Scudo Sports

Pınarello Gerçeği

@Onur Ali İmren

Torku'ya Specialized, Pinarello, Cannondale, Focus, Trek, BMC de sponsor olmak isteyip de onlar yine de Salcano'yu seçene kadar etmiyor. Tek seçeneğin var zaten yapacak bir şeyin yok :) Ha bir de tabi bizdeki profesyonellikten öte milliyetçilik olayları da var. Türk takımına Türk firması gibi.
Cube Wanty-Groupe Gobert'in sponsoru yol yarışlarında ancak daha büyük ağırlığını MTB'ye veren bir firma.
Corratec'in sponsor olduğu takım var mı bilmiyorum açıkçası.

Reklam'ın önemli olduğunu ben de biliyorum zira zaten bu sektördeyim sayılır. Ama reklam önemli o yüzden bizi kimse tanımıyor diyerek kenara oturarak olmuyor bu işler. Reklam yapmak sadece milyonlarca dolar harcayarak TV'de reklam çıkmak değildir. Daha önce de yazdığım gibi gönderirsin toplam 10 tane bisikletini 10 tane dergi/takım/blogger vs. kişiye bakarlar yorumlarını yazarlar. Ama bunun için malına güvenmen lazım. Çünkü bu adamlar kötüyse de kötü derler. Neden Ağustos sayısında Cycling Plus'ta Salcano XRS02 105 testini görmeyelim mesela?

Burada kimsenin benim kadrom esniyor o yüzden kötü diye bir sıkıntısı olduğunu da görmedim bu arada. Marka tartışması yapıyoruz :) Pinarello'nun da MTB'si olmadığına göre Fabrice Mels çok doğru bir örnek değil bence. Özellikle bindiği bisikletin kendisine özel olarak hazırlanmış olduğunu düşününce. Kaldı ki yine reklam konusuna dönersek bisikletle ilgilenen biri olarak benim bile bundan haberim yoktu burada ismini görene kadar. Ne güzel yarış kazanmış. Yapsana bunun reklamı. Göndersene o kadroyu testlere.
 
Scudo
Salcano şu renk,tasarım olayına girse ben almayı düşünürüm açıkçası. Fakat param olsa 10 Bin TL yine de Pinarello alacağı mı düşünmüyorum. Sky ve Froome ile popülaritesi artan bir marka oldu Pinarello. Yani Sky takımı başka bir İtalyan marka yada Raleigh kullansa ne olacaktı acaba ?
 
@lombardo

Sanırım Dogma'nın yüksek fiyatından dolayı bütün Pinarello'ları son derece pahalı zannediyorsunuz. Benzer modelleri karşılaştırırsanız aralarında çok büyük fiyat farkı olmadığını görebilirsiniz. Mesela:
(link)
(link)

Bir de Salcano için "nasıl kadro yapılır ı ben de gösteririm ve yarış kazandıran karboya da imzamı atarım" diye bir cümle kullanmışsınız. Salcano, sattığı bisikletlerin kadrolarını üretmediği gibi tasarlamıyor da; çoğu Salcano kadro Axman isminde bir Taiwan firmasının tasarım ve üretimi. Salcano'un imalat aşamasında tek yaptığı hazır aldığı parçaların montajı.

Salcano araştırma veya mühendislik falan yapmıyor, ürün geliştirme adına yaptığı tek şey de "şu modelin üstünde şu parça" olsun diye çoğu zaman anlaşılmaz kararlar vermek (bkz. 2015 Salcano modelleri | Sayfa 2 - BisikletForum ) ve boyası için garip renkler seçmek.
 
@Çağrı Soylu Cevap için teşekkürler

Pınarın mtb si var bu arada,yine en iyiyiz şeklinde girdiler :D

bir arkadaş bahsetmişti,balkanların specialized ı salcano diye. İşi başka yere çekmeyeyim ama sizde biliyorsunuz ki her firmanın gelmek istediği yapmak istediği hatta daha doğrusu OYNAYABİLECEĞİ saha farklıdır. Ben salkanonun yolunu gayet beğeniyorum. Onlar düşünmüyor mu sizce bunu? düşünüyordur. Ama kendi kadrolarını kendi üretmeleri,tasarlamaları gerek. zor işler bunlar.

mesela mosso,kinesis tonlarca kadro üretiyor ama neden yarışlarda görmüyoruz? bunu organik bir yapı olarak düşünün,kollar var bacaklar kafa vs bilimum organ. Hepsinin görevi farklı.

Bende isterim görelim o kadroyu nedir ne değildir ama,aslında bununda çok bir önemi yok. Çünkü yine standart bir kullanıcı farkı anlayamayacak.
O argeler,inanın sizin bizim mutluluğumuz için değil piyasada var olabilmek adına yapılıyor.
Avrupa 16.sı bir koşucu tanıyorum adam part time çalışıyor tek sponsoru adidas. Bunu yedirebiliyor musunuz kendinize? TV ye oynuyor hemen her büyük. Tabi bunu kabul ediyoruz baştan kapitalizm i kabul ederek.

Bu arada ben hiç bir amerikan firmasını samimi bulmam söyleyeyim. Bana sıpeyşıl,cayınt ne bileyim tırek falan demeyin işte şunu yapıyor. Evet,yapıyor kafa çalıştırıyorlar benden bir alkış. Kesinlikle lafım yok ama bir arkadaş yine demişti,standart kullanıcı için ego tatminidir. Keşke bu egoları şu yaşadığımız evreni anlamaya çalışarak tatmin etseydik. zamanımızı satarak değil.

konu benim için çok farklı yerlere gidiyor,saygıyı bozmadan konuşabildiğimiz için mutluyum.
 
Bayramlarda cervelonun elini öpüp şeker, bez mendil bir miktarda harçlık alan pinarello nasıl bir yaratıkmışki 7 sayfa yazı döşenmiş zatı şaneleri hakkında. Ah para gözün kör olsun. Şimdi jimi hendrix gibi bir pinarello kadrosu parçalamak vardı ne şanımız yürürdü.
tumblr_mzit4pQSLY1su17npo1_1280.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren
@Onur Ali İmren

E zaten kendiniz de benim en başından beri yazdıklarımı özetlemişsiniz :) İyi bir ürün çıkartmak ve olanı geliştirmek için AR-GE gerekir. Bunu yapmamak da yazdığınız gibi firmanın kendi çıkarları sonucunda kendi seçimidir. Ama yapmayan bir firmayı yapan bir firmayla bir tutamayız sonuç olarak.
İlk yazdığımda da dediğim gibi bu ar-ge'yi yapmazsan ürün geliştiremezsin ve bir iki sene markan ile sattıktan sonra yok olur gidersin. Aynı frekansta konuşuyoruz.
Ego tatmini olayına katılmıyorum. Heves diyelim. Ego güçlü bir kelime.

İşletmenin de birinci kuralıdır. Tüm firmalar kar etmek için kurulur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren
@Murat B.

yurtdışından getirilecek ve tr içerisinde yaygın şekilde satılan herşey için geçerli olmak üzere; fiyatlarının yakınlığı çok önemli olmuyor diye düşünüyorum ( bende biraz saat hastalığı vardır, epey bir saat almışlığım var yurtdışından da; o bakımdan. bir de o fiyatların vergisi, bisiklet için kargo ücreti bile kayda değer bir rakam olacaktı vs.. :) ) ama bu gidişle ileriki yıllarda bir canyon olabilir :)

diğer konuda da doğru ben ilk mesajımda da belirtmiştim zaten. Yani üretmediği doğru. Konu hep kadro üzerinden yürüdüğü için öyle dedim. kadro kırılır mı, kırılmaz mı, arkasında nasıl dururulur vs.. yoksa salcano nun kadro ürettiğini ben de düşünmüyorum. üreten de azdır zaten.

ucuzluk konusu da; hani iki markanın birbirine yakın denebilecek modellerinde değil de; salcano nun giriş seviyelerinde olup da pınarello da karşılık bulmayan ayardakiler diyelim :) bu arada hiçbir zaman bir salcano bisikletim olmadı. ama çok insanda gördüm; görmüşüzdür..

bu marka da şöyle yapsın, böyle yapsın bak mesela şunları yanlış yapıyor filan gibi yaklaşımlar güzel. ama pınarello salcano yu cebinden çıkarır denince; hani e bi zahmet çıkarsın diyorum yani :)
 
@lombardo

Söylediğiniz doğru ama...

"yaygın şekilde"yi bırakın, XRS001 gibi Salcano'lar Türkiye'de hiç satılmıyorlar. En azından satıldıklarını ben görmedim. Bayilere sorarsanız bir kısmını peşin ödeyip sipariş vermeniz halinde getireceklerini söylüyorlar.
Yurtiçi ve yurtdışı liste fiyatlarını karşılaştırırsanız genelde Türkiye'de %20 civarında daha pahalı olduğunu görürsünüz (bunun da çoğu vergi zaten). Yurtdışında bisikletlerin çok daha ucuz olmasının sebebi (özellikle 2-3 sene öncesinin modelini alırsanız) çok ciddi indirimlerlerle satılmaları veya Canyon gibi sadece internet üzerinden satış yaptığı için fiyatlarda bayi marjı bulunmaması.
 
Murat bey mesela cok guzel bir noktaya deginmissiniz farkli komponenlerin bir araya getirilerek ortaya cikan her urun sektorunde vardir.

Laptoplarin cogunda islemcinin iyisi olsa o islemciyle tadini cikarabileceginiz yuksek bir ekran karti olmaz cunku nvidia ya ati nin stogu erimesi gereken bir urunu vardir vs..

Shimano da atiyorum kardesim benim filanca yil urettigim bi on arttirici var ama nedense ragbet gormedi stogu eritmem lazim, onu alirsan acayip guzel kiyak yaparim fiyatta der mi acaba? :)

bunu elestirelim iste kardesim komponentin bari iyi ve mantiklisini dizin diye. Haa o zaman daha pahali olabilir vs.

okudum :) olmamış abi hakkaten :D ama bunun farkedilmeyebileceğine ihtimal verecek kadar saftir olamaz ya, olmasın lütfen :D
 
İlk sayfadaki mesajdan sonra bir iki kişi daha yazar konu kapanır diye düşünmüştüm. Şimdi baktım sayfalarca yazı var ama konuyla alâkalı birşey yok. Kadronun kendisinin de kırıldığını gösteren bir fotoğraf vardı başta, onun üzerine kadro kulağı zaten kırılmak içindir mesajları, ondan sonra salcano'ya sıçramalar, oradan diğer markalar, garantiler, bayiler, beşiktaş, geyik vb. diğer ilgisiz konularla bu konu iyice iç edilmiş durumda. Ortadaki tek gerçek, eski tartışma seviyesi ve yorum kalitesinin yavaş yavaş kayboluyor oluşu. Hepinize iyi forumlar...
 
(link)
şu siteyi bir inceleyelim. karbon kırılmaz bir materyal değil, gayet kırılabiliyor. en güvendiğiniz marka bile kırılabilir. bunun adı pinarello, colnago, bmc veya xxx olabilir. üstünde yazan markanın kırılmada zerre etkisi yok. çoğu elle üretilen malzemeler ve her zaman aynı gerilime dayanamayabilir. kaldıki karbon lif yapısı gereğince içerden başlar kırılmaya, içerideki liflerden biri koptuğu zaman çorap söküğü gibi gelir.

bahsettiğiniz malzeme gerçekten kırılsın diye yapılmış bir malzeme. o kırılmasa kadro zarar görecekti inanın. 20965820340345 dolarlık pinarelloya zarar gelmesin diye 10 dolara o malzeme takılıyor. o olmasaydı kadronuz hasar görecekti ve bu sefer koskoca pinarello şuna bi çözüm bulamamış benim kadrom kırıldı diyecektiniz. ama çözüm o işte.

sevgiler.
 
ne güzel oldu bu ülke ve millet, her daim yanlış anlamalara ve sonucunda tartışmalara meraklı hale geldik. aslında tek bir noktada birleşiyor gibi görünsekte(bisiklet), önemli olan nokta her birimiz için bisikletin ne ifade ettiğidir. Forumda bir çoğumuzun paylaşma amacı bilgilenmek ve bilgilendirmek sözde ama daha önce de belirtildiği üzere lüks meraklısı bir millet olduk çıktık, nasıl ki özellikle dizilerde filmler de dayatılan tüketim çılgınlığını destekler biçimdeki evler, eşyalar, arabalar vb. metalar üzerine kurulu hayatlar geçim gücü belli olan bu millet üzerinde özellikle son 20 yılda son derece baskı yaratıp bunun meyvelerini hırs, şehvet düşkünlüğü, sinir, hümanist duygulardan uzak, ahlak düşüklüğü gibi meziyetler edinerek suç oranlarında muazzam derecede artış olarak gözlemliyorsak, aynı şeylerin bisiklet dünyasında ve özellikle bu forum aracılığı ile olması beni gerçekten son derece üzüyor ve kaygılandırıyor. Bisiklet konusunda da sürekli bütçelerimizin üzerinde anılması tavsiye edilen ve gerçekleşen durumlar söz konusu. Gelir düzeyimizden en az 2-3 kat fazla gelir düzeyinde olan başka ülkelerdeki bisiklet kullanıcıları ile aynı komponentlere sahip bisikletlere sahip olmak şçin bir çok kişi yırtınıyor aynı diğer metalarda olduğu gibi ve gerçekten mali durumu etkilenmeyenler için sorun teşkil etmese de sınırda ve daha düşük durumdakiler için sorunlar yaratma potansiyeli son derece yüksek olarak görüyorum.

Halbuki bisikletin tanımı (profesyonel anlamda para kazanılan yarışçılık haricinde) sadelik olmalı, özgürlüük olmalı, petrolden, kirlilikten, teknolojiden kısmende olsa uzak, kısacası kapitalist düzene inat tüm bunlara karşı bir duruş olmalı hemde sağlık artısı olarak bedenimize ve ruhumuza. Ne yazık ki bir arkadaşın da dediği üzere bisikletçi adam daha sevecen hoşgörülü yardımsever hümanist olmalı özelliklerini kaybeder gibiyiz.

çok daha uzun yazmak gerekir ama eziyette olmasın, umarım naçizane düşüncelerimi aktarabilmişimdir en azından anafikir olarak.

daha saygılı ve sevgi dolu, anlayışlı muhabbetler umuduyla, esenlikler...
 
Geri