Scudo Sports

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

benimki de bu öğlen elime ulaştı. salcano servisi tek burada. daha önce gidip geldiğim yer eski bisikletten ötürü. öğlen arası nezaketen arayıp müsaitlik durumuna göre götüreyim dedim kuruluma. telefonda oldukça kötü karşılandım. sadece kendi sattığı ürünü kuruyormuş. burada da bir sürü mal var niye dışardan alıyorsuna geldi olay. peki ücretsiz kurulum fişi neden var ve ben garantiyi nasıl başlatacağım dedim. yok yok yok.

peki dedim. sonra açtım salcano müşteri hizmetlerini aradım. müşteri memnuniyeti hakkında bir tuş yok bende operatöre bağlandım. oradan bir bayana yönlendirdiler. anlattım durumu, kim bunu yapan dedi, şu firma, hatta bekleyin dedi. bir süre sonra ben görüştüm filan usta ilgilenecek sizinle demez mi...hanımefendi madem öyle neden yetkili servisleriniz böyle davranıyor müşteriye... beyefendi sorununuzu çözüm ya.başka şikayetleriniz varsa e posta atın ilgili arkadaşlar ilgilenir dedi.

her neyse sizleri bilgilendireyim arkadaşlar böyle keyfi yapıyorlar yetkili servisler. karşılıklı muhabbet ile de çözüyorlar.kurumsallık sıfır salcanoda.

sırf garanti olayı için gittim kurdurdum ama bir de trip yedim. zaten çok bi beklentim yok da sonrası için, boştan yere can sıkıntısı.

iki foto çektim de şu gidonun ve sti kolların pozisyonunu yorumlar mısınız?uploadfromtaptalk1433796391238.jpguploadfromtaptalk1433796418179.jpg

bike fit calculatorda çıkan verileri bir bir ölçtüm ve ayar verdim. şu an için sele-gidon mesafesi uygun. sele yüksekliği de uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
Scudo
@Ozan Dönmez
Kolların ayari yanlis, sadece gidonu oynayarak yapamayacaksiniz maalesef. Gidonu olması gereken aciya alicaksiniz sonra bandı sokup kolları ayarlayacaksiniz ve yeni gidon bandi alip tekrar saracaksiniz. İlgili fotolar ilk sayfalarda mevcut diğer yol bisikletlerinin konularindada ayarlar hakkında fikir edinebilirsiniz. Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: GoMMeS
@Ozan Dönmez zoraki yaptığı belli zaten. Yol bisikletinin makyajı jant ve gidondur. Gidonu sadece vidasını sıkıp göndermiş seni. Hayırlı olsun yeni bisikletin ama ne yazık ki Salcano ticaretin kelime anlamını anlayamamış ve imalatıda becerememiş bi firma. Ne hizmet sektörünü becerikli ne de üretim de. Kazandığı tek nokta fason ve toplama kompenantları..
 
  • Beğen
Tepkiler: GoMMeS
gidon boğazı sanki çok yukarıya doğru duruyor onu aşağı doğru takmak daha mantıklı olmazmı ?
 
Ben bisikletimi sevmeye başladım .. Dün ki sürüşüm çok tatminkardı.. Salcano bu bisikleti daha düzgün parçalarla imal etsin varsın o kadar da ucuz olmasın.. Mesala daha iyi göbekler ve geometrisi daha düzgün bir gidon koysa ki bu bisikletin artık bir sıkıntısı olacağını düşünmüyorum. Bu bisiklet başlangıç için gerçekten ideal. Bakın sorunlar sorular hep aynı yerde dönüyor.. Benzer girdiler mesala bir üst model olan xrs 030 da yok.. yani bir 300 veya 400 fazla ödenecek en azından .. ( 2015 model xrs 040 ile tiagra-e denilen xrs 030 u karşılaştırıyorum yada xrs 040 ı upgradinden bahsediyorum.. ) 2014 modelin çok flash bir fiyatla piyasaya düşmesi bu bisiklete bir eğilim yarattı.. ( Bu arada ben 2015 kadroyu daha çok beğeniyorum .. bisikletçim.comda da 2014 kasayı görünce hoşuma gitmemişti.) Ben şimdi bir salcano yetkilisi olsam bu siteyi takip eder kullanıcılar en çok neden rahatsız ve buna nasıl çözümler bulunabilir diye düşünürdüm ve bir sonraki ürünü doğru çıkartırdım.
 
@Ozan Dönmez
Bu bisiklet 2015 sanırım. üst boru hafif açılı. 2014lerde dümdüz. Bu üst boru açılılığına boğazınızdaki pozitif açı da eklenince biraz endurance geometrisi gibi olmuş. Sanırım gidonu biraz daha aşağı çevirmeniz ve kolları biraz yukarı almanız gerekecek bu durumda daha az öne eğilerek işte comfort yani endurance tipi kullanacaksınız.

Buna karşılık boğazınızı söküp ters çevirirseniz negatif bir boğaz açısı ile daha fazla öne eğilecek yarış veya aero özellikte olacak o zaman gidon açısını ve kolların yerini değiştirmeye gerek kalmayabilir.

boğazı negatif veya pozitif yapmak bir tercih meselesi. Mesela ROSE firmasından bisiklet alacak olsanız (Canyon gibi online satış yapıyorlar) gidon boğazını pozitif mi negatif mi istersin diye soruyorlar, boğazı kaç cm istersin diye soruyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: GoMMeS
@amoush00 işte sorun tam da bu. Salcano ticaret yapıyor. Lakin müşteri memnuniyetini değil "nasil daha çok kazanırım" deyip kompenant kısma ve kalite ile oynamaya gidiyor. Ama yanlış yolda ne yazık ki. Ben 2-3 sene seyyar halde hırdavat, mobilya aksesuarları sattım. Nakit satardık ve çok az kişiye çok az meblağlarda veresiye olurdu. Ama haftanın 3 günü satış ise kalan 3 günde (1 günde kafa izni:)) İstanbul u karış karış gezip yeni ürün arardık, elimizde ki malın kalitesini arttırmaya çalışırdık. Bozuk ve arızalı malı fabrikaya geri iade edemicek olsak bile alırdık. Sonuçta bakınca zarar gibi dururdu lakin uzun vade de müşteri potansiyeli artar, memnuniyet doğrultusunda nakit alışverişin yükselir, ciron yükselir, insan ilişkileri artar ve asık bi surat görmezsin.

Sonuç olarak bu salcano ne ticareti becerebiliyor ne de üretimi. En azından üretim konusunu becerse başka isimlere fason ürün yapardı ama nerde o günler..;)
 
salcanonun elle tutulur hiç bir tarafı yok. bisikletin geometirisini yayınlamayan firma mı olur Allah aşkına.
Benim 2. salcanom.. ikisi de bir önceki senenin elde kalan fiyatı düşmüş modeli başka türlü alınmaz yanii.
 
@Ozan Dönmez
gidonun üst yüzeyi yere paralel olacak ve sti kollar tam aşağı eğimin başladığı yerde olacak değil mi?
 
bisikletin yağlanması gereken yerleri ne kullanarak yağlıyorsunuz. özel bir yağ varmı.
 
@oktayakgoz
bisikleti toplam 100km kullandım. sonra arabanın arkasına aparatla astım 100km uzağa ilçeye götürdüm, arada yağmur yağdı ıslandı. 100 km de ilçede sürdüm bisikleti.sonra tekrar araba arkasında 100km yoldan geldim, gene biraz yağmura yakalandım. bi 50km daha sürdüm. sağanak yağmura yakalandım. yani toplam 250 km sürdüm bisikleti ama henüz hiç yağlamadım. hafiften ses gelmeye başladı sanki zincirden.
önceden mtb ve katlanırda sadece wd40 sıkar sonra hortumla tazyikli suyla yıkardım.zinciri kurular tekrar wd40 sıkardım.
bunda da aynı şekil yapsam, yağmurda tozda toprakta bi sıkıntı yaratır mı ?
 
basınçlı su kullanmayın diyordu birisi. birde sen sadece zincir değil göbekleri filanda neyle yağlanması gerektiğini merak ediyorum
 
@Uğur Tefci Ben bu WD 40 olayını çözemedim nasıl hem çözücü hem de yağlayıcı işlevi görüyor.. Benim metod şu .. Çok uğraşmayı sevmiyorum sök takla.. Fren balata temizleyici ile iyice eski yağları akıtıyorum.. Bir kutu gidiyor.. Sonra sabunlu su ile yıka , durula ve sprey yağ ile kontakt noktalarını (dönen, sürtünen) ve zinciri yağla , bitti..
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Tefci
@amoush00 wd40 pas sökücüdür. Pası, kiri ve lekeleri söker. Kesinlikle yağlayıcı değil. Sadece metalden pası temizledikten sonra metal boya olmadan korumasız kalıp tekrar paslanmasın diye arkasında hafif yağlı bi koruyucu tabaka bırakır. İnsanlar da bu tabaka yüzünden yağlayıcı zannederler wd40'ı. Hepsi bu. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@amoush00 Basit. wd-40 bir markadır. Ürün değil. Wd-40 markası altında bir sürü ürün var. Pas sökücü, yağ sökücü, yağlayıcı gibi. Bizim piyasada ise bu marka nerdeyse pas sökücüsü ile özdeşleştiği için her şey karışıyor. Kısacası wd-40 markasından bir ürün alırken, kullanırken ürünün ne olduğuna da bakmak gerekiyor.
 
WD40 ile ya da balata spreyi ile zincir, ruble , aktarıcı vs temizlik yapıp sonra bol su ile durulamalı . Tam temizlenmezse birkaç kere tekrar edilebilir. Kadronun diğer kısımları için şampuan sünger vs ile kullanılabilir . Bisiklet kuruduktan sonra fazla yol yapmadan yağlamak en doğrusu (disk fren varsa WD40 kullanmamalı)

Her kullanımdan sonra yıkama öneren var. Bu kadar titizseniz yağ bulundurmanız mantıklı olabilir. Zefal zincir yağları var. Kuru tip kuru havalarda, ıslak tip daha çok yağışlı havalarda yani hep ıslakta kullanılıyorsa kullanılır. Bir de 4 mevsimi var sanırım o en pahalı hem ıslak hem kuru tüm yıl kullananlar için..

Ama ben bir kere yaz bir kere kış yıkatıp hemen bakıma götürüyor, ustalara yağlama yaptırıyorum.
 
(link) mucizeymiş bu wd-40 yaw..! ha ha! :) Herneyse ben bir şekilde doğruyu yapıyormuşum, belki daha ince temizlik için bir sök tak yapılmalı..
burda da daha detaylı daha özenli temizlik yapmak isteyenler için bir yöntem.. mazot ile ..
 
Gidonu ve boğazı değiştirdim. Ama sargiyi daha sarmadim. @VeyselKobal In gelip yardım etmesini bekliyorum :D Acemilikler saymakla bitmez. Stem cap i söktüm eski boğazı çıkardım sonra spacerlardan biri fazla geldi gozume onu da soktum. Bir kullandım ulan masa sallanıyor. O spaceri tekrar takınca düzeldi. Bu arada eski gidon ve boğaz satılık isteyen varsa haber versin.
Yalnız kolları sökerken resimdeki lastik parçalar düştü. Bunlar sanırım kelepçe gidonu çizip catlatmasin diye . O kadar video seyrettim hiç birinde bunlar gosterilmiyordu :( Neyse yapamadım bunları bir zararı olur mu. IMAG0101.jpg
 
boğazı tercih ederken neye dikkat ediyorsunuz? ölçü olarak ne tercih ediyorsunuz? bike fit calculator'dan benim ölçüme göre stem uzunluğu 10,5 cm civarı. mevcut boğazın ölçüleri ile uyuşuyor. boğazın açısı vs. mi kötü olduğundan değiştirme gereği duydunuz?
 
@Ozan Dönmez. Sizinki 2015 sizinkilerde fazla sorun yok deniyor. Ama 2014lerde muhakkak bir hata var. Şekli yanlış. Frene uzanamiyodum. Kendi boğazı 95 mm ve gidon 46 cm bana uzun oldu bu. Ben 90 lik boğaz ve 44 cm gidon aldım tam oldu.
 
Geri