Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Rulmanlı ve bilyalı göbek farkı

@boom916 kardes sen servis maduru olmussun..aslinda bu sikayetinizi hic para almadan hatta tam olarak giderip size bisikleti teslim etmesi gerekirdi..yetkiki kron servisinin isi bu olmasi lazim..kron musteri hizmetleriyle bence iletisime gecin derim..60 70 liraya gobek alacan..sonra onu ordurecen felan 100 liradan asa cikmaz bu is.
 
  • Beğen
Tepkiler: boom916
Scudo
Tabiki de bilyeli sonuçta performans iyileşir. Daha az sürtünme daha dayanıklı bilyeler ve kusursuz sonuçlar.
 
Şu anda kullandığım göbek bilyalı ve bir kez göbek çanağı dağıttım zor durdum ikincisinde konik dağıldı bunda şanslıydım rampa cıkıyordum.Bugun ön gobekte boşluk fark ettim ve sonuç konikte zedelenme var yarın göbeği rulmanlı göbekle değiştiricem..
 
Daha yeni gobeklerin bakimini yaptim..on gobek cok sikiydi..vida ayarlamasi yaptim..ama her iki mildede yamulmalar baslamis..
 
Bu konuyu uzun süredir takipteyim, yaklaşık 1 ay önce arka quando göbeğimi shimano ile değiştirdim -ilk jant örümüm :eek:- , yarın da kısmet olursa kargoda ki ön göbeğimi aldıktan sonra kolları sıvayıp ön jantı hallederim.Yani demem o ki tercihimi hep bilyalıdan yana kullandım, inşallah pişman olmam.Hem ben göbek bakımı yapmayı çok seviyorum :islik::D
 
@Ceyhun Özkan quando ile shimano arasinda ne gibi farklar var..ben soyle bir sey dusunuyorum, aliexpresten seramik bilya topu alip gibeklere uygulamak istiyorum..yalniz toplarin capini bilmiyorum..su anki quando gobeklerde kafes bilyeler var..misket buyuklugunu ne yapmaliyimki tam denk gelsin..tabi kafes olmayacak, sade misketleri siralayim diyorum..acaba akis elde edebilirmiyim.
 
@Yusuf !!WOW!!

Ben de orijinal kron tx150 men joy marka açık bilyalı göbeklerimi kapalı rulmanlı yapmak istiyorum. Şu videoyu da izledim ama güven vermedi:
Güven vermeme sebebi ise videoda bilya yatağı sökülüp çanağın içine 6000 numara kapalı rulman takma dışında bir işlem yapılmaması. Rulman ile çanak ve rulman ile mil arasında boşluk kalacağı için rulman çanağın içinde serbest hareket eder diye düşünüyorum. Siz kola kutusu ile araya dolgu yaparak rulmanın çanağın içinde oynamasını önlemişsiniz. Mobilet mili kullanma sebebi de herhalde 6000 numara rulmanlarla uyumlu olması ve rulman ile mil arasında boşluk kalmaması herhalde doğru mu?

Mobilet mili gerekir mi? Rulmanlı bisiklet göbeklerinin milleri 6000 numara rulmanlara uyar mı?

Kola kutusu ile dolgu yaptığınızda rulmanı çanağın içinde tam olarak ortalayabildiniz mi?

Daha sağlam olması için kola kutusu şeritlerin çanağa değecek olan tarafına iran yapıştırıcısı sürmek istiyorum. İşlem çok uzun sürüyor mu yani rulmanı oturtamadan yapıştırıcı kurur mu?

Benim kapalı rulmana geçmek isteme nedenim bisikleti hızlandırmak istemem. Paraya biraz kıyıp Aliexpressden 6000 numaralı hybrid seramik rulman almak istiyorum. Performans artışı ne kadar olur bu işlemle hibrid seramik rulman takarsam?

Almak istediğim rulman şu:
6000-2RS 10x26x8mm Hibrid Seramik bilyalı rulman 6000 2RS 6000RS 10*26*8mm bisiklet parçası bisiklet Rulman için
(link)

Veya kapalı rulmanla falan uğraşmadan bisikletimin ölçüsüne uygun şu seramik bilyalardan alıp mevcut göbeklerime takmam daha mı iyi olur? @Ismaildmr 'in de dediği gibi

0.8mm 1mm 1.2mm 1.588mm 1/16 "Seramik Rulman Topları ZrO2 Zirkonya Zirkonyum oksit Topu G10 mm 1/16 0.8 1 1.2 1.588
(link)

Seramik misket alıp mevcut göbeklere takmak şu an daha çok kafama yatıyor gibi daha ekonomik oluşundan dolayı. Bir de beyaz gresle rulmanları yağlasam tadından yenmez aslında. Rulmanla falan uğraşmayıp şu bilyeleri taksam performans artışı sağlar mıyım? Sizce hangisi daha iyi?
 
Ben cok dusundum yapsammi yapmasammi diye..oncelikle mevcut bilya capini ogrenmek lazim..bendeki arka gobegin bilyalari 6 mm capli kafes bilya..6 mm silisyum toplardan 9+9 18 adet lazim..fiyatlarida ucuz degil bu ebattakilerin...onlerde yanilmiyorsam 5 mm olmasi lazim..onlarda gene 9+9 18 adet lazimdi..yanilmiyorsam 30 dolar uzeri bir fiyat cikiyordu..su an lazim olan miktarlardanda emin degilim..fakat olcum yaptigim zaman baya para tutacagini ogrenince vazgecmistim..500.liralik sehir bisikletine cok luks olacagi icin almadim..nekadar faydasi olacakti onuda kestiremedigimden ucu kapali bir masraf olacakti..genede siz bilirsiniz..tecrubeli arkadaslar kesin bilgi verecektir.
 
7 yıl evvel denizli sanayide tornacıya yaptırmıştım hala sorunsuz kullanıyorum mil rulman tatlı sert geçene kadar kaynakla kalınlık verilip tornalanacak jantlarda sorun yaşamadım fakat orta göbekte zaman zaman kıt kıt ses yapıyor ugrasmaya zaman olmadı belki konik tip rulman taksam sorun çözülür
 
109 kilo ve sadece arka tekerlekteki yuklerle yola ciktigimdan bilyeli gobeklerin bendeki omru kisa (10 kusur kilo verdim ama hala durum ayni) rulmanli gobek hem daha hizli hem de sorunsuz gittigidiyordan shunfeng almistim 2500 km tik bile demedi tesekkurler uzakdogu
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
@Ismaildmr

(link)

Yukarıdaki linkteki bilgiye göre standart teker göbeklerinde ön teker bilya çapı 4.762 mm ve teker başına 20 adet; arka teker bilya çapı ise 6.35 mm ve teker başına 18 adet oluyor.

Burada arka teker uyumlu 20 adet top 51.50 ₺ ediyor:

5.556mm 6.35mm 7/32 "1/4" Seramik Rulman Topları ZrO2 Zirkonya Zirkonyum oksit Top G10 mm 7/32 1/4 5.556 6.35
(link)

Burada ön teker uyumlu 20 adet top 36.77 ₺:

4.5mm 4.763mm 5mm 3/16 "Seramik Rulman Topları ZrO2 Zirkonya Zirkonyum oksit Topu G10 mm 4.5 4.763 5 3/16
(link)

88.27 ₺ vermeye değer mi sizce? Akıcılıkta ne kadar fark eder? Bir de bir yerde seramik bilyanın ömrünün çelik olanlara göre 4 kat daha uzun olduğunu okumuştum.

Orta göbekte de 12 adet 5.556 mm çapında top ve 18 adet 3.969 mm çapında top var.
 
@Knight Rider

BikeGremlin gerçekten güzel site.

Şu videonun son 5-10 dakikasında değer mi sorusuna açıklık getiriyor.

BB un 26 , 55 vs bunlar hazne göbekler yani ingilizcesi sealed , açılmaz diye biliyorum.
 
@Kook Videoda kapalı rulmanlı parçalar üstünden hesap yapılmış, bu tip parçalarda komple rulman değişeceğinden yükseltme daha maliyetli oluyor. Benim bisikletimdeki parçalar açık bilyalı, sadece topları değiştirince çok daha ucuza mal oluyor. Tekerleklerin seramik yapılması bana sadece 16 dolara mal oluyor. Orta göbeği de seramik yapabilirsem maliyetin 20-25 doların üstüne çıkmayacağını düşünüyorum. Beslenmeme, uykuma dikkat gösteriyorum. Yine de video güzel bir noktaya değinmiş, daha ucuza daha yüksek performanslı seçenekler var.

Güncelleme: Tekerlekler için seramik bilyeler sipariş edildi. Yakın bir zamanda orta göbek için de sipariş verecem. Seramik bilyelerim geldikten ve montajı yapıldıktan sonra izlenimlerimi aktaracağım.
 
Şuanda 105 5800 ön ve arka göbek kullanıyorum. Acaba bunlara Dura Ace jant seti bilyası alıp içindekileri değiştirsem ne faydası olur?
 
@CeRKeZ 105 ve dura ace bilyalarının malzemesini biliyor musunuz? Benim tekerlek göbekleri men joy marka ve üstündeki bilyalar bildiğimiz adi çelikten. Tekerleklere çinko oksit bilya sipariş ettim. Orta göbeğe de silisyum oksit alırım herhalde çünkü 3.969 mm çinko bulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ismaildmr
@Knight Rider
Uygulamadan bizide haberdar edermisin..artisi eksisi..gres uygulamak gerekirmi..bunlarin gresleri ayri oluyor sanirim..saticida gres varsa alin isterseniz..su kucuk ketcap tupleri gibi tuplerde satiliyor..yada ic piyasadan alirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Orkun KnighTR34
@Knight Rider
İnternette çelik olarak görünüyor.
 
@Ismaildmr Gres de sipariş ettim farklı bir satıcıdan. Ama bildiğimiz sarı gres.

@CeRKeZ Koskoca 105'de çelik bilya mı var yaw? Döşe seramikleri gitsin, 105'e yakışır. Veya için rahat etmeyecekse kendi seramik bilyalarımı takıp, izlenimlerimi buraya aktardıktan sonra karar verirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeRKeZ
@Knight Rider
adamlar çelik bilya koymuşsa vardır bir sebebi hocam yağ gibi akıyor alet
 
@CeRKeZ
Celiginde tabiki sertlik derecesi vardir elbet..buda surtunmeyi degistirir..bizdeki siradan gobekler duz celikse 105 inki cifte kavrulmus sertlestirilmis celikte olabilir.olsunda zaten..
 
Geri