Scudo Sports

Sadece Türkiye'de bir öğrencinin sitemi

@Ali Menemen

Evet ancak sana bu bilgilendirmeyi yapacak öğretmen de sen okulu bitirinceye kadar nelerin değişeceğini nerdeyse hiç bilmiyor. Bu sebeple ben öğrencilerime doğru bir yönlendirme yapamıyorum.

Mesela okulumuzdan hiçbir öğrenciyi puanları tuttuğu halde basın yayın meslek okuluna gönderemedik ki, ileride iş bulma şanslarının yüksek olduğu aşikar.

Aslında yaşlı :) bir ağabeyiniz olarak bir de öncesini anlatayım mı ?

yani bu sistem bir zamanlar düz liseleri vuruyordu.


ben 1993 yılında bitirdim liseyi.
kendi sınıfımda 5. olmama rağmen not ortalamam 5,95 gibi korkunç düşük bir rakamdı.

o zaman iki sınav vardı.

1. sınavda ilk 7000 kişi arasına girmiştim.

2. sınavda orta öğretim başarı puanı eklenince , konya selçuk üniversitesi tarih öğretmenliği bölümüne girdim.

ancak ben aslında siyasal bilgiler veya hukuk istiyordum. ( şimdi iyiki gitmemişim diyorum o ayrı :) )

şunu söylemek istiyorum.

o zamanlar meslek lisesine giden arkadaşlarımdan birisi benden az soru yapmış olmasına rağmen, ege üni kamu yönetimi kazanmıştı,

çünkü lise mezuniyet notu 9,88 gibi korkunç yüksek bir rakamdı.

sınava cebinde 20 puan önde başlamıştı.

şöyle denebilir ama o da lisede kültür derslerini az gördü.
evet teorik olarak öyle, ama ben de sınıfın içinde 2 öğrenci tarafından dövülen bir matematik hocasından matematik öğrenmeye çalışıyordum. :)

aynı öğrenciler ve hoca ertesi gün yine aynı sınıftaydı.

Çünkü orası Adana/Ceyhan dı, maalesef sınıfımda kırıkkale tabanca dahil , her türlü bıçak satır vs yi gözümle gördüm. :)

Umarım Almanya nın yaptığını yapabiliriz bir gün.
 
Scudo
@HaliliOzturk

Halil abi işte burda para devreye giriyor. Ne yazıkki okuduğum okulda çoğu öğrencinin maddi imkanı yok yaptığımız projelerin parasınıda okul karşılamıyor. Ama şunun garantisi verebilirim ki eğer maddi durumumuz yeterli olsaydı kesinlikle proje yarışmalarında dereceye girerdik. Sizin bahsettiğniz kısımda maddi durumun çok etkisi var. Galatasaray lisesinde okuyan öğrenci ile bizim öğrencinin arasında çok fazla maddi imkan farkları var...:(
 
@Ali Menemen

Ali kısmi olarak katılacağım söylediğine. Evet haklısın, Galatasaray Lisesi, lise olarak öğrencisini maddi anlamda daha fazla destekliyordur buna katılırım. Ama onların hiç birisinin elinde sizin elinizde olan kadar pratik bilgi, teknik donanım, alet edevat ve bu işleri iyi bilen eğitmen ve öğretmenler yok. Yani terazinin ya bir yanı ağır çekiyor, ya diğer yanı.
 
İşte ülkenin başındakilerin çocukları sizin gibi okumadığından bu böyle ya! Bende 4 sene önce anadolu teknik lisesinde elektronik bölümünü yaptığımız robot projesiyle birlikte dereceyle bitirdim. Ama gel gelelim üniversite sınavında tornavida tutmayı bilmeyen, devre elemanlarını bilmeyen adam bizden çook daha rahat giriyor.
 
@HaliliOzturk
O teknik bilgileri bilmeden başında öğretmen olmadan nasıl öyle projeler yapıyorlar onu da anlamıyorum:eek: . Ama maddi durumumuz yeterli olsa mutlaka dereceye gireriz Konu artık başka yöne doğru gidecek gibi duruyor:):eek:

 
projemi istiyorsunuz:)

sene 2007 biz okul olarak Shell eco marathon yarışmasına katılmak istiyorduk ve projemize başladık, araç tasarımı ve kullanılacak tüm malzemeler belliydi, sponsorların bir kısmı ile anlaşılmıştı. duyuru çıktı ve başvurumuzu yaptık sonuç ne mi, o yıl sadece özel liseler alındı. ve giden araçları da inceleme fırsatım oldu. Eski bisikletleri kesip biçip fiberglass yada karbonfider şasiyi üzerine oturtmuşlar, aralarında tasarım ödülü alanda vardı gerçektende güzeldi araç ama!!!

sebepsiz yere o yarışmaya gidemedik. şu an projenin çizimleri halen kayıtlı duruyor. belki ileride işime yarar.;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Piskiletci
YÖK yeni katsayı oranını açıkladı !


YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan başkanlığında toplanan YÖK Genel Kurulu toplantısı sona erdi. Özcan yeni katsayı oranını açıkladı.
Danıştay'ın katsayı ile ilgili verdiği kararın ardından toplantıda yeni düzenlemeye ilişkin konunun ele alındığı ve yaklaşık 7 saat süren toplantının ardından bir açıklama yapıldı.

YÖK Genel Kurulu, üniversite giriş sınavında adayın kendi alanında bir programı tercih etmesi halinde Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı'nın 0.15, alanı dışında bir programı tercih etmesi halinde 0.13 katsayı ile çarpılmasını kararlaştırdı.

YÖK Genel Kurulu, 2010 yılından itibaren uygulanacak yeni sınav sisteminde, baraj puanlarını önlisans ve açıköğretim programları için en az 140, lisans programları tercih edilebilmesi için en az 180 puan olarak belirledi.
 
bu kararın da önününe gecilicegni tahmin ediyorum ve umuyorum açıkçası....
 
danıştay kendiisne yapılan bu emrivakiyi de kabullenmiycek ve sınav takvimi aksıycak gibi duruyor...
 
@fletcher
Evet katılıyorum bu karara itiraz gelcek gibi, bu sene girecek olan öğrenciler mağdur olacak.
 
@Ali Menemen

bi takım aklı evvellerin kararı son günlere bırakıp,onay vermeye mecbur bırakma çabasından kaynaklanıyor bu duurm..


olumlu ya da olumsuz,3 ay önce herşeyin netleşmesi gerekirdi...
 
Ben seneye gircem ama bu senekiler gerçekten şanssız.
 
Teknoloji Mühendisliği

1. Gerekçeler

Öğretmenlik yapmayan Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının unvan ve statüleri belirlenmemiştir. Sektöre giden mezunlar ciddi bir unvan, yetki ve sorumluluk problemi ile karşılaşmaktadır.
İş hayatındaki gelişmeler sonucu; gelişmiş ülkelerde mühendislik kavramı klasik anlamının çok ötesine geçmiş ve bu nedenle teori ağırlıklı mühendislik (Mühendislik) ile uygulama ağırlıklı mühendislik olmak üzere (Teknoloji Mühendisliği) birbirinden ayrı iki mühendislik tipi ortaya çıkmıştır. Her iki mühendisliğin çalışma alanları birbirlerini tamamlayıcı niteliktedir.
Teknik Eğitim Fakültelerinin mevcut yapısı, mesleki ve teknik orta öğretimi de olumsuz etkilemektedir.
Genel olarak endüstri ve iş hayatı, KOBİ’ler; donanımlı, becerili, üretken ve girişimci uygulama (teknoloji) mühendislerine ihtiyaç duymaktadırlar.
Teknik Eğitim Fakültelerinin uluslar arası denkliği ve eşdeğeri bulunmamaktadır. Bu hali ile bu fakültelerin ve programlarının akredite olması mümkün görülmemektedir.

2. Hedefler ve Beklenen Çıktılar


Üniversite-sanayi ilişkileri; uygulama ağırlıklı mühendislerin yetiştirilmesi ile daha etkin bir şekilde gelişecek, üniversiteler sanayi ile daha yakınlaşacak ve ülkemizde önemli bir boşluk doldurulmuş olacaktır.
KOBİ’ler, Avrupa’da ve Türkiye’de oldukça yaygınlaşmıştır. Teknoloji Fakültesi mezunları bunları değerlendirebilecek niteliklere sahip girişimci elemanlar olacaklardır.
Akredite edilmiş programlardan mezun olanlar, dünyanın her yanında iş bulma ve mesleğini geliştirme olanağına sahip olacaklardır. Bu dönüşüm aynı zamanda “Uluslar arası Kalite Standartları”nı karşılayacak yapıyı da beraberinde getirecektir.
Mezunlar; kimlik bunalımı, endüstride ve iş hayatındaki statü belirsizliği yerine tanımlı ve aranan teknik elemanlar olacaklardır. Böylece, kaliteyi geliştirme yolu açılmış olacaktır.
Ülkemiz ve uluslar arası endüstrinin tercih ettiği teknik elemanı tipini yetiştirmekle, Mesleki ve Teknik orta öğretime ve dolayısıyla Teknoloji Fakültelerine daha başarılı öğrenci çekilecektir. Böylece hem orta öğretimde hem de yüksek öğretim aşamasında kalite yükselecek ve aynı zamanda genel liselere olan yöneliş azalacaktır.

3. Mühendislik ve Teknoloji Mühendisliğinin Karşılaştırılması
http://www.tekob.org/sayfa_haber/Tek_Fakultesi_dosyalar/image001.gif

4. Mühendislik ile Teknoloji Mühendisliği Arasındaki Farklar

http://www.tekob.org/sayfa_haber/Tek_Fakultesi_dosyalar/image002.gif
 
Bu konuyu bende şimdi bende yeni gördüm. KAtılmadan edemem.

Ben İst. Tuzla Teknik Elektrik Bölümünü 2004
Hacettepe MYO End. Elektronik 2006 derecelerle bitirdim.

Benim asıl isteğim mekatronik mühendisliğiydi. Hala içim cız ediyor. Bazılari pic denen kutunun yazılımından bahsetmiş. Biz lisede pici en az 2-3 dilde programladık elektrik olduğumuz halde! Ayrıca bizde PLC de vardı Yine plc programlamayı 3 farklı plc kullandık. Hepsinin programları ayrı dilleri ayrı, komutları ayrı.

Şimdi ben otomasyoncu olmak istiyorum. Ama malesef yazılım işi arayanlar sadece müh arıyorlar. Fakat ben myodan mezun olduktan sonra 9 ay işsiz kaldım ve sonunda bir iş bulabildim. Şimdi çok iyi plc op ve scada programlayabiliyorum. Tüm sistemin elektrik projesini çizebiliyorum. Ayrıca bu panoları tek başıma yapabiliyorum ve saha montajı bile yapabiliyorum. 2.5-3 sene çalıştım. İstanbuldan Eskişehir'e taşındık ve ben şimdi burda iş arıyorum. Burda da çok iyi bilinen bir firma bunların çok daha azını yapabilecek bir müh arıyor. Hala ilanı aktif sürekli güncelliyor. Ben başvurduğumda müh olmadığım için iptal edildi.

Ayrıca DGS den bahsetmek istiyorum. 3 kere DGS ye grdim. bu sınavda alınacak toplam puan max 300 dür. Ben ilk girdiğimde 283 aldım. Bana kaç net yaptığım sonuçları gelmiyordu. Bu sene 274 puan aldım. Netlerimi söylüyorum. Sayısal 79/80 Net, Sözel 45/80 net !!! Başka soru vs yok! 5 sözel 1 sayısal ediyor yani 88/96 yani 100 üzerinden 92 sonuç yerleşemedim. Ben merak ediyorum 283 aldığımda netim kaçtı acaba?

Neden mi kontenjanları her sene daha da düşürüyorlar. Kontenjanlar 1veya 2 max 3 kişi.

Ayrıca bu sınavla bir yere yerleşseniz dahi ilk sene uygulanan intibak sınfında bir dersten bile kalsanız atılıyorsunuz! E tabi bizi istemeyen üniverstelerde bazıları elinden geldiği kadar zorlaştırırken.....

Ayrıca bir grup öğrenci bu sınavda biryerleri kazansada gitmiyor. Ben bunun kasıtlı olarak yapıldığını düşünüyorum. Aynısı öss de yok mu? Hiç duymadınız mı? Ne oluyor kazanıpta gitmeyenlerin yüzünden kontenjanlar düşüyor dolayısıyla puanlar da daha da artıyor. vs. vs vs.

Ben aklıma her geldikçe katsayı adaletsizliğine ve dgsdeki bu saçmalığa sebep olanlara ilk ortaya çıkaranlara, kaldırılmasına engel olanlara beddua etmeden etmeden duramıyorum. Ve HAKKIMI HELAL ETMİYORUM !
Ahirette de bnun hesabını vereceklerini de sanmıyorum. Orada günahlarla sevablarla haklar alınacak. Gelin tüm mağdurlar olarak öteki dünyada hesap soralım. Adalet bu dünyadan beklenmez. Adalet yalnız Ahirettedir.

Engelleyenler sürekli o makamlarda kalacaklarını zannetmesinler. Bir gün devran bize de dönecek. Ama engeç Ahirette. Ve hesaplaşma çok çetin olacak!
 
Bu arada bir sayfa öncesine baktığımda projelerden tubitaklardan bahsediliyor. Ben Tubitakın yarışmasına da katıldım. Bir motora dişliler bağlantısıyla bir kol yaptım bu kolu çevirdiğinizde yüksek derecede elektrik üretiyordum. Bu elektrik ile ister lamba yakıyordum ister ses çıkarıyordum. O zamanlar lise 2 yada 3tü. Depremin üzerinden o kadar da çok sene geçmemişti ve etkileri hala devam ediyordu denilebilir. Bu aletide depremde göçük altında kaldığınızda hem etrafınız aydınlatacak hemde ses çıkararak dışardan duyulmanızı sağlayacaktı.

Postayla gönderiliyordu. ben gönderdim. fakat aradığımda ulaşmadığı söylendi. Aradan bir kaçyıl geçti ve şu anda neredeyse tüm marketlerde satılıyor. Benimkinden tek farkı elektriği depo ediyor. Onun için zaten sadece bir şarjlı pil veya akü koymanız yeterli
YANİ NEREDEYSE HİÇ BİR FARK YOK !!!
 
İstanbul Ümraniye Endüstri Meslek Lisesi'ndeyim ve FESTO gibi bir firmada stajımı gerçekleştiriyorum. Burdan çıktıktan sonra eminim Yeni mezun olmuş bir mühendisten daha fazla bilgiye sahip olucam. Mühendisliğide istemiyorum masa başı bana göre değil sadece TEKNİKERLERİN ADI KONULSUN MİLLETİMİZCE ÖĞRENİLSİN istiyorum.. Ama nerdeeeeee...:boese157:
 
  • Beğen
Tepkiler: Piskiletci
" 2. Hedefler ve Beklenen Çıktılar

Üniversite-sanayi ilişkileri; uygulama ağırlıklı mühendislerin yetiştirilmesi ile daha etkin bir şekilde gelişecek, üniversiteler sanayi ile daha yakınlaşacak ve ülkemizde önemli bir boşluk doldurulmuş olacaktır.
KOBİ’ler, Avrupa’da ve Türkiye’de oldukça yaygınlaşmıştır. Teknoloji Fakültesi mezunları bunları değerlendirebilecek niteliklere sahip girişimci elemanlar olacaklardır.
Akredite edilmiş programlardan mezun olanlar, dünyanın her yanında iş bulma ve mesleğini geliştirme olanağına sahip olacaklardır. Bu dönüşüm aynı zamanda “Uluslar arası Kalite Standartları”nı karşılayacak yapıyı da beraberinde getirecektir.
Mezunlar; kimlik bunalımı, endüstride ve iş hayatındaki statü belirsizliği yerine tanımlı ve aranan teknik elemanlar olacaklardır. Böylece, kaliteyi geliştirme yolu açılmış olacaktır.
Ülkemiz ve uluslar arası endüstrinin tercih ettiği teknik elemanı tipini yetiştirmekle, Mesleki ve Teknik orta öğretime ve dolayısıyla Teknoloji Fakültelerine daha başarılı öğrenci çekilecektir. Böylece hem orta öğretimde hem de yüksek öğretim aşamasında kalite yükselecek ve aynı zamanda genel liselere olan yöneliş azalacaktır. "

Pardon Pardon Sanayii ile Üniversitelermi yakınlaşacak ? Bulunduğum firmadan Üniverstilere eğitim setleri gitmekte ve burada o eğitim setlerinin eğitimi verilmekte gerek pnömatik gerek hidrolik sistemler üzerine. Ama malesef bu bozuldu diye çağırılan iş arkadaşlarımızın yorumları içler acısı. Geçen hafta teknik servisten bir abimin kurduğu cümle " Bunlara ürün satılıo eğitimi verilio fakat tırışka.. Ödediğimiz vergilere yazık ! Sorunsuz makinayı arızalı diip ayaklarına çağırdılar " oldu..

Gerisini siz düşünün.. " Sanayiiden uzak öğretmeni ve onun verebileceği eğitimi ve o eğitimle mühendis olan arkadaşları..
 
  • Beğen
Tepkiler: Piskiletci
Geri