erkantuc
Daimi Üye
- Kayıt
- 15 Mayıs 2015
- Mesaj
- 219
- Tepki
- 1.063
- Yaş
- 36
- Şehir
- İstanbul/Göztepe
- İsim
- Erkan
- Başlangıç
- 2016—17
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Sedona firmasının 2015 yılında üretimine başladığı Yeni bisikleti Sedona410 ile karşınızdayım. Öncelikle şunu belirtmeliyim. Uzun tur planlarım olduğu için amacıma hizmet edecek yol arkadaşı aramaya koyuldum. Kısmet o ya Sedona 410 ile karşılaştım ve aşık oldum.
Hadi başlayalım...
Uzun yollar ve şehir içi ulaşımda 410! Sabit maşası ile esnemezlik ve hafiflik sağlarken; Sram VIA vites sistemi, Raceface gidon, boğaz, sele borusu ve Schwalbe Road Plus lastikleri ile güvenilir bir yol arkadaşı.
Sedona 410 kadro olarak : 44/48/52/56 olarak üretiliyor. Bisiklet uzun yol için tasarlandığından hafifliğiyle dikkat çekiyor. Bisikletin aksesuarları olmadan ağırlığı sadece _11 kg. Tek elinizle rahatlıkla kaldırabiliyorsunuz. Kullanırken siz bisikleti değil bisiklet sizi taşıyor. Bu kadar hafif olması yanı sıra malzeme kalitesi güven sağlıyor. Boyum 1.75 ve 52 kadrosunu kullanıyorum. Herhangi bir problem yaşamıyorum.
410 VİTES/ELCİK:
Sedona 410 modelinde vites olarak SRAM VIA tercih edilmiş. Bisikleti yaklaşık 50km kullandım. Vites geçişlerini kontrol ettim. Sram Via işini o kadar güzel yapıyor ki vites geçişlerinde 'Çat-Çut' ses çıkmıyor. Aslına bakarsanız vitesin geçtiğini bile anlamıyorsunuz. Açık olmak gerekirse arada 'vites attı mı acaba' diyerek bakarak kontrol etme gereği duyuyorum. Ayrıca Gidon vites kolları çok şık. Alman markalı lüks bir araç kullanıyor hissine kapılıyorsunuz. Sram 'dan şüphelerim vardı alana kadar ama şuan çok çok memnunum. Elciklere gelirsek oldukça rahatlar. Arkaya doğru genişleyen tutma yerleri sayesinde eliniz hiç yorulmuyor.
410 Jant:
Jantlarda ön ve arkada yine SRAM markası karşımıza çıkıyor. Ön ve Arka göbeklerde
Sram MTH-300 kullanılmış. Gölde ilerlemek kadar kolaylaşıyor bisiklet kullanmak. Yollarda pedallara asıldığınızda Sram göbekler işinizi kolaylaştırarak kaymak gibi ilerlemenizi sağlıyor. Bugün Salcano bisikletini kullanan kardeşimle beraber yola çıktık. O pedal çevirirken ben hiç pedala basmadan onu geçtiğimi görünce tekrar bisiklete aşık oldum.
410 Lastik:
Genelde bisikletlerde lastik kalitesi düşük tutulmakta. Sedona bu modelinde SCHWALBE ROAD CRUISER 700X35 gibi kaliteli bir lastik kullanmış. Amacına uygun olarak desen kullanılması sürüşünüzü rahatıyor.
10 Sele:
Bisiklette beni hayal kırıklığına uğratan tek parça Sele oluyor. Sele çok şık fakat bana uygun gelmedi. ilk gün 20km kadar kullandım ve neticem ağrıdı. Öyle aman aman bir ağrı değil tabi ama yine de canım sıkıldı. ( bugün 20km pedli tayt ile kullandım ve bir problem olmadı)
Arkadaşlar uzun lafın kısası bisikletten çok memnunum. Trek FX 7.2 'de kullandım ve inanın bir fark göremedim. Tüm bisiklet severlere tavsiye ederim. Ben gebzede oturuyorum deneme sürüşü yapmak isteyen arkadaşlarım gelip bir çayımı içebilir ve canlı canlı bisikleti görebilir
Hadi başlayalım...
Uzun yollar ve şehir içi ulaşımda 410! Sabit maşası ile esnemezlik ve hafiflik sağlarken; Sram VIA vites sistemi, Raceface gidon, boğaz, sele borusu ve Schwalbe Road Plus lastikleri ile güvenilir bir yol arkadaşı.
- KADRO 410
- KADRO ÖLÇÜSÜ 44/48/52/56
- VİTES SAYISI 3X8
- MAŞA SEDONA ALLOY DISC
- VITES FREN KOLU SRAM VIA
- VİTES ÖN SRAM VIA
- VİTES ARKA SRAM VIA
- FREN TEKTRO 837 AL V-BRAKE
- AYNAKOL SRAM VIA 48/36/26T
- KASET SRAM PG-820 11/32T
- ZİNCİR YBNS8C
- JANT ÇEMBERİ SEDONA DA-30
- HAZNE ÖN SRAM MTH-300
- HAZNE ARKA SRAM MTH-300
- LASTİK SCHWALBE ROAD CRUISER 700X35
- BOĞAZ SEDONA AS-007N
- GİDON SEDONA HBFB11
- SELE BORUSU SEDONA SP-359
- PEDAL WELLGO - LU C29
- SELE SEDONA 6076
Sedona 410 kadro olarak : 44/48/52/56 olarak üretiliyor. Bisiklet uzun yol için tasarlandığından hafifliğiyle dikkat çekiyor. Bisikletin aksesuarları olmadan ağırlığı sadece _11 kg. Tek elinizle rahatlıkla kaldırabiliyorsunuz. Kullanırken siz bisikleti değil bisiklet sizi taşıyor. Bu kadar hafif olması yanı sıra malzeme kalitesi güven sağlıyor. Boyum 1.75 ve 52 kadrosunu kullanıyorum. Herhangi bir problem yaşamıyorum.
410 VİTES/ELCİK:
Sedona 410 modelinde vites olarak SRAM VIA tercih edilmiş. Bisikleti yaklaşık 50km kullandım. Vites geçişlerini kontrol ettim. Sram Via işini o kadar güzel yapıyor ki vites geçişlerinde 'Çat-Çut' ses çıkmıyor. Aslına bakarsanız vitesin geçtiğini bile anlamıyorsunuz. Açık olmak gerekirse arada 'vites attı mı acaba' diyerek bakarak kontrol etme gereği duyuyorum. Ayrıca Gidon vites kolları çok şık. Alman markalı lüks bir araç kullanıyor hissine kapılıyorsunuz. Sram 'dan şüphelerim vardı alana kadar ama şuan çok çok memnunum. Elciklere gelirsek oldukça rahatlar. Arkaya doğru genişleyen tutma yerleri sayesinde eliniz hiç yorulmuyor.
410 Jant:
Jantlarda ön ve arkada yine SRAM markası karşımıza çıkıyor. Ön ve Arka göbeklerde
Sram MTH-300 kullanılmış. Gölde ilerlemek kadar kolaylaşıyor bisiklet kullanmak. Yollarda pedallara asıldığınızda Sram göbekler işinizi kolaylaştırarak kaymak gibi ilerlemenizi sağlıyor. Bugün Salcano bisikletini kullanan kardeşimle beraber yola çıktık. O pedal çevirirken ben hiç pedala basmadan onu geçtiğimi görünce tekrar bisiklete aşık oldum.
410 Lastik:
Genelde bisikletlerde lastik kalitesi düşük tutulmakta. Sedona bu modelinde SCHWALBE ROAD CRUISER 700X35 gibi kaliteli bir lastik kullanmış. Amacına uygun olarak desen kullanılması sürüşünüzü rahatıyor.
10 Sele:
Bisiklette beni hayal kırıklığına uğratan tek parça Sele oluyor. Sele çok şık fakat bana uygun gelmedi. ilk gün 20km kadar kullandım ve neticem ağrıdı. Öyle aman aman bir ağrı değil tabi ama yine de canım sıkıldı. ( bugün 20km pedli tayt ile kullandım ve bir problem olmadı)
Arkadaşlar uzun lafın kısası bisikletten çok memnunum. Trek FX 7.2 'de kullandım ve inanın bir fark göremedim. Tüm bisiklet severlere tavsiye ederim. Ben gebzede oturuyorum deneme sürüşü yapmak isteyen arkadaşlarım gelip bir çayımı içebilir ve canlı canlı bisikleti görebilir