Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot Türkiye'de Satışta

Bugün R13 bisikletime kavuştum. Henüz sürme fırsatım olmadı, montajını hallettiğim gibi eve attım :)

İnternet sitesinde ve katalogda yazanların aksine Fulcrum jant ve 105 set (fren dahil) geliyor. Toplam ağırlığı pedallar hariç 9,430 kg. Kadro fotoğrafta görünenlerin aksine baya şekilli olmuş. Renkler de kataloga göre daha çok hoşuma gitti.

Yakında bir tanıtım videosu çekip yükleyeceğim.
 
Scudo
@OnurYollarda
Hayırlı olsun. Ağırlığı fena değilmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurYollarda
Selamlar bisiklet dostları, bir hafta önce Peugeot R13 alarak yol bisikletine geçiş yapmıştım. Ev-iş telaşından ilk sürüşümü bu akşam yapabildim. Daha önce yol tecrübem olmadığını tekrar belirterek nacizane izlenimlerimi paylaşmak isterim. Öncelikle 1.86 boy ve 83-85 civarı iç bacak boyum var. Bisikletçimin tavsiyesi ile 56 kadro aldım. 22 km.lik ilk sürüşümde bisikletin boyu beni rahatsız etmedi. Hafif bir boyun ağrım var ama sanırım yol bisikletine alışma evresinde herkesin başına gelebilir. Genel itibariyle düz bir güzergahta sürdüm. Bisikletin vites geçişlerinin oldukça sessiz ve başarılı olduğunu söyleyebilirim. Yalnız büyük aynakolda yüksek viteslerde farklı bir sürtme sesi geldi, ilk fırsatta göstereceğim. Özellikle 11-28 dişliler ile inişlerde hızı hissediyorsunuz. Drop barlara inince gidon biraz ince geldi elime kavrama açısından. Çok mu büyük elliyim, gidon bandını değiştirmeli miyim bilemedim. Frenlere gelirsek caliper freni disk frene göre daha sevmişimdir nedense fakat frenleri biraz erken sıkmakta fayda var. Bir tavsiyem de çizikleri dert edinenler zincir altındaki borulara koruyucu taksınlar. Ayakkabının topukları arada sürttü. Yine de sonuç olarak bisikletin yolda hissettirdikleri tarif edilemez. Bisikletini sevenler beni anlayacaktır. Dilerim faydalı olabilmişimdir. Kazasız, keyifli sürüşler.2FC4595E-8818-4964-9CF5-DDCF699615A4.pngD4E0FE5E-5107-42C8-B8D4-776D7F142E52.jpeg
 
178 cm boy ile 53 cm olan kadrodan aldım ben de. Bugün 54,2 km kullanma şansım oldu. Gerek Kağıthane'nin dik yokuşları gerek düz sahil yolu derken, bisikleti alır almaz değiştirdiğim 11-30 aynakol ile çok rahat ettim. Eski bisikletimde aynakol 50-34, ruble ise 12-30 idi. Bu bisiklette 52-36 aynakol geleceğini öğrenince korkmuştum ancak eski bisikletimle aradaki yaklaşık 2,5-3 kg ağırlık farkı en dik yokuşlar dışında 30 dişli rubleyi çok az kullanmamı sağladı. Yani korktuğum başıma gelmedi :)

Ben de sürerken göbek ya da aynakol civarından "çıt çıt" ses duyuyorum ancak enteresan yanı, bisiklet yolda ilerlerken pedala basmadığım zaman da geliyor bu ses. Üstelik herhangi bir şekilde ritmik değil, ara sıra çıkıyor. Kafayı yedim bugün ama bulamadım... Bulunca haber vereceğim.

Özetle, bisikletimle mutluyum :)

IMG_0879.JPG
 
@OnurYollarda Merhabalar belki sele borusundan gelebilir ses içini temizleyebilirsiniz pislikler toplanıyor genellikle hayırlı olsun bu arada.
 
Son düzenleme:
@Mab1K
tamamdır hocam bakayım bir, teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Turisti
@OnurYollarda
Bu çıt çıt sesi banada ilginç geldi. Bir tanıdığıma 2. el olarak aldım ve mahallemde 1 tur atınca bu sesi fark ettim, acaba fabrikasyon bir durum mudur bilemedim arkadaş bisikletçiye gidip baktıracaktı fakat henüz bir gelişme paylaşmadı benimle ...
 
@yavuzkosar
Bana "yüke bağlı" bir ses gibi geliyor. Evde standdayken pedal çevirdiğimde ses yok çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
@OnurYollarda çünkü genellikle zorladığınız da çıkan bir ses aynısı benim bisikletimde oldu sorunu sele borusunu temizleyerek çözdüm gres yağı alt tabaka da katılaşmıştı (gres yağı alt tabaka da toplanmıştı yani.) ama bu aralar yine yapıyor genellikle yokuş tırmanırken.
 
@IAMCYCLING
Sele daha yukarıda olacak ve gidon boğazı uzatılacak. Bu sayede daha aero bir sürüş şekli elde ediyor kullanıcı. Daha rahatsız ama daha hızlanmaya müsait oluyor. Ancak 1-2 beden üzeri olduğu taktirde bu şekilde modifiye etmek mümkün olmuyor.
Yarış kosulmayacaksa bu eziyete gerek yok bence. Rahat sürüş pozisyonu için kendi kadro boyunuzu veya daha dik duruş için büyük kadro tercih edilebilir. Ama bu zaman da gidon boğazını kısaltmak gerekebilir.
 
gelen sesin sebebi kadro içinden geçen tellerden dolayı olabilir. benim bisiklette de oluyor bazen. durduğu yerde gidonu sağa sola çevirince bile geliyor böyle bir ses.
 
GTR 950'de aynı problemi yaşadım...
benim ses pedaldan geliyor gibi hissettim ben... çok ince bir çıt çıt sesi geliyordu...
pedalı söküp, biraz yağlayıp tekrar takınca ses mes kalmadı...
 
@makaram
Bak bu olabilir işte hocam, düşünmemiştim bunu
 
bugun seleyı bıraz one alıp terazı ıle de egımını degıstırdım gerıye dogru yatıklık varmıs.onu duz yada bır ıkı mılım daha asagıya aldım.seleden rahatsız olanların ılerı gerı ayarına ve egımıne dıkkat etmesınde fayda var cunku olusan fark duyda ınanma derler o cınsten.bıke fıt yaptırma ımkanı olanların bır an once yaptırması lazım bunu cok net anladım.
 
pejo PGT 509 lastıkler CRITTER mtb 1650 tl Alalı 4ay oldu. arcelık mılas 28jant sanırım motosıklet tekerı:)))
 
Ses kadro içinden geçen kablolardan geliyor büyük ihtimalle. Sinir bozucu ama neyse ki mantıklı bir yanıt bulabildim
 
Arkadaşlar r15 almayı planlıyorum, deneyim ve düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 
IMG_20190701_195451.jpgSıfır GTR920 aldım. 1 aydır janttan kaynaklı yaşadığım sorundan ötürü kullanamıyorum bisikleti. Fabrika ile iletişime geçtim yedek dış ve iç lastik yolladılar ama sorun çözülmedi. En son seti yolladım sorun iç lastikte diyorlar. Kısacası ben memnun kalmadım, basit no name bir jant setini değiştirmeyip beni 1 aydır bisikletsiz bıraktılar. Başka firmalar sırf bu jant hatalarından ötürü karalanmış Peugeot da satış sonrası için pek de güven veren firma değil. Bakalım sıfır aldığım bisiklete binebilecek miyim? En kötü hukuki yoldan sorunu çözmeye kararlıyım cevremdekilere de tavsiye etmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Geri