Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano kadro yamulması

@Hakan Boz
bilmiyorum istanbulda oto sanayi ne yakın mısınız
veya istanbulda işçilik fiyatları çok değilse önce öne doğru düzelttirin düz gittiğinden emin olursanız destek amaçlı parça kaynattırırsınız

yarım saatlik bir iş
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Boz
Scudo
Ben bu hasarı Kocaeli'nde başka bir bisiklette görmüştüm.

Hızla giden bir genç (genç kelimesini kibarlık olsun diye söylüyorum ergenlik çağında bir çocuktu) bir hayli yüksek bir kaldırıma zıplayarak çıkma niyetiyle bodoslama daldı.

Fakat bisikleti istediği kadar yükseltemedi ve ön teker kaldırıma vurdu ve böyle bir esneme yok, 20 metre mesafeden çıplak gözle gördüm o esnemeyi ve aynı bu hasar oluşmuştu direnç sebebiyle.

Acaba sizinki de öyle bişey mi ?
 
@Hakan Boz yok canım kaldırımdan degıl kayadan ınsenızde olmaz bu anca kafadan bır yere carpmak lazım ust boruda da egılme var cıddı bır kaza atlatmıs gıbı duruyor durum , ne salcano ne başka bır marka kaldırımdan ınerken dagılacak kadrolar uretmez kolay kolay bence olay daha buyuk ama dedıgım gıbı bır profesyonele goturun baksın yorumlasın ... arkadasınıza da sorun derım ama haberı olmadan boyle bır hasar vermek zor bısıklete ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Boz
Peki kadro bulma konusunu nasıl halledebilirim. İkinci el temiz bi kadro alsam diye düşünüyorum. Ne kadarlık bir bütçe ayırmalıyım, bisikletim çok üst düzey bişey değil.
 
Bu bisikleti bu hale getiren arkadaşında zerrece bir hasar yoksa belliki "ulan bisiklet zati bizim değil bak şunu almışıken bir dovınhil yapiyim bakim ya ben ya o, ya allah ya settar" deyip bisikletini hacamat etmiş. Bizde öyle emanete gözün gibi bakma gibi ilkeler işlemediğinden (ulan nasrettin hoca ölen kazan hikayesini anlatırken bir yerinden elementmi uydurmuştu. Adam 800 yıl öncesinde de aynı olan gerçekleri mizahi olarak anlatmıştı) bisikletin kaza kırıma uğramış. Arkadaşın ben düşüneceğime sahibi düşünsün demiş salmış eşeği çayıra. Yani sözün özü bence arkadaşından özür dile çünkü adam zeytinyağı gibi üste çıkıp sopa bilem atabilir. Burası jet fadılın üçüncü kez milleti tokatladığı ülke burdan çıkış yok. oleyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.
 
@mehmetsunu O konu zaten ayrı sinirlendiriyor beni. En iyimser düşüncemle ezikliği görmedğini ve söyleme gereği hissetmediğini varsayıyorum şuan. Akşam detaylı konuşacam zaten bu konuyu.
 
Yalnız önden direkt vurması durumunda şaft borusunda maşada yada jantta gözle görülür bir darbe olmalı. Maşa ya jant a felan tekrar bir Göz gezdirin. Jantta sağlam bir zıplama olmalı. Kadro içinse tavsiyem bu şekilde kullanmamaniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Boz
o iki boruyu da yamultacak darbeyi bir yere çarparak yapmış olsa jantın bariz yamulması gerekmez mi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Boz
@yaboga Jantı detaylı kontrol etmedim ancak görünürde büyük hasar yok.Birde 2.2 kalınlığında hava basıncı yüksek lastik var. Belki onun etkisi vardır jantı korumada.
 
Zıplama, atalamadan ziyade bir arabaya, duvara, kaldırıma herhangi bir yere arkadan çarpmışa benziyor başka türlü öyle bir darbe olmaz. Garantiye gireceğini sanmıyorum bundan sonra da başkasına bisikletinizi vermeyin.
 
Geçmiş olsun, uluorta bir yere çarpmış gibi gözüküyor, ön kısım kadroyu zorlamış bükülmüş.
 
Kendi teorim siz kodroyu kullana kullana içerden küçük küçük çatladı ama belli etmeden sonra arkadaşınız aldı biyerden inerken kırıldı kadro.?
 
@alperK Bisikleti 10 kişi istese dokuzuna zaten vermiyorum. Arkadaş o gün bizde kalıyordu eve gidip kitap alacaktı bu yüzden yarım saatliğine verdim. Ama dediğiniz söz haklı gerçekten.

@mehmet ulaş Sanmıyorum. Bisikleti zorlayacak iniş taş çatlasın 2 kere yapmışımdır. Toplamda 650 km falan kullanıldı bisiklet zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet ulaş
Belli ki arkadaşınız sert bir şekilde kaza yapmış ve kadronun durumu gerçekten vahim. Bu şekilde kullanımı sıkıntı doğuracaktır. Çok fazla da dayanmaz zaten bence. Garantiye gireceğini zannetmem. Dayanaklı bir yalan uydurup deneyebilirsiniz ne kadar etik ve doğru bir davranış olduğu size kalmış tabi. Ama garantiye başvursanız da değiştireceklerini zannetmiyorum. Uğraştıktan sonra tamiri biraz zor da olsa yapılabilir. Ama hem yeteri kadar sağlam olacağı şüpheli. Hem de uğraşmak gerektiriyor. Kim uğraşır orası meçhul. Uğraşılırsa da maddi yönden astarı yüzünden pahalı olabilir. Bence en mantıklısı arkadaşınıza yeni bir kadro aldırmanız.
 
Arkadaşların ve abilerin dediği gibi yeni bir kadro almak sanırım en mantıklısı tekrar geçmiş olsun.
 
Bence garantiyi bir zorlayın yok derlerse en azından aynı kadroyu uygun fiyata vermelerini isteyin ve sonuç alamazsanız yeni kadro alın. Bu şekilde kullanmak Allah korusun kötü sonuç doğurabilir.
 
Bisikletin geçmişinde hoplama zıplama vs zorlayıcı hareketler varsa, arkadaşınız da kullandığı sırada yüksek bi yerden atlamişsa vs, kadro o bölgeden yamulmuş. Carpma veya o bölgeye herhangi direk bir darbe olacağını düşünmüyorum. Çünkü alin borusu civarı daha rijit oluyor, darbeyi geriye itiyor diye biliyorum.

Uzun lafın kısası, tanıdık usta veya kendi atölyeniz yoksa tamir işine girmenizi tavsiye etmem. Ucuz yollu aluminyum bi kadro baksanız daha iyi olur. Hem tamir maliyeti, hem de işlem gören kadronun eskisi kadar sağlam olmayacağı gerçeği maalesef kadro değişimini daha mantıklı yapıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: nazmi bilmez
Geri