Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ruble uyumu

Aynakolunun büyük dişlisi 42 diş olan dağ bisikletine sahip olduğunuzu varsayarsak 12 dişli küçük rubleden 11 dişli küçük rubleye geçiş teoride %9 kadar hız artışı sağlar aynı pedal çevrim hızınızda. Sarfetmeniz gereken güç de artacaktır tabii ki bir miktar. Elde atıl güç varsa hız artışı %9 olur.

Son viteste dakikada 90 kadans çevirebileceğinizi varsayarsak 42-11 aynakol dişli oranında son hızınız yaklaşık 42 km/saat olur.
 
Son düzenleme:
Scudo
Aynakolunun büyük dişlisi 42 diş olan dağ bisikletine sahip olduğunuzu varsayarsak 12 dişli küçük rubleden 11 dişli küçük rubleye geçiş teoride %9 kadar hız artışı sağlar aynı pedal çevrim hızınızda. Sarfetmeniz gereken güç de artacaktır tabii ki bir miktar. Elde atıl güç varsa hız artışı %9 olur.

Son viteste dakikada 90 kadans çevirebileceğinizi varsayarsak 42-11 aynakol dişli oranında son hızınız yaklaşık 42 km/saat olur.
Hocam dediğiniz gibi aynakol Shimano Stx Rc 42-32-22 boyutlarında ama Olay siz anlattığınızın tam tersi benim dahilinde 11/28 Rubleyi 12/32 ile çevirmek durumunda kaldım 11/32 aradım ama 7'li kasette bulamadım sormak istediğim ise 12/32 kullanacağım için eski rublem ile arasında aman aman bir fark yaratacakmı en küçük dişlide.
 
Hocam dediğiniz gibi aynakol Shimano Stx Rc 42-32-22 boyutlarında ama Olay siz anlattığınızın tam tersi benim dahilinde 11/28 Rubleyi 12/32 ile çevirmek durumunda kaldım 11/32 aradım ama 7'li kasette bulamadım sormak istediğim ise 12/32 kullanacağım için eski rublem ile arasında aman aman bir fark yaratacakmı en küçük dişlide.

Gecenin bir yarısı tam tersi anlamışım kusura bakmayın.

42/12 aynakol ruble oranınızda
60 kadansla max. hızınız 25,830 km/saat
90 kadansla max. hızınız 38,745 km/saat
120 kadansla max. hızınız 51,660 km/saat olacak.

Önceki 42/11 aynakol ruble oranınızla
60 kadansla max. hızınız 28,178 km/saat
90 kadansla max. hızınız 42,267 km/saat
120 kadansla max. hızınız 56,356 km/saat idi.

Yaklaşık %8 kadar max. hız kaybınız oldu.
26" jant tekerleğine sahip olduğunuzu, tekerlek çevrenizin 205 cm olduğunu varsaydım.

Fiili ortam şartlarına gelecek olursak;
Benim bisiklette de (çelik dağ 19 kg) 42/13 var.
Rüzgarsız düz asfalt ortamı yakalayamadığımda en küçük rubleyi kolay kolay kullanamıyorum. Hafif aşağı meyilli asfalt iniş bulduğumda ise 42/13 yetmiyor.
Ama bu durumlar nadir rast geliyor.
Asıl sınırlayıcı olan ağır bisiklet, geniş lastik, rüzgar direnci ve diz eklem bağım oluyor.
Daha fazla eğimli serbest, çevrimsiz inişlerde ise zaten pedalla rubleyle işiniz olmuyor; Allah ne verdiyse kaptırıp iniyorsunuz yokuşu. Dolayısıyla psikolojik etki haricinde 11 li ruble eksikliğini pek yaşamayacaksınız.
Dik yokuşlardaysa 32 li rubleye dua edersiniz, hem siz hem diziniz... Hem şu an hem de gelecekte :harika:

Aynakol dişli oranından hız hesaplama formülünü de şuraya bırakalım, istifade eden olur illa ki.

Aynakol diş sayısı/ruble diş sayısı*tekerlek çevresi mm*kadans*60= ilgili aynakol/ruble eşleşmesindeki maksimum hız

Kadans: dakikadaki pedal turu sayısı
 
Gecenin bir yarısı tam tersi anlamışım kusura bakmayın.

42/12 aynakol ruble oranınızda
60 kadansla max. hızınız 25,830 km/saat
90 kadansla max. hızınız 38,745 km/saat
120 kadansla max. hızınız 51,660 km/saat olacak.

Önceki 42/11 aynakol ruble oranınızla
60 kadansla max. hızınız 28,178 km/saat
90 kadansla max. hızınız 42,267 km/saat
120 kadansla max. hızınız 56,356 km/saat idi.

Yaklaşık %8 kadar max. hız kaybınız oldu.
26" jant tekerleğine sahip olduğunuzu, tekerlek çevrenizin 205 cm olduğunu varsaydım.

Fiili ortam şartlarına gelecek olursak;
Benim bisiklette de (çelik dağ 19 kg) 42/13 var.
Rüzgarsız düz asfalt ortamı yakalayamadığımda en küçük rubleyi kolay kolay kullanamıyorum. Hafif aşağı meyilli asfalt iniş bulduğumda ise 42/13 yetmiyor.
Ama bu durumlar nadir rast geliyor.
Asıl sınırlayıcı olan ağır bisiklet, geniş lastik, rüzgar direnci ve diz eklem bağım oluyor.
Daha fazla eğimli serbest, çevrimsiz inişlerde ise zaten pedalla rubleyle işiniz olmuyor; Allah ne verdiyse kaptırıp iniyorsunuz yokuşu. Dolayısıyla psikolojik etki haricinde 11 li ruble eksikliğini pek yaşamayacaksınız.
Dik yokuşlardaysa 32 li rubleye dua edersiniz, hem siz hem diziniz... Hem şu an hem de gelecekte :harika:

Aynakol dişli oranından hız hesaplama formülünü de şuraya bırakalım, istifade eden olur illa ki.

Aynakol diş sayısı/ruble diş sayısı*tekerlek çevresi mm*kadans*60= ilgili aynakol/ruble eşleşmesindeki maksimum hız

Kadans: dakikadaki pedal turu sayısı
Eyvallah Abi Çok yardımcı oldun teşekkür ederim.Aman aman bir fark olmadığına sevindim ayrıca yokuşları daha rahat çıkmak son sürat hıza kıyasla daha iyi tabiki zannımca lakin 11/32 de olsaydı tadından yenmezdi.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Daytona
Yazacak konu bulamadığım için buraya yazıyorum arkadaşlar

Bazı rubleler metal rengi iken benim rublem siyah bunun nedeni nedir? kaliteylemi alakalı?
rublemi metal rengine dönüştürmek için bir yol varmıdır?
 
Yazacak konu bulamadığım için buraya yazıyorum arkadaşlar

Bazı rubleler metal rengi iken benim rublem siyah bunun nedeni nedir? kaliteylemi alakalı?
rublemi metal rengine dönüştürmek için bir yol varmıdır?
Bazı ruble türleri fabrika çıkışlı olabiliyor ama aldığınızda rengi daha açıkken şimdi siyah ise kullandığınız zincir yağı yüzünden kararmış olabilir. XCP zincir yağı kullanabilirsiniz, karartmaz.
Yazacak konu bulamadığım için buraya yazıyorum arkadaşlar

Bazı rubleler metal rengi iken benim rublem siyah bunun nedeni nedir? kaliteylemi alakalı?
rublemi metal rengine dönüştürmek için bir yol varmıdır?
Hatta kararmışsa da çıkarabilme imkanınız var ise çıkarıp bi mazot kutusunda bekletirseniz eski görünümüne kavuşturabilirsiniz.
 
Kullandığım bisiklet 11 vitesli. Elimde fazladan 9'lu ruble takılı bir arka jant var. Ben bu jantı trainerda kullanmak için 11'li bisikletime takmak istiyorum. Ne gibi problemlerle karşılaşabilirim? Genelde trainerı ERG mode da kullanacağım, yani vites değiştirmek gerekmeyecek. Vites değiştirmeden kullanmakta bir sorun olmaz gibi bir izlenimim oluştu, bu doğru mudur?
 
merhaba arkadaşlar konu açamadığım için buraya yazıyorum vidalı rublenin içi nasıl sökülür yani temzileyip yağlamak için
 
@Ahmetshn44 Bunu rubleyi janttan ayırmadan yapabilirsin. Çekiç ve kalın bir çivi ile, rublenin kapağını saat yönünde çevirerek açıyosun. Kapağın altındaki bilyaları kaybetmeden küçük bir kaba alıyorsun. Sonra rubleyi janta doğru basarak, jantı ters yüz ediyorsun. Yani göbek yere bakacak şekilde konumlandırıyorsun ve bir elinle rubleyi tutarken bir elinle jantı yukarı kaldırıyorsun. Bilyaların kaybolmamasına dikkat. Bilyalar motorin içinde biraz bekliyor, sonrasında diş fırçasıyla hem bilyaları hem de rubledeki bilya yollarını güzelce fırçalayıp eski kurumuş gresi söküyorsun. Ruble iyice kuruduktan sonra, bilya yollarına çok az gres tatbik edip aynı işlemin tersini yapıyorsun ve jantı topluyorsun.

 
@Ahmetshn44 Bunu rubleyi janttan ayırmadan yapabilirsin. Çekiç ve kalın bir çivi ile, rublenin kapağını saat yönünde çevirerek açıyosun. Kapağın altındaki bilyaları kaybetmeden küçük bir kaba alıyorsun. Sonra rubleyi janta doğru basarak, jantı ters yüz ediyorsun. Yani göbek yere bakacak şekilde konumlandırıyorsun ve bir elinle rubleyi tutarken bir elinle jantı yukarı kaldırıyorsun. Bilyaların kaybolmamasına dikkat. Bilyalar motorin içinde biraz bekliyor, sonrasında diş fırçasıyla hem bilyaları hem de rubledeki bilya yollarını güzelce fırçalayıp eski kurumuş gresi söküyorsun. Ruble iyice kuruduktan sonra, bilya yollarına çok az gres tatbik edip aynı işlemin tersini yapıyorsun ve jantı topluyorsun.

Çok teşekkürler
 
Merhaba. Elime bir tane yol bisikleti geçti ve bazı parçaları eksik. Grupset satın almak istiyorum ve hubımın 11'li rubleye uyumlu olup olmadığını öğrenmek istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum. Şuanda üzerinde 10s Tiagra 4600 ruble var.
20210906_212944.jpg
 
@Ahmetshn44 Bunu rubleyi janttan ayırmadan yapabilirsin. Çekiç ve kalın bir çivi ile, rublenin kapağını saat yönünde çevirerek açıyosun. Kapağın altındaki bilyaları kaybetmeden küçük bir kaba alıyorsun. Sonra rubleyi janta doğru basarak, jantı ters yüz ediyorsun. Yani göbek yere bakacak şekilde konumlandırıyorsun ve bir elinle rubleyi tutarken bir elinle jantı yukarı kaldırıyorsun. Bilyaların kaybolmamasına dikkat. Bilyalar motorin içinde biraz bekliyor, sonrasında diş fırçasıyla hem bilyaları hem de rubledeki bilya yollarını güzelce fırçalayıp eski kurumuş gresi söküyorsun. Ruble iyice kuruduktan sonra, bilya yollarına çok az gres tatbik edip aynı işlemin tersini yapıyorsun ve jantı topluyorsun.

bu çok eski tipler, bundan sonra çıkan ve en yaygın olan model vidalı ama ruble anahtarı ile sökülüyor
 
bu çok eski tipler, bundan sonra çıkan ve en yaygın olan model vidalı ama ruble anahtarı ile sökülüyor
Vidalılar hep aynıydı. Bütün tiplerinin de kendi anahtarı var. Vidalılardan sonra kaset ruble çıktı.
 
bakınız, bu aşağıdaki vidalı ruble, kaset değil,
 
@borsert Yukarıdaki anahtarsız ruble sökme videosuna "bunlar eski tip" demiştiniz. Ben ona cevaben yazdım. En eski vidalı rublenin bile anahtarı var, onu demek istiyorum.
 
Merhaba. Elime bir tane yol bisikleti geçti ve bazı parçaları eksik. Grupset satın almak istiyorum ve hubımın 11'li rubleye uyumlu olup olmadığını öğrenmek istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum. Şuanda üzerinde 10s Tiagra 4600 ruble var.
273515 dosyayı görüntüle
jantın markasından teknik verileri inceleyin, 8-9-10s freehub göbekli jantlar 11s i genelde destekler. aradaki fark dişliler arasındaki boşluğun azalmasıdır. 12s başka bir boyut :)
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve M.İhsan
Merhaba. Elime bir tane yol bisikleti geçti ve bazı parçaları eksik. Grupset satın almak istiyorum ve hubımın 11'li rubleye uyumlu olup olmadığını öğrenmek istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum. Şuanda üzerinde 10s Tiagra 4600 ruble var.
273515 dosyayı görüntüle

10 uyumlu göbeklerde dişlilerin takılacağı kısım 11 uyumlu göbeklerden daha kısa. O yüzden 8-9-10 uyumlu göbeklere 11'li takılamaz.
Ama 11 uyumlu göbeklere ek bir halka takarak 10 lu dişliler takılabiliyor.

Tüm dişlileri çıkardıktan sonra şunun gibi çıkarılabilen bir halka1630990358535.png varsa 11 destekliyordur yoksa desteklemez.
 
10 uyumlu göbeklerde dişlilerin takılacağı kısım 11 uyumlu göbeklerden daha kısa. O yüzden 8-9-10 uyumlu göbeklere 11'li takılamaz.
Ama 11 uyumlu göbeklere ek bir halka takarak 10 lu dişliler takılabiliyor.

Tüm dişlileri çıkardıktan sonra şunun gibi çıkarılabilen bir halka273521 dosyayı görüntüle varsa 11 destekliyordur yoksa desteklemez.
Galiba 11'li 105 rublenin 10 yaprağını monte edeceğiz. Kol 11 vitesli o nasıl olacak bilmiyorum.
 
Galiba 11'li 105 rublenin 10 yaprağını monte edeceğiz. Kol 11 vitesli o nasıl olacak bilmiyorum.

Öyle bişey mümkün değil. 11 hızlı 105 dişlileri 10lu göbekte kullanamazsınız. Shimanonun ultegra serisinden bir modeli istisna olarak 10lu göbeklere uyum sağlıyor.
CS-HG800-11 (link)
 
Geri