bir fiyattan. Ne yapsam bilemedim. Nette daha ucuza çok yer var ama t11 diyor ön arka altus diyor...
 
Sizin bisikletiniz t11 mi? Onun üzerinde mi değişiklik yaptınız?

Galiba alacağım t11x2 geçen senenin ürünü o yüzden arka attırıcı Deore onda da bu oran var mıdır?
Benim bisiklet T11 evet. Aynakol 22/34/44, rubleyi 11/36 yaptım. Ne zincir değişti ne başka bişey
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Merhabalar, riverside 500, kron tx 500, rockrider 540 maceralarımdan sonra nihayet 11x2 alabildim. 6600₺ fiyata hollowtech aynakol, arka deore ön altus set gayet makul gibi geldi.
Hocam merhabalar kusura bakmayın konunuzla alakası yok fakat ben de kron tx500 almak istiyorum kron tx500 2020 ile mosso legarda 2224 arasında kaldım fiyatları aşağı yukarı aynı fakat tx500 ile ilgili hiçbir inceleme yorum vs bulamadığım için aklım karıştı herhangi bir öneriniz var mıdır
 
Hocam merhabalar kusura bakmayın konunuzla alakası yok fakat ben de kron tx500 almak istiyorum kron tx500 2020 ile mosso legarda 2224 arasında kaldım fiyatları aşağı yukarı aynı fakat tx500 ile ilgili hiçbir inceleme yorum vs bulamadığım için aklım karıştı herhangi bir öneriniz var mıdır

Şehir/trekking bisikletlerini kıyaslarken şu konu daha uygun: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

(link) Legarda (link)'ten epey daha yüksek bir model. TX500'ün Mosso Legarda'daki karşılığı yıllara göre 2130, 2230, (link).
(Mosso model isimlendrmesi hakkında bilgi: Mosso Kullanıcıları Kulübü )
 
  • Beğen
Tepkiler: Treaz
Sonunda ben de kulübe dahil oldum arkadaşlar. Dün bütün Bursa'yı gezdim. Hiçbir yerde kalmamıştı 53 kadro. Konuştuğum kişiler de Peugeot markasının Bianchi'ye geçtiğini ve artık Peugeot değil de T11 modellerinin Bianchi markası ile çıkacağını söylediler. Fiyat bandı da 12 bin liranın üzerinde olup kullanılan bileşen olarak daha alt bir donanımda gelecekmiş. Bunu duyunca şuan edeceğim zarar ileride edeceğim zarardan daha makul gözüktü. Benzer fiyat performansta bir ürün de bulamayınca gidip aldım son kalan t11x2'yi. Yalnız eve geldim ön tekeri taktım. Diskten bir sürtme sesi gelmeye başladı. Sök tak bayağı denedim. Hep aynı ses. En son vidalarını gevşeteyim derken hidrolik sıvısı boşaldı. Bisikleti ters tutmamak gerekiyormuş :D Kavuşamadan geri bisikletçiye götürdüm. Yarın teslim alırsınız dedi. Aldığım yere dikkat etmem gereken başka bir şey var mı diye sordum. Vites kullanımı vs. olarak? Hikaye onlar ya kafana göre kullan artık markalar bisikletleri ayar kaçırtmayacak şekilde üretiyor (?!) dedi. Valla ilginç bir ülkedeyiz. Ben bir rodaj konusunu okuyayım en iyisi.
 
Bisikletçilerin üfürmelerine hastayım.

-


Hayırlı olsun.
Teşekkür ederim, seçim konusunda bana çok yardımcı oldunuz.

Akşam bisikleti aldıktan sonra kullanım kılavuzunda bagaj+bisiklet+sürücü dahil maksimum ağırlık kapasitesi 100 kg yazıyordu. 53 kadro bir bisiklette bu bana çok saçma geldi. Sonuçta bagaj da taşıyacak bu bisiklet. Şuan 130 kiloyum bu bir sıkıntı doğurur mu arkadaşlar? Yoksa firma kendini garantiye mi almaya çalışıyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Sonunda ben de kulübe dahil oldum arkadaşlar. Dün bütün Bursa'yı gezdim. Hiçbir yerde kalmamıştı 53 kadro. Konuştuğum kişiler de Peugeot markasının Bianchi'ye geçtiğini ve artık Peugeot değil de T11 modellerinin Bianchi markası ile çıkacağını söylediler. Fiyat bandı da 12 bin liranın üzerinde olup kullanılan bileşen olarak daha alt bir donanımda gelecekmiş. Bunu duyunca şuan edeceğim zarar ileride edeceğim zarardan daha makul gözüktü. Benzer fiyat performansta bir ürün de bulamayınca gidip aldım son kalan t11x2'yi. Yalnız eve geldim ön tekeri taktım. Diskten bir sürtme sesi gelmeye başladı. Sök tak bayağı denedim. Hep aynı ses. En son vidalarını gevşeteyim derken hidrolik sıvısı boşaldı. Bisikleti ters tutmamak gerekiyormuş :D Kavuşamadan geri bisikletçiye götürdüm. Yarın teslim alırsınız dedi. Aldığım yere dikkat etmem gereken başka bir şey var mı diye sordum. Vites kullanımı vs. olarak? Hikaye onlar ya kafana göre kullan artık markalar bisikletleri ayar kaçırtmayacak şekilde üretiyor (?!) dedi. Valla ilginç bir ülkedeyiz. Ben bir rodaj konusunu okuyayım en iyisi.
Bu olay başıma gelen bir başka olayı hatırlattı. Bisikleti ilk aldığım zamanlarda ön aktarıcıda vites geçişlerinde sorun vardı. Bisikletçiye gidip tamir etmesini rica etmiştim ve verdiği yanıt ise *onun modeli öyle zamanla düzelir* idi.
 
Teşekkür ederim, seçim konusunda bana çok yardımcı oldunuz.

Akşam bisikleti aldıktan sonra kullanım kılavuzunda bagaj+bisiklet+sürücü dahil maksimum ağırlık kapasitesi 100 kg yazıyordu. 53 kadro bir bisiklette bu bana çok saçma geldi. Sonuçta bagaj da taşıyacak bu bisiklet. Şuan 130 kiloyum bu bir sıkıntı doğurur mu arkadaşlar? Yoksa firma kendini garantiye mi almaya çalışıyor?

Katlanırlar bile modeline göre 110-140 kg taşıyabiliyor. 100 kg aşırı düşük bir kapasite. Bisiklet 13 kg olsa (kaç kg?), 3 kg aksesuar+su olsa, 84 kg sürücü + ekipmana kalıyor. 75 kg binici 15 kg'lik heybe bile taşıyamıyor ki heybe ~2 kg, bagaj ~1 kg. Kadroya-maşaya bagaj deliklerini hiç koymasalarmış. 100 kg çok az, hiç gerçekçi değil, saçma. En az 140 diyelim biz ona.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Katlanırlar bile modeline göre 110-140 kg taşıyabiliyor. 100 kg aşırı düşük bir kapasite. Bisiklet 13 kg olsa (kaç kg?), 3 kg aksesuar+su olsa, 84 kg sürücü + ekipmana kalıyor. 75 kg binici 15 kg'lik heybe bile taşıyamıyor ki heybe ~2 kg, bagaj ~1 kg. Çok az, hiç gerçekçi değil, saçma. 140 diyelim ona.
Bana da pek gerçek gelmedi. Belki lastikler yüzünden böyle yazılmış olabilir diye düşündüm. 32'lik lastikler var üzerinde çok ince. Elimdeki 700x45 lastikler ile değişimi düşünüyorum.
 
Geri