Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona 345 - Carraro Sportive 227 karşılaştırması!

Siz olsanız hangi bisikleti seçerdiniz?


  • Toplam katılım
    50
  • Anket kapanışı .
Carraro sportif 227 deore bir üst aktarıcı var. Açı ayarlı boğaz kullanması uzun turlarda daha kullanışlı oluyor.Sedona'da gördüğüm kadarıyla sabit boğaz var. Lastikler bisiklette uzun ömürlü olmadığı için fazla düşünmem gerektiren bir neden değildir.Patlamaya dirençli lastik alırım.Cst pahalı lastik değildir. Sert hamurlu uzun ömür açısından iyidir. Patlamaya karşı dirençli özelliği yok. Patlak önleyici şeritler, sıvı dolguları alternatif çözümlerdir. Fiyat bakımından carraro daha cazip geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Safa Arslaner
Scudo
345 full acera set . 227 de karışık set var deore,altus . Ben şahsen set kullanmaktan yanayım o yüzden burda 345 önde . Maşa olarak 345 hidrolik maşa yazıyor, 227 nin maşası daha zayıf gib burdada 345 önde . Lastik olarak schwalbe kullananlar bilir ne kadar kaliteli olduğunu. Cst alt seviye bir marka bence. Tasarım olarakta 345 çok daha şık duruyor ve ayrıca bu iki bisikleti arasındaki fark açık bence. Sadece bütün yönleriyle ele almak lazım. Ayrıca kişinin tercihinede bağlı arka vites deore diye tercih yapanlarda var. Alıcının ne istediği önemli. Ben göz boyama olarak görüyorum arkadaki deore aktarıcıyı şahsen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Safa Arslaner
Şu aktarıcılar hakkında engin bilgileri olan biri konuyu görse artık da bir açıklama getirse :) Bence hiçbir zımbırtıdan kaliteyi eksiltmeyen sedona da mantıklı geliyor ancak aradaki fiyat farkı ve aktarıcılarda biraz önde olan 227 kafa karışıklığı yaratıyor.227 aldıktan sonra lastik sele değişimi yapınca sedonayla aynı fiyata çıkıyor kafam karışık ama sedona diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Safa Arslaner
Benim görüşüm 227 den yana. 345 te acera set yok. Kısmi parçalarla toplanmış bir bisiklet oda. arka aktarıcı alivio ruble sram. Carraro da deore aynakol ve arka aktarıcı olması avantaj. Sele konusunda bence kalıp bir görüş olması yanlış. Bana rahat gelen bir sele başkasına çok rahatsız gelebilir. Başka birinin beğendiği bir seleyi de ben beğenmeyebilirim. Kalıp olarak seleyi değerlendirmeye gerek yok bence. lastik konusunda 345 in lastikleri daha iyi. carraro bu konuda geri kalıyor. Sedona nın vites parçaları carraro dan daha geride olmasına rağmen 300 tl pahalı oluşunu göz önünde bulundurursak bence doğru karar 227 dir. aradaki 300 tl farkla sele de değiştirilir lastiklerde değiştirilir. Hatta artarda o para. Bu değişimlere gidilmezse de aksesuar falan alınabilir. İki bisiklet eşit fiyatlı olsa bile ben 227 alırım. deore ön aktarıcı ve deore vites kolu taktınız mı deore vites sisteminiz olur. Ayrıca yanlış anlaşılma olmasın ama sedona da carraro da çok öyle aham şaham markalar değil zaten. ama burada sedona hakkında dipten tırnağa kalite, hiçbir zımbırtıda kaliteden kaçmayan firma demenin bir anlamı yok bence. Şöyle bir düşünüp taşınsak carraro daha kaliteli bir firma olur hatta. Hiçbir kaliteden kaçmıyor denen sedona yol bisikletine 3 kiloluk jant seti takan bir firma mesela hani nerede o dipten tırnağa kalite?
 
bence sportive ailesi en alttan en üste cok güzeller 227 de bir çok bisiklete kafa tutar benim görüşüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Safa Arslaner
@gok

Doğrudur fiyat bakımında carraro cazip ancak merak ettiğim bir husus var hocam bu sedona 345'te takılı olan lastiklerin tanesi ne kadar? Ben tam bir fiyat bulamadım çok aradım ama skala çok geniş.

@Emre GÜLEN
Hocam öncelikle full acera değil arkada Alivio var görünüyor özelliklerde ön tarafı tam çözemedim.

@Barış Şentürk

Hocam şu sedona'da takılı olan lastiğin fiyatını bir öğrenebilsem gerisi kolay da fiyatı bulamıyorum net olarak.

@ömer karan

Hocam değerli katkılarından dolayı çok teşekkür ederim foruma bu kadar çabuk ısınmamda cevaplarının hızlı ve mantıklı olmasının yeri çok büyük.
Seninle bu meseleleri konuşmuştuk zaten ancak yine de aklımdaki seçim netleşemedi belki carraronun birebir çekimlerini ve kulllanıcılarının yorumunu göremediğimden belki hemen karar vermek istemediğimden.

@sarper tuncer

225'in kişisel resimleri gerçekten katalogtakiler ile kıyaslanmayacak derecede güzel ancak 227yi hâla katalogda görüyoruz.


Herkese cevapları için çok teşekkür ederim, konunun daha çok kişiye ulaşmasını umuyorum.


Bu arada Şu meşhur kalite lastiklerin Scwalbe (Sedona'nın) kullandığının fiyatını ve linkini yazan olursa sevinirim. Bir de internet sitelerinde çıkan fiyatlar tek lastik için değil mi o fiyatlar x2 olarak hesaplamam lazım galiba doğru mudur?
 
Bisiklet alacak ARKADAŞLAR. Rakamsal değerler kalite vs. bir yana tamam illaki tercihde etken faktörler ama acele etmeyin üşenmeyin gidin yerinde canlı olarak kendi gözlerinizle görün. Hani ilk görüşte aşk derler ya :) zaten canlı olarak bakınca birinden birisine mutlaka aşık olacaksınız. Ben şahsen bisiklet alacak falan değildim Kron XC500 den halen çok memnunum 2 senedir tık demedi ama sportive 227 yi fuarda görünce dedim tamam ben bunu alacam arkadaş.345 i de yakından gördüm hakikaten marka fanlığı falan değil 345 çok çelimsiz cılız geldi bana. Bilemiyorum belki kadrosu 227 ye göre çok hafif dir kalitelidir ama sportive 227 çok heybetli küheylan gibi geldi. :) Yani kısaca demem o ki görün bakın dokunun öyle karar verin. Sonrada inşallah hep beraber pedallayalım. :)
 
@Oğuz han T

Keşke fuarda bir kaç resmini çekseydin hocam :)
 
@Safa Arslaner

Ya sorma orda hiç aklıma gelmedi bide milletin elinden alamadım ki bisikleti herkes mıncıklayıp duruyordu. :)

Lastiğin tek fiyatı 28 € yani 90 lira civarı çifti 180 TL. Ama bu yurt dışı fiyatı tr de 200 lirayı geçer sanırım.

(link)
 
@Oğuz han T

Ülkemizde satış yapan hiç bir sitede yok mu hocam?

Teşekkür ederim bilgilendirme için bu arada...
 
Sefa hocam görüşlerimin bir çoğunu belirtmiştim size. Kararınızı hala verememiş olabilirsiniz. Bu kötü bir şey değil hatta bence iyi bir şey. Sizin alacağınız bisikleti ben değil siz beğenmelisiniz. İçinize sinen beğendiğiniz bisikleti almanız en doğrusu. İmkanınız varsa görüp beğenip kendiniz son kararı vermelisiniz. Ben size sadece kendi görüşümü söylerim sorularınız olursa da onlara cevap veririm.
*
Lastik konusu baya gündeme geldi o konudaki düşüncelerim şunlar. Ben şahsen yol bisikleti kullanan biriyim. Şehir bisikletlerinin lastikleri konusunda çok aşırı bir bilgim yok ama yol bisikleti lastiklerinde daha iyiyim. Bildiklerim ölçüsünde bakarsam cst nin lastiklerini pek beğenmiyorum. Şuda bir gerçek ki cst ninde üst seviye lastikleri var. Özellikle mtb yarışlarında falan kullanılan lastikleri bile var yani. Ayrıca schwalbe nin de lastiklerini pek beğendiğimi söyleyemem. Ancak şöyle bakarsak cst den daha üstündür bence. Çünkü hem alt seri hem üst seri bir çok seçeneği var ve üst serileri iyi lastikler. İkisi arasında çok rahat schwalbe yi seçerim yani. Üşenmedim şöyle bir baktım schwalbe nin bu lastikerinin şehir bisikletine uygun olan boyutunu sadece evanscycle sitesinde bulabildim(4 5 siteye baktım bulamadım belki başka sitelerde vardır bu sitede bulunca çokta aramadım) tekinin fiyatı 23.69 dolar. Yani 50 lira falan. kargosu falan filan derseniz bir çifti size 120 130 tlye mal olur. Türkiye de bulunabilir mi onuda çok bilmiyorum açıkçası. Aynı sitede cst nin lastiklerine de baktım. En ucuzunun teki 15.32 dolar yani yaklaşık 35 tl onunda çifti kargo falan filan 90 100 lira civarı. İnşallah kararınızı vermeniz açısından sizin için faydalı olmuştur.
 
@Safa Arslaner
Sitesindeki açıklamada acera sistemli yazıyor . Evet resimde arkada alivio , önde acera , aynakol acera şeklindedir. Alivio , acera yakındır zaten.
 
@Semih Aydınlıoğlu

Disk fren bisiklet tipine göre seçilmez bence. Kişinin kullanım alanına ve tercihine bağlıdır. Disk frenin rahatlığıda unutulmamalıdır. Daha az güç harcayarak fren yaparsınız.
 
@Emre GÜLEN

Sitedeki parça listesinde yazıyor arka aktarıcı alivio diye. bakmamış yada görmemiş olabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuk şimşek
@Emre GÜLEN

Bakım masrafı, fiyata etkisi, bisiklete boş yere kattığı ağırlık bir kenarda dururken az güç ile kolayca fren sıkmak gibi basit sebeplere gerek yok. Bir çift kaliteli baradine pabuç ile v fren hem ağırlıktan, hem bakımdan, hem de fiyattan yana avantajdır. Sedona 310 öneririm her halükarda.
 
@Semih Aydınlıoğlu

Aslında bence haklılık payınız var. Şehir tur bisikletlerinde disk frenin çok fazla gerekli olduğuna bende inanmıyorum. En azından kendim alacak olsam disk frenli tercih etmezdim. Çünkü bir mtb deki kadar frenleme gücüne yüksek fren performansına ihtiyacınız yok. Bence bir çok kullanıcı disk freni moda için kullanıyor. Tabi gerçekten fren performansına ihtiyacı olan kullanıcılarda var. Onlarda kullansın.
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuk şimşek
@Ömer KARAN

Yok açıklamayı kastetmiştim ben. Acera 27 vites yazıyor.

@Semih Aydınlıoğlu

Disk frenin seçilmsindeki en önemli noktayı atlamışsınız. Yağışlı havalarda , su ile teması olmadığı için daha kullanışlı ve güvenlidir. Siz küçük artılarını değerlendirmişiniz sadece. Dediğim gibi kimisi gerçekten ihtiyacı olduğu için seçer ( ıslak zeminler için ) . Kimisi görsellik için , konfor için vb. Bunları sorgulamanın manası yok bence ki bu bisiklette yol bisikleti değil yani hafif araziyede gelebilecek bir bisiklet.
 
sedona tüm parçaları ayrıntılı yazmışta carraroda göremedim
bisikleti aldıktan cart curt aksesuar derken epeyi para yine gidiyor bütçede kısıtlıysa carraro daha iyi olacaktır
sedona dememin sebebi biraz daha işi ciddiye alıyor gibi her parçayı yazıyorda carraro yazmamış
 
Bence en iyisi bisiklet toparlamak en azından istediğin gibi olur burda 2 gündür vites sistemi ve lastikleri konuşuyoruz :D
 
Geri