@Ali Menemen
- öyle bakarsak düz liseli de "madem üniversite okumak istiyorsun ve girerken katsayı farkından haberin var, niye şimdi bu sorun oldu?" der, tamam senin için katsayı sorun olabilir ama diğer insanların açısından da bak bence olaya, adam madem risk alıyor karşılığını da almayı bekleyecek.
- kompresöre çok takmışsın da bu kömpresörü bilmeyen hangi bölüm kacıncı sınıf cok merak ettim, çünkü makineyse bölümü o üniversite bitmiştir
- ben diyorum sistemi takır takır işleyen yerde de durum aynı, sen hala 4 sene boşuna mı okuyorum diyorsun. E Türkiye'deki üniversitelerin %60'ında okuyanlar da bence boşuna oluyor, çünkü firmalar birkaç üniversiteden adam seçip gerisine bakmıyor, eğitime yatırım yapılmadığı için de boşuna okunuyor evet, bu meslek lisesinde de üniversite de aynı ve katsayı eşitlenmesi buna çözüm olmaktan çok uzak
- en gelişmiş konulardan kasıt ne, elektronikten örnek Nyquist stabilite analizi yapıyor musunuz, makineden örnek sonlu elemanlar yöntemiyle stres analizi yapıyor musunuz? HEX kodu yazmak değil sorun olan, olayın işine görüntü işleme gibi konuları katan abuk parkurlarda yarışan adamları kastediyorum, yoksa elektrik bandıyla yere çizilen çizgiyi takip eden robotlardan değil.
Meslek liselerinin önünün açılması korkusu düz liselilerde vardır evet, ama benim için şahsen sorun değil, zaten piyasada bir ton işsiz mühendis var bu haliyle bile. Hoş okulda mezun olmakla mühendis olunmuyor, sonuçta Sütçü İmam Üniversitesi makina mezunu bir tanıdığımla konuşurken F1 arabaları maksimum 10 kilodur pittekiler nasıl da kaldırıveriyor gibi yorumlar duymuşluğum da var.
Almanya'yla Türkiye zaten uyuşmayacak, ben onu örnek alınması gerektiği için söyledim, çünkü eminim MYO 'lar geliştirilip mezunlarının mühendis ünvanı ve yetkisi olsaydı, piyasada rağbet görselerdi meslek lisesi mezunlarının da üniversiteye geçme derdi olmayacaktı.
Türkiye'nin halini biliyorum merak etme 3 ayda unutmadık herhalde
ama verdiğin örneklerin hepsi saha mühendisliği örneği olduğu için masabaşı işlerini de öyle küçümseme bence