selam 410 cular..
Çinden yaklaşık 1 ay önce sipariş ettiğim bisiklet alarmı dün elime ulaştı ptt den gittim teslim aldım. fiyatı kargo bedava olmak üzere 16 tl tuttu. bisikletin sele borusuna taktım. epey de sesli bişey temsili fotosu bu ama müsait olunca çekip ekleyeceğim. tavsiye ederim.
Merhaba, özellikle bu konu başlığının ve yorumların da katkısı ile mavi bir sedona 410 almış bulunmaktayım. Vesile olan başta konu sahibi erkantuc olmak üzere görüşlerini bildiren tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Bisikleti bikeandoutdoor'dan internet üzerinden suluk kafesi ile birlikte 1.168 TL / peşin fiyatına 9 taksit ile aldım. Bu aşamada bikeandoutdoor'dan Ozan Aydın ve Ozan Bozkurt isimli arkadaşlar gerçekten çok ilgilendi, onlara da teşekkür ederim. Birkaç foto da ben ekleyeyim istedim ve ilk izlenimlerimi paylaşmak istiyorum. Özellikle Salcano NG 650V 'den sonra gerçekten çok hafif, akıcı, hızlı ve atak geldi. Bugün 25 km kadar bir sürüşüm oldu, özellikle kıyas yapabilmek için önceki güzergahlarımı kullandım ve farkı hissettim. Hızlanması ve rampa performansı gayet güzel. Kısacası ilk izlenim olarak gayet memnunum ve iyi ki almışım dedim. Bunun yanında yaşadığım şehirde Sedona servisi olmadığı için bir başka bisiklet servisine ilk kurulumu yaptırdık. (İki arkadaş birlikte almıştık) aldığımda sele borusunun ters olduğunu gördüm (forumdan öğrendiğim bilgiler ışığında) onu düzelttim, fren-vites kolları biraz yukarıda gibiydi onları indirdim ve test sürüşüne geçtim. İlk sürüşte özellikle ön artırıcı 2. viteste iken arka 3-4 ve 5. viteslerde sanki zincir tam oturmuyor gibi atlamalar oluyordu, özellikle 2-3 ve 2-4 viteslerde çok oluyordu, bisikletçiye götürdüm biraz ayarladığını söyledi ancak yine de bu durum kısmen devam ediyor, pedal basarken özellikle yüklendiğimde sanki bir vites azalıp sonra tekrar çıkıyor gibi tam anlamadım. Tüm bunların dışında gidon açısı ve yönü doğru mu? Fren kolları doğru mu? Fotolardan gördüklerinizi bildirirseniz sevinirim. Herkese sağlıklı, mutlu, hayırlı hayat diliyorum, iyi akşamlar.
@Ogulcandaan Merhaba, 420 modelini yakından görüp test etme imkanım olmadı, 410 almak için yaptığım araştırmalar neticesinde birkaç donanım farkı ve disk fren farkı olduğunu gördüm. Acaba disk fren tercih etmeli mi diye bir arkadaşın hidrolik disk frenli bisikletini test ettim ve dağa, bayıra, çamura girmeyen ve yağmurlu havalarda bisiklet pek kullanmayan biri olarak gerekli görmedim. Ancak sizin sürüş tercihleriniz bu konuda etkili olacaktır. Yine de en doğru cevabı 420 kullanıcısı verecektir. Şunu anladım ki; az ve basit donanım daha az baş ağrısı demekmiş.
@kaydogdu 410 ile 420 arasında gidip geliyorum. Bisikleti ulaşım amaçlı ve ufak çaplı turlar için kullanacağım portbagaj veya römork bağlayıp. Görüntü olarak da 420 gözüme hoş gelmiyor değil.
@Ogulcandaan bir süre sonra bunlardan birine iyice ısınacaksın, o zaman geldiğinde onu al gitsin. Burada karar vermen gereken disk fren mi? V fren mi? Ayrıca 410'da disk fren takman için gerekli yerler hazır yani istediğinde disk frene geçebilirsin.