Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Scultura300 vs Scott speedster20

@selim82 Yine malesef ki Antalya mağazalarında yok :bsmagryr: . Telefonda ; satın aldıktan sonraburaya getirtebileceklerini söylediler . Kurulum da burada yapılacak . Bençok niyetliyim şu an zira full 105 set , fulcrum 6 jantlar , 8.8kg pedallı ağırlığı çok iyi. 105 set fiyatına bisikletin kendisi neredeyse.
 
Scudo
@selim82 Yine malesef ki Antalya mağazalarında yok :bsmagryr: . Telefonda ; satın aldıktan sonraburaya getirtebileceklerini söylediler . Kurulum da burada yapılacak . Bençok niyetliyim şu an zira full 105 set , fulcrum 6 jantlar , 8.8kg pedallı ağırlığı çok iyi. 105 set fiyatına bisikletin kendisi neredeyse.

Size bir özel mesaj attım hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
@TatanQa_tr f/p oranı çok yüksek, kesinlikle degerlendirmeli derim:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Bunu 11 32 ruble den bile anlamak mümkün. 105 set de 52 36 11 28 tercih ediyor btwin. Kadro hafif tutumları ve açıları bana bunu düşündürdü. Endurance kadrolardan 1 tık daha agresif çünkü.alın borusu m kadroda 138 mm bu gerçekten sert. Scott addict m/54 kafroda 160 mm buradan da anlaşılabilir.
 
@selim82 alın borusunun kısa olmasının tırmanıştaki pozitif etkisine nereden ve nasıl ulaştığınızı merak etmiştim :naslyany:
 
@selim82 alın borusunun kısa olmasının tırmanıştaki pozitif etkisine nereden ve nasıl ulaştığınızı merak etmiştim :naslyany:
Daha agresif pozisyon sağlamasından. Aerodinamik olması için kısa tutuyorlar. Buda daha fazla eğilmenize neden oluyor. Bence Benim kadar biliyorsundur 😁
 
@selim82
1- Tırmanışta karşı koyduğumuz en büyük kuvvet yer çekimi
2- "aeroluk" 25 km/h'den sonra avantaj sağlayan bir durum çünkü rüzgar sürtünmesi ancak bu hızdan itibaren bizi yavaşlatan en büyük etken haline geliyor
3- Tırmanışta oksijen alma ve işleme kapasitesi, yani ciğerler en önemli etkenlerden biri haline geliyor, kısa bir alın borusu ve bahsettiğiniz gibi daha aero bir pozisyondada göğüs kafesimiz ve dolayısıyla ciğerlerimze ait olan hacmin azalması söz konusu çünkü eğilmiş olacağız. Ciğeri tam kapasite havayla dolduramama söz konusu olacaktır. Sele üzerinde dik oturan biriyle, dropbardan tutarak oturan birinin akciğerlerini kullanma kapasitesi de, ciğerlerine aldığı hava miktarı da değişiklik gösterecektir ve bu da tırmanış performansına yansıyacaktır. Tırmanışta yüzeysel değil, derin nefes alınması ve ciğerlerin tam kapasite kullanılması öneriliyor.
4- Tırmanışın kralı olan Contador'un göğsünü en rahat ettirecek olarak ayakta tırmanış pozisyonunu benimsemesi de yukarıdaki 3 maddemi destekliyorken,


Bu 4 maddeyi birden çürütecek bir şey bildiğiniz kesin, ben en başından beri onu merak ediyorum ve zaten 3 mesajdır sürekli aynı şeyi soruyorum: Kısa alın borusunun tırmanışa pozitif etkisinden nasıl bahsedebilirsiniz?
Sanırım cevabınız daha iyi eğilmeye imkan vermesi ve daha agresif pozisyon sağlaması :snzdglsn:

Daha agresif pozisyon sağlamasından. Aerodinamik olması için kısa tutuyorlar. Buda daha fazla eğilmenize neden oluyor. Bence Benim kadar biliyorsundur 😁

Sadece ben değil, Contador da sizin kadar bilmiyor görünüşe göre :snzdglsn:
 
  • Beğen
Tepkiler: caucAsian
@selim82
1- Tırmanışta karşı koyduğumuz en büyük kuvvet yer çekimi
2- "aeroluk" 25 km/h'den sonra avantaj sağlayan bir durum çünkü rüzgar sürtünmesi ancak bu hızdan itibaren bizi yavaşlatan en büyük etken haline geliyor
3- Tırmanışta oksijen alma ve işleme kapasitesi, yani ciğerler en önemli etkenlerden biri haline geliyor, kısa bir alın borusu ve bahsettiğiniz gibi daha aero bir pozisyondada göğüs kafesimiz ve dolayısıyla ciğerlerimze ait olan hacmin azalması söz konusu çünkü eğilmiş olacağız. Ciğeri tam kapasite havayla dolduramama söz konusu olacaktır. Sele üzerinde dik oturan biriyle, dropbardan tutarak oturan birinin akciğerlerini kullanma kapasitesi de, ciğerlerine aldığı hava miktarı da değişiklik gösterecektir ve bu da tırmanış performansına yansıyacaktır. Tırmanışta yüzeysel değil, derin nefes alınması ve ciğerlerin tam kapasite kullanılması öneriliyor.
4- Tırmanışın kralı olan Contador'un göğsünü en rahat ettirecek olarak ayakta tırmanış pozisyonunu benimsemesi de yukarıdaki 3 maddemi destekliyorken,


Bu 4 maddeyi birden çürütecek bir şey bildiğiniz kesin, ben en başından beri onu merak ediyorum ve zaten 3 mesajdır sürekli aynı şeyi soruyorum: Kısa alın borusunun tırmanışa pozitif etkisinden nasıl bahsedebilirsiniz?
Sanırım cevabınız daha iyi eğilmeye imkan vermesi ve daha agresif pozisyon sağlaması :snzdglsn:



Sadece ben değil, Contador da sizin kadar bilmiyor görünüşe göre :snzdglsn:
Tamam
 
@Serkan Mıstınoğlu
Yazdıklarım kısa alın borusunun tırmanışa katkısı için değil, ayakta yokuş çıkmanın en doğru teknik olamayabileceğime yönelik
Oturarak yokuş çıkan Froomey de, eskiden ayakta yokuş çıkan daha sonra oturarak yokuş çıkmak için adapte olmaya çalışan Nibali de Contador'dan farklı düşünüyor olabilir. Her pronun bir bildiği bir tekniği vardır.Aero kuvvetler çok çok düşük hızlarda da devreye giriyor ve sporcuların başının belası olmaya başlıyor.Nibali gibi kariyerinin başında ayakta yokuş çıkmaya alışkın bir sporcu bile aero kazanımdan ötürü oturarak çıkmaya başladı.
Bir de oturarak mı ayakta mı çıkmanın en verimli olduğu tam anlamıyla her yokuşçu için her yokuşta doğru olmayabiliyor.Yokuşçunun ağırlığı, yokuşun eğimi,eğimin düzensizliği, uzunluğu,yokuşçunun Froomey gibi yüksek kadans çevirip çevirmemesi hepsi etkiliyor.
Kısa mesafede ayakta daha fazla güç üretilebiliyor ama mesafe uzadığında üretilen fazla gücün enerji maliyetleri ortaya çıkıyor yani verim düşebiliyor.Bundan dolayı Froomey gibi hesap kitap yapmayı seven sporcular ayakta çıkmayı tercih etmiyor.
 
Son düzenleme:
@Serkan Mıstınoğlu
Yazdıklarım kısa alın borusunun tırmanışa katkısı için değil, ayakta yokuş çıkmanın en doğru teknik olamayabileceğime yönelik
Oturarak yokuş çıkan Froomey de, eskiden ayakta yokuş çıkan daha sonra oturarak yokuş çıkmak için adapte olmaya çalışan Nibali de Contador'dan farklı düşünüyor olabilir. Her pronun bir bildiği bir tekniği vardır.Aero kuvvetler çok çok düşük hızlarda da devreye giriyor ve sporcuların başının belası olmaya başlıyor.Nibali gibi kariyerinin başında ayakta yokuş çıkmaya alışkın bir sporcu bile aero kazanımdan ötürü oturarak çıkmaya başladı.
Bir de oturarak mı ayakta mı çıkmanın en verimli olduğu tam anlamıyla her yokuşçu için her yokuşta doğru olmayabiliyor.Yokuşçunun ağırlığı, yokuşun eğimi,eğimin düzensizliği, uzunluğu,yokuşçunun Froomey gibi yüksek kadans çevirip çevirmemesi hepsi etkiliyor.
Kısa mesafede ayakta daha fazla güç üretilebiliyor ama mesafe uzadığında üretilen fazla gücün enerji maliyetleri ortaya çıkıyor yani verim düşebiliyor.Bundan dolayı Froomey gibi hesap kitap yapmayı seven sporcular ayakta çıkmayı tercih etmiyor.
25 km gibi bir cümleden sonra ben cevap verme gereksinimi duymadım açıkçası. Biz tempolu çıkarken 13 14 km hızda bile öndekinin tekerine yapışırız . Ve inanılmaz fark yaratır.alın borusunun kısa olması bisikletin aerodinamikliği için değil sürücün eğilmesini sağladığı için performansa etki eder. 20 km hızla ellerini bırak yelken gibi git bakalım fark ediyor mu etmiyor mu. Bisiklette 2 tane önemli ölçü vardır biri reach = uzanma üst boru uzunluğu etkili (sele borusu açısıda) diğeri stack yani yükseklik. Bunu sağlayan en önemli özelliklerden biri alın borusudur. Alın borusu ne kadar yüksekse ve uzanma kısa ise o kadar rahat olur bisiklet ama performansı törpüler. Kendimde bunları tecrübe ettim . Benim bisikletim cube attain gtc pro 56 kadro 182 mm alın borusu çok yüksek çünkü Endurance kadro . Ben tüm spacerları atıp -8 derece gidon boğazı takımı yokuşlarda daha hızlı çıkabileyim.
Buda strava linkim .
(link)
Buradan boğazı görebilirsin. Keşke tcr yada addict alabilseydik daha agresif kullanabilirdik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@selim82
10 km/sa hızdan itibaren drag etkisi başlar.Hız arttıkça harcanılan enerjinin büyük çoğunluğu aero kuvvetleri karşılamaya gider
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@selim82
10 km/sa hızdan itibaren drag etkisi başlar.Hız arttıkça harcanılan enerjinin büyük çoğunluğu aero kuvvetleri karşılamaya gider
Hayatında fullgas uludağ çıkınca anlar kaç km de etki yarattığını. Koca uludağın yarısını droplardan tutarak çıkmak gerekiyor. Bisiklet üzerinde ufalmak için bisikletin geometrisi çok önemli.
 
Türkçe bitmiş forumda :) Kısa alınborulu kadronun tırmanışa daha uygun olduğunun bahsinin geçtiğini görünce meraklanıp sordum ama konu farklı farklı yerlere, ayakta veya oturarak tırmanmaya, strava linki ve bisiklet markası paylaşımına, çıkılan dağlara çekildi:cool: Neyse, aero bir şekilde tırmanın bakalım siz. Çöp kamyonunun arkasına yapışıp 170 basan forumdaş görmüşüz, o yüzden daha fazla sorgulamayacağım yere yakın gidonla nasıl olup da hızlı tırmanabildiğinizi:harika:
Forumda herkes kendi çapında birşeyler yazıp çiziyor, fakat “bu niye böyle oluyor, açıklar mısınız” dediğimizde “aç strava profilime bak hacı abi” cevabı forumun geldiği noktaya güzel bir örnek oldu :harika: Çözmüşsünüz forumun mantığını ne mutlu size
 
@Serkan Mıstınoğlu
Siz en büyüksünüz.
Bizden bu kadar, bizi de hoşgörüver n'olursun?
Ne zaman görsem sızlanıp duruyorsunuz, her daim bu kadar sitemkar olduğunuza göre 10 küsur senede bir tek siz çözememişsiniz forumu.
 
@hamlet2006 bey size ne bir soru sordum ne de yazdıklarınıza cevap verdim, neden ısrarla diğer forumdaşla olan fikir alışverişimde araya girme ve hatta bana tepki gösterme çabası içindesiniz? :) Sizi ve yazdıklarınızı ısrarla görmezden gelip dikkate almıyorum, siz ise ısrarla şahsıma karşı ve oldukça tahrik edici söylemlerde bulunmaya devam ediyorsunuz. Gerek yok buna
 
@Serkan Mıstınoğlu
Siz en büyüksünüz.
Bizden bu kadar, bizi de hoşgörüver n'olursun?
Ne zaman görsem sızlanıp duruyorsunuz, her daim bu kadar sitemkar olduğunuza göre 10 küsur senede bir tek siz çözememişsiniz forumu.

@Serkan Mıstınoğlu
Tahrik olma eşiğiniz de baya düşükmüş.

:snzdglsn:

Sizin eşik yüksek sanırım, yolda giderken size ana avrat düz giden birine aleykümselam diyor ve normalin de bu olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Fakat bana boş yere sataştığınız ortada, bu ilk de değil üstelik
 
  • Beğen
Tepkiler: caucAsian
Türkçe bitmiş forumda :) Kısa alınborulu kadronun tırmanışa daha uygun olduğunun bahsinin geçtiğini görünce meraklanıp sordum ama konu farklı farklı yerlere, ayakta veya oturarak tırmanmaya, strava linki ve bisiklet markası paylaşımına, çıkılan dağlara çekildi:cool: Neyse, aero bir şekilde tırmanın bakalım siz. Çöp kamyonunun arkasına yapışıp 170 basan forumdaş görmüşüz, o yüzden daha fazla sorgulamayacağım yere yakın gidonla nasıl olup da hızlı tırmanabildiğinizi:harika:
Forumda herkes kendi çapında birşeyler yazıp çiziyor, fakat “bu niye böyle oluyor, açıklar mısınız” dediğimizde “aç strava profilime bak hacı abi” cevabı forumun geldiği noktaya güzel bir örnek oldu :harika: Çözmüşsünüz forumun mantığını ne mutlu size
2 kere anlattım. Anlama güçlüğünü malesef ben çözemem. Linki bilerek attım , çünkü öğrenmeler tecrübeler ile oluşur , kuru sıkı değil. Daha bisiklet geometrisini anlamamışsın yorum yapıyorsun. Bence uzatmayalım.iyi geceler.
 
Kilolu olunca uzun yokuşta sele borusu sanki yukarı doğru zorluyor. Sele baskısı düz yola göre çok fazla oluyor.
 
Geri