Scudo Sports

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

@mzerenoglu
Vites teli gerginliği bozulmuş. Arka değiştiriciye telin girdiği yerde bir ayar Vidalı var onu gevşeterek yada sıkarak ayar yapacaksınız. Yük altındayken vites pek değiştirmeyin, tırmanışa geçmeden uygun vites alın. Zorlanmaya başlarsanız söyle hafif yan yapıp vitesi değiştirin.
 
Scudo
@Kuzey Ege Diğer Setleri kullanmadım ama Sora fena değil. Memnunum. Zamanla kullandıkça ince ayar yaptırın daha iyi oluyor. Mekanik bir sistem olduğu için parçaların birbirine alışması lazım, aynı araba gibi sonra tekrar ayar. Kendiniz yapamıyorsanız, iyi bir Usta bulun. Ankara'daysanız Turuncu Bisiklet'in ustası Ahmet Usta'yı tavsiye ederim.
 
@amoush00 dediğini yapıcam abi eve gidince :)

bu arada başka sele alıp orjinal selesini kenara koyan varsa almak için talibim, benim sele çizildi/yırtıldı gibi bişey oldu.
 
Bir Aşk hikayesi anlatacagim
Demir kadrolu bisikletle gunde 30 kilometre binen liseye yeni gecmis bir gencdim cumurbaskanligi, fransa turu ne kadar bisikletle ilgili aktivite varsa takip etmeye calisan yolda gordugu bisikletcilere selam veren bir genç.
Babasina ne kadar yalvarsada bütceden dolayi degisyirilemeyen cift amatisorlu bir bisiklet
Yazin calisip kazandigi parayla bisiklet almaya calisan bisikletlere aşık bir genç
Olan bisikletinide hirsizlardan koruyamayan bir liseli, begenmedigi celik bisikletide calindi
Futbolda capraz baglari yirtildi ve bisikletininde olmamasiyla birlikte 2 yiligina bisikletine veda etti ancak bisiklet aşıgı bir genç
Bisikletci arkadaslarindan odunc bisiklet alip bisiklet aşkını tazeledi bu yaz gitti taksitle xrs040 aldi
Bir avm de calisiyor haftaligini alip bisiklet taksitine yatiriyor bisiklete bu kadar asik bir genc 7 gun sabah 9 aksam 11 tatilsiz
Gece 11 de isden cikip kosarak eve gidiyor ve gece 2 3 saat bisiklete biniyor sabah kalkip yine isine gidiyor bisiklete bu kadar asik bir genc
 
@mzerenoglu
Tel gerginliğini vites oynama yapmayana kadar kalana kadar gevşetmeniz lazım.
 
Soranın vites geçisi, double tap özelliği falan çok iyi zaten beğeniliyor. İki sorunu var.
Biri vites sayısının az olması. Ben mesela en iyi 1-6 1-7 de rahat ediyorum. Veya 2-3 2-4 te . BU durumda zincir hafif çapraz oluyor. 1-5 veya 2-5 yetmiyor. Oysa 11 vitesli bir ruble olsa 1-6 1-7 o kadar sorun olmaz.

İkinci sıkıntı en düşük vites oranı.. 11-25 ruble koymuşlar. En düşük vites 34-25 olmuş ki yokuşlarda zorluyor. Hadi 11-32 değil ama 11-28 ruble olsa son vites 34-28 olur daha iyi olurmuş .. Kısacası bu bisiklet biraz kondisyonlu olmayı gerektiriyor. Bazı markaların başlangıç için önerdiği bisikletlerde üçlü aynakol veya 50/34 ikili aynakolda 11-28 11-32 ruble oluyor.
Bir diğer sorun 175 mm aynakol hep yazıyorum. en azından 51de 170 mm olmalıydı..
 
@x-rayted
Aradaki 5mm fark ne kadar fark ettirir ki ? Ha 175 mm ha 170 mm.
 
@erekarteks
ettirir ettirir ..hem kısa bacaklı birinin çevirmesi zorlaşır hemayak daha kolay yere ve ön tekere değer..
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@x-rayted
Dogru sölüyosun.Benim bacaklarda kısa.Eğer kol 170 mm olsaydı selem 5 mm daha yüksekde olacaktı euheheueh

@x-rayted
Lastiklkerinizden memnun musunuz ? Continental Ultra Sport almayı düşüyorum da.
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted
On tekere degmesi problem degil. Sonucta yol bisikleti. Sehir icinde surekli sag sol yaparkende problem yasamadim.

Bizim ayna kol ile arka ruble nedir tam olarak
 
Ayna kol uclu olsaymis iyiymis. 34 50 problem degilde asagi dogru giderken buyuk bir disli olsa tadindan yenmez valla. Varmi bahsettigim gibi ayna kol
 
@erekarteks
Memnunum da şöyle bir sorun oldu. Tabii konu 100 sayfa olunca eski mesajları okumanız zor .. bir şey demiyorum.
Standart jant ve lastikler sorunsuz kullanıyorken Continental aşkımdan bu lastiği aldım (evdeki 3 ytişkin bisikletinde de Continental lastik var) . Standart janta takınca çok sorun yaşadım. Her 5 km de bir lastik patlıyordu. Mecburen contileri söküp orijinal lastiğe döndüm. Patlama sorunu olmadı. Sonra R501 jantları aldım. Continentalleri o jantlara taktım. O gün bugündür patlama sorunu yaşamadım (nazar değmesin)

Orijinal janttayken memnun değildim ama R501ler ile memnunum diyelim
 
@x-rayted Tamda o lastik patlatma maceranızın oldugu sayfaya bakıyorum suan. Sayfa 62 :) Bence sizin asıl lastik patlatma sebebiniz 25 lik dış lastiğe 23 lük iç lastik takmak.23 lük iç lastik ; dış lastik hacmini tam doldurmadığından ağırlığınızla birlikte bir balon misali lastik patlıyor yada jantlar kesiyor.
 
@x-rayted bi sonraki ay gidon ve jantı almak istiyorum şuan merlin de 501 yaklaşık 250 lira, inşallah aldığıma değer
 
@x-rayted açıkçası ruble bence sorun değil. Bir süre önceye kadar 50-15 kullanıyordum düz yolda da rampada da. Şimdi düz yolda 50-13 e geçtim rampada bazen 13 bazen 15 kullanıyorum. Ruble aksine iyi bi olay. Gelişimi sağlıyor;)
 
@erekarteks

Ama aynı iç lastikteyim şu an. Hayır hayır basınç veya iç lastikle alakası yok. Sorun orjinal jantın continental ile uyumsuz olması :D
 
  • Beğen
Tepkiler: erekarteks
@mzerenoglu Türkiye'de de o fiyatlara sıfır var aşağı yukarı. Yada 300 lira falan. O kadar fark için yurtdışı değmez bence..
 
@x-rayted
Öyle iş mi olur yaaa , uyumsuz da ne demek. Ha jant 700*25 i desteklemiyodur o başka :)
 
@oktayakgoz
Uçlü aynakol ağırlığı biraz daha artırırdı. Fakat ne bileyim üçlü aynakoldan yol bisikletinde biraz kaçınılıyor. Hele ki bu yüksek profil jantları daha aero geometrisi ile üçlü aynakola çok uymazdı.
Daha çok vites bize düz yolda veya sprintte değil yokuş çıkmada faydalı . Bence üçlü aynakol gereksiz ama rublenin son dişlisi azıcık dajha büyüse daha iyi olurdu. Aynakolun alternatifi 52/36 54lüler falan da var ama onları kimse almıyor.

@mzerenoglu
Merlin R501leri Türkiyeye yollamıyor. Diğer jantları yolluyor ama onu yollamıyor. Yollasa da jant yollama ücreti 15 pound yaklaşık 65 TL eder ve de jant fiyatı vergiye girme sınırında. Yollasa ben oradan sıfır alacaktım ama yollamadığı için buradan 3 aylık 2. el aldım. Oradan alınacaksa Carbotechin C30 mu ne bir model var. Biraz daha yüksek fiyatı var ama fiyatına göre iyi bir jant.

@lealtad
Hüseyin sen bizden daha fitsin sana yetmesi normal. Ancak 040 genelde yola ilk başlayanların tercihi ve muhtemelen bunların çoğu biraz kilolu ve iyi antrene değil :D Yoksa fit adam için bu seviyede akıcılığı vitesi falan çok yeterli bence. Gidon+jant değişimiyle evladiyelik bile olur :D
 
Geri