Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Rulmanlı ve bilyalı göbek farkı

Bu göbek çelik. Çelik göbeklere rulman takılamıyor. Dün yazdığım gibi, sadece çanakları değiştireceksin. Direkt bisikletçiden alacaksan, bu göbek için "şapkalı çanak" olmalı. Yani çanakların dış çapı en az 31 mm gelmeli. Dün verdiğim linktekiler öyleydi.
 
Scudo
Bu göbek çelik. Çelik göbeklere rulman takılamıyor. Dün yazdığım gibi, sadece çanakları değiştireceksin. Direkt bisikletçiden alacaksan, bu göbek için "şapkalı çanak" olmalı. Yani çanakların dış çapı en az 31 mm gelmeli. Dün verdiğim linktekiler öyleydi.
Ustam valla sen de olmasan herhalde kimse yardım etmeyecek. Çeliğe takılmayacağını bilsem sorar mıyım teşekkür ederim :d Tamam yarın gidip alacağım fakat bu bozulan konik somunlarını da değiştirmek istiyorum. Çanağa uyumlu herhangi konik somun alsam mile uyar mı? Direkt mil seti mi alayım yoksa?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Koniklerde bi bozukluk yoktu neden değiştirmek istiyosun? Almak istiyosan toz kapaklı olanlardan alman lazım. Toz kapakları bazılarında göbekte bazılarında milde (koniklerde) oluyor. Seninkinde koniklerde.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Koniklerde bi bozukluk yoktu neden değiştirmek istiyosun? Almak istiyosan toz kapaklı olanlardan alman lazım. Toz kapakları bazılarında göbekte bazılarında milde (koniklerde) oluyor. Seninkinde koniklerde.
Koniklerin birinin yatağının içerisinde ciddi şekilde deformasyon var usta. Fotoğrafta bilyelerin gezdiği yerdeki siyah nokta baya baya içeri doğru çökmüş ve kürdanla içinde gezdirince çok hissediliyor. Ya acaba diyorum mili de götürüp direkt mil takımı mı alsam? Bisiklete yanlış parça alıp yolda kalmakta istemiyorum gerçi ama :d mildeki ufak yamukluğu es geçeceğim sanırım. Fiyatına bakar ona göre olmazsa mil ile beraber konikli set alırım. Bir dahakine düzenli bakım yapacağım için amacım bu göbekteki sorunu en aza indirmek.
img20240322152902-jpg.315705
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Yardım lazım, benim arka göbek vidalı ve dizmeli türden. Göbekteki bilye çanağı çıkabilenlerden olduğu için göbeği rulmana çevirebilir miyim acaba? Ayrıca ben bu rulmanlı-bilyeli göbekteki farkı halen anlamadım. Kimisi dizmeli göbeği rulmana çevirebileceğimizi söylüyor, kimisi tamamen göbek değişmeli diyor, kimisi sadece mil değişsen yeter diyor. Ben acemi biriyim bana bunu şöyle detaylı şekilde anlatabilecek var mıdır? Ayrıca ben göbeğimin markasını bulamıyorum ya yazmıyor hiçbir yerde ben ne yapacağım şimdi? Göbek şu şekilde:
315740 dosyayı görüntüle
Bilyelerin oturduğu yere tersinden vurursan çıkar onun yerine uygun ölçüde rulman çakman lazım . O uygun ölçüde rulmanı bulamadım rulmanlı göbek aldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Wilhelm_LAS
Bilyelerin oturduğu yere tersinden vurursan çıkar onun yerine uygun ölçüde rulman çakman lazım . O uygun ölçüde rulmanı bulamadım rulmanlı göbek aldım.
Rulmanlı çelik göbek yok, onu yapamaz. Söylediğin çanak çıkartıp yerine rulman takma olayı da her alüminyum göbekte yok. Bilyalı göbeklerin çanak yuvası 29.5 milimetredir ve rulman takılamaz. Hem bilyalı hem rulmanlı kullanım için özel göbekler var, bunların çanak yuvasının çapı 30 milimetredir ve rulman takılabilir. Onların da eksi yanı, yedek çanak bulunamıyor çünkü piyasadaki harici çanaklar 29.5 milimetre.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Can Çelik ustam, 160TL'ye yeni mil ve çanak aldım. Fakat konik somunlar biraz garip. Resimlere dikkatli bakarsanız konik somunlarının içerisindeki bilye gezme yeri biraz yamuk ve konik somunun ikisi de yalpalı hareket ediyor. Yalpalıdan kastım, konik somunu takarken böyle sağa sola yalpalıyor. Sorun olur mu yoksa normal mi? Yani her ikisinde de olması tesadüf olamaz gibi geldi.

Yeni çanaklar on numara.

Yeni Mil biraz uzun sorun yaratır mı? Vidaları değişik fakat ben eski vidaları kullanmanın daha mantıklı olacağını düşünüyorum.

Ek olarak bu ilk kez gittiğim bisikletçi başkasının zincirini wd-40 ile yağladı ve iki somun sıkmaya 250 tl aldı ☠ Bilmiyorlar ki 250 tlye 3 yıllık bakımı kendin yapabilirsin :D

IMG20240324163613.jpgIMG20240324163425.jpgIMG20240324163413.jpgIMG20240324163236.jpgIMG20240324163150.jpgIMG_20240324_164228.jpg

Siz tamam sorun olmaz derseniz hemen takacağım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bu konu aktifken buraya yazayım .
Shimano göbeğimi qr milden standart axle
Yani somunlu mile çevirmeyi planlıyorum
Ancak aklımda şöyle bi soru var.
Normalde shimano nun üretiği konik somun
Flanşsız (tozlukta deniyor).diyer evrensel konik somunlar flanşlı geliyor.sıkıntı çıkarırmı
 
Rulmanlı çelik göbek yok, onu yapamaz. Söylediğin çanak çıkartıp yerine rulman takma olayı da her alüminyum göbekte yok. Bilyalı göbeklerin çanak yuvası 29.5 milimetredir ve rulman takılamaz. Hem bilyalı hem rulmanlı kullanım için özel göbekler var, bunların çanak yuvasının çapı 30 milimetredir ve rulman takılabilir. Onların da eksi yanı, yedek çanak bulunamıyor çünkü piyasadaki harici çanaklar 29.5 milimetre.
Ben zor olsa da buldum ön göbek için 26 mm rulmanı var dış çap 28.3 mm geliyor. Arkayı nereye koyduğumu şu an hatırlamıyorum . Yakında taktıracağım . IMG_20240324_220634_318.jpg
Arkayı da buldum rulman 30 mm geliyor , dış kısmı 34.70 civarı geliyor . Shunfeng marka . Yıllardır bende @Wilhelm_LAS gibi bilyalı tip kullandım her sene yağlamaktan , yamulan konik toz kapağını düzeltmekten muzdariptim . Yıl başından önce aldım alığım yer de rulman bozulursa yeniden çakabildiklerini söylemişlerdi . O firmanın satıcın ismini @Wilhelm_LAS özel mesaj atayım sen sor.
 

Dosyalar

  • IMG_20240324_222736_943.jpg
    IMG_20240324_222736_943.jpg
    55 KB · Okunma: 7
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Wilhelm_LAS
@Wilhelm_LAS Toz kapağı hizalı değil. Konik üzerinde kaydırarak o yalpayı düzeltebilirsin. Mil uzun olunca uçları bi yerlere takılır, bisikletin çevresinde dolanırken bacaklarına sürtebilir. Tekeri bisiklete sabitledikten sonra bi demirciye gidip somundan sonrasını kestirebilirsin.

Ben zor olsa da buldum ön göbek için 26 mm rulmanı var dış çap 28.3 mm geliyor.
Arkayı da buldum rulman 30 mm geliyor , dış kısmı 34.70 civarı geliyor .
Çelik göbeklerin yuvası rulmana uygun değil. Yapmışsan rulmanı çok zorlayarak sokmuşsundur, rulman çok sıkışık olacağından rulmanın verimini alamazsın, akıcı bir göbek olmaz. Yanlış bir hareket olmuş. Gösterdiğin arka göbek alüminyum, onun yuvası 30 olabilir. Ama çeliğin yuvası 26 olamaz kesinlikle.
 
Toz kapağı hizalı değil. Konik üzerinde kaydırarak o yalpayı düzeltebilirsin.
Anlamadım :koptum: Bu bilyelerin gezdiği kısım aslında toz kapağına doğru içeri girebiliyor mu demek istiyorsunuz?
Mil uzun olunca uçları bi yerlere takılır
Etrafımda yakın bir demirci yok maalesef. Uzun kalsa arka göbeğe zarar vermez değil mi ustam?
 
@Wilhelm_LAS Toz kapağı hizalı değil. Konik üzerinde kaydırarak o yalpayı düzeltebilirsin. Mil uzun olunca uçları bi yerlere takılır, bisikletin çevresinde dolanırken bacaklarına sürtebilir. Tekeri bisiklete sabitledikten sonra bi demirciye gidip somundan sonrasını kestirebilirsin.



Çelik göbeklerin yuvası rulmana uygun değil. Yapmışsan rulmanı çok zorlayarak sokmuşsundur, rulman çok sıkışık olacağından rulmanın verimini alamazsın, akıcı bir göbek olmaz. Yanlış bir hareket olmuş. Gösterdiğin arka göbek alüminyum, onun yuvası 30 olabilir. Ama çeliğin yuvası 26 olamaz kesinlikle.
Ben yapmadım hazır aldım. Kumpasla ölçtüm deneyip göreceğiz
 
Valla konilerdeki sorunu çözemedim bilmiyorum. Bu mili direkt takayım mı?
 
Anlamadım :koptum: Bu bilyelerin gezdiği kısım aslında toz kapağına doğru içeri girebiliyor mu demek istiyorsunuz?
Evet, toz kapağı konik üstünde kayabiliyor. Eski mili kullanmaya devam et bence. Onun işi iyice bitince yeni mili kullanırsın.
 
Evet, toz kapağı konik üstünde kayabiliyor. Eski mili kullanmaya devam et bence. Onun işi iyice bitince yeni mili kullanırsın.
Bir numarasın ustam koniğin toz kapağına azar azar hasar vermeden vurdum kendine gelmeye başladı.
Dediğinizde haklısınız eski mil henüz çöpe gidecek kadar eskimiş değil hem orjinal parça olduğu için yenisinden daha sağlam bi yapısı var ağırlığı bile farkettiriyor. Sadece eski mil üzerindeki bozuk koniği değiştireceğim. Böylece yataklarda herhangi bir sorun olmayacak. Farkındayım, yeni mile toz kapaklı konik bulmak zor olacak ama gelcekte bisikleti değiştireceğimden, bu mile ihtiyacım olacak mı emin değilim o yüzden şimdiki orjinal mili tamamen bozmak yerine bu ucuz yeni mili bozarım daha mantıklı 😃
IMG20240325133024.jpg
 
Son düzenleme:
benim arka göbek de bilyeli, göbekteki ve mildeki bilye yatağında pütürlü yüzeyler oluşmuş bir kaç yerinde. herhangi bir boşluk veya akıcılık problemi yok ama bisikleti kaldırıp tekerleği çevirdiğimde çok hafif düzensiz bir titreşim hissediyorum ve o yüzeyler ile alakalı olduğunu düşünüyorum. bunların yerinden sökülüp değişmesi veya torna gibi bir şey ile düzeltilmesi mümkün mü acaba? göbekler xt ve tamamını değiştirmek şu an için epey masraflı olacak.
 
bisikleti kaldırıp tekerleği çevirdiğimde çok hafif düzensiz bir titreşim hissediyorum
Aynısını ahanda yaşıyorum onun için mili felan değiştim ama halen de var. Bence buna fazla takma. Bilyeler düzgün hareket ediyorsa, yani boşluk olsa bile düzgün hareket ettiğinde elleme bence. Bugün yine 3-5 saat denedim ve en sonunda bisikleti havaya kaldırdığımda araya böyle takılma hissi gelmiyor ama az da olsa boşluk var. Tabii şu yatakları değiştirmen iyi olur biraz da olsa sorunu yok ediyor çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: phrygian
Aynısını ahanda yaşıyorum onun için mili felan değiştim ama halen de var. Bence buna fazla takma. Bilyeler düzgün hareket ediyorsa, yani boşluk olsa bile düzgün hareket ettiğinde elleme bence. Bugün yine 3-5 saat denedim ve en sonunda bisikleti havaya kaldırdığımda araya böyle takılma hissi gelmiyor ama az da olsa boşluk var. Tabii şu yatakları değiştirmen iyi olur biraz da olsa sorunu yok ediyor çünkü.

mesele o takılma ve titreşim değil, sadece o olsa takmazdım ama yatakların bu derece aşınmış olması canımı sıkıyor. bir de o aşınmayı göreli epeyce zaman geçti, şu andaki durumlarını bilmiyorum açmaya da korkuyorum açıkçası :d
 
  • Beğen
Tepkiler: Wilhelm_LAS
mesele o takılma ve titreşim değil, sadece o olsa takmazdım ama yatakların bu derece aşınmış olması canımı sıkıyor. bir de o aşınmayı göreli epeyce zaman geçti, şu andaki durumlarını bilmiyorum açmaya da korkuyorum açıkçası :d
Xt göbeğin bilyeleri yatakları aşırı sağlamdır. yatağa çukur acmak xt göbekte cok zor.
Downhillde bile sıkıntısız kullanan var.
Cok eski bir xt mi .seri no sunu atsana
 
  • Beğen
Tepkiler: phrygian
Xt göbeğin bilyeleri yatakları aşırı sağlamdır. yatağa çukur acmak xt göbekte cok zor.
Downhillde bile sıkıntısız kullanan var.
Cok eski bir xt mi .seri no sunu atsana

Seri no şu anda bilmiyorum ama evet eski modeller, 2014 yılında sıfır almıştım bu göbekleri. başta bakımlarını eskişehir'de bu işi iyi yapan ve üst seviye donanımdan anlayan birine yaptırıyordum, sonrasında iki veya üç defa orijinal shimano gres ve uygun anahtarlar ile eski ustanın öğrettiği şekilde ve ingilizce/almanca kaynakları kontrol ederek yaptım. bütün yönergelere tam olarak uyduğumu düşünüyorum ama bir yerlerde hata da yapmış olabilirim. veya ömürleri doluyor, bilemiyorum. 2020 yılından beri var bu söylediğim aşınma.

Bir de kullandığım bisiklet tur bisikleti. 20bin km'yi aşmışımdır büyük ihtimalle. ben 85 kiloyum ve biraz keyifçi olduğum için genelde çok yüklü oluyor yani ömürleri gerçekten bitmiş, artık sefası çoktan sürülmüş de olabilir. :d
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan B.
Geri