Scudo Sports

Scott kadronuz çatlarsa ne olur! marintek!

Kötü bir durum, hem ömür boyu garanti ver hem de çatlasın hem de ilgilenilmesin, tuhaf.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Scudo
Öncellikle SCOTT un böyle bir durumla anılmasına üzüldüm, zira yaklaşık 1 ay önce aldığım SCOTT Sportster x20 bisikletim ile cicim aylarındayız. Umarım sorununuz en kısa zamanda çözülür. Ama bu tip ithal ürünlerin çoğunda distribütör ya da satıcı dan kaynaklanan sorunlar oluyor. Genel merkeze okkalı bir mail en kısa zamanda yanıtlanır ve sorun çözülür diye düşünüyorum. Ayrıca bu durumda Marintek den alışveriş yapmıcaz demektir.....
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Scott firmasına ulaşabilirseniz bayiliği o adamın elinden alırlar herhalde.....:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
@fatih alver öncelikle geçmiş olsun. Yanlız Scott'ın kendi sitesindede @Hakan Can Onrat'ın ifade ettiği gibi kadrolara 5 yıl garanti veriliyor. Bu ömür boyu kadro garantisi malesef buradaki satıcıların satış esnasında salladığı bir palavra.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Benzer bir durumu yaşadım;

Bisikletim bir kaza sonucu çatladı. Durumu Marintek'e bildirdim cevap gelmedi, aradım ulaşamadım. Bazı firmalar "Crash Replacement" yani "Kaza değişimi" adı altında yeni kadrolarda %50'lere vara indirimler yapıyorlar, bu tip bir uygulama Scott'ta var mı diye sormak istemiştim. Günler boyu aradım ulaşamadım. Daha sonra Scott İsviçre'ye mail attım, o mailden 3 gün sonra Marintek'ten mail geldi bana, "böyle böyle bir durum varmış yardımcı olalım" diye.

Neyse; mailler, telefonlar sonrasında (ki haberleşmek için -neredeyse- her seferinde İsviçre'ye mail atmam gerekti ki Marintek bana dönüş yapsın) bana belli bir indirim ile yeni bir kadro verilebileceği söylendi. Marintek'teki yetkili arkadaş "İsviçre'den haber bekliyoruz, size indirim tutarını söyleyeceğiz" dedi.

1 hafta bekledim aramadılar, geri aradım, ulaşamadım. İsviçre'ye yine mail attım. İsviçre bana "biz teklifimizi sunduk, Marintek size haber verecek" dedi. Marintek'e mail attım, "Teklif bekliyoruz, biz sizi 1 saat sonra arayalım" dedi, 2 saat sonra ben aradım, beni arayan arkadaşın çıktığını öğrendim :).

En sonunda "sizinle mi uğraşacağım" deyip kadroyu tamir ettirdim.

Bugün bu konuyu görünce İsviçre'den bana yardımcı olan arkadaşa mail attım, "Scott'ın bunu yapmış olması hoş bir durum değil, sizin yüzünüzden değil ama Türkiye dağıtımcınız yüzünden Scott hiçbir ürün almayacağım. Bakın daha çok yardımcı olmanız gereken (kadrosu durup dururken kırılmış) bir arkadaşa bile yardım etmiyorlar" dedim.

Az önce cevap geldi, "Bu aralar Marintek konusunda birden fazla şikayet aldık" diye. "O arkadaşınıza ( @fatih alver ) site üzerinden bize mesaj atmasını söyleyin, biz gereken incelemeleri yaparız" dediler.

Özet olarak, Marintek bu aralar sıkıntılıymış :).
 
İlgi ve bilgileriyle katkı sağlayan tüm arkadaşlara teşekkürler. Ömür boyu garanti konusunun bir sınırı olacağı muhakkak ama ne kadar olduğunu bilmiyorum. Fakat 5 yıl çok kısa bir süre geldi bana.

@ömer mahmut erdoğpan yasal yollara başvurmak gerektiğinde mutlaka durumu yazılı biçime dönüştüreceğim. Firmanın tavrı hakkında net bir kanıya vardığım anda her türlü yasal zemini tabii ki oluşturacağım. Şu anda makul sallama süresinin geçmesini bekliyorum. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim. Bu gibi durumlarda asla atlanmaması gereken bir konu.

@Edip Dinçer İlginize çok teşekkürler. Scott merkez komutanlığına <contact us> bölümünden mesaj atmıştım aslında. Yinede bir daha göndereyim. Uygun olduğunuzda ilgili şahsın direkt iletişim bilgilerini bana yollarsanız çok sevinirim. Sizin durumunuz da hiç hoş sonuçlanmamış. Sanıyorum firmaların maksadı da bu; millet sıkılsında alternatif çözüm yollarını kendileri bulsun diye düşünülüyor. Ve amaçlarına ulaştıkları söylenebilir. Umarım tornacıları dolaşmak zorunda kalmam.
 
Şu kadarını söyliyim size arkadaşlar, ömür boyu garanti olayına pek itimat etmeyin. En azından Türkiye şartlarında.
 
Kendi sektörümden biliyorum yanlış anlaşılan bir nokta da ömür boyu garanti dendiğinde insan ömrüyle kıyaslanıyor olması. Tüm ürünlerin sanayi bakanlığınca belirlenen bir ekonomik ömrü (kullanım ömrü) var bu süre sonunda firmanın bu ürüne destek verme zorunluluğu kalkıyor ve ürün hurda sınıfına giriyor. Aşağıdaki tabloya göre bisikletlerin kullanım ömrü 10 sene. Gerçi bir kadro bize 10 sene dayansa değiştirmesek zaten kimse şikayet etmez.

(link)
 
@BF Okuru

Yanlış anlamayın ama Salcano'nun veya herhangi başka bir kadronun kırılmayacağının bir garantisi var mı? Assos modelinin Scale'den daha sağlam olduğuna hangi teknik veri ile ulaştınız? Veya tam tersi için başkasında bir teknik veri varmı? Bu tarz şu markanın bisikleti şöyle üstündür bu markanın ki şöyledir genellemeleri bence çok yanlış. Salcano firması benim gözümde çok güzel donanımı içine ederek montaj yapan ve rezil servis anlayışı ile müşterisini çileden çıkaran firmadır. Scott veya bilindik diğer markaları seçmemdeki esas neden en azından düzgün bir kalite anlayışı ile monte edilmiş bisiklet alacağıma olan inancımdır. Türkiye'deki servis mantığı bu başlıktada gördüğümüz gibi Salcano olsun diğer markalar olsun pek farklı olmuyor.
 
@Osman Yener
Evet haklısınız kırılmayacağının garantisi yok. Teknik verilere tamamen kendi deneyimlerimle ulaştığım için böyle konuşabiliyorum. Zaten çoğu teknik veriye inanmam, imkanım varsa kendim deneyimlerim ve aldığım sonuca göre hareket ederim. Çoğu teknik verilerde zaten doğru sonuçlar çıkmaz. Osman bey.

@Osman Yener sözünüzden bisiklet seçiminden anlamadığınızı anlıyorum. Üstünlük meselesi tamamen sizin görüşünüz olabilir ama böyle bir üstünlük savaşı var.

@Osman Yenerbende sizin söylediklerinizin tam tersini söylemek zorundayım. Scott daha fren kaliperindeki vidaya bağlı bulları nasıl takacağını bilmezken. Firmaya ulaşıpta bunlar yanlış takılmış uyarısında bulunarak düzelttirdiğimi biliyorum :) uzatmak istemiyorum fazla. Bu işin içine girersek çıkamayız. O yüzdende hiç devam etmeyelim en iyisi, burda keselim.
İyi günler dilerim :)

 
@BF Okuru benim bisikletimi aldığım dönemde (2010 başları) 3-5 uluslararası marka dışında çok seçenek yoktu. Çevremdekiler scott, internet ve forum aleminde scott, satıcılar scott olunca bir nevi koşullu yönlendirme ve etkileşim oluşuyor. Aynı yıllarda içim giderek takip ettiğim Cube, Focus, Ghost bisikletleri memlekette olsaydı kesinlikle onları tercih ederdim. Adını "did you mean" yemeden yazamadığım Speşıl'a ulaşmak fiyatları sebebiyle neredeyse araba parasıydı. Hatta uçağa atlayıp İngiltere'den bir bisiklet alıp gelmeyi bile düşünmüştürm. @Emre Yönlüer ama Trek evet, kesinlikle daha iyi bir alternetifti ama satıcının da teşvikiyle tercihimizi scott'a kullandık. Çünkü tüm modelleriyle, kadro boylarıyla Türkiye'de çoğunlukla bu marka var. Tekel demeyeyim ama bir nevi mecburiyet gibi bişey. Şimdilerde marka seçeneği biraz daha fazla. Yerli markaların olumlu yönde gelişimi de göz ardı edılmemeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
@BF Okuru düşünce tarzınızı gördükten sonra zaten uzatmamak bencede en iyisi. Bende iyi günler dilerim :)
 
@fatih alver Öncelikler geçmiş olsun. Benim için hassas bir konu olduğu için bodozlama daldım konuya, size bir geçmiş olsun bile diyemedim :) 2010 ile 2014 arasında pek bişey değişmedi zaten. Bu sorunu sonradaki yıllardada yaşayabilirsiniz. Olan olmuş artık. Bakalım gelişmeleri takip edicem.
İyi günler dilerim.
 
öncelikle geçmiş olsun hocam,olayın konunun üstünde durun lütfen sizin gibi tüketicilerin,haklarını araması çok güzel bir şey,hatta scoot twitirden resim ve sorunuzu paylaşırsanız.insanlar genelde böyle yapıyorlar,yardımları hızlanır,geçmiş olsun tekrar
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
@BF Okuru çok teşekkür ederim. Bakalım ne olacak. Maksadım hiçbir markayı karalamak, övmek değil. Bisiklet bu; bozulur da, kırılır da. Olası riskler nedir kullanıcılar bilsin ve ona göre tavır alsın. Gelen yorumlardan görülüyor ki Scott ve muhatabımız Marintek ciddi sorunlu. Sorun çıkmaya görsün. Diğer markalar için de durumun çok farklı olacağını düşünmüyorum. Selamlar, iyi günler efendim. :)
 
Ayrıca kronikleşmiş bir üretim hatası ispat edilebilirse, ayıplı mal nedeni ile uğranılan zararın tazmini de istenebilir. Görüşme ya da yazışmalarınızda bu hususu da firmaya aktarın.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
@okkesmutlu sosyal medya yönüm çok fazla yok maalesef. İş oralara gelirse bu yönümüzü de geliştirmemiz gerekecek sanırım... Benim için şu anda Scott merkeziyle iletişim öncelikli. Mesajlarımızı attık bakalım, eminim şu anda Scott merkezi karışmış ve bütün personel bu durumun çözümü için oradan oraya koşturuyordur ;) az bekleyeceğiz artık. Muhittin, Amerikan başkanı dahil herkesi ara diyor ya Cem Yılmaz. O şekil.:ssrtcbya:
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
Scott benim çok sevdiğim bir marka ama burada okuduğum marintekle ilgili sorunlar kötü. Bir firma adının bu kadar yıpranmasına nasıl duyarsız kalır şalırtıcı. Arıza ya da hasar garanti dışı bulunabilir, garanti süresi aşıldığı için ödeme yapılmayabilir bunlarda kim haklı tartışılabilir ama bir Firmanın mailere dönüş yapmaması , telefonla ulaşılamaması ahlaki düşüklük dışında kötü habercidir.
 
Yurtdışından bisiklet getireyim diyorum sonra ama garantisi olmaz diyorum.Buradan aldığım bisiklette garanti olmasına rağmen böyle oluyorsa neden buradan alayım? Kocaman Scott firması resmen adamı mağdur ediyor.Distribütör falan ben bilmem açıkçası.Benim sıkıntım halledilmiyorsa o marka bitmiştir gözümde.Sebebi ister distribütör olsun isterse markanın ta kendisi.Neyse size geçmiş olsun umarım sorununuz halledilir en yakın zamanda :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mhd ve fatih alver
Geri