Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Satrai Alacak Olursanız Bir Daha Düşünün

schauff marka alman bisikleti nerelerde sürdüm de kırılmadı, ama havalimanında yolculuk esnasında nasıl yükledilerse kutudan çeki borusunun dropout'a bağlandığı yeri kırık çıktı.

Hemen Brelis'ten randevu aldım, bisikleti götürdük, hem muhabbet oldu hem de bisiklet eskisinden daha iyi oldu, çünkü hazır gitmişken bisiklete orijinlde olmayan port bagaj deliklerinden de kaynattıdım.

Cannondale kadroyu sele borusunun kelepçe kısmından kırdım, Hemen Bostancı oto sanayide İsmail ustaya götürdüm kaynattı.

Marin marka çelik tur kadrom vardı, o da çeki borusunun aynakola bağlandığı yerden kırıldı. onun da arkasını komple kesip, başka bisikletin arkasını kaynattık. önü 2007 model arkası 2013... tarcanlar ekspertiz tadında...

Santos marka bisikletin de sele boru ölçüsü ile boru içinde bi boşluk vardı. Bisiklet Gezgininden Alex araya kola kutusundan parça kesip koydu devammmm..


eee daha geçenlerde eskiden Emirhan'ın sürdüğü Gazelle kadro vardı, Ender'e veriyor o da kırıyor ortadan, hemen bostancı oto sanayii, şimdi fixi olarak Ender Cebeci sürmeye devam ediyor.

buna benzer 10un üzerine daha kırma kaynatma yola devam etme anım var.

arkadaşın biri kalorifer borusu benzetmeme bozulmuş.
yahu bu ülkede çıkan cevheri işleyecek fabrika var ve nitelikli borular mı yapıyor? Bildiğin 80'li yılların apartmanlarındaki kalorifer borusu işte. hi-ten çelik yani. çocuk bisikletlerindekilerin aynından. Yahu ben alıp kullanmadığım bisiklet hakkında konuşmam,

Birileri de yasal haklardan bahsediyor,

yahu yasal haktan önce Melihe buna bir çözüm bulalım deseydiniz ya, ben halledemem, sana gönderiyorum, sen hallet desen,

benim tanıdığım Melih aşağı yukarı şunu yapardı(çok da kesin konuşmak istemiyorum ama); yapabildiği kadar yapar, sonucu beğenirse sana tamir görmüş kadroyu geri gönderir, beğenmezse sana ücret iadesi veya yeni kadro gönderme olaylarına girerdi.


bu adam bizim gibi turcu, eminönü esnafı değil, turcu turcuyu mağdur edecek değil ya.



Daha dün çöpe atılacak Merida cromoly kadroyu da Gürsel Akay ile düzelttik;
(link)
 
Son düzenleme:
Scudo
yurtdışından cinelli kadro almıştım 6 ay sonra sele borusunda ufak bi problem çıktı. mail ile iletişime geçtim. foto video gönderdim. kadroyu kargo yoluyla bize gönderin dediler. sonuçta hepsi bir ay gibi bir sürede garantiden değişim oldu. kargo parasını da bana geri ödediler.... büyük marka işte malının arkasında duruyor.

Bu konuyla ilgili yazdığım önceki yorumlarımda, tur bisikleti alacaksanız Cinelli, Fahradmanufaktur, Surly ve Koga alın demiştim. İşte bu yazdığınız sebeple bu markaları saymıştım. Ürününün arkasında duran ve geçmişleri olan markalara yönelin.
Neden böyle yapıyorlar biliyor musunuz? Günün birinde birisi ürünleri hakkında memnun olmadığını söyler de rezil oluruz, aman duyulmasın diye... Ben zaten almam da şu andan sonra Satrai'yi soran birine bu başlığı okuturum. Geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
Aynı durumda ben olsam arkadaşa mahcup olur,bu mahcubiyeti kendisine hissettirir,çözüm bulabilmek adına adım atar gereği neyse yapardım.Vakti zamanında mosso maşam (zoom marka ha!) çalışmamaya başlaması üzerine garantiden değiştirildi olması gerekende oydu.Olması gereken şeylerin olmaması için(shit happens!) uğraşan insanları anlayamıyorum.
 
yahu yasal haktan önce Melihe buna bir çözüm bulalım deseydiniz ya, ben halledemem, sana gönderiyorum, sen hallet desen,

benim tanıdığım Melih aşağı yukarı şunu yapardı(çok da kesin konuşmak istemiyorum ama); yapabildiği kadar yapar, sonucu beğenirse sana tamir görmüş kadroyu geri gönderir, beğenmezse sana ücret iadesi veya yeni kadro gönderme olaylarına girerdi.
Arkadaşın Whats'up konuşma ekran görüntülerini gördünüz mü bunu yazmadan önce ?

Kadro sahibi kırıldı diyor, üreten git kaynak attır diyor.. Kadro sahibi değişim olurmu diyor, üreten bisikletin kullanımına engel değil değişim yapamayız diyor.. Eee madem o kadar iyi esnaf turcu adam, abi/kardeş iade alamayız ama kadroyu getir/yolla güzelce bir kaynak yapalım demesi bu kadar mı zor? illaki müşterimi satıcıyı birşeyleri yapması için zorlaması gerek?

Demek ki siz tanıdığım dediğiniz şahısı ya tanıyamamışsınız yada o şahıs adamına/müşterisine göre davranan bir insan..
 
Kullanım hatası var mı? Yok. Firmaysan tek kelime etmeden ürünü geri alırsın. Kullanıcı hatası varsa da uygun fiyata, kendi adamına onarımını yaptırırsın, parçayı değiştirirsin. Bitti. Bu iş böyledir. Para zor kazanılıyor. Kimsenin Türk diye bir firmaya destek olmaya ne parası ne de vakti var. Zaten bu zamanda Türk malı diye bir kavram da olamaz. Dünyada yok öyle bir şey. Uzak Doğu'dan kadro getirince, yabancı setlerle kadroyu donatınca Türk malı olmuyor.
 
Klasik senaryo işte. Daha yeni, evimde bir takım eşya yenilemesine gittik. Hemen hemen tüm firmalar aynı. Satış yapana kadar WhatsApp yazışmaları vs böyle bir gülücükler, tabi efendimler, uzun uzun yazışmalar falan. Satış sonrası, eksik çıkan parça oldu iki firmada. Bir tanesi ulaştığımda tabi efendim hemen yarın kargoya verelim eksik parçayı dedi. 6. Gün sonunda 7 defa dürtmemle verdi kargoya. Gelen ürün avize karpuzu, toplam 7 adet olan karpuzların bir seti (sonradan geleni) bir ton açık renk geldi. Sırf uğraşmak istemediğim için iade yollamadım ve süreci tamamladım. Onlara sorsan süper hizmet verdiler.
Bir diğeri, sehpa yollamış, bağlantı vidaları çıkmadı içinden. WhatsApp dan sorunca muhteşem bir dönüş aldım. "efendim kutuyu açtığınızda içinden vidalar çıkmadı değil mi?" şeklinde. Diyecektim, demir eksikliğim vardı onları yedim yeniden yollayın. Her neyse, 1 hafta olacak hâlâ vidaları bekliyoruz. Bu arada gücülükler, sevgi kelebeği konuşmalar yok tabi. Amaaaan sussa da kurtulsak şundan tipleri hep..

Demek istediğim konu şu, bizim millet malesef, özellikle bu tür satış sonrası hizmetler konusunda çok acemice davranıyor. Satmadan önce bir ihtimam, bir coşku, bir özveri ile yaklaşırken satış sonrası işiniz mi düştü eyvah.. Sanki uyumaya çalışırken yüzüne konan sinek muamelesi yapıyorlar.
Dükkana gidince de öyle oluyor çoğunda,
- merhaba kolay gelsin
+ buyurun efendim nasıl yardımcı olabilirim
- geçen sizden şu ürünü almıştım
+ ee nedir sıkıntı (içinden, ne var a.k çcğ nereden çıktın ulan şimdi sen)

* sanki sıkıntıyı müşteri çıkartıyor da firma onu idare ediyor havaları..

Açıkçası bu konuda da yazılanlar açıkça ortada. Bakalım ilgili arkadaş daha kaç tane tanıdığına "abi falanca konuya gir de sen de rüzgarı tersine çevirmeye bir çalış bakalım, şimdi ben yazarsam üzerime atlayacaklar" deyip yollayacak konuya merakla bekliyorum.

Yukarılarda "shit happens" yazan arkadaş, siz Türk esnafının aradığı bir müşteri olmalısınız. Sat malı gerisini düşünme, satış sonrası "self care" müşterimiz zaten.

Merak ediyorum, turcular yazsa tabi daha iyi olur ama, bu tur bisikletleri, jantlarından gidonlarına kadar belirli ağırlıklara karşı direnç koymak için özel üretilmiş komponentlerle donatılmış bisikletler değil mi? Yani yarış bisikleti nasıl ki hafif ve sağlam olmalı vs, bu tur bisikletlerinin hele ki kaynak noktaları parça birleşim noktası olması sebebi ile bu tür tur bisikletlerinin en önemli noktaları değil mi? Yani oraya atılması gereken kaynağın yapılırken uygulanan gücü ve yapılış şekli bile önem arz etmiyor mu? Öyle alelade sanayide bir kaynakçının kafasına göre kâh puntalayarak kâh ufak ufak yaparak uygulayacağı herhangi bir kaynak oluyor mu?
Açıkçacı özel kullanıma uygun bir bisikletim var ise ve bunu bu iddia ile satan bir yerden almış isem, bana da git kafana göre kaynat bir yere diyor ise, o kadroya da, kadroyu yapan firmaya da güvenim anında sönümleneceği gibi, bir daha kullanmamak üzere kadroyu kenara ayırır, sadece dava delili olarak saklamaya başlarım.

Olur abi öyle şeyler genişliği hele ki paranın pul olduğu bu dönemde ben almayayım yok.

Son olarak firma kadroyu sattı, alıcı havale yaptı, atıylrum 10.000₺ kadro, havale 8.000₺ oldu. Firma eksik yolladınız dedi. Alıcı da "shit happens" devam et abi her ticaretten para mı kazanacaksın bu sefer de böyle olsun dedi. Siz biraz bunu da düşünün bence 😉
 
@SametAksuoğlu sizde ya ciddi bir okuduğunu anlama, idrak sorunu var, ya da art niyetlisiniz ve konuyu kasten saptırmaya çalışıyorsunuz.

Levent bey bu konu altında, Melih beyle aralarında geçen tüm yazışmaları şeffaf bir şekilde paylaştı. Melih bey açık seçik sorumluluğunu reddediyor ve Levent beye onarımı kendisinin yaptırmasını salık veriyor. Yani sizin iddia ettiğiniz gibi ortada "Kadroyu gönderin, neler yapabileceğimize bakalım" şeklinde bir tavır yok.

Bütün bunlar ortada olmasına rağmen hala "Benim tanıdığım Melih öyle yapardı, böyle yapmazdı" goygoyunu sürdürüyorsunuz. Üstüne bir de üstten bakan bir dille "Turcu adam gider kaynak yaptırır, kendi çözümünü kendi bulur" imalarıyla karşınızdaki insanı aşağılamaya çalışıyorsunuz. Bu mesajları okuyan hiçkimsenin gözünden kaçmıyor neye/kime hizmet etmeye, yaranmaya çalıştığınız.

Tamam efendim anladık, en büyük turcu sizsiniz; kimse sizin elinize su dökemez. Bizler amatörüz, kadromuz kırılınca oturur ağlarız, bağırır çağırır şikayet ederiz ama siz forumun onursal turcusu olarak oto sanayinin yolunu tutarsınız. Gerçek turcu dediğin tam olarak böyle yapmalı.
 
Satrai'yi soran birine bu başlığı okuturum. Geçmiş olsun.

Aynı şekilde hocam. Meraktan sormak istedim. 9 Şubat 2022 - 23:25 tarihinde "Trendbike Vento 27,5 Jant Önden Amortisörlü Bisiklet 21 Otomatik Vites Dağ Bisikleti Siyahneon Yeşil" dağ bisikleti aldım, bisikletten memnunum ama bir süre kullandım:
  • Dış lastikten patladım, yama yaptım bir kaç gün sonra saçma şekilde yine patladım
  • Ayna kollarda sıkıntı yaşadım ve yine sol taraf gevşemeye başladı ve yerinden çıktı
  • En son iç göbek kısmında soldaki ayna kol vidasını taktığımda maalesef vida içinde kaldı
Bu ayna kol ve iç lastik haricinde, iç göbek için garantisi devam etmesine rağmen 50 tl ödemem ne kadar doğru?

Parasında değilim ama zamanında 1.971,22 TL verdiğim bir ürün için garanti kapsamında KARGO DAHİL 50 TL ödeyerek iç göbek alabileceğim.
  • Garanti kapsamında temin edilmesi gereken ürüne ücret ödemeli miyim?
  • Sizce bu bisikleti satmak yerine güçlendirme yapmak ne kadar doğru olur?
 
Bisikletin özelliklerine biraz baktım ancak market bisikletlerinden tek farkı market bisikletlerine kıyasla daha pahalı olduğu. Lastikler fotoğraflarda mitas görünüyor ama açıklamada her hangi bir marka belirtmemiş, patlama direnci düşük yada lastik basıncınız olması gerektiği gibi değil ki lastikle sorun yaşıyorsunuz ancak garantiye girecek bir durum yok lastikler için. Orta göbek konusuna gelince eğer düzgün monte edilmemiş ise orta göbek ve aynakol o kadar kısa zamanda bozulmaz, garantiden değişimini kesinlikle isteyin ve garantiden karşılanacağı için her hangi bir ücret ödemeyide kabul etmeyin.

Bisikletinizde bana kalırsa her hangi bir parça iyileştirmesi yapmak mantıksız, durumunuz el veriyor ise orta göbeği hallettikten sonra bisikleti elden çıkarıp bütçenize göre 2. el yada sıfır bir bisiklet bakmak en uygunu olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Hocam zaten triban 500 var elimde yol bisikleti bu hafta içi onların dış lastiği gelecek, parçalar dışarıdan alınıyormuş. Hatta forumda ilanımda var.
 
Birileri de yasal haklardan bahsediyor,

Şikayetini dile getiren insanlara verdiğiniz "ustaya götürseydin ya " gibi önerilerin anlaşılmadığını düşünmüş olacaksınız ki gelip bir de bunu örneklerle çeşitlendirmişsiniz. :)
Bizi aslında verdiğiniz örneğin saçmalığıyla ilk seferinde yeterince güldürmüştünüz. Bunu örneklendirince, fıkrasını açıklayan adam gibi oldu bence. Artık güldürmekten ziyade insanın yüzü ekşiyor.

Bu arada firmayı savunan kişilerin ortak noktası da, kendi arkadaş topluluklarını bisiklet camiası içerisinde tepede bir yerlere konumlandırarak bisiklet ile ilgili her konuda en derin ahkamları kesebileceklerini düşünmeleri ve fikirlerinin doğruluğuna ve tartışılmaz olduğuna dair sarsılmaz inançlara sahip olmaları.

Bunu pekiştirmek için de sürekli tanıdığı isimlerden, kaç bisiklet kadrosu eskittiğinden vs bahsetmek oluyor. Aslında durum yankı odası kavramının kısa bir özetinden ibaret. Sürekli kendi küçük cemaatlerinde dönen konuşmalar, tartışmalar, o topluluk içinde elde ettiğini düşündüğü saygınlığın verdiği öz güvenle bisiklet konusunda her doğruyu kendilerinin bildiğine dair bir inanca sebep oluyor.

Bu yüzden de yeni aldığı bisikletinde bir sorun olsa "götürürüm ustaya yaptırırım aaabii" diye düşünüyor çünkü kendi cemaatindeki herkesin refleksi de muhtemelen aynı olur. Farklı bir davranışı zaten aklı almıyor, hatta tam tersi ona göre "gerçek" bisikletçi de aynen böyle davranmalı.

Öncelikle kendi topluluğunuz içerisinde bu tarz üstten bakan bir üslup takdir topluyor, grup içindeki özgüveninizi pekiştiriyor olabilir ama burada bizim baktığımız yerden çok çocukça göründüğünü söylemek zorundayım. Konu bisiklet, bisikletçi, usta, yerli malı falan filan meselesi değil. Konu çok basit bir satıcı-müşteri ilişkileri meselesi.

Her satıcının yerine getirmekle mükellef olduğu bazı gereklilikler var. Bunların dışında müşterilerine olan tutumu da o firmanın ticari hayatındaki konumunu belirliyor. Olay bundan ibaret. Konuyu romantize edip bağlamından kopartmanın anlamı da yok. Ticarette başarılı olmak isteyen firmalar müşterisi ile profesyonel bir ilişki kurmak zorunda. Aksi takdirde kendi küçük cemaatleri içinde çalıp oynamakla yetinirler.
 
Konuya dün denk geldim, başından beri olan mesajları dikkatle inceledim. Konuya ise daha önce küfür ve hakaret ile beceremediklerini aylar sonra konuya gelip sanki zaman aşımı olmuş gibi firmayı övmeye çalışanlar sayesinde denk gelmişim.

Doğal olarak Google İşletme hesabından konuya gereken cevabı verdim.
 
Google yorumlarına baktım da olumlu yorumlara teşekkür etmişler, olumsuzlara tek bir cevap yok. Hadi olmaz ya, acaba dedim internete erişim problemi mi yaşıyorlar, interneti kullanamıyorlar mı? İnterneti kullanabiliyorlar ve cevap verebiliyorlar. Ve şundan adım gibi eminim, Bisiklet Forum'u da görüyorlar. Nasıl kayıtsız kalırlar aklım almıyor.
 
Google yorumlarına baktım da olumlu yorumlara teşekkür etmişler, olumsuzlara tek bir cevap yok. Hadi olmaz ya, acaba dedim internete erişim problemi mi yaşıyorlar, interneti kullanamıyorlar mı? İnterneti kullanabiliyorlar ve cevap verebiliyorlar. Ve şundan adım gibi eminim, Bisiklet Forum'u da görüyorlar. Nasıl kayıtsız kalırlar aklım almıyor.
Kendi kendine sönümlenmesini umuyorlar, şimdi çıkıp bir şey derlerse, yolladıları insanları ortada bırakmayacakları için aynı doğrultuda tavır sergilemek durumunda olacaklar. E bu durumda da suyu yeniden hareketlendirmiş olacaklar. Mesela erdoğanlar bisiklet konusunda bazen sert yorumlar oluyor. Bir süre geçtikten sonra firmadan biri gelip duruma ışık tutuyor, beğenin ya da beğenmeyin bir cevap veriyor. Genelde de bepeniliyor ki çok tutanı var. Bu içinde bulunduğunuz konu da onun tam tersi konumunda. Ama bu tür konuların sönümlenmeme ve suya atılan şişe gibi sürekli su yüzüne çıkması gibi kötü alışkanlıkları vardır neyse ki 😉
 
Kendi kendine sönümlenmesini umuyorlar, şimdi çıkıp bir şey derlerse, yolladıları insanları ortada bırakmayacakları için aynı doğrultuda tavır sergilemek durumunda olacaklar. E bu durumda da suyu yeniden hareketlendirmiş olacaklar. Mesela erdoğanlar bisiklet konusunda bazen sert yorumlar oluyor. Bir süre geçtikten sonra firmadan biri gelip duruma ışık tutuyor, beğenin ya da beğenmeyin bir cevap veriyor. Genelde de bepeniliyor ki çok tutanı var. Bu içinde bulunduğunuz konu da onun tam tersi konumunda. Ama bu tür konuların sönümlenmeme ve suya atılan şişe gibi sürekli su yüzüne çıkması gibi kötü alışkanlıkları vardır neyse ki 😉
Buradan ara ara ateşi harlayacağız o zaman 😉
 
Fatura olmadığı için Hakem heyeti başvurusu rededildi maalesef.
1673687881465.png
 
Fatura olmadığı için Hakem heyeti başvurusu rededildi maalesef.
299496 dosyayı görüntüle

Firma hakem heyetine "böyle bir satış olmadı" dedi herhalde, heyet firmadan "şikayettin reddi" talebi içeren cevap aldığına göre eldeki bilgilerle firmayla iletişim kurabilmiş ama fatura yokluğundan işlem yapmamış. Firma satışın olduğunu kabul ettiyse faturayı onlardan isteyebilirlerdi.
Kadronun markası belli, bundan dolayı tek üreticisi olduğu belli, seri numarası belli, ürünün kendilerinden alındığını belli eden yazışmalar ortada. Herhalde ödemeye dair bir evrak da vardır. Hakem heyeti firmayı bu bilgilere uygun satış işleminin bilgilerini sağlamak zorunda bırakabilirdi ama sorunu çözmeye odaklanmamışlar demek ki. Bence tüm belgelerle mahkemeye itiraz edilebilir ama ürünü satışa çıkardığınıza göre konu sizin için kapandı sanırım.
 
Firma hakem heyetine "böyle bir satış olmadı" dedi herhalde, heyet firmadan "şikayettin reddi" talebi içeren cevap aldığına göre eldeki bilgilerle firmayla iletişim kurabilmiş ama fatura yokluğundan işlem yapmamış. Firma satışın olduğunu kabul ettiyse faturayı onlardan isteyebilirlerdi.
Kadronun markası belli, bundan dolayı tek üreticisi olduğu belli, seri numarası belli, ürünün kendilerinden alındığını belli eden yazışmalar ortada. Herhalde ödemeye dair bir evrak da vardır. Hakem heyeti firmayı bu bilgilere uygun satış işleminin bilgilerini sağlamak zorunda bırakabilirdi ama sorunu çözmeye odaklanmamışlar demek ki. Bence tüm belgelerle mahkemeye itiraz edilebilir ama ürünü satışa çıkardığınıza göre konu sizin için kapandı sanırım.
2 sefer mahkeme deneyimim oldu, ikiside lehime sonuçlandı ama biri 6 biri 3 yıl sürdü.E arşiv faturası olmadığı için cimere fatura kesmediğine dair şikayette de bulundum. Fakat mahkemeye gitmeyi düşünmüyorum. İlgilenen herkese teşekkür ederim.
Ek olarak sele borusunun kadroya girdiği yerde böyle bir ek parça var. Yerinden çıkabiliyor. Zannediyorum bu da normal bir durum değil.
1673703254094.png
1673703218381.png
 
Geri